Ik heb 2 dekentjes gekocht. Maar achteraf beetje spijt van. Je kunt de deken inderdaad dubbel doen met opmaken. Bovendien heb ik ook een slaapzak. Nou ja, nu kan ik nog es afwisselen met het dekentje... Verder heb ik ook een jasje maat 56. Misschien niet nodig maar vond het gewoon wel schattig. Ook handig als ie even in de maxi cosi moet. Vandaag de afhaalbon voor de Blije Doos ontvangen. Leuk! Grappig dat je zo blij kunt zijn met een gratis doos @Otje: wat leuk dat je aan me denkt! Ik ga uiteraard proberen om zoveel mogelijk kraamzorg te krijgen. Denk dat je wel wat meer krijgt als je alleenstaand bent. Dat hoop ik tenminste wel. Maar ik heb iig m'n moeder. Die heeft zelfs voorgesteld om evt de eerste nachten bij mij te komen. Vind het nml toch wel een beetje eng om helemaal alleen te zijn met m'n kleintje. Enne...Daphne heb ik ook al gemist! Alles goed met je, Daphne?
ik hoop in de kerstvakantie wel bevallen te zijn, anders wordt het misschien wel een kerst kindje en dat zou ik voor de kleine niet leuk vinden. 10 december lijkt me wel een mooie datum maar ja er is er maar 1 die hier wat over te zeggen heeft, en dat is de kleine. We willwn hiwr al 2 weekenden laminaat leggen maar het wordt steeds niet geleverd zeeeeeer frustrerend. @Eve fijn dat je moeder een paar nachten bij je wil blijven dat voelt volgens mij inderdaad fijner.
Melliemel: Maak je die brownie-pecan-carameltaart zelf? Klinkt erg lekker! Wil je het receptje toesturen? Saar: Je schreef "Nog 2 uurtjes en we gaan onze geboortelijst leggen". Wat is dat als ik vragen mag? Wij gaan zo weg, vandaag shoppen in Eindhoven! Echt zin in! Gr Otje en tot gauw
hey Ik heb gistere mijn doos op gehaald bij Prenatal Maar bij mijn zat er geen knuffel of zo in voor de baby : Eigenlijk alleen maar spullen om de baby teverzorgen. Maar ik hoor toch van veel van jullie dat er toch iets in zit voor de baby : Nou ja geeft niet ze heeft straks zat knuffels en je krijgt de doos gratis dus ja niet zeuren dan Liefs Manon.
Jullie hebben het over dekentjes, volgens baby info is dat onveilig : Ja wat moet je er dan in leggen : Ik heb nu een gewoon dekentje in het ledikantje waar wij ook onder liggen alleen in het klein natuurlijk. In de wieg heb ik zo'n zacht dekentje met een lakentje er onder. En in de kinder wagen ook. Zou je die dan ook in het ledikantje moet doen : Nou als mijn kraam zorg komt vraag ik het ook wel aan haar Liefs |Manon.
Dat is een lijst die je in een babywinkel legt; waar de mensen dan nadien dingen van kunnen kopen. Je kiest dus een winkel naar keuze, je gaat naar daar en kiest allemaal producten die je wilt hebben en dan stalt de winkel die uit als je kindje is geboren in een kastje met onze naam en dan kunnen alle mensen iets uit dat kastje gaan kiezen. Op de geboortekaartjes zet je dan in welke winkel je lijst ligt en dan weet iedereen waar hij moet zijn voor een cadeau'tje. Doen ze dat in Nederland niet? Dat zijn we dus deze voormiddag gaan doen. We zijn er 3 uur mee bezig geweest, maar onze lijst is (volgens ons dan toch) echt volledig en met allemaal supermooie dingen. Melliemel, dat recept wil ik ook wel. Klinkt inderdaad super lekker. Saartje
Nee, dat kennen wij in Nederland geloof ik niet. Hetzelfde principe doen ze wel in sommige winkels voor trouwcadeaus (voor servies e.d.). Leuk om te doen lijkt me. Wij hebben een website aangemaakt waar we straks ook een cadeaulijst op kunnen zetten. Dan kunnen mensen daarop kijken of er iets bij zit wat ze leuk vinden om te geven. Het website-adres komt ook op het geboortekaartje te staan. Voor mij vooral handig omdat mijn familie 240 km verderop woont. Kunnen ze af en toe foto's e.d. bekijken. De geboortekaartjes zijn trouwens besteld . Volgende week kunnen we de enveloppen ophalen en wordt er een proefdruk gemaakt. Aan de ene kant vind ik het nog vroeg voor dat soort dingen, maar aan de andere kant weet je het maar nooit. Laatst ook weer iemand die met 31 wkn is bevallen ivm het Hellp-syndroom. Zij moesten toen nog hals over kop een kaartje uit gaan zoeken en bestellen. Vind het toch een prettig idee als dat geregeld is. Nu hebben we tenminste op ons gemak een leuk kaartje uit kunnen zoeken.
Ik heb twee dagen op bed gelegen met hoofdpijn. Ik zie dat ik pagina's heb gemist zeg. Ik kan het even niet bijbenen, mijn hoofd is ook nog niet 100%, zucht. Maar ik ben er weer, zullen we maar zeggen.
Melliemel, dank je voor het compliment op de echofoto's, die vrouw daar zij al dat het erg mooie foto's waren, als ik ze vergelijk zijn ze inderdaad wel bijzonder mooi ja. Ik vind die gipsbuik van jou erg mooi, wil ik misschien ook nog gaan doen. Dat lijstje bij de winkels heb ik hier ook nog nooit gehoord... Wij hebben ons huis nog niet kunnen verkopen en besloten dat we er nu ook niet meer uit gaan voor de bevalling. Dus deze week het wiegje opgezet, en nu met de commode op de overloop proberen toch nog een beetje baby achtig te maken. Heerlijk om zo bezig te zijn. O mijn man kot thuis uit zijn werk, ga even lekker knuffelen met hem. Tot de volgende keer, goed weekend allemaal
hoi allemaal ik ben donderdag naar de vk geweest en alles was prima. baby lag keurig met het hoofdje omlaag en was erg druk. verder heb ik geen nieuws. groetjes charissa
Ik heb eindelijk een brief gehad over het kraamzorg. Ik zit bij Take good care en moet ze zelf bellen om mijn gegevens door te geven. Ik krijg 44 uur maar dat vind ik teveel hoor wat moet ik de hele dag met iemand in mijn huis daar zit ik niet op te wachten. Vandaag weer bezig geweest in de babykamer en nu is hij echt bijna af nog wat kleine dingentjes ophangen en nog een lamp en dan is hij af @Daphne wat naar zeg dat je zo'n hoofdpijn had,gelukkig voel je je weer wat beter. @Manon volgens mij zat er in mijn prenatal box ook geen knuffel hoor.
maar vales je moet het zo zien dat ze 8 dagen er 5,5 uur is daarin moet ze jou en je kindje verzorgen, en uitleg en advies geven een stukje huishouden doen, als er visite in die tijd komt die ontvangen en verzorgen en dan is 5 , uur per dag niet veel kijk maar van 8 tot 13.30 is niet zo lang en jij springt ook nog je bed niet uit om die kleine uit bed te pakken enz vooral de eerste dagen niet je moet bijtanken, hoe meer jij uitrust in de eerste dagen en op krachten hoe sneller jij hersteld bent. Mijn schoonzusje dacht bij haar eerste ook van dat doe ik even maar die moest daar echt van terug komen en heeft lang geduurd voordat ze zich een beetje fit voelde en de huisarts en vk verklaarde dat doordat ze veel te snel en te hard van stapel is gelopen net na de bevalling. Voorheen had je 8 dagen van 8 uur maar dat is nu bijna niet meer.
Ja dat is wel waar slingding maar ik hou er niet zo van om "vreemde" in mijn huis te hebben. Mijn moeder zegt ook je kan ze altijd naar huis sturen als je het genoeg vind,maarja ik kijk wel hoe ik me voel na de bevalling.
Lijkt mij persoonlijk heerlijk, zo'n kraamhulp in huis. De eerste dagen ben je meestal nog helemaal kapot na de bevalling. Maar ja, ieder heeft natuurlijk z'n eigen mening hierover. Gisteren zijn we in Eindhoven geweest shoppen. Heb me eigenlijk heel netjes ingehouden met inkopen doen. Ik heb voor de baby nog 3 flanellen luiers gekocht. Dat stond op het lijstje van de kraamzorg. Doen ze om de baby eventueel in te bakeren of lekker warm te houden. Nog een leuke winterjas gekocht voor mijn dochter en nog sjaal, handschoentjes en band voor om de oren erbij. Voor mezelf nog 2 nachtjaponnen bij Livera. Ik wil in het ziekenhuis bevallen en misschien mag ik snel weer naar huis maar wie weet moet je even blijven en dan is het wel handig om een fatsoenlijk nachthemd te hebben. Heb nu thuis alleen maar van die korte die iets teveel gekrompen zijn in de was... Hihihi. Daphne: Beterschap hoor. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Wel fijn om even iets van je gehoord te hebben. Ik dacht al even: Stel je voor dat ze aan het bevallen is ofzo! Manon: Zijn dekentjes onveilig volgens baby-info? Nou, ze raden tegenwoordig gewoon dekentjes aan (moet je natuurlijk wel 100 % katoen nemen). De dekbedjes worden afgeraden omdat het TE warm zou zijn en het ventileert niet genoeg. Zover ik weet zit er trouwens geen knuffeltje voor de baby in de Prenatal-doos. Bij mij in ieder geval niet. Melliemel: Gefeliciteerd met je verjaardag! Ben erg benieuwd naar jou brownie-pecan-carameltaart ! Groetjes van Otje
ben donderdag bij de VK geweest en de baby lag toch niet in dwarsligging. Het hoofdje lag beneden, het kontje links en de voeten rechts. Dat ik links en rechts iets hards voelde, was omdat het ook de knieen of voeten kunnen zijn aan de ene kant en het kontje aan de andere kant. Merk nu dat ie soms van kant wisseld, dan krijg ik links een trap en dan weer rechts. Ben wel blij dat het hoofdje beneden ligt. Omdat het zo'n rustige baby is en ik me toch zorgen maak over de 10 bewegingen die ik per dag zou moeten voelen, ga ik komende week naar de gynaecoloog voor een ctg en echo. Daar wordt naar de bewegingen gekeken van kind en baarmoeder (heb vaak harde pijnloze buiken) en bij de echo kijken ze of hij goed groeit en voldoende vruchtwater heeft. Vind het wel spannend. Hoor morgen wanneer ik precies moet gaan. Ik heb over 2 weken het intake gesprek met de kraamzorg, krijg ook 44 uur. Voor mij hoeft het ook niet hoor, een vreemde in je huis hebben rondlopen. Vind 5 uur per dag wel genoeg. Heb nog zitten denken over 3 uurtjes, maar kan haar altijd naar huis sturen als de dingen gedaan zijn. Mijn vriend heeft 3 weken vrij, dus hij kan ook de nodige dingen doen. En eindelijk is de babykamer af. FOTO's staan in het album
@ Nynke, fijn dat er even nagekeken wordt of alles goed is met de baby. Al is het alleen maar voor de geruststelling. Als je je zorgen maakt, duren die laatste weken nl. nog héél erg lang Laat even weten wanneer je de echo en CTG krijgt en hoe het is afgelopen. Ik zit nu op mijn werk, maar heb heel even een pauze genomen. Het werk valt me af en toe best zwaar. En dan met volle wasmanden de trappen op en af, pff, was ff toe aan een pauze. Daarnaast heeft mijn vriend me aangestoken met de griep. Ben heel erg verkouden, keelpijn, oorpijn en hoofdpijn. Niet echt lekker dus. En dat bij de blaasontsteking die ik al had Vanavond werken tot 23.00u, daarachteraan een slaapdienst en morgen dan nog van 6.30u tot 9.00u werken. Dan heb ik het wel gehad denk ik. Ben zo ie zo benieuwd hoe ik hier nu slaap. Heb al een tijdje geen slaapdienst gehad, en slaap thuis nu met extra kussens e.d. Het bed hier is ook niet ideaal; we zullen zien Ik heb wel iets om naar uit te kijken, v.a. morgen heb ik lekker 3 dgn vrij (en daarna ben ik alweer iets dichter bij mijn verlof hihi ).
Je mag geen dekbedje hebben maar wel een dekentje van 100% katoen en die in een dekbedovertrekje doen. Er zat een knuffel in de doos van babydump misschien daar mee in de war. De babykamer is nu helemaal af! babyfoon staat klaar enz.
We hebben het bedje en het kastje ook bij ons op de kamer gezet. Het wiegje komt volgende week. Het kastje is niet het echte, want dat gaan we voor die 3 weken dat we hier met ons baby'tje wonen niet meer ineenzetten. Maar ben al zo blij met die andere dingen! Ik wou maar blijven klaarzetten! Ik trek straks foto's en dan zet ik ze in mijn album. Wel niet te veel van verwachten, want tegen jullie kamertjes steekt het maar pover af! Binnen 2 uurtjes ben ik aan het werk . Ik heb er nog nooit zoveel tegen op gezien als vandaag. Heb er echt geen zin in. Vandaag kwam er dan ook een stagaire en kwam de verantwoordelijke om die wat in te werken, dus eigenlijk zijn we met veel te veel (normaal 3, nu 5) EN ik weet al direct 2 kindjes die normaal komen en vandaag niet. En als er 3 kindjes weg blijven, moeten we zelf maar met 2 zijn. Maar nu nog bellen, durf ik niet goed. Had ik vrijdag maar nagedacht! Had ik nu kunnen thuisblijven. Groetjes, Saartje