december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo,

Wat een lekker weer buiten he? Hier wel in Limburg. Alleen wij zitten thuis, te wachten. Mijn schoonmoeder zou om 13 uur komen en nu is ze er nog niet!? Snap er niks van... Nou ja, ze zal zo wel komen.

Ik begin ook erg ongeduldig te worden naar de baby! Als ie weer zo lekker aan het schoppen is in mijn buik denk ik echt; straks kan ik lekker met je knuffelen, mannetje! Ben ook heel benieuwd hoe hij eruit ziet al heb ik wel al een klein voorproefje gehad op de echo natuurlijk.

Slingding: Gefeliciteerd met je verjaardag! Grappig zeg, gelijk met je broer jarig. Mijn zus en ik schelen 3 jaar en 1 dag. Ik ben van 21 juli 1976 en mijn zus(je) van 20 juli 1979.

Noralien: Leuk dat je nu ook 30 weken bent! Nu gaat het snel he?

Op deze site staat veel informatie over Ouderschapsverlof:

http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... et_id=2517

Tot gauw weer.... ik ga nog maar even wachten op mijn schoonmoeder... ze is er nog steeds niet. Raar... :confused:

Gr Otje

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

volgens mij heb ik dit afgelopen donderdagavond ook gehad (stukje wittige taaie afscheiding van ong. 1 cm doorsnede) en had die avond echt een erg weeig gevoel rondom mijn buik anders dan anders (mss pijnlijk te noemen voor sommige ik vond het irritant). ik heb het ff aangekeken en dacht als ik het morgen nog voel of het word erger ga ik de vk bellen. ik moet as vrijdag weer naar de vk en geef het dan aan, want het zakte vrijdag af vandaar. ben beneieuwd wat het was, mss oefenwee?

succes iig vales en hoop dat het niet erger word.

heb voor de rest niet veel te melden dussss tot volgende keer

gr saskia

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik stond vanochtend onder de douche en daarna was ik me aan het afdrogen en voelde ineens iets naar buiten lopen... met druppeltjes zeg maar... was geloof ik geen urine. Ik heb het toen een beetje opgevangen met wc-papier en eraan geroken maar rook niks dus denk dat het niks was... Wel raar.... Mijn man zei al: bel de VK maar, maar daarna heb ik niks meer gemerkt. Dus heb maar niet gebeld.

Gr Otje

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb dit ook een aantal keren gehad. De vk van dit forum zei dat het kan komen doordat de baarmoedermond iets anders ligt waardoor er een soort reservoirtje kan ontstaan. Het water blijft hier dan even hangen (ik had het nadat ik me had gedoucht na het vrijen, en had mijn vagina dus echt uitgespoeld) en loopt even later weg.
    Heb dit 2 keer gehad, daarna niet meer.

5. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Wat een boel verhalen weer. Vales: sterkte, hou je rustig!

Hier is alles goed. De babykamer is zo goed als af. Alleen nog lakentjes en kleertjes wassen en het spul opmaken. Het is erg mooi geworden in ieder geval. Ik ben blij dat de druk er vanaf is en dat we kunnen relaxen. Ook ik begin al aardig schoonmaakwoede te krijgen en wil alles aan kant hebben. Dit weekend moest de badkamer helemaal van top tot teen schoongemaakt worden. Aangezien ik van mijn man niets meer mag doen, heeft hij dat dus allemaal gedaan! Lief he?

Verder ben ik zaterdag naar de kraammarkt in het Deventer Ziekenhuis geweest. Ik heb een rondleiding gehad door het ziekenhuis en de verloskamer van binnen gezien. Toch wel prettig om die van binnen gezien te hebben!

@Arwen: ik krijg ook 8 x 5,5 uur kraamzorg, zo bleek uit mijn intakegesprek. Ook heb ik besloten nog even een borstvoedingscursus van Carinova te volgen, omdat zij gecertificeerd zijn en een goede kwaliteit aan begeleiding en zorg leveren voor borstvoeding. Vind ik toch wel belangrijk.

Verder weinig nieuws. Nog 2,5 week werken en dan is het alweer zover dat ik verlof heb. Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden en heb zelfs al gedroomd over de bevalling. Dat was natuurlijk ook nog eens een hele vreemde droom.

Groetjes Suusje

6. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    hoi allemaal..
    Het begint bij vele vrouwen wat te kwakkelen..
    Ben beneiuwt wie als 1e bevalt ;)

Ik ben ook naar de kraammarkt geweest, heb de echo laten maken en de beeb staat er duidelijk en leuk op :D super! zodra de echo gescant is zet ik m wel in mijn album..
    Alleen wat minder leuk is dat ik gister bijna flauw viel tjdens de echo..
    Ik lag op me rug de echo te bekijken en ik werd me daar een partij draaierig..tintelende handen, me hele gezicht tintelde en zweet brak me uit..ik ken dat niet dus dacht ach...maar het werd erger en toen zei de dokter gelukkig, word je draaierig? kom maar op je zij liggen..pfff toen ging het gelukkig weer wat beter..brrr eng hoor..heb de hele middag er wel last van gehad, voelde me niet echt fit..
    Vannacht heel slecht geslapen en in de middag voelde ik me weer niet echt lekker, dus ben maar op bed gaan liggen en gesprobeerd te slapen, nu gaat het weer iets beter..
    De dokter bij de echo zei dat het wellicht een hoofdader in de knel zat omdat ik op me rug lag....vaag he..

Verder heb ik ook de rondleiding gedaan om 13.15u was wel leuk en interesant, weet je waar je heen gaat en hoe het er uitziet..die kraamsuite was ook wel relaxed ;)
    Was een leuke middag.

Otje ik hoop dat het nu allemaal weer wat beter gaat, is je schoonmoeder nog geweest?

Ik onthoud ook niet allemaal wie wat heeft, sorry ervoor maar ik wens iedereen veel sterkte toe hoor!

Liefs XXX

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo ik heb even snel gelezen, maar moet nu aan het werk.
    wat zal je geschrokken zijn arwen, hoop dat je je nu beter voelt.

mischien dat ik vanmiddag nog schrijf, maar moet vandaag tot 21.00... bah

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen last van indalingsweeƫn, en geloof mij dit is niet echt prettig. Ook heb ik me site weer eventjes geupdate: http://www.babygrimberg.beebiesite.nl , het zou me leuk lijken als jullie even keken en een berichtje achter laten. En als jullie er dan toch zijn en toch bezig zijn, schrijf jezelf of je kindje of je toekomstige kindje dan ook vast in in me vriendenboekje. Deze is ook te vinden op me site, er staan ook weer nieuwe buikfoto's op dus. Ik heb ook sinds afgelopen vrijdag een nieuwe digitale camera, deze heb ik gehad van me vriend. Echt heel erg lief natuurlijk, en deze camera kan heel snel foto's maken. Dit is uiteraard heel handig voor straks voor bij de bevalling, verder gaat gelukkig alles goed met me.

Helaas slaap ik wel weer wat slechter de laatste paar dagen, ik was vanmorgen dan ook alweer om 04.30 wakker. Nog 2 weekjes en dan mag ik weer naar de verloskundige, deze keer gaat me oma mee. Die is nog nooit mee geweest, en niet met me moeder dus dit is erg leuk voor haar.

Nou dit was het wel weer, en ik hoop op leuke berichtjes van jullie in me gastenboek op me site. Liefs Debbie

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hoi debbie, ik ga morgen even kijken. ben nu razend druk. maar ben wel heelbenieuwd naar je site, en zal ook zeker een berichtje achterlaten.

en dat slapen, ik weet er alles van.
    ik was vanacht om 3 uur klaar wakker, en ben maar beneden gaan zitten. om 4 uur weer in bed gekropen, en viel gelukkig toch weer in slaap. want het is behoorlijk koud zo snachts.

ik heb trouwens net een proefdrukje besteld van een geboortekaartje, zo op de computer ziet het er heel leuk uit, maar nu in het echt nog eens kijken.
    ik heb dit gedaan via geboortepost.nl , ik hoorde eve hier ook al eens over, ben benieuwd of iemand er al ervaringen mee heeft?

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @debbie: heb net een berichtje in je gastenboek gezet, ziet er leuk uit.

Mijn man heeft deze week lekker vakantie, (de laatste met zijn 2en), slapen gaat hier ook niet meer als van ouds zal ook alleen maar erger worden. Hebben jullie soms ook zo'n beklemmend gevoel op de borst?
    Ga nu gauw nog even borduren anders komt het geboortekleed van nijntje nooit af.

Trouwens mijn verjaardag is weer voorbij maar het was ook gezellig bij mijn broer gisteren op zijn verjaardag. Ik dacht dat er altijd in de lounch kwam te staan wie er jarig zijn die dag maar ik heb mijn naam er gisteren niet voorbij zien komen?

Tot gauw!

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bij mij gaat het slapen ook echt beroerd. Vannacht weer om 4 uur wakker en heb dus niet meer kunnen slapen. Om 6 uur ben ik er toen maar uitgegaan en was dus lekker vroeg op mijn werk. Ik vind het nu echt wel zwaar worden hoor en ik kan ook weinig hebben op mijn werk. Dit worden echt 3 lange laatste weken.....

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb ook echt geen zin meer in te werken. Gelukkig is het bijna voorbij. Deze week nog en volgende week en dan eindelijk verlof! Nog 5 x naar mijn werk....

Ik kom later nog wel posten. Nu weinig tijd.

Gr Otje

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb ook dat ik een hele lijst in mijn hoofd heb om te doen, maar elke dag kan ik maar een heel klein beetjes doen, ben erg snel moe, mijn lijf zit me ook erg in de weg.

Mijn dochter is ook astmatisch en nu met de kinkhoest samen is het echt droevig hoe benauwd ze soms wordt met hoestbuien, ik heb het dan zo met haar te doen.
    Gelukkig is het een vrolijke meid, en geniet ze wel van andere dingen.
    Gisteravond samen 18 vlechtjes in haar haar gemaakt, staat zo lief.

Morgen mag ik weer naar de vk.

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vandaag en morgen nog in m'n oude vertrouwde huisje en dan...gaat de sloop erin en begint de verbouwing :( Het klinkt misschien gek maar ik heb er echt een beetje moeite mee dat alles zo gaat veranderen. Woon nu 10 jaar in deze situatie en er is hier een hoop gebeurd. Vind het een vervelend idee dat alles straks zo anders is. En dan natuurlijk ook nog een kleintje erbij. Dus zowel m'n huis als m'n leven gaan drastisch veranderen en daar krijg ik het toch wel benauwd van.

Nou ja, morgen mag ik ook weer naar de vk. Dat is dan wel weer leuk!

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ik heb dan eindelijk de nieuwe echo er in staan..pff met pijn en moeite..deze duurde al lang dus heb er maar 1 ingezet, vond deze het mooiste :D

Liefs XXX

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    sling ding nog gefeliciteerd!

ik heb gelijk naar je echo gekeken arwen, leuk hoor!

tja eve, het zijn ook een beetje de hormonen, daar word je best wel emotioneel van. maar het is natuurlijk ook best een raar idee, dat je vertrouwde huisje ineens veranderd word.

ik ga straks wat spullen naar de nieuwe kamer van mijn dochter verhuizen. ze heeft er vanacht al geslapen, vond ze heel spannend.

jeetje lianne, wat sneu voor je dochter. het zal ook wel beangstigend zijn die hoestbuien, gecombineerd met benauwdheid. ik heb het zelf ook een aantal jaar terug gehad, en heb ook astma. ik hoop dat ze er een beetje snel doorheen is. sterkte!

ik had vanacht zo iets raars, ik werd steeds wakker omdat ik tintelende handen had. ik vraag me af wat dat is.

oh ja, debbie ik ga nu even kijken naar je site

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: ik word al een paar weken iedere ochtend wakker met tintelende handen. Dat schijnt er idd bij te horen. Heeft iets te maken met je bloedvaten die nu wijder zijn en daardoor eerder bekneld raken. Is een vervelend gevoel maar gaat gelukkig snel weer weg.

Heb vandaag de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen (van www.poobies.com). Vind em gelukkig erg leuk dus hoef niet verder te zoeken :D

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat leuk eve, ik ga hem morgen krijgen. ben heel benieuwd. ik weet nog niet of het het uiteindelijke ontwerp word, maar dan heb ik in ieder geval een idee van de kwaliteit en hoe het er een beetje uit ziet.

ik heb die tintelende vingers ook als ik op de fiets zit. het schijnt een soort rsi te kunnen zijn. een carpale tunnelsyndroom (als ik het goed schrijf) ik informeer wel even bij de vk donderdag. het zal wel weer overgaan na de bevalling.

ik heb net een hele berg strijk weggewerkt. dus dat lucht op. maar de nieuwe was zit al weer in de machine, dus dat gaat maar door.
    en ik zit met een hele stapel sokken waar ik er maar 1 van heb... die andere zijn gewoon verdwenen.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lekker he Noura, al die huishoudelijke werkjes..... lastig van die enkele sokken....Ik raak er ook regelmatig kwijt.

Hoewel ik er weinig zin in heb/had heb ik vandaag de keukenkastjes maar weer eens uitgesopt. Nou was dat ook eerrrruuug lang geleden dus echt nodig. Ik neem me telkens voor het vaker te doen, maar alleen het idee al staat me tegen. Ben niet zo van het poetsen, maar merk toch dat sommige dingen weer eens moeten. Ik denk telkens.... ah daar heb ik in mijn verlof mooi de tijd voor, maar ik moet zeggen de keukenkastjes vond ik al zwaar, dat gebuk en dergelijke valt me toch niet meer mee.....

Toch voelt het wel lekker weer wat gedaan te hebben.

Karin

20. hallo allemaal,

pfff... ik ben dit weekend weg geweest (met schhonouders en schoonzus en schoonbroer naar Nederland) en kom terug en weeral 4 pagina's erbij! Ik heb alles (ongeveer) gelezen, maar ik weet er alweer niks van.

Het weekend was heel leuk. Ik heb me alleen met het bowlingen overtroffen. Mijn vk had gezegd om niet langer dan 1 uur te doen, maar het was zo leuk dat ik 2 uur heb meegedaan. Dat heb ik nadien wel geweten! Pijn in mijn rug! Maar ja, ik kon er niet over klagen, want ik ahd het zelf gezocht... .

We (mijn man en ik) hebben daar op weekend ook besproken dat het toch langa was om tot en met week 39 te werken. Dus hebben we het rekenmachine maar eens boven gehaald en geteld hoe we het anders (financieel) kunnen doen.
    Ik ga nu stoppen op 10 november (ipv 2/12) en de twee weken die dan volgen doe ik nog stage ma- di-do en vr van half 2 tot half 4) voor mijn opleiding tot kleuterjuf. Dus dat is een heel pak beter.

Ik ben er echt blij mee.

Saartje

Deel Deze Pagina