december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou melliemel die extra kilos zijn je echt niet aan te zien. je bent ze vast ook zo weer kwijt!
    bij mijn dochter was ik bijna 18 kilo aangekomen en ik kon 5 dagen na de bevalling mijn kleren weer aan (maatje 34)

leuk is dat om te horen dat alles netjes groeit volgens schema. ik had dat gister ook. omdat ik toch wel nieuwsgierig was, en mijn zoon woog 3200 gram en mijn dochter 3800 gram bij de geboorte. de vk verwachte dat deze in ieder geval niet weer 600 gram zwaarder zou zijn (gelukkig)
    in ieder geval was het netjes op schema, want vanwege die bloedingen en stress daarbij maakte ik me daar een beetje zorgen over.

ik hoop echt dat alle stuit babys nog gaan draaien, en als ik zo die verhalen over babydump hoor, zou ik jullie bijna adviseren om naar radar te gaan.
    wij hebben ook al die folders gehad waarin stond bij aankoop van een kinderwagen een gratis babystoel.
    succes ermee allemaal

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou, melliemel, ik was ook afgelopen dinsdag bij de vk en ik was ook in 2 weken 2.2 kilo aangekomen en zit nu in totaal ook op 12 kilo maar ik ben nog 2 weken korter dan jou zwanger, maar de vk zei dat ik me er geen zorgen over hoef te maken en het komt na de bevalling wel goed.

Misshien zijn er nog wel beebs die de verkeerde kant op draaien dat kan natuurlijk ook nog een collega van mij die de kleine draaide bij 34 wekenin stuit, dus alles is bij iedereen mogelijk.
    Maar Duikster gelukkig is het bij jou nu ook de goede kant op edraaid en nu met z'n allen duimen voor eve!

Gisteren naar zwangerschapszwemmen geweest ik weet niet of ik dit kan blijven doen tot het einde het is erg lekker hoor maar mijn eczeem gaat weer zo opspelen aan mijn handen en gezicht door het water en het chloor, even kijken hoe ik deze week door kom maar gisteren na het zwemmen deed ik de was in de machine en was het al weer tot bloedens toe open geesprongen, dus even afwachten.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik kom gelukkig echt regelmatig aan. Iedere paar weken een kilo. Ik weeg nu 70-71 kg. Ik ben dan 7-8 kg aangekomen. Ik mag niet klagen vind ik.

Na alle horrorverhalen over babyzaken wil ik even mijn goede ervaring met Prénatal van afgelopen week kwijt. Ik ben eergisteren met mijn badpak terug geweest, aangezien de achterkant aan het verduren was. Allemaal kleine stukjes stiek waren gesprongen. Ik had geen bonnetje, maar ik vertelde dat ik wel een bankafschrift kon laten zien. Gisteren terug gegaan met het bankafschrift terug gegaan, maar degene die e.e.a. op kon zoeken was er niet. Vanochtend ben ik gebeld en ik mocht langs komen. Ik heb nu een ander badpak. Deze was net een paar euro duurder, mag ik mocht m gewoon ruilen. Goede service van de Prénatal.

Verder heb ik voor mijn wandelwagen nieuwe handvatten besteld. Eentje was namelijk stuk en zat met tywraps vast en dat is natuurlijk ook geen gezicht.

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Karin, wat fijn dat je kindje is gedraaid!
    @Eve, succes met je verbouwing, ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt!
    @Slingding: Wat jammer dat je zo'n last krijgt van exczeem. Ik vind het zwemmen heerlijk, ga nu twee keer per week en ik vind het ideaal om te doen tijdens je zwangerschap.
    Weten jullie of je tot het eind gebruik mag maken van het bubbelbad? Ik hoorde laatst dat je dat de laatste paar weken beter niet meer kan doen ivm infectiegevaar. Ik zal het de verloskundige eens vragen woensdag. Nu zwem ik meestal een uurtje en dan ga ik daarna nog even bubbelen.
    @Melliemel: Fijne vakantie!
    @Daphne: Wat gaat dat dan hard ineens he. Onze kleine mag over 5 weken al geboren worden, ongelofelijk, vind het soms zo onwerkelijk ineens!

Wat een ellendige verhalen van baby-dump, ik heb helaas ook al problemen met ze gehad. Ik had een badset gekocht, die niet compleet was en ze weigerden het ontbrekende alsnog toe te zenden. Grrr...slechte service. Dan is dat verhaal wat jij schrijft Daphne inderdaad een complimentje waard!

Wij hebben gisteravond een voorlichtingsavond over borstvoeding gehad? Weten jullie al of je borstvoeding gaat geven? Ik ga het wel proberen, hoop dat het gaat lukken. Vind dat er best veel bij komt kijken, maar dat wordt vast allemaal door de kraamzorg in goede banen geleid.

5. @ducky: ik mocht van de vk niet meer in het brubbelbad. Dit omdat het water te warm was en inderdaad in verband met infectiegevaar.

Saartje

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ga wel borstvoeding geven. op zich komt er niet zo veel bij kijken. alleen je moet de eerste dagen, week zeg maar door. bij mij kwam het niet op gang de eerste 2 a 3 dagen, en mijn dochter sliep overdag maar snacht huilde ze zo. ze had echt honger. en toen ik de volgende dag aangaf dat ik toch wat extra voeding wou hebben voor als ze die nacht weer zou huilen kwam het op gang.
    vanaf toen sliep ze snachts ook goed. wel deed het in het begin echt heel pijn. net of ze met scheermesjes in mijn tepel zat. dan stonden de tranen in mijn ogen. en ik heb wel eens gedacht dat ik ermee stoppen wou. maar ineens was dat over, en ging het voeden eigenlijk alleen maar beter vanaf dat moment. die eerste week zul je dus mischien even moeten doorbijten.

7. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Wat gaat het ineens hard he?
    Ik mag over 3 weken al thuis bevallen.....
    Hopelijk komt deze baby lekker op tijd, vorige keer 8 dagen te laat.
    Na de uitgerekende datum duren de dagen erg lang vond ik.

vandaag een slechte dag, stond al moe op en kan de hele dag niet mijn draai vinden, ga zo lekker zuurkool stampot met rookworst maken heb ik zin in.

Allemaal een goed weekend!
    Groetjes

8. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ik ga ook weer proberen borstvoeding te geven, de vorige keer vroeg mijn zoon ook continu voeding, net hij er niet genoeg aan had, ik kon hem toen wel elk half uur aanleggen en ik was gewoon op.
    Nu weet ik wel beter en dat er meer opties zijn voorals dat weer gebeurd..
    Maar proberen doe ik het zeker ;)

Lianne, het schiet bij jou al lekker op he ;) het idee is echt zo fijn, voor mij nog 6 weken, het gaat echt zo snel :D nog even en je hebt een wolkje van een baby in je armen ;)
    Ik kan haast neit wachten :D net als me mannetje ;)

Een vraagje: hebben jullie ook zo bubbeltjes gevoel net iets boven je schaambotje? net of de beeb bubbeltjes aan het uitblazen is ofzo..voelt zo apart
    Liefs XXX

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik wil ook bostvoeding gaan geven vooral om te proberen mijn kleintje geen eczeem mee te geven zeg maar, het zegt niet alles ik heb ook 18 maanden aan mijn moeders borst gedronken en had als kleintje een koemelk allergie en eczeem maar het had erger kunnen zijn als ik kv had gekregen of langer geduurd want ik ben over de allergie heen gegroeid.
    Ben 1 1/2 week terug naar een borstvoedingsavond geweest, erg leerzaam en duidelijk!

Die bubbeltjes zijn volgens mij je darmen zo ervaar ik het tenminste.

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik ben nu ook 12 kilo aangekomen. Vind het wel veel. Maar ben nu niet de enige lees ik. Had ook ergens gelezen dat je vanaf nu een halve kilo per week aankomt. Dus dat kan nog eens 4 tot 6 kilo zijn bij mij.... is wel ff slikken. Had gehoopt rond de 10 kilo te blijven. Maar als het straks ook weer goed eraf gaat, dan valt het wel mee.

Ik ben ook eens benieuwd hoe het zal zijn om borstvoeding te geven.

Sinds vorige ben ik best wel moe. Merk nu dat het me best allemaal zwaar begint te worden. Vaak pijn aan mijn bekken met lopen. De buik die langzaam in de weg begint te zitten en vaak pijnlijk is. En dan moet ik nog 8 tot 10 weken... pfff...
    Krijgen jullie hier nu ook meer last van?

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het gaat nu inderdaad hard met iedereen, ben benieuwd wie de eerste is die gaat bevallen! De baby's kunnen nu in ieder geval in leven gehouden worden, mocht het nu al bij een van ons gebeuren. Ik heb vanmorgen vanaf 1 november 3 vakantiedagen opgenomen, hoef ik lekker nog maar 7 dagen ipv 10! Het aftellen is nu echt begonnen hoor. Ik vind ook dat we de gezelligste periode hebben om verlof te hebben. Gezellig binnen, veel leuke televisie, katten erbij, hm kan er echt al naar uitkijken!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat lief dat jullie allemaal voor me gaan duimen! Thanks :)

Vind het een heel gek idee dat onze babies nu levensvatbaar zijn en er dus zomaar eentje geboren kan worden. Maar we gaan er gewoon voor om netjes op tijd te bevallen!

Ik hoef in principe vanaf volgende week nog maar 2 weken te werken. Maar zoals ik me nu voel ga ik nog wel een weekje extra door. Heb ik daarna weer wat langer.

Ben tot nu toe 9 kilo aangekomen. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomt.

Wil ook borstvoeding gaan geven. Wel goed dat we daar allemaal zo over denken.

Het slapen gaat echter wel steeds moeizamer. Krijg snel pijn in m'n heupen en draai dus steeds van links naar rechts. En dan weer maagzuur (gelukkig niet iedere nacht). Maar het vervelendste vind ik als ik geplast heb en vervolgens niet meer in slaap kom. Vannacht van 4.00 tot 6.00 wakker gelegen. Heel frustrerend.

Ben echt heel benieuwd hoe onze babies eruit komen te zien!

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ow Eve dat ken ik dat niet meer in slaap kunnen vallen wat vreselijk vind ik dat zeg.
    Tegenwoordig als Johan om kwart voor 7 weggaat lig ik elke keer wakker en kan gewoon niet meer in slaap komen.
    Ik heb ook elke keer pijn in me heupen dus moet elke keer draaien.
    En Eve ik ga ook heel hard voor je duimen dat je kleintje goed gaat liggen.

@Duikster wat goed dat die kleine van jou goed ligt,is weer een zorg minder.

Ik ben nu 10 kilo aangekomen,best netjes vind ik zelf.
    Ik ga ook borstvoeding geven.
    En ik ben ook erg benieuwd wie de eerst zal zijn die gaat bevallen.
    Ik kan niet meer wachten tot het zover is wil zo graag die kleine zien.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven. Hoop dat het lukt, maar ben niet van plan hier heel geforceerd mee om te gaan.

Ben ook benieuwd wanneer de eerste hier gaat bevallen. Hoop dat het nog eventjes duurt, zodat de eerste gewoon netjes wacht tot de 37 of 38 weken :D

Ik ben nog steeds 1 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik had het er deze week nog met de vk over. De baby groeit goed (gezien op echo), haar hartje klopt krachtig en regelmatig, ik voel me goed en ik kan het wel missen :rolleyes: . Volgens de vk dus niets om me zorgen over te maken en dat doe ik dus ook niet.

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ook ik wil BV gaan geven. Kunnen we geen pool maken, met wie wanneer gaat bevallen, hihi.

Vorige keer ben ik op de vingers getikt, omdat ik het niet meldde, dus bij deze: Ik ben weer gepromoveerd en ben nu super moderator, hihi.

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Haha, Daphne, die pool is grappig! Wat kunnen we winnen? :D

Enne...super moderator...toe maar. Niet naast je schoenen gaan lopen, he? :)

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat kunnen we winnen eeehhh, de eer, hehe? Nee hoor, ik ga niet naast mijn schoenen lopen. Ik loop op het moment op mijn paardrijschoenen, aangezien al mijn andere schoenen hakken hebben. Dit zijn half hoge schoenen, met veters van onder tot boven. Zal er niet zomaar uit stappen :D

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal!

Het is de laatste dagen echt druk hier. Als ik even niet lees is er weer een pagina bij. Gezellig!

Daphne: Zoooo heej, supermoderator? Leuk!

Het zwemmen gisteren was heerlijk! In het water voel je die buik echt niet. Lekker zo gewichtloos te zijn.

Ik heb net trouwens nog 2 nieuwe buikfoto's in mijn album gezet. Tis wel een flinke buik nu!

Tot gauw. Ik ga ff douchen....

Gr Otje

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mooie buik hoor, Otje! Ik moet binnenkort ook weer eens wat foto's in mijn album zetten...

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hallo allemaal,
    Ik heb net een nieuwe buik foto, in mijn album gezet!
    Ga gauw de stad in anders kan ik mijn auto helemaal niet kwijt!

Deel Deze Pagina