december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dat zie je idd als de baby nog niet genoeg onderhuids vetweefsel heeft. Je kunt dan een beetje door de huid heen kijken en ziet dan ook nog adertjes lopen e.d.
    V.a. 25 wkn heeft de baby genoeg onderhuids vetweefsel en kun je niet meer door de huid heenkijken, maar zie je de huid zelf.
    Er is niets meer te zien van wat er onder de huid zit. Kijk maar in mijn album. Vooral de 1e foto is vrij duidelijk op een vlekje in het gezicht na. Het kan soms wel nog wat vertekenen omdat het verschil van veraf en dichtbij door kleur wordt weergegeven.

@ Otje, gefeliciteerd! Is idd een mijlpaal. Ik moet nog iets meer dan een weekje wachten tot ik de 30 wkn heb bereikt :(

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Dat had ik ook vannacht toen ik het zo in mijn banner zag de laatste mijlpaal van je zwangerschap de volgende is de bavalling.
    Het is raar om te beseffen dat je al over 7 weken thuis mag bevallen en je dan moeder bent.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gefeliciteerd iedereen met de mijlpaal van 30 weken, ik vind het net klinken of het nog heel lang weg is.

noralien, ik bedoelde niet dat je de adertjes zien kan. maar de binnenkant van de buik, of de baarmoeder. waar het kindje vaak tegen aan ligt.

ik heb straks een telefoontje gehad van het kraamcentrum, om een afspraak te maken voor het telefonische intake gesprek. is op 2 november.

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oh ja, dat is idd wel vreemd om te zien. Het is wel allemaal heel vaag, maar je ziet idd de placenta en zo.
    Ikzelf vind de 3D echo's vroeger in de zwangerschap er nl wel vreemd uitzien. Je ziet dan al de huid, maar kunt er wél nog doorheen kijken. Doet me een beetje aan een aliënbaby denken :oops:

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi alienbaby, zo had ik het nog niet bekeken. maar je hebt wel gelijk, de 3d echos waarbij de babys wat meer vet hebben zijn wel wat mooier vaak.
    maar ik blijf het wel een boel geld vinden hoor wat ze er voor vragen, rond de 100 euro.
    nog even aftellen en we kunnen ze "live" zien.

hebben jullie het ook zo koud?of ligt het aan mij?

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het is koud

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb het bloedheet! maar dat heb ik al dagen terwijl iedereen om me heen zegt dat het koud is....

Morgen weer naar de VK, kijken wat die te zeggen heeft. Vandaag kwam ik haar tegen in de auto en toen hebben we effe gedag gezwaaid. Ik dacht tot morgenvroeg....

Vandaag heb ik samen met mijn moeder gebabyshopt. Matrasje, lakentjes, deken, washandjes, doeken, slabben, mandjes, luieremmer etc. Ook nog een leuk pyamatje gescoord. Ja... nu begint het er echt op te lijken. Mogelijk gaan we van het weekend de meubeltjes op de kamer plaatsen en dan kunnen daarna de nijntjes erop (die zijn nog niet helemaal af) en dan... begint het er echt op te lijken.

Nog effe kijken wat ik dan nog van vriendinnen kan lenen, pfff.. ik heb een hoop werk verzet vandaag en ben ook stik aan.

Afgelopen weekend zijn we bij vrienden geweest die we gevraagd hebben peetoom en tante te worden van onze kleine. Ze vonden het hardstikke leuk... en wij dus ook. Heerlijk zo'n reactie....

Nou ik duik vroeg onder de wol vanavond denk ik....

Karin

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Moest vandaag even naar de stad. Liep toen langs Prenatal en dacht: Laat ik ff binnenkijken. Tja, en dan kan ik het dus niet laten om iets te kopen. Even later kwam ik langs de H&M. Ook maar ff naar binnen. En ja hoor, daar waren ook weer zulke leuke kleertjes. Stiekem weer iets gekocht terwijl ik eigenlijk niks meer nodig heb :oops: Vanaf nu ga ik gewoon de stad niet meer in...

Was met de tram aangezien het zo regende. Tram stampvol. En denk je dat er iemand opstaat? Not, dus :cry:

@Nynke: die van mij ligt nu ook duidelijk in een dwarsligging. Voel rechts geschop en af en toe een voetje. En links een hard bolletje wat volgens mij het hoofdje is. Onderin voel ik amper iets. Hoop ook echt dattie snel goed gaat liggen.

Ben nog niet gebeld door kraamzorg. Jullie allemaal wel?

Enne...hebben jullie de nieuwe 'Wij, Jonge Ouders' al binnen?

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij ook niet hoor! Het is dat we de 30 weken echo moesten maken ivm mijn laagliggende placenta, anders hadden we het ook niet gedaan.

Wij zijn ook nog niet gebeld door de kraamzorg, wanneer kun je die eigenlijk verwachten?

Ik zet zo onze 3-d foto's van de kleine in mijn album, echt al duidelijk vinden we zelf!

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb net een nieuwe buikfoto in mijn album gezet 1 bij 30 weken zwngerschap!

Ik ben nog niet gebeld door de kraamzorg.
    Ik vroeg aan mijn vk wanneer ik dit kon verwachten, ze zei dat ze waarschijnlijk pas komen rond 36 weken wacht wel even af, ze zullen toch wel binnenkort bellen voor een afspraak.?

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Mooi buikje! Lijkt wel op die van mij. Hihihi.

Ik heb mijn gesprekje met iemand van de kraamzorg 2 weken geleden gehad. Zou plaatsvinden ergens tussen 25 en 32 weken en klopt dus. Was toen 28 weken.

Ik was laatst ook in de bus, superklein stadsbusje, propvol met studenten (ligt een Hogeschool vlakbij het Ziekenhuis waar ik moest zijn) en niemand die er op staat! :evil: Grrr....

Mmm... koopwoede als in stad ben herken ik ook wel. We gaan morgen lekker shoppen in Eindhoven. Mijn dochter moet nog een nieuwe winterjas en ik zal het vast niet kunnen laten om nog iets voor de baby te kopen!

Zo, nu moet ik haasten. Moet gaan werken. Gelukkig tot 15.30. Dan weekend en dan zijn het nog maar 4 weken om te werken.
    Volgende week dinsdag gesprek met de Arbo-arts... ik zie er best tegenop... :(

Gr Otje

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben gister gebeld door de kraamzorg, en ze wouden een telefonische afspraak maken. 2 november word ik weer gebeld, en dit duurt ongeveer een half uur.
    maar jullie krijgen waarschijnlijk iemand op bezoek, tenminste als het de eerste is.

morgen gaat hier weer geklust worden, en ik hoop dat het nu zo goed als klaar is. dat wil zeggen de zolderkamer. daarna moeten we nog met de babykamer aan de slag. maar die moet eerst leeg zijn.

ik ga niet zo vaak met de trein, en trams hebben ze hier niet, en bussen rijden hier amper. dus ik heb het nog niet meegemaakt dat mensen niet opstaan. wel valt het mij op dat mensen in de winkel niet opletten en af en toe bijna tegen je aan rijden met een karretje, of zo`n mandje tegen je buik aan zwiepen.

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ik ben ook nog niet gebeld voor de kraamzorg hoor.
    enne slingding; mooi buikje hoor.

ik heb er ook weer één in mijn album staan.

mijn mijlpaal voor deze keer is dat ik nu kan zeggen dat ik 7 mnd ben!

ik denk trouwens wel dat als ze bellen, van de kraamzorg, dat ik vraag om een gesprek thuis hoor dan heb ik toch het idee meer inzicht te krijgen (voor mijn gevoel :rolleyes: )en kunnen hun zien hoe onze situatie is, en wat er mogelijk nog aan schort (veiligheid). maar dit zien we dan wel.

vanochtend bij de vk geweest alles is goed nog steeds, de kleine was lekker druk, hartslag was iets hoger. bloeddruk was goed 120/65. ben 1,5 kilo gegroeit in 2 wkn :confused: . maargoed voel me goed. buik ligt ook op schema en de kleine ligt nog steeds met hoofdje naar beneden. vandaag gaf de vk weer een complimentje over mijn buik, ze zei; heel net buikje voor 32 wkn hoor, je hebt hele sterke buikspieren, vandaar dat je buik er beschaafd uitziet. altijd leuk om te horen.

otje; ik hoop dan dat ze mij niet zijn vergeten, ;) :) . maar mss is het bij elke kraamhulp wel weer iets anders. we zien wel.

gr saskia

14. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb afgelopen dinsdag de kraamhulp gehad, voor een intake gesprek ze is er 1 uurtje geweest. ik krijg in totaal 44 uur hulp verdeeld over 8 dagen wat dus uitkomt dat ik 5,5 uur hulp per dag heb, vanaf 8 uur 's'ochtends tot half 2 s'middags. ik vind het niet echt superveel ik had verwacht dat ze de eerste 2 dagen wel tot 18.00 uur zouden blijven, kan ik nog gaan koken ook :( , ik hoop dat ik de bevalling goed doorkom en snel weer op de benen ben. Ook hebben ze maar 1 uur per dag te besteden aan de huishouding dat lukt nooit :evil:.
    Mijn moeder en schoonmoeder die wilden allebei al wel bij springen dat zij s'middags komen als de hulp weg is. Ik kan er wel uren bijkopen, maar 1 uur kost al 32.50 euro, en we krijgen dat niet vergoed.

patricia

15. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ook ik ben inmiddels gebeld door de kraamorganisatie. A.s. woensdag komen ze langs voor een intakegesprek van een uur. Ben benieuwd hoeveel uur kraamzorg ik kan krijgen. Het schijnt dat je meer krijgt als je borstvoeding gaat geven....

Gisteravond hebben we eindelijk de kinderwagen met reiswieg en maxicos opgehaald! Zo leuk! Direct in elkaar gezet natuurlijk en proefrijden maar!

Ik heb trouwens een vraagje: kopen jullie 1 of 2 dekentjes? Ik heb gehoord dat het voor de winter aan te raden is om er 2 te kopen, net als 2 kruiken? En kopen jullie ook een jasje in de kleinste maat? Of is dat niet nodig?

Ik ben nu ook de 30 weken gepasseerd. Inderdaad een mijlpaal, leek niet op te schieten de laatste weken, maar nu is het dan zover.

Groetjes Suusje

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb maar 1 dekentje, omdat eer over de wagen ook nog een (wind)kap zit. en ik heb een jasje maat 56 gekocht.

Ik geloof dat je voor borstvoeding maar 4 uur extra krijgt.
    De kraamzorg is er per 1 jan. 2006 niet beter op geworden dat zei mijn vk ook nog.
    Mijn moeder kan mij niet bijstaan en ik zie eigenlijk niet zo zitten dat mijn schoonmoeder hier elke middag rond loopt, en ze moet ook nog werken, bij ons is de dagindeling ook een beetje anders want mijn man is in de morgen thuis en werk in de middag en avond in het onderwijs en kan geen vrij nemen buiten de vakanties om, dan zou je in de ochtend hulp hebben en vanaf 14.00 uur gaat man en hulp weg zit ik alleen met die kleine tot 22.00 alleen, daar zie ik nu al als een grote berg tegen op!

Vanaf vandaag ben ik werk af ofwel ik ben de komende 24 weken vrij van de baas heerlijk!
    Succes iedereen die nog werkt want ik merkte goed dat mijn grens wel een eind bereikt was met werken (de nachten duurde steeds langer en ik had al zo vroeg slaap!

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

suusje76; ik heb 2 dekentjes (voor in het lediklantje neem ik aan) en idd ook 2 kruiken. ik heb geen jasje in de kleinste maat. ik dacht zelf dat als het wel nodig mocht zijn ik er terzijne tijd wel eentje koop, maar wss is dit niet nodig ivm een dekentje en beschermhoes bij de kinderwagen en evt bij de draagdoek(ik heb een shelter van lodger), is het niet nodig want is al warm genoeg.

patricia; 44 uur is volgens mij toch standaard of niet? tja helaas is het niet meer maargoed beter iets dan niets toch?

slingding; lekker joh, nu al vrij. enne mss kun je vriendinnen regelen om langs te komen om je te helpen waar nodig?

zo morgen abseilen (ik niet helaas) en zondag vier ik mijn verjaardag, dus ga morgen ook lekker brownie-pecan-carameltaart maken en cake. mmmmmm.....beetje snoepen ;)

gr saskia

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Suusje,

ik heb maar 1 deken gekocht. Aangezien de kleine voorlopig nog onder in het ledikant ligt, maar je het in eerste instantie kort op. Dan kan de deken er dubbelgeslagen overheen had ik bedacht. Later kan hij in een slaapzak wat mij betreft eventueel onder de deken, dus voorlopig verwacht ik er maar een nodig te hebben.

een jasje: ja ik heb er een in maat 56 (niet gekocht, maar gekregen).

Vandaag weer naar de VK geweest en mijn baby heeft niet zo goed geluisterd als de jouwe en ligt nog vrolijk met het hoofd boven! Ach we wachten maar af wat er gaat gebeuren de komende weken....

vanavond naar verjaardag van kleintje van vrienden van ons die 3 wordt. heb er al wel zin in. Ik was echter gisteren in de stad voor babyspullen en ben in al mijn vergeetachtigheid wel een cadeautje voor hem vergeten te kopen, dus daar moet ik straks nog effe op uit...

Karin

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb nu 1 dekentje voor in het ledikantje en 1 dekentje voor in de kinderwagen. Ik ga de kinderwagen in het begin voor de eerste dagen of weken (ff zien hoe het loopt) gebruiken als wieg voor op de slaapkamer. Volgens die mevrouw van de kraamhulp was dat prima.
    Ik heb een jasje gekocht in maat 50/56 (combi-maat). Heb ik een tijdje geleden al gekocht bij V & D en het koste toen 12 € ofzo, vond het niet duur en het is echt een heel lief zacht en soepel jasje.

Over die uren kraamzorg. Ik krijg ongeveer 40 uur kraamzorg maar als de kraamhulp merkt dat er meer uren nodig zijn is het geen punt en plakken ze er wat uren aan. De bijdrage die wij moeten betalen is € 3,50 per uur maar ik kan deze kosten weer declareren bij het VGZ omdat we uitgebreid aanvullend verzekerd zijn. Over die urenverdeling: Mij is verteld dat de kraamhulp de eerste paar dagen iets langer zal blijven en de laatste paar dagen steeds iets afbouwt. Dus bijvoorbeeld 4 dagen van 8 uur (= 32 uur) en dan nog 4 dagen van een paar uurtjes. Dit doen ze omdat je natuurlijk na een paar dagen al (hopelijk) weer ietsie meer uit bed bent.

Mijn man heeft trouwens straks 1 of 1 1/2 of 2 weken vrij dus das ook wel lekker.
    Slingding: Balen dat je man geen vrij kan krijgen. Maar misschien beval je net als hij kerstvakantie heeft? Of heeft ie dat niet?
    Wat fijn dat je nu niet meer hoeft te werken! Heerlijk zeg, 24 weken vrij! Klinkt nog als een eeuwigheid!

Eve: Hoe ga jij dat straks doen in de 1e dagen? Komt je moeder helpen ofzo? Of komt de vader je helpen?

Noura: Fijn dat de verbouwing nu lekker op schiet! Wat moeten jullie nog allemaal doen? Kan je zelf ook wel een beetje helpen? Zal wel steeds lastiger worden he met zo'n buik.

Zo, ik ga maar eens koken... Lekker weekend!

Gr Otje

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne: Hoe is het met je? Heb je al een paar dagen niet gezien hier en ben toch wel gewend dat je hier regelmatig komt buurten! :( Laat je iets horen?

Gr Otje

Deel Deze Pagina