december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Das balen Eve. Heb je geen "goedgekeurde" gastouder in de buurt, of vind je dat niks?

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb me eerlijk gezegd nog niet verdiept in het gastouderschap. Hoe zit dat bijv met de kosten? Is dat duurder/goedkoper? En krijg je daar dan ook een gedeelte van terug van de belasting?

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Was net even lekker actief met het huishouden bezig... trap gestofzuigd want die zit altijd snel onder de kattenharen (heb 2 katten) en wilde net de stofzuiger wegzetten in de muurkast... echt pijn in mijn onderbuik! Pfff.... denk dat het iets te zwaar was! Even rustig zitten... :(

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Net bij de verloskundige geweest. Helaas het was niet goed. Afgelopen woensdag was de onderdruk nog 90, nu al 100, dus dit was mijn laatste afspraak bij de verloskundige vanaf nu (donderdag) mag ik naar de gynaecoloog. Als ik voor die tijd klachten krijg moet ik direct bellen. Advies is vooral veel rust houden en me proberen niet teveel zorgen te maken. Krijg nu wrs. extra onderzoeken in het ziekenhuis. Bloedonderzoeken om de functie van de lever en de nieren enzo te volgen en extra urine controles. Hoop maar dat ik voorlopig nog even thuis mag blijven en dat de bloeddruk zich gaat stabilseren en niet nog verder door gaat stijgen, want dan wordt het echt serieus.

Ben er flink van geschrokken en ben bang voor wat er de komende weken komen gaat...

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goh wat vervelend allemaal met die kinderopvang. Ik heb me nog niet aangemeld voor kinderopvang omdat ik niet weet of ik volgend jaar nog aan het werk ben...
    Eve: Ik zit min of meer met hetzelfde probleem als jij. Mijn man heeft overdag de auto mee (moet ie hebben voor zn werk verder weg) en moet mijn zoon straks dus ook te voet en later met de fiets wegbrengen. Maar hier is maar 1 KDV in de buurt. De rest is echt meer dan 3 kwartier lopen. Schiet niet echt op dan.

Pfff... vragen jullie je nou nooit iets af? Vroeger was het zo; dan trouwde je en stopte de vrouw met werken. Dat ging toen allemaal. Hoeveel kinderen je had... maakt allemaal niet uit. En nu? Het leven is zooo duur, de meesten (wij ook) hebben niet de mogelijkheid om te stoppen met werken uit financieel oogpunt dan.

Gr Otje

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Duckie: Vervelend zeg dat je een hoge bloeddruk hebt! Probeer je niet te druk te maken, hoe moeilijk het ook is! Sterkte.

Gr Otje

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    stekte duckie, en doe het rustig aan hoor meid, hou je ons op de hoogte!

Over vroeger gesproken, wilde de mensen niet zoveel luxe producten die geld kosten, (vaatwassen, magnetron, droger, dvd, plasma tv, computer, internet, x-box, mobieltje, zonnebank enz, enz, enz. we zijn te gewend geraakt aan luxe. daarom is het leven zo duur, vroeger had je scrabbel en mens erger je niet en daar was je tevreden mee nu moeten ze allemaal de nieuwste spelen hebben voor de x-box.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: wat onwijs balen! Sterkte en doe rustig (is makkelijker gezegd dan gedaan)

En heeft iemand van jullie ervaring met gastouders (qua kosten, vergoeding etc)?

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nee, eve geen ervaring maar kijk een op www.belastingdiens.nl of de site van je kinderopvang daar zal ook wel iets van over opstaan. kosten zijn ook inkomens afhankelijk en of de werkgever mee betaald.

Zit op een pakje van ups te wachten met de voetenzak voor de maxi-cosi die had ik ergens via internet besteld. donderdag komen ze als het goed is met de kinderwagen, wipstoel en kinderstoel.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    effe snel vanaf het werk Eve:

gastouderopvang door een gastouderbureau geregeld komt ook in aanmerking voor vergoeding van de werkgever en bijdrage van de belastingdienst. Ik weet niet waar je woont, maar regionaal zijn er verschillende gastouderbureau's die bemiddelen bij het zoeken naar een gastouder. Over het algemeen is de prijs vergelijkbaar met een kdv. Humanitas is meer een landelijk werkende organisatie.
    Met google kun je denk ik veel vinden.
    Wij hebben info van Humanitas opgevraagd en voor onze regio was aanmelden in november voldoende om vanaf ca. maart opvang te hebben....

Wij gaan het echter particulier regelen en zijn dan ongeveer hetzelfde aan kosten kwijt als via gastouderbureau / kdv. maar dan kennen we degene die het gaat doen wel goed en dat vinden wij dan weer prettig...

Succes met zoeken.

Karin

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo heb even pauze, en was er wel aan toe. moet zo nog even wat te eten pakken, en ga dan weer naar het werk, bah moet nog tot 21.00. nu eerst rustig koffie drinken.

ik had dat een tijd terug dat ikzo vergeetachtig was. ik heb het eens gepresteerd om naar de winkel te gaan voor brood. had ik lekker 2 verse halfjes bruin en wit gehaald, wil ik thuis gaan eten... maar geen brood. kon mijn zoontje nog een keer naar de bakker.
    en wat betrefd dingen in de koelkast zetten. daar ben ik ook heeeel goed in.

duckie wat vervelend zeg van je bloeddruk. het is moeilijk maar je moet je maar zo rustig mogelijk houden. en gelukkig houden ze je goed in de gaten!

blaasontsteking is ook iets vervelends. vooral omdat je er niet zo veel van voelt als je zwanger bent. normaal heb je pijn met het plassen, en dat heb je nu niet. als er bloed in je urine zit kan het zijn dat je er onbewust toch iets langer mee hebt gelopen. gelukkig kunnen ze er snel iets tegen doen.

ook nog even over vroeger, toen was het leven ook wel duurder hoor. mensen moesten vaak hun dubbeltjes 3x omdraaien. en nu zijn we veel meer luxe gewend. wel vind ik het de laatste jaren steeds moeilijker worden om wat over te houden. ben ik met slingding eens.
    moet wel zeggen dat mijn kinderen monopolie net zo leuk vinden als een keer op de playstation. mijn dochter doet eigenlijk niets liever dan knutselen.

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Eve: goede info staat op www.hetboemeltje.com. Vanuit hier ook een link naar een gastouderbureau. Overigens is de link van een vriendin van me, waar ik mijn klein naar toe ga brengen. Er zijn verschillende voordelen aan een gastouderbureau. Zoals: als je je kind niet brengt, betaal je niet. Dus als je met vakantie gaat ofzo.

@Duckie: Dat is goed balen zeg :( Sterkte meid!

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik vraag me af hoe je dat doet? als wij gaan terug rekenen zijn wij ongeveer maar 1.30 euro per uur kwijt op het kinderdag ververblijf.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb net op de site gekeken van UPS hoe het met mijn pakket er voor stond nu stond er iets in het engels dat kan ik niet zo goed lezen, ik gebeld naar ups blijkt dat de chaffeur een kode had ingevoerd dat ik als klant om een andere datum van bezorging had gevraagd? ze ging het na vragen en ze bellen binnen 1 1/2 uur terug, ben benieuwed want ze gaan de chaffeur bellen waarom dit is ingevoerd, ben benieuwd, al met al weer een hele dag thuis en binnen gezeten voor jan l*l ik wordt af en toe knetter gek dat je afhankelijk bent van allerlei bedrijven en instanties dat je hele dagen moet wachten op dingen die niet komen of pas eind van de middag.
    Je zal nog werken hoe moet je dat dan doen? v/d week heel de dag gewacht op de wasmachine boer, vandaag hhel de dag gewacht op pakket, donderdag heel de dag wachten op babydump, IK WIL OOK LEKKER NAAR BUITEN!
    Zo dat ben ik ook weer even kwijt!

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ladies, ik heb net een nieuwe buikfoto geplaatst in mijn album. Was al een tijd geleden. Wat vinden jullie? Valt nog wel mee toch, hihi?

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    net buikje hoor daphne

Ze komen nu als het goed is tussen 18.30 en 19.30 het pakketje brengen. we wachten af.

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Pfft, het wordt steeds later Slingding. Gelukkig nog maximaal een uur en tien minuten.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je geloofd het of niet maar ze belde "net"al aan, daar heb je dan een hele dag op zitten wachten, ga het gauw uitpakken ben benieuwd en dan maar even naar mijn oude buren om een bak thee, ben ik toch nog even weg geweest.

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook net een nieuwe buikfoto in mijn album gezet.

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ook een mooi buikje vales

Deel Deze Pagina