@ marjan, ik heb dat niet zo dat ik geen zin meer heb om te werken. Ik ga echt graag naar mijn werk. Kan alleen niet wachten om het goede nieuws te delen. Vanmorgen naar HA geweest voor iets anders. Nogmaals gevraagd of het niet erg was als je geen klachten had. HA vertelde me dat dit bij iedereen anders is en dat dit ook niks zegt over of het goed is of niet met het vruchtje. Hij zei: zelfs als het vruchtje "dood" zou zijn, blijf je toch nog 2 weken kwaaltjes hebben omdat het HCG hormoon nog in je lijf zit. Enerzijds schrik je hiervan anderzijds denk ik dat hij me gewoon wil zeggen: neem het gewoon maar zoals het komt, en ga niet te veel af op wat je zou moeten voelen.
dit word mijn vriede kindje en uit ervaring weet ik dat je niet altijd hoeft te voelen dat je zwanger bent hoor ik heb bij de oudste nergens las van gehad op zich heel erg fijn inderdaad moet je niet te veel piekeren het komt zoals het is en met of zonder kwalen dat wil echt niets zeggen nee groetjes angela
Goh Angela, je 4e al? dat wordt lekker druk, maar wel gezellig. Dankjewel dat je deze ervaring met me wilde delen. Ik blijf steeds twijfelen. De ene dag denk ik, laat het maar op je af komen je ziet het wel, en de andere dag wordt je weer overmeesterd door twijfels. Maar fijn om van jou te horen dat het echt niet zo gek is als geen klachten hebt.
Hope ik heb ook niks het is dat de testen het zeggen anders weet ik niet eens dat ik zwanger ben Maar het kan altijd nog komen hoop het niet Je moet je eigen niet zo druk maken pas op hoor Liefs Manon.
ik weet het, ik ga het vanaf nu ook proberen naast me neer te leggen. We laten de natuur gewoon z`n gang gaan, en dan komt alles wel goed.
Meiden, misschien een beetje gekke oproep. Maar de meiden die sommige van ons gesteunt hebben in het NOD april topic, zijn op zoek naar zwangere die een baan willen in een inrichting voor vrouwen waar het niet helemaal lekker gaat. Zij willen ons vragen om hen te begeleiden naar hun doel: ZWANGER RAKEN!!!! Ik ben momenteel hun enige personeelslid, dus please, kom erbij en help ze. Voor verdere info zie topic: NOD April
Ik heb net de verloskundige gebeld waar me moeder ook altijd is geweest maar die wil dat ik over 3 weken terug bel en dan pas een afspraak maak.
Joh, vales wat jammer. Kan me voorstellen dat je het liefst een datum had waar je naar toe kan leven. Wat raar dat het bij iedere verloskundige anders gaat. Er zijn geen echte richtlijnen heb ik het idee. Hoop voor jou dat die 3 weken snel voorbij gaan.
Ja ik kan ook naar een andere gaan daar mag je bij 8 weken al komen en dat is toch wel fijn. Maar ik zit een beetje te twijfelen waar ik nu heen zal gaan.
Ik mag inderdaad ook al met 8 weken gaan, maar vraag me steeds af of ze dan ook al het hartje luisteren? Dat zou ik zo fijn vinden. Daarna moet ik nog 4 weken wachten voor de echo. Wat zijn we toch ongeduldig he?
Ja we zijn zeker ongeduldig maar dat is ook wel weer normaal je wilt gewoon weten of alles goed is. Ik hoop het wel dat ze dan het hartje gaan luisteren. Ik denk dat ik die andere ga bellen kan ik ook ergens naar toe leven. Ik wou eerst bij die van mijn moeder omdat zij mij heeft gehaald en me zus en zusje(alleen me broertje niet) dat leek me wel leuk om dan ook bij haar te gaan maar ik wil ook gewoon een datum en bij de ander weet ik zeker dat ik met 8 weken mag komen.
Hoi, hoi, Wij hebben het weekend onze dochter verteld dat ze een klein broertje of zusje krijgt.... Ze is er helemaal blij mee. Soms komt ze gewoon even bij me zittten, krijg een kus en zegt ze: Mam ik vind het zo leuk dat je een baby in je buik hebt.... het ontroerd me enorm.. Wij willen heel graag weten wat het wordt. Bij mijn dochter wisten we het ook en gaf ons zoveel meerwaarde. Het babytje heeft dan direct een naam en er blijven nog genoeg verrassingen over vonden wij. groetjes Lianne
Het geslacht wil ik wel weten maar mijn vriend wil het eigenlijk niet..... Beetje lastig Ik heb al een afspraak bij de VK staan. Ben daar erg blij mee. Heb je inderdaad iets om naar toe te leven. Had op haar site gelezen dat ze met 8 weken en met 12 weken een echo maken. En dan krijg je er nog een met 20 weken in het ziekenhuis (maar dat zal wel standaard voor iedereen zijn). Ik kan ook al niet wachten tot dat mijn buik gaat groeien en meer mensen het gaan weten. Nu hebben we het onze ouders, zus/broer en een goede vriendin verteld. Klachten heb ik bijna niet. Alleen last van mijn borsten en buik. Daar valt dus goed mee te leven. Maar het is wel een onzekere tijd tot aan de echo vind ik.....
@ lianne, leuk dat je dochter zo heeft gereageerd, is toch wel speciaal. @Nynke, wat fijn dat jij al een echo krijgt met 8 weken. Wat ik al eerder schreef, jammer dat er geen echte richtlijnen zijn. Afhankelijk van de VK krijg je wel of niet een vroege echo.
@ Hope; in het NOD april topic heb ik mijn zwaard al uitgeleend en neus ik ook nog af en toe. Ik zie dat het bij Manon al geholpen heeft! @ Manon, leuk joh dat je nu ook zwanger bent, gefeliciteerd @ andere nieuwe december mama's; welkom!
Hihi Molly dankje wel had je dat nog n iet gezien : Ja molly heeft me aan gestoken Alles goed Molly Nou ik heb voor de gein gekeken waar ik terecht kan voor de vk : Maar er zit volgens mijn niks in de buurt : En nu ga ik overal met mijn brommertje naar toe maar als ik een paar maanden verder ben kan dat volgens mijn niet : Nou ja ik blijf zoeken Liefs Manon.
Hallo allemaal! Ik weet niet wanneer ik naar de VK kan. Ben in ieder geval vanmorgen bij mijn huisarts geweest. Kreeg een verhaaltje over wat ik allemaal wel en niet zou mogen (maar dat wist ik natuurlijk al doordat ik al veel op het net heb gelezen). Verder kreeg ik een stapeltje info. Daar stond ook in dat je bij 10 weken al kraamhulp moet regelen?! Dat is wel heel erg vroeg vind ik! Weten jullie daar iets van? In ieder geval ga ik vrijdag eens bellen met de vk voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer ik mag komen. Lijkt me net als jullie helemaal geweldig om het hartje te horen en om wat te zien, want op enkele ongemakken na, heb ik nergens last van nu. groetjes Suusje
ZOOOO, dat gaat hard.. Allemaal nieuwe aanstaande december mama's.. Welkom. Fijn he dat we elkaar zo kunnen steunen. Het is best grappig om te zien hoe onzeker wij allemaal ook zo zijn.. echt vrouwen he... Ik merk dat ik ook zo tegenstrijdig kan zijn en probeer een evenwicht te vinden tussen mijn denken en voelen, maar goed gata niet zo makkelijk.. Heb ik een aantal dagen geen kwaaltjes, denk ik meteen aan het ergste en heb ik pijn dan is het ook meteen paniek!!!! pfffffffffff
Ik ben vandaag langs de vk geweest om mijn verwijsbrief op te halen voor een vroege echo, heb haar even gezien.. leek mij wel een fijn iemand. De eerste klik was wel goed!! Dat is ook wel altijd afwachten wat voor iemand je krijgt die toch een grote bijdrage heeft bij verloop van zwangerschap toch...
De verloskundigepraktijk waar ik ga heeft 5 VK. Gedurende je zwangerschap krijg je met alle 5 te maken, omdat ze niet weten wie uiteindelijk de bevalling gaat doen. Het lijkt me wel een voordeel, maar dat moeten we nog afwachten. Op de folder staat een foto, ze lijken me allemaal wel aardig. Morgen nog 2 weken en dan kan ik gaan, joepie!!!!!