december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben net gebeld door de kraamzorg. Was in nog geen 10 minuten klaar met het gesprek. Stelde dus weinig voor. Krijg iig 8 keer 5,5 uur. Verder stelden ze geen eisen of wat dan ook. 'U bent de baas' en 'wij doen wat u wilt'. Nou, dat klinkt goed :D

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

hier ff weer een berichtje, heb niet alles bijgelezen, maar voor wat ik heb bijgelezen;

daphne; je zal wel geschrokken zijn! maar gelukkig was het niks ergs. enne fijn dat de vk goed reageerde, beter voor niets dan voor iets ja toch?
    ben nog niet gebeld voor de kraamzorg hoor! ik denk dat ze mij pas bellen als ik bevallen ben :) . als ze mij na de herfst vakantie nog niet hebben gebeld bel ik zelf wel.
    ik heb ook een oproepje gekregen van de kruidvatdoos, ga hem binnenkort ff ophalen.

gister ook partner les gehad, was wel interessant, vond het leuk dat mijn hubbie het ook interessant vond (was geen gepuf in de les) hij begint het nu toch ook wel beetje spannend te vinden
    verders niks bijz. te melden. oh ja, wie van jullie gaan er ook naar de jongegezinnen beurs? ik ga er wel heen op de zondag wss, ben benieuwd.

gr saskia

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou dat zal wel schrikken zijn geweest daphne, gelukkig was het niets.

mijn dochter is 9, dus die moest voor de laatste inentingen. ze zei dat ze niet zenuwachtig was, maar toen ze daar zat (tussen 2 mensen die van links en rechts gelijk gingen prikken) zag ik toch een zenuwachtig koppie.
    gelukkig was het zo voorbij, en het scheelde dat we daar de halve klas tegenkwamen.

grappig trouwens otje, mijn dochter moet vanavond turnen, en mijn zoon voetballen. en op het moment zit ik hier weer op mijn kleine neefje te passen. hij kan nu zelf speeltjes pakken enzo, en vind het heerlijk als die aandacht krijgt. dan verschijnt er echt een smile van oor tot oor.

goh suusje jij ook al ziek, ik hoor dat hier in mijn omgeving ook vanveel mensen. en we merken allemaal denk ik nu wel dat als we te veel doen dat je je zelf tegenkomt.
    rustig aan doen.

ik heb nog geen tas in gepakt. maar eigenlijk zou ik wel wat klaar moeten zetten. ook in verband met die bloedingen.

het is trouwens ook handig om even te kijken hoe je de maxicosi in de auto zet. voor het geval je in het ziekenhuis bevalt en je daarna met je kleintje in de maxicosi naar huis moet. soms is het nog een heel gevecht om zo`n ding vast te krijgen.

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Meiden,

Mijn kraamzorg komt pas met 34weken voor een intake gesprek dus het is nog even afwachten, verder wil ik thuis bevallen en hoef ik dus niks in te pakken denk ik. Wat voor vragen stellen jullie eigenlijk tijdens de intake? en wat voor vragen werden er aan jullie gesteld?

Verder zijn der nog meer meiden die het eigenlijk al gehad hebben? Ik heb zoiets van van mij mag het wel wat eerder komen hoor, ik heb het namelijk toch wel een beetje gehad eigenlijk. Verder heb ik ook alles al geregeld, en ben ik al helemaal klaar. Ik heb nu ook foto's in me fotoalbum staan, dus als jullie leuk vinden kunnen jullie even kijken.

Groetjes debbie

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou debbie, wat mij betrefd mag het echt nog wel even blijven zitten. ik ben heel benieuwd, maar ik heb de babykamer nog niet eens af.

leuke fotos trouwens. vrolijk kamertje!

ik heb weer een buikfoto gemaakt. en ik ga nu even het jasje afmaken, ben er bijna mee klaar

6. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik voel me vandaag echt .... :cry: Vannacht totaal niet geslapen, ik kon niet liggen me buik deed pijn, een soort van weeiig en steken en heb last van me onderrug. vannochtend nog wel naar me werk geweest, werk als alfahulp (huishoudelijk werk).
    verwachte ze ook nog even dat ik het bed nog kon verschonen, nou nee dus, heb haar toen vriendelijk gezegd dat ik het werk niet meer aankan en dus in de ziektewet wil. Nou ze schoot me toch uit de slof, ik stond met een mond vol tanden :confused: .
    dus ik ben nu 4 weken eerder met verlof is wel lekker, ik kreeg echt al last, en vannacht deed de emmer dus overlopen.
    ben als de dood dat ik al oefenweeen heb/krijg.

ps: heb ook weer een nieuwe buikfoto, de buik wordt nu echt rond :)
    patricia

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou lekker dat je thuis bent patricia, je lichaam heeft je nu wel een duidelijk signaal afgegeven. raar dat mensen daar nog van uit hun slof kunnen schieten.
    je buik is zeker mooi rond, heb even snel naar je foto gekeken.
    ik merk zelf dat het bukken steeds moeilijker word, en dan te bedenken dat ik steeds wat uit mijn handen laat vallen. :)

8. hallo,
    even een snel vraagje.... voor jullie wiegjes: hebben jullie daar nieuwe matrasjes voor gekocht? En waar dan?

Saartje

9. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    saar: je kunt die matrasjes bij de prenatal kopen.

noura:ja ben inderdaad blij dat ik nu lekker verlof heb. ze zeggen ook wel dat de laatste 10 weken erg zwaar kunnen zijn, nou dat geloof ik graag.

patricia

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat ze zwaar kunnen zijn dat is zo, hoewel sommigen er ook makkelijk doorheen rollen. hahaha rollen..... letterlijk en figuurlijk kan je ons ook rollen.

ik was voor het matras naar de prenatal geweest, maar hier is niet zo`n megastore alleen een normale winkel. en daar hebben ze alleen ledikant matrassen. en als het een ouder model wieg was dan kon het zijn dat de matras op maat gemaakt moest gaan worden.
    nu had ik van iemand een tip gekregen om op de markt te gaan kijken. daar staat een man met allemaal van dat matras spul, en als je dan een malletje meeneemt dan kon die dat zo voor me maken.

11. in België hebben ze geen prenatal. Zouden ze zo'n megastore in Eindhoven hebben? Want dat is niet ver weg.

Ik zal het eens opzoeken! Bedankt!

12. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Joepie, vandaag mijn laatste werkdag gehad.
    1 week langer verlof genomen, "t ging echt niet meer.
    Ik slaap erg slecht, nu is mijn dochter ook nog vreselijk aan het hoesten dus gemiddeld 6 keer p nacht wakker, kan ook erg moeizaam in slaap vallen.
    Blijkt mijn dochter ws kinkhoest te hebben, vanochtend bloed laten prikken en even wachten op de uitslag.

Mooi buikje heb jij noura.

NOG MAAR 50 DAGEN ! :oops: :oops:

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lianne: Wat fijn dat je het werk erop hebt zitten! Nu lekker uitrusten en genieten he? 50 Dagen nog maar, jeeeh wat gaat dat hard ineens he.
    Beterschap met je dochtertje!

Saar: In Eindhoven zit een hele grote megastore van Prenatal op Ekkersrijt. Das vlakbij de Ikea. Misschien ken je die wel?

Noura: Jou dochter ook op turnen? Leuk zeg! Die van mij zit er wel nog bij maar stopt er binnenkort mee. Ze gaat nu bij dezelfde vereniging jazz-ballet doen. Vind ze helemaal super.
    Mooie buik trouwens!

Patricia: Fijn dat je nu thuis kan blijven maar wel stom dat je leidinggevende zo reageerde zeg!

Debbie: Ik zie dat je thuis wil bevallen en dus geen tas inpakt. Zou je het niet voor de zekerheid doen? Straks moet je onverwachts tussen de weeen door naar het ziekenhuis... zou vervelend zijn als je dan hals overkop nog spullen bijeen moet zoeken.

Ik heb trouwens echt goed nieuws! Ben er erg blij mee. Ik zou na deze week nog 3 weken moeten werken maar dacht ineens: Heej heb ik misschien nog verlofuren? JA DUS! Ik heb nog precies genoeg verlofuren om 1 week verlof op te nemen. Dus morgen nog werken en dan nog 2 weken werken (6 dagen) en dan verlof! Heerlijk! Ben echt superblij. :D

Zo, nu ga ik stoppen. Even eten maken en moet om 18.30 alweer naar de verloskundige. Ben benieuwd....

Groetjes van Otje

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Misschien hebben jullie er al lang aan gedacht maar heb nog even een tip voor de dames die in het ziekenhuis willen bevallen. Maak een lijstje met handige telefoonnummers van directe familieleden die je wil bellen. Je mobiel mag je vaak niet aan in het ziekenhuis en stel je voor dat je onverwachts langer in het ziekenhuis moet blijven? Ik heb laatst zo'n lijstje gemaakt en die gaat dus in de tas die mee gaat naar het ziekenhuis.

15. Otje, ja! Die weet ik zijn! Dat is alles dat ik weet zijn in Eindhoven! Dus ideaal.

Morgen vertrekken we op weekend naar Nederland, naar centerparcs, Meerdal. En dan komen we maandag over Eindhoven naar huis, misschien dat ik er dan binnenspring en anders volgend weekend.

Bedankt!

Lianne, geniet van je verlof.

Vandaag even besproken op mijn werk hoe het ging zijn als ik terug kom (april). Er komt iemand om mij te vervangen en die gaat dan blijven, een andere collega gaat weg. En we waren zo aan het praten (ik werk op zelfstandige basis) over hoe het zou zijn met mijn inkomen enzo. En nu krijg ik opslag als ik terugkom! Leuk eh! Ik ben er echt gelukkig mee.

Saartje

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he saar, ik zag laatst ook een site waar je ook matrasjes bestellen kon. 10 euro waren ze ongerveer. van die ovale modellen. ik ben alleen de site vergeten, maar mischien moet je even op het forum kijken bij baby uitzet.

jeetje lianne, dat is ook wat als je dochter kinkhoest heeft. moet je nu ook jezelf in de gaten houden of je het krijgt?
    wel fijn dat je nu lekker vrij bent.

en otje voor jou ook al bijna verlof, heerlijk.. ik moet nog even, maar ga tot 4 weken voor die tijd werken en probeer 2 weken ervoor vakantiedagen op te nemen.

mijn dochter is trouwens steeds fanatieker aan het worden met turnen, want ze kan waarschijnlijk door naar de selectie. ik vind het leuk dat ze er zo`n plezier in heeft.

die lijst met mensen die je bellen wilt is een goede tip!

ik vind dat mijn buik er op de foto wel erg voordelig uitkomt, want ik heb het gevoel dat die enorm is.

ik denk eigenlijk ook wel dat het verstandig is om een tas klaar te hebben staan voor het ziekenhuis. je rekent er natuurlijk niet op, maar je weet maar nooit.
    toen ik laatst bijna moest worden opgenomen als de bloeding niet stopte, dacht ik ook in een flits van oeps..... ik heb geen fatsoenlijke pyjama...
    oh ja, en vergeet de dikke sokken niet, je kan ineens heel koude voeten krijgen. hahaha

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saar: Mooi dat je de Ikea kent. Als je daar aan komt rijden op die weg ga je normaal naar links de parkeerplaats van Ikea op. Dat doe je nu dus niet en je rijd iets rechtdoor in een bocht. Dan is het geloof ik de 2e links. Dan zie je de Trendhopper en daarachter ligt de Prenatal. Het is echt een groooote winkel. Zo'n grote Prenatal ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Veel shop-plezier!

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij kun je een matrasje voor een ledikant ook gewoon bestellen bij een beddenzaak. Even de maten opnemen en daar doorgeven.

Ik heb nog geen tas gepakt, maar het duurt natuurlijk voor mij ook nog wel een poosje. Als het nu nodig zou zijn om naar het ziekenhuis te gaan, zou ik toch nog weeenremmers enzo krijgen denk ik maar en een stapel ondergoed en een pyama is zo gepakt. Denk dat ik nog een paar weekjes wacht.

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het is nu 4.52 uur en ik kan weer eens niet slapen! Dat is de laatste tijd steeds vaker standaard dan uitzondering en daar baal ik van. Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik word er niet vrolijk van! gisteravond had ik al een jankavond en nu dit weer, ik ga morgen dus denk ik eens lekker een dagje thuis blijven om bij te tanken. Zo, dat moest ik even kwijt!

20. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Molly, ik slaap ook steeds minder goed en erg onrustig. Ben vaak wakker en heb ook al gehad dat ik om 5.00 uur 's nachst klaarwakker was. Zal er wel bij horen. Ik heb ook een paar dagen bijgetankt en voel me nu wel goed.

Wel heb ik de laatste dagen steeds meer hoofdpijn en ben duizelig. Ik moet donderdag weer naar de verloskundige en ben benieuw naar mijn bloeddruk, misschien heeft het daarmee te maken. Ik doe in ieder geval rustig aan. Weer bijna weekend.

Mijn man is meegeweest naar yoga. De mannen moesten leren masseren. Rug- en beenmassage om evt. de rug- en beenweeën weg te kunnen masseren. De rugmassage is ook goed nu de rugklachten beginnen toe te nemen en we zwaarder gaan worden.
    De één na laatste les mag 'ie weer mee, leren we weeën opvangen.

Groetjes Suusje

Deel Deze Pagina