gefeliciteerd daphne, superleuk hoor, supermoderator! ja ben ook heel benieuwd bij wie het straks als eerste gaat beginnen. en de nieuwe fotos heb ik bewonderd hoor, mooie buikjes! ik ben nu zo`n 11 a 12 kilo aangekomen geloof ik. maar ik heb ook steeds zin om te snoepen. ik kon wel wat kilos gebruiken. ik begin alleen een dikke kont te krijgen. bij ons op de controle word niet meer gewogen en het prikken van bloed gebeurd ook niet meer. bij ons word vandaag weer druk geklust, gelukkig dat mijn vader en broer bezig zijn want mijn man is met spoed weggeroepen. oh ja, en ik ga straks kijken naar het proefdrukje.
he, he, moet het wel echt gaan bijhouden hier. wat een snelle schrijvers zijn jullie. Daphne, zo zo supermoderater! gefeliciteerd.... en al weer heel wat buikfoto´s zie ik. Ik zal binnenkort ook weer eens foto´s gaan plaatsen. Vandaag is onze commode afgekomen. Morgen komt hij naar ons huis en dan kan hij in de kamer. Dan de nijntjes er nog op.... dat zal nog ietsjes langer duren. Maar ook ons kamertje begint gevuld te raken.... Ben al langzaam bezig geweest met wasjes draaien voor de kleine en dan kan straks alles de kast in. Nog 2 weekjes en 1 dag werken en dan... voetjes omhoog in de bank... Kan er nu al naar uitkijken. Ben tot nu toe ca. 9 kilo aangekomen. dat vind ik zelf heel netjes. Merk nu wel bij vlagen dat ik veel trek heb, dus vermoed dat kleintje weer een groeispurtje aan het maken is..... Of ik heb gewoon zin in lekkere dingen. Ik bindt het wel een leuke tijd om verlof te hebben, maar ook verleidelijk met al die lekkere sinterklaasdingen in de winkel.... Enne... wou toch proberen niet te veel aan te komen. Heb laatst tegen mijn man gezegd dat mijn streven is om aan het eind van mijn zwangerschap niet zwaarder te zijn dan hij.. Dan mag ik nog een kilo of 4 aankomen dus wie weet.... Slapen... ik merk dat dat steeds moeilijker wordt. IK wordt al weken standaard om 3 uur wakker en nu begint het lastiger te worden om daarna weer in te slapen. Soms lukt dat dus ook niet en ben ik vanaf 3 uur wakker. Ga soms maar wat lezen, anders wordt ik helemaal gek. Probeer dan in elk geval op de dagen dat ik cursus heb en vrij ben ´s ochtends wat meer rust te nemen, maar ik ben niet zo´n stilzitter dus dat blijft moeilijk. Mijn lichaam begint me echter wel terug te fluiten als het echt niet meer gaat! Ach tot nu toe mag ik zeker niet klagen over mijn zwangerschap, nauwelijks misselijk, mijn rug houdt zich goed (dat terwijl ik al vanaf mijn 12e rugpatiente ben) en ik voel me overwegend goed. Wel wat maagzuur, maar ook dat blijft beperkt ...... Karin
hallo allemaal, leuk al die buikfoto's. Ik zal er morgen ook nog eens eentje trekken. Vandaag had ik een ontbijtmand laten komen voor mijn man en mij. Het was een verrassing voor Ben, dus ik lag de hele tijd zenuwachtig in bed te wachten tot ze zouden aanbellen. Toen ze er dan eindelijk waren, was het superleuk. Ben was heel blij verrast. Ik had het gedaan omdat het vandaag nog 50 dagen is. Vond ik wel een reden voor een klein feestje. En aangezien Ben deze middag vertrokken is naar de voetbal tot laat deze avond, kon dat alleen 's morgens. Ik ben ook van plan om borstvoeding te geven. Ik heb 3 avonden cursus gevolgd en ben er helemaal klaar voor. Ik ben echt vol goede moed. Vandaag in de winkel gekeken voor een hemd om in te bevallen (als we naar de kliniek zouden moeten), maar niks gevonden. Ik hoop dat ik gewoon mag thuis blijven, maar het wordt toch tijd om mijn tas te pakken mocht het anders gaan. Ik heb juist een lekkere pompoensoep gemaakt en nu ruikt alles er naar. Mmmm, ik krijg er honger van. Daphne, gefeliciteerd. Ik weet niet wat het verschil is tussen moderator en supermoderator, maar ben wel blij voor je. Ik ga een tas soep eten en wat verder werkn voor school (binnen 3 weken heb ik nog 2 weekjes stage van 8 uur per week). Groetjes en prettig weekend voor iedereen. Saartje
Alwen, die bubbels herken ik, inderdaad een gek gevoel, volgens mij kunnen het niet je darmen zijn die liggen niet meer onderin je buik, maar zweven ergens hoog opzij. Otje en slingding nette buikjes hebben jullie zeg. Dat slapen is inderdaad een kriem, als je wakker wordt slaap je bijna niet meer, ach wennen we alvast aan het nieuwe ritme.... Ik ga ook borstvoeding geven, mijn dochter heeft 15 weken gehad, en heeft enorm veel last van astma en huidaandoeningen tgv allergieen. Ik heb nu het streven een half jaar te gaan voeden, hopelijk gaat het lukken.
Hé meiden, was ik weer! Duikster, geweldig nieuws dat je beeb is gedraaid! Aangezien we veel gemeen hebben en die van mij al gedraaid was, kon het nu eenmaal niet anders, toch? Eve: voor jou duim ik heel hard dat het kindje nog draaien zal! Daphne: gefeliciteerd SUPERMODERATOR! Arwen, die bubbels onderin je buik heb ik ook, dat zijn gewoon bewegingen van de kleine volgens mij. Vanochtend had ik voor het eerst een geweldige kick gekregen van onze beeb. Deed gewoon zeer in mijn rechterzij. Donderdag ben ik weer naar de vk geweest. Alles was goed, hoewel de bloeddruk langzaam stijgt (is nog wel 70/120, dus nog goed). De beeb was begonnen met indalen en ligt inmiddels met het hoofdje in mijn bekken. Wel snel vond ik, maar dat schijnt te kunnen. Hebben jullie trouwens ook zo'n last van jullie schaambotten? Ik heb al de hele week een enorm beurs gevoel van onderen, net of ik enorme zadelpijn heb, maar dan in veel groter gebied en veel gevoeliger. Erg vervelend en als ik lang gezeten ben ik gewoon stijf. Het schijnt volgens mijn vk te komen door het weker worden van de botten. De voorbereidingen thuis zijn steeds verder klaar. Nog een paar dingetjes aanschaffen en de lakentjes en kleertjes wassen en strijken en dan klaar. Over enkele weken zal ik de klossen wel kunnen ophalen en dan moet de ziekenhuistas klaar worden gemaakt. Ik ga ook borstvoeding geven. Heb me op de valreep nog even opgegeven voor een cursus borstvoeding en die ga ik volgende maand volgen. Dan moet het helemaal goed komen, hoop ik! Verder ben ik nu 8 kilo in gewicht aangekomen, maar merk nu wel dat er wekelijks minimaal een pond bijkomt. Het gaat inderdaad erg hard nu, maar echt extreem veel snoepen doe ik niet (wel elke dag hoor, maar niet continu gelukkig). Groetjes Suusje
@Karin, ik heb de laatste tijd ineens ook weer veel meer trek. Had dat de eerste paar maanden ook. Daarna werd het veel minder en at ik weer normaal. Maar nu heb weer veel vaker honger. Zou dat idd met een groeispurt te maken hebben of gewoon de hormonen zijn. Nou ja, maakt ook niet uit. Ik eet gewoon lekker
Ik zie dat er veel meiden met goede moed borstvoeding gaan geven! Knap hoor! Ik ga geen borstvoeding geven. Ongeveer 4 jaar geleden heb ik een borstverkleinende operatie gehad. De VK zei dat BV op zich wel kan maar je moet toch altijd gaan bijvoeden omdat ik waarschijnlijk te weinig melk heb. En dan denk ik: BV en FV lijkt me dan wel erg lastig bij te houden. Dus ik houd het gewoon op volledige flesvoeding. Zijn er hier nog meer (aanstaande) mama's die het houden op flesvoeding? Bij mijn dochter heb ik trouwens wel borstvoeding gegeven. Ik wil anderen zéker niet ontmoedigen maar vond het erg zwaar. Ik had na 2 dagen al last van tepelkloven en dat deed erg zeer. Uiteindelijk na 2 weken van ellende gestopt omdat ik ook nog een borstontsteking kreeg... Het is vaak een kwestie van volhouden want in het begin valt BV geven soms niet mee. Maar die cursussen zijn wel goed denk ik. Gr Otje
Ik hoor dat veel leed voorkomen kan worden door het goed aanleggen. Ik ga dan ook een cursus volgen. Daar steek je allicht wat van op. Ik zie ineens dat sinds vandaag de baby in mijn banner aan t draaien is. Men, wat gaat het allemaal snel...
Hallo.. Ben weer een hele tijd niet geweest, had dus weer veel in te halen en heb rustig zitten lezen.. Onze babykamer is erg tegengevallen.. Onze babykamer hebben wij besteld bij babypark in Gouda. Het was een aardig prijzige kamer, maar kochten het toch omdat wij hem super mooi vonden.. (white wash eiken..) Bij aflevering viel de kamer ons zeer tegen: geen mooie afwerking, beschadigingen op commode, bed en kast. Ze beloofden ons voor vervanging van datgene waar we niet tevreden over waren... Gisteren zijn ze weer geweest.. Maar ook nu valt het steeds tegen. Commode kent andere beschadigingen, ook weer een slechte afwerking van hout.. Ik baal er echt van. Ik heb meteen een klachtenbrief gemaild met foto;s erbij... Ik blijf maar aan de gang en begin mij zelf een 'zeur' te vinden, als weet ik dat het neit aan mij ligt.. Ik ben zooooo teleurgesteld grrrr Hebben jullie ook pos/neg ervaringen met Babypark?
@Daphne: nu weet ik waarom m'n kleintje niet wil draaien...ik heb een ooiveaar in m'n banner! @Sellie: tjonge, geeft Babypark ook al problemen. Vervelend allemaal! Kan me voorstellen dat je je lastig voelt en ook helemaal geen zin hebt om nu nog dit soort dingen te moeten regelen. Maar je moet er uiteindelijk wel een goed gevoel bij hebben.
we hebben het magische getal van bladzijde 200 bereikt! Daphne Gefeliciteerd met je supermoreratorschap! Sellie vervelend van je meubels, wij hebben wat problemen met babydump. Moet je nagaan wat het allemaal kost als je een gewone kast komt ben je 3x goedkoper uit dan dat je een speciale babykast koopt nou dan mag je toch wel kwaliteit en service en gewoon vol hpuden met zeuren want je betaald genoeg en op de duur worden ze het beu en geven ze er wel aan toe en elke dag er naar toe bellen wil ook nog wel eens helpen. Het stijve gevoel na een tijdje stil zitten heb ik ook wel en dat rare gevoel aan je schaambot ook. Ik heb ineens in de morgen bij het opstaan honger heb ik anders nooit. Heb mijn commode en deur nog wat opgeleukt met plaatjes van nijntje en mijn schilderijen zijn ook af wij zijn er nu echt klaar voor. Ik zal vanmiddag nog wel even een foto maken en plaatsen. Zo na de koffie met man lief de keuken schoonmaken dat moet nodig gebeuren maar het is zo'n werk alleen het is een keuken van 6 meter met 15 kastjes/lades en koelen en vries kombie enz. maar gelukkig doen we het samen. Gisteren met mijn man naar de stad geweest hij moest aan de bril (al 5 jaar) hij bleek -2.75 te hebben maar zei er nooit last van gehad te hebben. Gelijk een nieuwe dop gekocht voor de kruik want in 2 winkels zeiden ze dat ze geen lossen rubber meer mogen verkopen alleen completen nieuwe doppen. Prettige zondag allemaal.
goedemorgen allemaal! hoop dat jullie lekker geslapen hebben, ik slaap de laatste dagen weer goed en hoop dat dat even zo blijft. gister heb ik mijn proefdruk afgehaald, die ik zelf had gemaakt. en ik moet zeggen dat die heel verrassend is geworden. ik heb een cremekleurig kaartje met aan de binnenkant bruine letters. en op de doorzichtige voorzijde heb ik de naam en geboortedatum. het lijkt net of er wat goud in de letters zit. en eigenlijk is dit heel mooi. het lintje wat ik om de kaart ga doen heb ik ook gekozen,en dat is een gouden touwtje geworden waar iets ijzerdraad inzit zodat je het kan buigen in een mooi strikje. en omdat we uitgerekend zijn met de feestdagen vind ik dat gouden accent wel heel leuk. ik heb ook een paar enveloppen mee om te kijken welke we kiezen. en toen ik vroeg wat het me koste, zei ze "niets" neem maar gewoon mee. nette service. vandaag gaat als het goed is de vloer in de babykamer. wie weet kan ik dan volgende week al de kastjes in gaan pakken. en vandaag heb ik de 30 weken bereikt! als laatste van de decembermamas. en daphne ook, gefeliciteerd!
Goedemorgen, Ik heb sinds vannacht 04.00 buikpijn, dit is een constant aanhoudende pijn. Ik kan deze pijn helaas moeilijk beschrijven, maar het is echt heel vervelend. Gisteravond begon het met een soort ongesteldheidspijn in me buik, en vannacht werd ik er dus echt wakker door. Nou is natuurlijk mijn vraag wat kan dit zijn? Want ik vind dit echt niet leuk en ik heb ook echt pijn in me buik en soms trekt het naar me borsten er me zij + rug, ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen. Want ik maak me best wel ongerust eigenlijk, nogmaals ik hoop snel iets te horen van jullie. En ik hoop dat iemand hier misschien weet wat het is, ik ben trouwens 32weken zwanger morgen. Groetjes Debbie
debbie bel de verloskundige als je het niet vertrouwd daar zijn ze voor wij zijn geen dokters! Sterkte!
Debbie ik zou ook de verloskundige bellen als ik jou was hoor.. ze vinden het vast niet erg dat je belt..daar zijn ze immers voor..beter 10 keer voor niets dan 1 keer te laat..en het maakt je een stuk zekerder als je weet wat het is.. Sterkte meis.. Liefs XXX
Hallo allemaal, Ik heb me verloskundige gesproken en omdat het in me hele buik is, zijn het volgens haar me darmen. Maar ze zegt ik moet het wel eventjes in de gaten houden. Want als er regelmaat in komt of als er pauze's in zitten, of als het in me onderbuik alleen nog is dan moet ik weer ff bellen. Want dan zouden het wel weeën kunnen zijn, maar nu zijn hoog uit me darmen van slag zegt ze. Maar toch heel erg bedankt meiden
Hallo, Debbie: Vervelend zeg van die buikpijn. Ik weet niet of je hetzelfde hebt als mij maar had gisteravond ook behoorlijk last. Mijn man was gisteravond weg en lag in bed tv te kijken. Op een gegeven moment kreeg ik echt een zeurderige pijn in buik en rug. Het was echt heel vervelend. Ik schrok ook even en dacht: het zullen toch geen weeen zijn? Maar heb al 1 kind dus al eerder weeen gehad en dacht: dit voelt toch anders. Op een gegeven moment voelde ik dat naar de wc moest en toen ik uit bed stapte voelde ik dat ik snel moest rennen.... had kei kramp en toen diaree sorry.... is niet echt lekker om het zo te beschrijven... Daarna was het pijnlijke gevoel ook weg... Vanochtend vroeg rond 6.30 uur werd ik even wakker omdat mijn man naar de wc ging en toen had ik dus weer dat gevoel van die avond ervoor. En weer naar de wc en weer dus... ja je raad het al. Daarna was het ook weer over. Denk dat m'n darmen gewoon even van streek waren. Ik weet niet of dit herkenbaar is voor jou Debbie? Maar wel goed van je dat je de VK hebt gebeld. Ben je nu een beetje gerust gesteld? Ik wilde vandaag echt veel doen in huis. Maar had zooooooveeel strijkwas liggen! Heb zowat de hele middag lopen strijken. Ook nog dingen van de baby erbij enzo. Wat een werk zeg. Ben nu bijna klaar maar heb geen zin meer. Eigenlijk ist ook mijn eigen schuld omdat ik het lang heb laten liggen maar in combinatie met werk en de zwangerschap heb ik soms geen zin of tijd voor de was.... Boven ligt er ook nog veel was maar die moet nog eerst gewassen worden. Bah bah. Hebben jullie daar ook zo'n hekel aan? Ik heb trouwens via een website http://www.kiddiz.nl een hele leuke mobile van fisher price gekocht. Dit is 'm: http://www.fisher-price.com/nl/products ... p?id=32435 Ik had m al eens gezien bij prenatal maar daar koste ie 60 en vond dat erg duur maar via die site was ie 44,95. We hebben m gisteren gekregen met de post en vandaag in elkaar gezet. Zoooo leuk is ie! Er zit licht in en hele lieve muziekjes (5 verschillende). Ben er echt blij mee. En hoop ons manneke straks ook! Hihi. Gr Otje
Hi ladies, ben vandaag druk in de weer geweest. We hebben in de tuin wat dingen opgeruimd en gesnoeid (nog lang niet klaar) en daarnaast is de commode gebracht door mijn broertje. Alle meubels staan nu in de babykamer, maarf we moeten nog effe kijken of het zo blijft staan... Nu de nijntjes nog verder afschilderen van de week en dan kunnen die ook op de kastjes. Dan zal onze babykamer ook langzaam af komen .... heerlijk. Ik merk dat ik het toch wel tijd vind worden.... Dan kan verder de zolder nog afgewerkt gaan worden de komende weken en dan hoop ik dat al dat klussen in huis voor langere tijd gedaan is..... Vanaf juni is er al geschilderd, dakkapel geplaatst, meubels gebouwd etc. Ik ben het wel een beetje beu... Ja eve, ik weet dat ze bij jou net begonnen zijn, maar ik hoop dat zij hun werk wat sneller gaan doen... Oh.. als je nu een andere banner neemt, draait je beeb misschien wel, maar ik heb ook zo'n ooievaar en de mijne is toch gedraaid. Dat merk ik overigens ook goed, de kleine trapt nu regelmatig in mijn zij en ribben, da's ook niet fijn... Maar ja... we houden het nog wel een aantal weekjes vol.. Suusje: fijn dat jij het goede voorbeeld had gegeven en gezien alle overeenkomsten tussen ons ben ik blij dat deze ook is uitgekomen. Nou maar duimen dat ze ook blijven liggen.... Noura: fijn dat je proefdruk zo naar wens is... Ik vind het zo leuk al die voorbereidingen. Wij zijn nu ook voor een geboortebord voor in de tuin aan het kijken. Hebben jullie daar nog ideeen voor? Bij ons word het een nijntje ( ja we blijven in stijl) tot later Karin