december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: de verbouwing zal ongeveer 4 weken duren. Daarna nog alles afwerken. Dus totaal kan het best wel es 6 weken gaan duren. Vind dat erg lang! Heb dan nog maar 3 weken tot m'n uitgerekende datum. Hoop dus dat die kleine wat langer blijft zitten! Maar ik zie er hoe dan ook erg tegenop :(

En, wat een leuk idee om op je laatste werkdag iets te doen voor je collega's. Had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht :oops: Nu dus wel.

Vandaag heb ik de proefdruk van het geboortekaartje besteld. Ben erg benieuwd.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had trouwens een leuk idee voor traktaties gezien. volgens mijn in zo`n zwangerschap boekje.

dan neem je soesjes (nog bevroren) en dan smelt je chocola, en doop je de soesjes in de chocola en daarna in de roze of blauwe muisjes. als het gedroogd is kanje het gewoon weer in vriezen. ik vond dat een heel leuk idee.

hier zijn ze vandaag ook weer aan het klussen. ik hoop zo dat de zolder nu zo goed als af komt. dan kan ik vanmiddag het tapijt gaan bestellen.

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    eve, wat vervelend zeg, dat mensen zo flauw kunnen doen.

Ik heb niet getrakteerd op mijn laatste dag. is wel een leuk idee.

Ik heb gisteren bezoek gehad van de thuiszorg, ivm bekkenklachten krijg ik nu 10 uur extra kraamzorg. maximaal 54 uur.
    Vindt het wel prettig die extra uren.

Dus het is de moeite om dit even aantegeven....

De kinkhoest van mijn dochter is voor mij in de 9de maand slecht, dan kan ik nl besmet raken en de baby straks besmetten, nu in de 8ste maand is de besmettingskans kleiner omdat het dan niet meer besmettelijk is als de baby geboren wordt.
    Maar ja, ook al was ik nu 9 maanden, je zit je dochter van vijf niet het huis uit.....

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @lianne: wat fijn, die extra uren kraamzorg, ze kunnen het in de kraamtijd ook nog altijd bijstellen zowel naar boven als naar beneden, begreep ik gisteren want toen zijn ze ook bij mij geweest.
    Vervelend van je dochter en inderdaad je zet je dochter ook de deur niet uit als je in de 9de maand zou zitten, zou ik ook niet doen. Succes en beterschap voor haar.

Hebben jullie dat ook dat jullie een hele hoop willen doen, poetsen, foto's plakken ed. en komt er ook niks van, ik heb zoveel in mijn hoofd maar er komt niks uit mijn handen.

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Auw Auw wat heb ik last van steken bij mijn schaamstreek en onder in mijn rug,zou die pijn kunnen komen omdat de baby goed gaat liggen misschien dat 1 van jullie het weet?

@Lianne beterschap met je dochter.

@Noura ik ga die soesjes ook maken.
    Ik vond het ook een leuk idee namelijk is weer eens wat anders dan beschuit met muisjes.

@Eve jeetje zeg dat de verbouwing zo lang gaat duren,ik zou het daar helemaal benauwd van krijgen zo vlak voor die kleine komt.
    Ik hoop maar voor je dat het snel klaar is.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik was van plan om i.p.v. beschuiten lange vingers met muisjes te doen, heb je toch meer iets voor bij de koffie wat meer op een koekje lijkt.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    is ook een leuk idee sling ding. doe je dat dan ook met chocolade?
    ik heb een keer gehad dat we chocolaatjes kregen met muisjes erop. is ook een leuk idee. ik ga in ieder geval nog even kijken wat ik kan verzinnen.

maar ik blijf beschuit met muisjes ook erg lekker vinden hoor.

tja die steken in de schaamsteek, het komt ook omdat het allemaal wat weker word, en je kindje kan al wat zakken, en is natuurlijk steeds zwaarder aan het worden. mischien dat het daar aan ligt.

nou eve, ik hoop echt dat jou verbouwing gaat vlotten want ik zit er zelf ook in, en iedere week denk ik nu al dat het bijna af is, maar nog steeds moet ik geduld hebben.

wat fijn lianne dat je extra uren krijgt. geeft je nu al wat extra rust denk ik
    wanneer krijg je de uitslag van de test van de kinkhoest?

8. keizerin

Ik heb net een stuk slijm verloren en heb de verloskundige gebeld.
    De pijn komt van me bekken denkt ze en dat slijm kan een stukje van me slijmprop zijn,ik moet het in de gaten houden of het niet meer word en als ik harde buiken ga krijgen moet ik ook gelijk bellen.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Nee gewoon een beetje boter denk ik

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oei vales, doe maar rustig aan dan.

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lianne: beterschap voor je dochter. Wel erg vervelend dat ze dat juist nu moet krijgen :(

@Slingding: dat heb ik ook. Er zit een heleboel in m'n hoofd wat ik allemaal wil en moet doen maar moet me er echt toe zetten om het ook daadwerkelijk te doen. M'n hoofd zit denk ik een beetje te vol.

@Vales: jeetje zeg, wat vervelend! Doe wel rustig aan hoor!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben benieuwd vales hoe het nu met je gaat?

onze zolderkamer is zo goed als af! nog wat sierlatjes, en morgen een verfje op de muur. en morgen halen we het tapijt op en dan kan ik deze week mijn dochter oververhuizen naar haar nieuwe kamer. en de babykamer word dan ook in orde gemaakt. dus er zit tempo in nu. jippiee

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik geloof dat de nesteldrang bij mij langzaamaan begint! Gisteren ben ik een dagje thuis gebleven van het werk, omdat ik de nacht ervoor weer amper geslapen had en gisteren heb ik dus flink wat onderhanden genomen. vandaag begon ik me ook aan van alles te irriteren en wilde ik echt dingen gaan schoonmaken. Dat gebeurt me niet vaak, dus dat moet haast wel de nesteldrang zijn! Vandaag hebben we ook nog 3 leuke kleedjes voor op de babykamer gekocht. Van die ronde, een oranje en een blauwe en een blauwe ster, heel leuk staat het. Weten jullie eigenlijk hoe dat zit met ouderschapsverlof, zou dat bijvoorbeeld ook 1 keer per maand kunnen, of af en toe een weekje?

vales, ik hoop dat het niets ernstigs is met die slijmprop.

Voorr de rest lees ik wel alles, maar nu ik dan zo aan het typen ben, weet ik niet meer zo goed wie wat heeft gezegd, vergeef me!

14. keizerin

Hier gaat alles oké,ik heb nog wel last van mijn buik en rug maar gelukkig geen slijm meer.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Vales, rustig aan he! Gelukkig nu niets meer. Die pijn in mijn schaamstreek heb ik ook soms en staat inderdaad in verband met het verweken van de botten, zo zij mijn VK.

Molly, nuj al nesteldrang. Van schoonmaakwoede heb ik nog weinig last hoor! Hoop dit eigenlijk ook niet te krijgen, hoewel ik wel denk dat ik in die periode mooi tijd heb om bv. de koelkast en de keukenkastjes weer eens te soppen.....

Noura, fijn he als het gaat opschieten. Bij ons zijn ze (man en schoonpa) vandaag hard bezig geweest op zolder zodat daar weer wat ruimte komt. Van de babykamer staan inmiddels de kast en het bedje, de gordijnen hangen. Nu alleen de planken in de kast nog en de commode (die moet nog in goede kleur gespoten worden) en dan de nijntjes voor erop nog afwerken, maar ondanks dat ik dat graag af wil hebben, denk ik ook: zonder nijntje op de kop van het bed kan ons kleintje ook slapen.... Toch gaan we van de week eraan verder. De komende week 's avonds iets meer tijd, tenzij mijn man wordt opgepiept voor een brand, hij heeft nl. dienst deze week....

Ik heb van de week voor mijn gevoel veel gerommel gehad in mijn buik, enkele keer harde buiken (denk ik) en het gevoel dat onze kleine veel meer aan het protesteren is deze week. Ik hoop dat het betekent dat kleintje zich aan het omdraaien is gegaan, maar goed vrijdag ga ik weer naar de VK dus dan merken we het wel. Ondanks dat ik elke keer denk dat ik me nog niet druk hoef te maken over het feit dat kleine in stuit ligt/lag merk ik toch dat ik er wel wat onrustig bij ben.....

Karin

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje wat gaat dat weer snel hier. Is bijna niet bij te houden.

Ik heb vandaag dan toch ook de 30 weken bereikt :D
    We zijn vandaag wezen shoppen voor een stoel voor in de woonkamer. Met het oog op de box die er straks bij moet, wilden we de bank graag vervangen voor een stoel. De stoel die we op het oog hadden bij loods 5 , was er niet meer in de kleur die wij graag wilden (kennen jullie deze winkel?, zit in Zaandam en is echt zoooo gaaf). Gelukkig vonden we in een winkel vlak daarbij een stoel naar onze smaak die we meteen mee mochten nemen.
    Meteen de hele woonkamer op z'n kop en aan't schuiven gegaan. Tóch weer net anders dan in gedachte natuurlijk, maar het ziet er nu mooi uit. De box had ik in elkaar gezet om te kijken hoe of wat. Denk dat ik hem nu maar laat staan. Beetje vroeg nog, maar ziet er wel leuk uit. En nu zijn we meteen gewend aan de ruimte die hij inneemt.

Bij mij is de nesteldrang volgens mij ook begonnen hoor. Mijn vriend kwam laatst al lachend binnen "is je nesteldrang begonnen".
    Ik had toen de kozijnen in de woonkamer geverfd waar ik al een jaar tegenaan hik. Verder pak ik nu allerlei kleine klusjes op die zijn blijven liggen en ik toch wel graag af wil hebben voor de bevalling.

Volgens mij mag je (in overleg met je werkgever) zelf bepalen hoe je je ouderschapsverlof in gaat vullen. Het kan wel zo zijn dat er in je CAO iets staat over het termijn waarbinnen je dit op moet nemen.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het zit met ouderschapsverlof. staat er hier op de site geen informatie over?

gelukkig vales dat je niets meer verloren hebt. wel rustig blijvendoen he?
    het schijnt geloof ik ook dat een slijmprop zich kan herstellen, of als je hem verliest dan kan het nog weken duren voor de bevalling zich aandient.

vanmorgen lekker uitgeslapen, weer hele vreemde dromen gehad vanacht.
    een oude buurvrouw had baby`s te koop :confused:
    en ik was met mannetje in parijs, en we gingen van terras naar terras..... alleen maar koffie drinken... wat kan een mens raar dromen.

ik heb een opruimdrang, ik wil alle kasten uitzoeken, en alles weggooien wat we niet gebruiken. wat kan een mens toch veel verzamelen zeg.

boven zijn we nu aan het sausen, en dan straks hoop ik de ondervloer erin en dan het tapijt. spannend hoor! dan kan mijn dochter er nog deze week slapen.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo allemaal,
    Vandaag heb ik de magische leeftijd van een kwart eeuw bereikt ofwel ik ben vandaag 25 jaar geworden en mijn broer 30 jaar, ja mijn moeder is op 15 okt 1976 bevallen van mijn broer en 15 okt. 1981 van mij (ik was ruim 4 weken te vroeg.)
    Dus nu maar hopen dat het vandaag niet bij mij komt anders is dit toch wel een praktisch probleem, is het nu al wie viert waneer, nu heb ik het dit jaar samen met mijn man gedaan.
    Man lief moet spelen in driebergen met een proficionele groep, leuk voor hem.
    Vroeg of hij dit mocht gaan doen omdat het vandag mijn verjaardag is, maar ik moet toch op verjaardag bij mijn broer en uiteten kan ook nog wel een keer van de week we hebben toch herfstvakantie.

Hij wilde eigenlijk gisteren uiteten maar ik had echt zo'n hormoon rommel dag met vermoeidheid dus veel brullen en moe zijn dus heb dit maar niet gedaan ik wil er wel van genieten.

Succes allemaal met het "klussen" (aan de kamertjes oid.)

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Vannacht weer eens ouderwets heerlijk geslapen en nog uitgeslapen ook, wat een genot! Wel heb ik ook erg veel gedroomd, volgens mij hoort dat er ook bij. Van mij mag het nu wel zover zijn, ik ben echt benieuwd naar het mannetje wat ik steeds voel bewegen. Ik kan me toch nog niet voorstellen dat we straks samen een baby hebben, vinden jullie het ook geen raar idee?

20. keizerin

Ja ik vind het ook een heel raar idee,Johan trouwens ook.
    Ik kan niet wachten tot het zover is dat ik eindelijk die kleine ga zien,ben zo benieuwd op wie die lijkt enz.

Ik heb vannacht niet goed geslapen maar ben wel gewoon blijven liggen en ben uiteindelijk pas vanochtend echt in slaap gevallen.
    Ik had echt een hele nare droom dat iemand me baby uit me buik sneed en hem ging verkopen dus echt lekker heb ik niet geslapen :(

@Slingding Gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van.
    Ik heb dat ook met mijn broertje,ik ben 10 februari 1985 geboren en mijn broertje 10 februari 1990.
    En mijn zusje is op 16 februari 1995 geboren dus het was echt heel spannend toen het de 10de van februari was maar ze bleef gewoon lekker zitten :)

@Noura het klinkt alsof het lekker vlot met jullie verbouwing gaat,gelukkig maar.
    En ik blijf lekker rustig aan doen want ik was gisteren wel erg geschrokken maar gelukkig is er niks aan de hand.

Deel Deze Pagina