@Suusje: lijkt me toch wel fijn om een man te hebben, zeg! Volgende week is er bij mij op yoga een partnerles. Vind het toch wel erg jammer dat ik dan niemand heb om me te leren masseren Gelukkig zijn er nog 2 vrouwen die alleen komen aangezien hun man niet mee wil. Verder baal ik enorm! Alles ging goed met de komende verbouwing. Geld van bouwdepot is binnen. Keuken is besteld en wordt binnenkort afgeleverd. Heb hulp kunnen regelen voor het sloopwerk etc. Maar...ik had geregeld dat ik tijdens de verbouwing in de flat beneden me kon verblijven. Is van een ex van me die het grootste deel van het jaar in het buitenland woont. Ik helemaal blij want dat scheelt een hoop gekampeer. Krijg ik vandaag een email dattie liever niet heeft dat ik er verblijf! Zonder opgaaf van reden. Baal hier zo enorm van. Kan wel janken Moet nu dus op zoek naar een ander stekkie. Heb gelukkig m'n ouders nog maar was toch liever op mezelf gebleven. Vind het dus heel gemeen van em! Hij moet toch snappen dat het een hele opgaaf is om als je zover zwanger bent nog te gaan verbouwen? En weet je wat ik denk: de laatste tijd heeft ie weer een paar keer toenadering gezocht en ik heb em afgewezen...zou dit z'n wraak zijn? Sorry voor lange verhaal maar moest het ff kwijt.
ben ik weer, heb wel mee gelezen de afgelopen dagen maar ondanks vakantie heb ik het erg druk gehad. gisteren heeft mijn man de kamer voorzien van warme ondervloer en laminaat gelijk alle meubels verschoven zodat de box een mooi plaatsje krijgt zodat onze poes er aan kan gaan wennen er niet in te mogen. 31 okt komen ze de kinderwagen en toe behoren brengen. Net iemand geweest van het kraamcentrum, er werd niet toegestaan dat ik 2 belly warmers heb het moeten kruiken wezen moet ik daar weert achter aan, ze zei het eigen verantwoordelijkheid maar als de kleine onder temp heeft bij de geboorte moet het naar het ziekenhuis en moet de kraamhulp hier uren voor niks zitten zonde van de uren. Ik krijg zoals het er nu naar uit ziet 48 uur + 5 uur als ik thius beval dat is 8 dagen van 6 uur met voorkeur van eind van de morgen en de middag omdat mijn man weg is in de middag en avond. Ga weer even stoppen, moet mee naar de praxis voor een sierstripje ofzo.. post vanmiddag nog wel even.
Hallo allemaal, Ik heb net even een was in de wasmachine gedaan met babyspullen,ik wil het nu langzamerhand allemaal even gewassen hebben zodat het optijd klaar is. Ik heb net het kraamcentrum gebeld,ze vroeg alleen of me adres en telefoonnummer enz klopte en nu word ik 4/6 weken voor de uitgerekende datum gebeld voor een intakegesprek. @Slingding de meeste kraamhulpen willen de bellywarmer niet gebruiken had ik gehoord daarom heb ik kruiken gekocht. @Eve wel een beetje kinderachtig van je ex dat hij het opeens niet meer wil had hij dat niet eerder kunnen bedenken En misschien is het inderdaad een soort van wraak omdat jij hem niet(meer)wil. Ik slaap de laatste tijd erg veel kom me bed gewoon niet uit. Ik ga wel pas een uurtje of 1 slapen want eerder kom ik niet in slaap. Ik heb trouwens net bij de kruidvat een flanellen pyjama gekocht voor maar 9 euro lijkt me wel lekker voor als ik net bevallen ben.
Ik slaap nu gelukkig weer goed. Met de hoofdpijn van vorige week heb ik ook slecht geslapen, maar dat heb ik wel eens vaker. Ik heb nog niet het idee dat het met de zwangerschap te maken heeft. Ik ga zo lekker een middag slaapje doen. Vanavond ga ik namelijk uit . Mijn broertje is 21 geworden en geeft een feest ergens in een kroeg en ik wil van de partij zijn. Als ik moe wordt, ga ik gewoon naar huis.
wat vervelend voor je eve. ook wel raar dat die geen reden opgeeft. maar mischien heb je wel gelijk. in ieder geval weet je nu ook waar je aan toe bent met hem. ik heb het altijd al zo`n gedoe met kruiken gevonden. ik heb er altijd 1 gehad, en de 2de kon ik altijd lenen. deze keer leen ik hem van de buuv. ik heb ze altijd maar 1 dag beide nodig gehad. daarna, konden we het af met 1. ik slaap redelijk goed, afgezien van de keren dat ik eruit moet om naar het toilet te moeten. en smorgens uitslapen daar ben ik heel goed in. (helaas kan dat niet zo vaak) ik kreeg net weer 2 blauwe enveloppen in de bus. ik kreeg het al spaans benauwd, want ze hebben in het begin van de aangifte een fout gemaakt, en dat blijft maar doorwerken. vorige keer kregen we een gigantische aanslag. het ziet er nu beter uit. hopen dat dat zo blijft. vanavond ga ik denk ik vloerbedekking uitzoeken met mijn dochter, voor haar kamertje. ik hoop nu echt dat we dit weekend de wand er in krijgen.
Wij kregen gisteren ook 2 blauwe envaloppen en in 1 zat er een aankondiging tot beslaglegging en als je niet thuis bent kunnen ze zich doorgang verschaffen met de politie. Wij weer over de zeik, want wij laten het doen door een belasting adviseur die gewoon bij een bedrijf werkt en wij goed voor moeten betalen maar sinds 2002 lopen onze beide belastingen niet goed, blijt dat die man die wij altijd hadden, jaren heeft aan gerommeld en nu is hij op non actief gezet en zal niet meer terug keren, ze zijn het aan het oplossen maar daar heeft dse belastingdienst geen maken mee, nu moet en we even een zeer grote som geld overmaken om beslaglegging te voorkomen. Allemaal weer zeer veel stess. Kruiken kan ik waarschijnlijk wel van mijn schoonzusje lenen, en anders ga ik gewoon weer verder op zoek.[/quote]
Zonet hebben we de kraamzorg thuis gehad. Ben toch blij dat de intake bij ons thuis is gebeurd ipv via de telefoon. Het is wel mijn 2e kindje maar voor mijn mannetje is het zijn 1e en wellicht heeft hij nog vragen ed. Dus ze is hier geweest. Aardige vrouw en vele informatie. Ook dingen waar ik geen weet van had. Had graag in het ziekenhuis willen bevallen maar nu schijnt dals het geen mediche indicatie is het voor je eigen kosten komt, kost wellicht rond de 300 Tuurlijk is veiligheid voor je kind veel waard maar 300 is best veel geld.. ik denk er nog even over na van wat ik ga doen. Nu hebben me mannetje en ik besproken dat als de kraamverzorgster komt (heb 44u gekregen = 8x 5,5 u pd) dan komt zij smorgens en dan neemt mijn mannetje smiddag's vrij zodat we toch bij elkaar zijn. Alles in de babykamer was verder goed, moet alleen het bedje nog even korter opmaken Van zo gesprek heb ik nu echt het gevoel dat het einde langzaam nadert..duurt nog a 9 weken maar toch Gister boeken met babykaartjes opgehaald en we hebben een aantal kaartjes op het oog, leuk om te doen zeg Krijg er helemaal zin in Morgen zie ik onze beeb weer ...ben benieuwt hoe erg hij/zij veranderd is.. 8) Liefs XXX
wat leuk dat je morgen je kleintje weer ziet, het blijft bijzonder. en op zich is het best fijn als je iemand thuis op bezoek krijgt, want een gesprek verloopt dan altijd net wat duidelijker vind ik. ook vind ik dat er steeds weer veel veranderingen zijn in wat wel en niet mag. dan is het wel prettig als iemand je daar op wijzen kan. maar goed, wij doen het telefonisch, ben benieuwd hoe dat gaat. jeeeh wat vervelend sling ding, dat kan je er nu ook nog net bij hebben zeg. doe wel rustig aan want stress is niet goed. kan je geen uitstel van betaling krijgen bij de belasting, tot alles is uitgezocht? ik heb de poppenwagen van mijn dochter te koop gezet op marktplaats. ze heeft er bijna nooit mee gespeeld, en hij stond nu maar in de weg op zolder. zodadelijk komt iemand hem ophalen. toch wel handig dat marktplaats.
Helaas niet het is achteraf goed uitgezocht en er was al eens door die man uitstel gevraagd op iets waar je achteraf geen uitstel voor kon krijgen maar mijn man heeft het net betaald en we krijgen een ruime vergoeding van het kantoor omdat dit niet onze fout is!
hey meiden Ja sorry hoor ik heb niet alles gelezen Ik zit zelf een beetje in de knoop Ik ben van de week naar mijn nieuwe vk geweest en die vertelde mijn dat het kindje in en stuit ligging ligt En als ze zelf niet draait word ik geholpen en dat wil ik dus niet Maar ik wil ook geen stuit bevalling Ik weet het allemaal niet meer, ik zit er wel heel erg mee Sorry hoor moest het even kwijt Liefs Manon.
Manon, wat vervelend meis, ikhoop echt dat je kleine nog gaat draaien..moet je dan vaker bij de vk komen voor controle of over 4 weken kijken if het gedraaid is? Zoniet dan word het een keizersnede? of begrijp ik het verkeerd? Ik duim voor je dat het goed komt Noura ik vond het ook zo veel duidelijker en geeft me ook een goed gevoel over het gesprek, net wat je zegt, zijn al zoveel dingen veranderd in loop der periode.. Weer een stap in de richting Ik heb nog een oude poppenwagen van mezelf staan, een rood vluwelen met bloemetjes aan de binnenkant met ijzeren frame, ik heb er vroeger zo nu en dan mee gespeelt.Het stond bij mijn oma en die was zo ontzettend zuinig op spullen, ik mocht er dan af en toe mee spelen..stond ook in de praalkamer Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om deze weg te doen al staat het er wel en is niet meer mee gespeelt na mij..Wie weet ooit Liefs XXX
He naar Manon.... ik ken het probleem. De mijne is ook lekker eigenwijs. MIjn VK gaf echter aan dat er tot week 35 niet echt reden was om je heel ongerust te maken, dus daar hou ik me nog maar effe aan vast.... Ik weet niet wat ik dan wil.... op een keizersnee zit ik ook niet echt te wachten.... Ik laat het nog maar even op me afkomen. Karin
goh wat naar manon, maar ik hoor ook best vaak dat ze nog draaien, dus mischien gebeurd dat bij jou ook wel. ik geloof dat in het forum van oktober of november ook een paar stuitkindjes waren. wat leuk arwen , een wagen van jezelf! ik zou die ook niet weg doen. maar deze was pas een paar jaar oud, en stond in de weg. en aangezien mijn dochter aan het sparen is kan ze het geld waar ze het voor verkocht heeft daar weer bij doen. gelukkig slingding dat jullie het in ieder geval afgehandeld hebben en dat je toch nog een ruime vergoeding krijgt. bij mij is de fout bij de belasting dienst gemaakt, iemand heeft mijn sofi nummer bij mijn man gezet. en schijnbaar is dat moeilijk om op te lossen. ben er al tig keer geweest. (ik zal wel geen vergoeding van ze krijgen )
@Arwen: ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld omtrent de kosten voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie. Ik moet in dat geval 150 euro zelf betalen (ben wel aanvullend verzekerd). Dus dat vond ik nog wel meevallen. Ik zou dat als ik jou was dus nog maar even navragen. @Manon en Duikster: die van mij ligt ook nog in een stuit. Zit echt elke avond op em in te praten dattie moet gaan draaien Ik weet echter 1 ding zeker: ik laat geen draaipoging doen! Stuitbevalling is een overweging. En anders toch maar een keizersnee. Maar we houden vooralsnog moed dattie in de komende weken gaat draaien!
Mijn verloskundige zei dat je kindje nu nog niet goed hoeft te liggen. Hij lag van mijn bijna goed maar ze zei hij kan nog alle kanten op en ze zei ook dat het niet zo belangrijk is hoe je kindje met 30 weken ligt dus ik zou me er nog maar niet al te druk om maken de kans is veel groter dat de baby's wel goed gaan liggen.
Hallo allemaal, Wat is er weer veel geschreven zeg! Ben even een dagje niet hier vanwege werk en meteen een dikke pagina erbij. Hihi. Manon: Probeer je niet te druk te maken over die stuitligging. Bij mij zei de VK dat de meeste babys rond 30 weken in een stuig liggen en dat ze zich 9 van de 10 keer nog gaan draaien voordat het echt riskant wordt. Bij mij lag ie ook in een stuit en was gisteren bij de VK en hij ligt gewoon netjes met z'n hoofdje naar beneden. Je kindje heeft nog veel kans zich te draaien. Maar kan wel voorstellen dat je je druk maakt daarom hoor. Slingding: Wat vervelend zeg van die Belastingdienst! Veel sterkte ermee en probeer je niet te druk te maken he? Wat is trouwens een belly-warmer? Arwen: Ik heb ook geen medische indicatie en ben uitgebreid aanvullend verzekerd bij VGZ en hoef niets te betalen voor een poliklinische bevalling. Vraag het anders even na wat de precieze kosten zijn via jou verzekering. Scheelt nogal eens. Noura: Jij ook vervelende blauwe brieven in de bus? Bah bah. Kon je ze maar gewoon doorscheuren he? Mijn dochter zit nu ook 1 jaar bij de selectie van het turnen. Ze is echt goed erin maar ze vind het nu zelf niet meer leuk. Das wel jammer... Eve: Wat rot dat je nu niet naar die flat kunt tijdens de verbouwing! Echt erg lullig van hem zeg. Ruim 7 maanden zwanger en dan iemand zo laten stikken? Pfff.... Veel sterkte en hoop dat je snel een ruimte vindt om tijdelijk te verblijven. Hoe lang gaat die verbouwing trouwens duren? Zo, ben écht blij dat het weekend is. Had straks op mijn werk weer ineens flinke last van rug en stuitje. Gelukkig was ik om 15.30 klaar. Daarna even met mijn dochter weggeweest om cadeautjes te kopen want ze heeft vanavond een haloween-verjaardagsfeestje. Wel leuk. Nu nog 2 weken werken en dan eindelijk verlof! En op maandag 23 oktober heb ik een gesprekje met mijn leidinggevende. Mijn contract loopt namelijk af op 31 januari 2007 en dan zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof. Omdat dit al mijn 3e contract is zijn ze verplicht mij nu voor vast aan te nemen of ontslag.... Spannend dus. Wel prettig dat ik in ieder geval straks weet wat er gaat gebeuren voordat m'n verlof in gaat. Doen jullie trouwens nog iets leuks voor de collega's op je laatste werkdag van je verlof? Ik werk op een groot bedrijf op een grote afdeling en ken eigenlijk maar een kwart van de collega's echt goed zeg maar. Maar had bedacht om op m'n laatste werkdag (27 oktober) wat van die minimarsjes en twix enz. te kopen en dan even een email te sturen naar iedereen. Want wie weet kom ik na mijn verlof wel helemaal niet meer terug... Zo, nu stop ik. Nog even uitrusten en moet zo mijn dochter naar het feestje brengen. Ze is verkleed als heks (haloween he?), lijkt wel carnaval hier! Gr Otje
bedankt meiden voor de berichtjes Ik laat ook echt geen draaipoging doen :x Ten eerste help het niet, het doet zeer het kindje vind het niet leuk. En ten tweede als het zou lukken die draai poging kan het ook nog verkeert aflopen. In een andere topic heb ik dus gelezen dat haar kindje overleden is door het draaien, de navel streng was een paar keer om het nekje gedraait. En is gestikt Dus ik kies ook maar voor een stuitbevalling Het is voor mijn niet leuk, maar uit eindelijk heb ik wel mijn kindje in mijn armen gezond en wel Liefs Manon.
Dat is een soort kruik die je warmt via het stopcontact, dit vind ik voor mijn gevoel veiliger dan water kruiken. Ze zijn in 4 minuten warm. maar dan gebruik ik ze maar om de kinderwagen te warmen en als de kleine zich vrij goed warm kan houden gebruik ik ze in bed. Ik ga nu een te grote berg strijkgoed weg werken voor de tv, Heb hier zo'n hekel aan.