december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Daphne: fijn dat je er weer bent

@Arwen: wat bedoel je met de drukkosten? De sites waar ik op heb gekeken geven gewoon de prijs per kaartje aan. Daar komen dan geen extra drukkosten bij. Toch?

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Eve als het goed is komt er voor een zwarte tekst 50 euro drukkosten bij en voor kleur tekst 70 euro tenminste dat is op geboortekaartjes.nl zo,daar kan je het totaal bedrag berekenen.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps, nou dan ga ik nog es ff snel kijken op de site die ik gekozen had. Want dat is idd wel een boel geld :oops:

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb even gecheckt en er komen geen drukkosten bij op www.poobies.com en www.geboortepost.nl. Had ook al op www.geboortekaartjes.nl gekeken en vond de kaartjes erg leuk en niet duur maar zie nu idd dat ze door de extra drukkosten wel erg prijzig worden.

Voor mij wordt het dus 1 van die andere 2 sites. Ga vd week maar es een proefdruk aanvragen.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb kaartjes besteld bij een drukkerij hier in de buurt. De kaartjes waren € 1,17 per stuk en heb er 100 besteld. De drukkosten waren geloof ik iets van € 85,-. Het kaartje is namelijk voor en binnenkant bedrukt en de tekst in kleur dus was extra duur qua drukkosten. Uiteindelijk incl btw komen we ergens op € 230,- uit. Veel geld!

6. keizerin

Ik ga het op geboortekaartjes.nl bestellen want daar hebben ze alleen het kaartje wat ik wil.
    Ik kom voor 30 kaartjes op 92,60 euro uit.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kreeg vanmiddag ineens last van zeurende pijn. Heb dat nog niet eerder gehad. Het zit ter hoogte van m'n schaambot en straalt een beetje uit naar de zijkanten :( Ik neem tenminste aan dat het bandenpijn is....Of zou het bekkenpijn zijn? Heb eerder niet echt veel kwaaltjes gehad. Zou dat dan nu beginnen?

8. keizerin

Ja ik denk wel dat het bandenpijn is.
    Ik heb er ook nog steeds last van,maar hou het even in de gaten.

9. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Jawel, ook de mail van het kruidvat binnen.

Heb 100 kaartjes a 1,05 incl envelop, drukkosten ongeveer 65 euro.
    Bij ons in de straat zit een drukkerij, wij hebben de kaartjes en enveloppen al in huis, want we hebben net als bij onze andere dochter een geurtje aan de kaart toegevoegd, dit moet je met watten in folie enkele weken in een doos wegzetten.
    Dus hier staan ze al ruim een maand.
    Bijna alle enveloppen al geschreven.

Ja het gaat nu ook opschieten he.....

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Eve,

Ik heb dit nu al een week of 2. Volgens de VK is dat het begin van het verweken van je botten/bekken wat ook nodig is voor de bevalling straks. Prettig is echter anders. Rustig aan doen was het devies en de tijd nemen om op te staan en te gaan liggen. Regelmatig bewegen kreeg ik ook nog te horen.

Sterkte ermee, ik vind het niet fijn....

Karin

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb ook een e-mail gekregen voor de kruidvat-doos. Ga m straks ff halen.

Gr Otje

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuk al die dozen, altijd spannend wat er in zit.

die kaarten zijn verschikkelijk duur. en de kosten voor het drukken komen er vaak nog bij ja. ik vond ze toen in gulden prijs al duur, maar de gulden prijs van toen is gewoon veranderd in euro.

als het goed is heeft mijn vriendin de ontwerpjes klaar dit weekend voor de kaarten, dan kunnen we bij de drukker gaan kijken hoe we het verder willen hebben. welk papier en dergelijke.

ik had een keer een site gezien waar je je eigen kaart kon samenstellen. in elke gewenste druk kleur. en dan betaaldje je een vast bedrag, en dat werd dan ook gelijk bij hun verzonden. was dus incl. postzegel. je moet dan natuurlijk wel je adressen lijst doorgeven. vond dat ook een erg leuke site. en niet heel duur.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb ook een afhaalbon voor de kruitvat gehad.

Baaldag vandaag, slecht geslapen, pijn in de buik enz, vanmiddag op verjaardag absoluut geen zin.

Gisterenavond naar een borstvoedings bijeenkomst geweest, toch handige tips en uitleg gehad.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik moet trouwens zodadelijk met mijn dochter inentingen gaan halen. dtp, en bmr. ben benieuwd of ze er zenuwachtig voor is.

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Noura hoe is het afgelopen met je dochter? was ze erg zenuwachtig?

Slingding, hopelijk gaat het iets beter met je, een baaldag is nooit leuk..

De kwaaltjes beginnen nu allemaal te komen lees ik..
    Eigenlijk is het nog maar even he..(voor sommigen dan) en ben zoooo nieuwschierig en benieuwt!
    Voor mezelf maar ook van anderen..
    Ik was even onze kalender aan het bekijken en we gaan nog regelmatig ik oktober en november op visite, zullen de dagen snel gaan..

Wanneer halen jullie de klossen op? Gaat iedereen het gebruiken? moet er nog meer gehaald worden?

Zijn jullie al bezig met de tas, voor diegene die in het ziekenhuis gaat bevallen?
    Ik heb al wat kleertjes ed uitgezocht en bij elkaar gelegt..ook voor mijzelf..kan nooit geen kwaad dat het klaar staat toch?

Vanavond weer zwangerschapscursus, ben benieuwt wat er nu besproken word ;)

Liefs XXX

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik weet niet meer wat bij ons nou de kaarten kostte. In ieder geval € 35,00 drukkkosten en dan de kosten per kaartje. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen € 1,07 per kaartje, maar mijn geheugen he ;)

Ik heb vanmiddag de VK voor niks laten komen. Ik liep in de douche en voelde ineens een hoop nat naar buiten komen. Opgevangen met wc papier. Het was helemaal doorzichtig en rook toch wat zoetig. VK gebeld en ze kwam na 10 minuten. Ze heeft het getest en het was gelukkig niks. Nog even naar het hartje geluisterd en dat was ook weer goed. Gelukkig vond ze het niet erg dat ze voor niks gekomen was. En ik ben blij dat er niks aan de hand is.

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Zo, ik ben weer terug van weg en ziek geweest. Ik ben zo vreselijk druk geweest afgelopen week (elke avond weg) en dit weekend (bruiloft en feestje) dat ik maandag compleet versleten was. Tja, ik kan het ook niet allemaal meer aan en moet ook eigenlijk gas terug nemen. Maandag dus naar kantoor gereden en nog voor de middag weer terug gereden.
    Nu, na drie dagen rust en niksdoen ben ik er weer aardig bovenop. Morgen dus weer aan het werk.

Vandaag had ik het intakegesprek met de kraamzorg. Ik krijg 8 keer 5,5 uur kraamhulp en heb een uur lang allerlei vragen kunnen stellen en ben veel wijzer geworden.

Ook heb ik vanmiddag de Kruidvatdoos opgehaald. Wat een tegenvaller zeg. Hij is meer leeg dan vol! Die paar dingetjes zijn bijna de moeite van het halen niet waard.

Ook zijn wij druk aan het oriënteren op geboortekaartjes. We hebben een aantal proefafdrukken besteld en gaan waarschijnlijk via Internet (ukkepuk geboortekaartjes) een bestelling doen. Erg leuke kaartjes en de prijs valt mee (zo'n 80 kaarten voor 160 Euro).

Vanavond heb ik met yoga een partnerles. Ben beniwud hoe mijn mannetje het vind. Haha, hij is nu al zenuwachtig.....

Later meer, Mijn mannetje komt thuis, even bijbabbelen.

Groetjes Suusje

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik wilde ook nog mijn kruidvatdoos gaan halen maar was eigenlijk vanmiddag heel druk bezig in het huishouden en mijn dochtertje had een vriendinnetje hier spelen dus kon ook niet weg. Nou ja, komt morgen dan wel.

Suusje: Balen dat je zo druk (en ziek) was. Wel rustig aan doen he?

Daphne: Je zal wel geschrokken zijn van het vocht-verlies? Gelukkig dat het uiteindelijk niets was. Is het dan gewoon urine geweest ofzo?

Arwen: Ik heb laatst iemand op bezoek gehad van de kraamzorg en met 37 weken mag ik die klossen gaan halen voor onder het bed hier in de buurt bij de Thuiszorgwinkel.
    Ik ben nog niet bezig met de tas voor naar het ziekenhuis maar wil daar wel gaan bevallen. Zal dat binnenkort eens gaan doen. Heb laatst eens voor de kledingkast met babykleertjes gestaan en dan denk ik echt: Wat moet ik nu meenemen en welke maat? Moeilijk hoor. Denk dat ik maar gewoon 2 dingen meeneem voor baby, 1 in 50 en 1 in 56 ofzo? Hoe doen jullie dat?

Noura: is alles goed gegaan met je dochter bij de inenting? Hoe oud is ze eigenlijk?

Zo, ik stop weer. Moet weer rennen want mijn dochter is om 18.30 klaar met turnles.... pfffff.... ja dat krijg je allemaal als ze weer groter zijn.

Groetjes van Otje

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: Waarschijnlijk iets van afscheiding. Ik voelde het echt uit me lopen zeg maar, dus geen urine.

Overigens ga ik zo voor het eerst naar de cursus "Samen bevallen". Mijn hubbie heeft er geen zin in! Hij wil ook niet meepuffen, hihi. Ben benieuwd!

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    De klossen kan ik ook pas met 37 weken ophalen bij de thuiszorgwinkel. Ze gaan er kennelijk van uit dat je gewoon op tijd gaat bevallen :D

Ben nog niet bezig met de tas voor het ziekenhuis. Vind dat eigenlijk nog een beetje te vroeg. Doe dat pas met 37 weken. Mocht de beeb eerder komen dan is er snel genoeg van alles bij elkaar geraapt om mee te nemen. Voor die kleine neem ik 2 pakjes mee: 1 maat 50 en 1 maat 56. En een jasje of omslagcape.

@Daphne: gelukkig was alles goed!

Enne...ben benieuwd wanneer ik wat van de kraamzorg hoor. Als ze nog lang wachten dan kunnen ze niet meer hier komen voor een gesprek want dan zit ik midden in de verbouwing. Nou ja, dan maar per telefoon.

Deel Deze Pagina