toch wel verstandig vanje saartje dat je wat eerder stopt. je lichaam moet zich ook een beetje kunnen voorbereiden, anders benje straks naderhand een dweil. en natuurlijk kan de baby zich ook nog eerder aandienen ik heb helemaal geen zin in huishoudelijke dingen. ik merk ook dat het nu gewoon veel zwaarder word. maar ik heb het wel liever voor mijn verlof een beetje klaar zodat ik dan lekker genieten kan.
Ik heb een nieuwe buikfoto in mijn album gezet. En naar mijn idee is me buik een beetje naar beneden gezakt zou die pijn dan te maken hebben met het indalen ofzo of is dat nog te vroeg. @Saar wat fijn dat je toch iets eerder kan stoppen met werken. @Eve ik heb de laatste paar weken ook last van tintelende handen heel irritant maarja hoort erbij. En wat fijn dat je geboortekaartje naar je zin is. Wij gaan ze van de week ook even bestellen en een proefdruk laten maken. Hebben jullie eigenlijk allemaal al een naam voor die kleine? Wij zijn er nog steeds niet uit,mijn vriend keurt alles af maar bedenkt zelf niks
wij zijn er uit met de namen, als het een meisje wordt hebben we een naam die dit jaar nog aan geen een kindje is gegeven heb ik gezien en een jongen een standaard naam maar vonden hem beide gelijk mooi en dat is ook wel belangrijk. Vannavond naar de vk, zal hier later over berichten.
wij hebben de namen ook al een hele tijd. Ik had de laatste maanden (vanaf begin vorig jaar ongeveer) al de namen die ik mooi vond vooraan in m'n adresboek geschreven. Nu ik zwanger was heb ik ze voorgelezen en hebben we er direct een meisjesnaam uitgenomen. De jongensnaam heeft wat langer geduurd, maar we hebben hem nu. Trouwens in augustus zijn vrienden van ons (we zien ze ongeveer 1 maal per maand) een jongentje gekregen en die heeft onze jongensnaam. Vinden jullie dat een reden om een andere te nemen? Saartje
Ja ik weet niet of ik dan een andere naam uit zou kiezen aan de ene kant zou ik het niet leuk vinden dat ze dezelfde naam zouden hebben en aan de andere kant je ziet ze maar 1 keer per maand en het is toch al een beetje jullie naam,dus ik vind het moeilijk.
ja, wij vinden het ook. Ons kindje gaat ook nooit naar dezelfde school gaan ofzo, want ze wonen in een ander dorp. En wie weet zien we ze steeds minder en minder, want dat is nu al zo (eerst gingen ze mee weg met onze vriendegroep, maar nu hebben ze twee kindjes en blijven ze meestal thuis). En als wij ons baby'tje hebben zien we ze misschien nog minder. En een naam is toch iets voor het leven? Saartje
Ja als jullie die naam echt leuk vinden zou ik hem niet veranderen ook omdat jullie die mensen steeds minder zien.
Wij zijn nog niet uit de naam. Tenminste, mijn hubbie niet. Wij hadden voor de zwangerschap al een meisjes- en een jongensnaam. Nu heeft hubbie weken geleden een andere naam gehoord die hij mooi vond, maar hij kan er maar niet op komen welke naam. Dus het zal toch wel worden wat we als eerste in gedachte hadden (en wat ik ook wil). Wil via deze weg Noura nogmaals ontzettend bedanken. Ik heb van haar een dekbedje gehad voor in de wandelwagen, met een door haar zelfgemaakt hoesje er om heen. Echt helemaal geweldig! Noura, bedankt meid! Foto volgt overigens! Dan nog een update over de babykamer. Vandaag heeft een vriend van ons de leidingen van de cv omgelegd en verplaatst. Alleen de cv zelf moet nog aangesloten worden. Verder zal hij morgen gaan stuccen (stukken, stucken, ik kom er niet uit). Zou het kamertje dan toch nog op tijd afkomen?
@Saartje: het is natuurlijk jammer dat ze dezelfde naam hebben gekozen. Maar aangezien jullie elkaar toch minder vaak gaan zien zou ik de naam niet veranderen. Enne...misschien wordt het wel een meisje Wist zelf de naam al vanaf het moment dat ik zwanger was. Gelukkig vind de vader van m'n kleintje het ook een mooie naam. @Daphne: het kamertje komt vast op tijd af hoor!
ik zou ook de naam houden die je al hebt. Want je weet inderdaad niet hoe de vriendschap gaat lopen. Wij hadden al vrij snel een meisjesnaam, maar een jongensnaam vonden we erg moeilijk. Die hebben we ook pas gekozen toen we wisten dat het een jongen zou worden. Vind het nu moeilijk om er een tweede naam bij te verzinnen. Of we moeten dit misschien maar niet doen. Ben er nog niet over uit. Voor een meisje hadden we wel een tweede naam, dus willen we dit eigenlijk toch wel voor een jongen ook doen. Geven jullie meerdere namen aan je kindje? Wij laten hem verder ook niet dopen, maar vind het wel leuk, twee namen. Morgen weer naar de VK.
Heb hier al een hele tijd niet meer gepost. Vond het allemaal zo snel gaan. Kon het niet volgen omdat ik maar 1 of 2 keer per week op de site keek en dan waren er zoveel berichten bij. Inmiddels heb ik mijn resterende vrije dagen opgenomen en die sluiten aan bij mijn zwangerschapsverlof. Dus ik hoef heerlijk niet meer te werken en heb dus nu meer tijd om hier actief mee te doen! Dus met jullie toestemming voeg ik me weer bij dit clubje We weten trouwens nog niet of het een meisje of een jongetje gaat worden. Voor beiden hebben we de namen al vast liggen. We hebben 1 naam. We hebben nog wel even nagedacht over een tweede naam, maar dat vind ik zo lastig, dat we maar gewoon besloten hebben dat niet te doen. @Saartje: Mijn man roept al jaren dat hij, als hij ooit een dochter krijgt, haar een bepaalde naam zou willen geven. Tot onze beste vrienden , die dat niet wisten, een dochter kregen en haar die naam gaven. Dat is voor ons wel een reden om nu niet voor die naam te kiezen. Gelukkig vinden we onze nieuw uitgezochte naam nog mooier als die andere naam . Als het om "gewone" vrienden zou gaan , die ik niet heel erg vaak zou zien zou het voor mij geen reden zijn die naam niet te geven. Als je er echt helemaal weg van bent zou ik het gewoon doen. @Daphne, succes met de babykamer. kan me voorstellen dat je het graag af wilt hebben! @Eve en Noura: Ik heb ook regelmatig "slapende" of tintelende handen. Vervelend kwaaltje. Even je arm langs het bed om laag houden zodat de bloedcirculatie weer op gang komt helpt! Morgen komt er iemand langs van het kraamzorgbureau. Ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft.
Kom net bij de vk vandaan. Alles was goed. Ze zei dat het zeker geen klein mannetje gaat worden. Oeps! Maar helaas ligt ie nog wel in een (onvolkomen) stuit Had zelf al het gevoel maar hoopte dat ik er naast zat. Over 3 weken moet ie gedraaid zijn en anders gaan ze een echo maken. De vk begon ook meteen over een draaipoging. Kreeg het helemaal benauwd en zei dat ik dat liever niet wilde. Zij zei dat dat toch echt beter was dan een evt stuitbevalling of keizersnede. Kortom: ik probeer me nog niet al te druk te maken maar doe het onbewust toch.
Eve wat vervelend zeg dat je beeb nog niet gedraaid is, ik hoop voor je dat deze het toch nog gaat doen. Ik vind dat het jou beslissing is, als je niet wil dat het gedraaid word dan niet en dan is het niet aan de vk om dat op te dringen, jij moet je er goed bij voelen en er zijn nog 2 opties om dan je beeb op de wereld te brengen.. Wij hebben de meisjes naam ook al vanaf het moment dat we wisten dat ik zwanger was, de jongensnaam hebben we al eens veranderd (2x) en nu is het heel moeilijk om een andere te zoeken..we zijn nog wel aan het dubben..ach het komt vast wel goed Voor mij persoonlijk zou ik geen naam nemen die vrienden ook per ongeluk hebben gekozen, zou de lol er af zijn en niet meer zo heel erg bijzonder zijn..maar dat is mijn keuze hoor Ik ben er helemaal uit waar ik wil bevallen, in het ziekenhuis..en jullie? zijn er nog as mama's die twijfelen? Duckie geniet maar lekker van je verlof Wij hebben nu ook een geboortekaartje uitgezocht... zo schattig ACh van mij mag de beeb wel komen, heb er zoooooo zin in heerlijk..maar het is beter dat eht nog ff blijft zitten he Liefs XXX
Ik heb er ook zin in Arwen, wat mij betreft kan het niet snel genoeg zover zijn! De geboortekaartjes hebben wij een paar weken geleden ook uitgezocht. Vond het nog best moeilijk, er was maar weinig wat mijn man en ik allebei mooir vonden. Ik kies ook voor een ziekenhuisbevalling, daar was ik al heel snel uit. Het is een persoonlijke keuze en dat voelt voor mij het best. @Eve: Ik hoop echt dat jouw kindje zich nog gaat draaien de komende weken, gelukkig heb je nog 3 weken! Maar kan me voorstellen dat je er van baalt.
Hallo allemaal, Ik heb het echt helemaal gehad hoor af en toe, ik ben kotsmisselijk, ik heb buikpijn, ik slaap slecht, soms last van me ogen, weet echt niet meer hoe ik moet liggen, last van indalingweeën en ik ben het gewoon echt zat. Tuurlijk is het beter als die kleine nog even blijft zitten, maar ik hoop echt niet tot en met 42 weken hoor. Ik wil heel graag thuis bevallen als dit mogelijk is, maar dat weet je niet van te voren natuurlijk he. Verder hoop ik echt dat me moeder erbij zal zijn, maar dan moet er natuurlijk geen file zijn. Ik woon namelijk in amsterdam en zij in apeldoorn, dus kans op file is vrij groot helaas. Ik hoop echt dat het niet al te lang meer duurt voor ik me kleintje in me armen kan houden, maar het is nu nog ff afwachten dus we zien wel.
ik kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt debbie als ik je klachten zo hoor. ik hoop dat je je nog wat beter gaat voelen. ik voel me eigenlijk redelijk lekker, tot die bloedingen en tintelende en pijnlijke handen aan toe. dus ik hobbel nog wel lekker door. graag gedaan daphne wat vervelend eve! ik hoop echt dat die nog draaien gaat. en ik zou ook niet een draaipoging willen. ik heb alle voors en tegens (er zijn veel meer tegens) afgewogen en zou het dus absoluut niet willen. als jij het niet wilt, moet je het ook niet doen. je kan trouwens aan je buik absoluut niet zien dat je een flinke baby krijgt. ik hoorde gister op tv trouwens dat irene van de laar een baby van 4200 gram heeft gekregen. is ook een flink mannetje. leuk duckie dat je weer terug bent. en je hoeft echt niet overal op te reageren hoor, het is ook leuk om te vertellen hoe het met je gaat. want ik kan ook niet overal op reageren, want wat ik het ene moment lees ben ik het volgende al weer vergeten. wij hadden al een meisjes naam, en mijn man was overtuigd van een jongens naam. nu een paar weken terug zei die dat die naam niet zo`n goed idee was want die kwam al voor in de familie.... een neef heet zo (volwassen neef) en ik was er al helemaal gewend aan, ik noemde de beeb zelfs al zo..... nu heeft die een naam die ik dus niets vind. en ik heb een naam die hij te moeilijk uit te spreken vind. ik zei nog "je hebt nog 2 maanden om te oefenen" mischien besluiten we als de kleine geboren is nog wel tot een andere naam, eentje die bij de kleine past. want nu hebben we dus meerdere opties... leuk daphne dat het stuckwerk gedaan kan worden. let maar op, straks zit de vaart er in eens in. hier is in ieder geval het grootste gedeelte naar de zolder versjouwd, en in gepakt. nu nog wat afwerking. en dan de zware spullen weg. dan hoop ik dat mijn mannetje snel de vloer gaat leggen. maar hij moet ook iedere dag overwerken... en dat nog 3 weken zekers. ik wil hem ook niet teveel aan zijn hoofd zeuren, want hij werkt zich kapot. wat een verhaal weer. ik ga even eten,en dan hoop ik dat straks het proefdrukje bij de post zit.
leuke foto trouwens vales. volgens mij is je buik wel wat naar voren gaan hellen, maar hij is ook groter gegroeid. en het zal ook wel een beetje zwaartekracht zijn
@Noura Haha ja grappig hé me buik,op foto's zie je zo goed het verschil want zelf had ik het echt niet door dat hij zo gegroeid enz is. Wat vervelend zeg dat je man niet meer die naam wil,ben je er al gewend moet je het weer veranderen. @Eve ik hoop zo voor je dat je kleintje gaat draaien. En zo niet moet je het echt niet laten draaien als je dat niet wil. @Debbie ik heb ook veel last van me buik en bekken en ik slaap echt slecht en ben af en toe ook weer misselijk maarja ik denk maar zo het hoort er allemaal bij. Probeer vaak leuke dingen te doen dan gaat het misschien wat sneller doe ik ook namelijk want als je gaat zitten wachten duurt het helemaal zo lang. @Daphne je babykamer komt vast wel op tijd klaar wat Noura ook zegt opeens gaat het heel snel. Ik ga trouwens morgen even naar de dokter want ik heb steeds zo'n buikpijn dus ff laten controleren of ik geen blaasontsteking heb en ik heb zo'n vermoeden dat ik schimmelinfectie heb dus ook maar even naar laten kijken.
ja kan je beter even na laten kijken. ach en wat betrefd namen, ik ben heel eigenwijs hoor. als ik niet iets leukers vind dan word het waarschijnlijk toch die naam. ik heb trouwens de drukproef binnen, en ze zijn wel leuk, maar ben niet helemaal tevreden. dus ik denk dat ik even langs de copyshop ga en even kijken wat hun te bieden hebben.
Zo er is in weer veel getikt, gisteren weer naar de vk geweest alles was goed, kleine ligd met het hoofd naar beneden voor het bekken maar is nog niet aan het indalen (kan dus ook nog de verkeerde kant op draaien) Was in 2 weken 2.2 kilo aangekomen ik vindt het veel en snel maar de vk vond van niet (ik had mezelf ook al ingesteld dat het 15 kilo in totaal zal worden) maar de vk zei misschien nog wel iets meer maar vooral als ik bv ga geven gaat het er vrij snel van af. De VK gaf wel het advies om nu elke dag een uurtje te gaan liggen zodat ik goed uitgerust ben voor de bevalling, (doe dit nu 1x per week of zo) Hebben jullie het soms ook zo benauwd? in de avond of nacht? Doet soms echt zeer. dan lig ik maar op mijn rug met mijn armen naar boven zodat mijn longen een beetje lucht meer kunnen pakken. Ga er weer een einde aan breien want mijn schoonouders komen zo eten en zit nog met verward haar en een joggingpak aan. Tot Gauw!