december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Mieltje,

ik heb het niet eerder meegemaakt, maar herken je onzekerheid wel. Ik heb ook af en toe het gevoel
    : loopt er nu iets??? maar tot nu toe is er niets afwijkends te zien.

Morgen komt moeders voor moeders de eerste keer flessen brengen en dan ga ik mijn goede werk voor anderen starten. Het mag vanaf 6 weken, dus..... we zullen wel zien hoe het loopt.

Vandaag had ik geen zin in mijn eten. Ik heb echt met lange tanden zitten eten, maar op zich was het wel lekker, alleen vandaag niet. Ik merk nog steeds dat ik het snel koud heb en ik heb na / tijdens het eten effe op de bank liggen slapen. Ik geef er maar gewoon aan toe. Nog krap 2 weekjes .... en dan heb ik een weekje vakantie. We zouden eigenlijk in Zeeland gaan duiken, maar dat duiken zit er niet meer in. Naar Zeeland gaan we nog wel. Wandelen, fietsen misschien.... en als ik veel zin heb ga ik misschien die week mijn licht eens opsteken in een babywinkel. Voorlopig vind ik dat nog maar een raar idee en durf ik dat nog niet zo goed...

Karin

2. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Karin,
    Ik heb het niet de hele dag dat het loopt. Maar als het loopt dan voel ik het echt.
    Mijn borsten zijn gegroeid en voller. Draag een stevige Bh, dus voel de pijn niet op de dag, snacht soms wel. Ik overweeg dan ook snachts ook maar een BH te dragen.
    Mijn temperatuur is ook nog hoog. Ik temperatuur nu niet elke dag. Maar manlief staat altijd 5 uur op en dan ben ik toch wakker dus doe dat ding maar in m'n mond.

Eetlust heb ik niet. Op mijn werk hadden ze vandaag paaseitjes(chocolade). Na eentje voelde ik me misselijk. Heb ik normaal ook nooit.

Ben blij als de eerste echo achter de rug is.

Na het eerste trimester gaan we heerlijk naar Zuid Frankrijk, uitrusten.

Groet
    Miel

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Mieltje,

een bh in bed, dat lijkt me ook heel naar. Wat ik wel heb is dat als ik mijn bh uitdoe het eerst even pijnlijk is. Soms wordt ik s nachts wakker als ik me omdraai omdat mijn tepels dan langs de stof van mijn dekbed gaan. Dat vind ik wel lastig. Maar ik moet er niet aan denken een bh in bed. Nou heb ik ook alleen beugelbh's, maar toch....

Ik hoop dat je snel minder las hebt van je borsten, hoewel..... het geeft je in ieder geval ook een klein beetje het gevoel dat het echt is dat je zwanger bent!!

Karin

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mieltje en Karin, waarom kopen jullie geen zwangerschapsnh. Ik heb 'm vorige week gekocht en wilde dat ik dat een paar weken eerder had gedaan. Zit echt heerlijk. In plaats van knellende beugels, heerlijk zachte stevige stof.

Ik heb 's nachts ook last van mijn borsten. Merk dat ik blijf draaien in bed om te voorkomen dat m'n borsten knel zitten. Wie had dat gedacht.....!!

Pim - novembermama, die ook de decembermama's volgt.

Pim

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha Pim, gezellig je hier te zien...

Ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken naar zo'n ding. Tot nu toe heb ik echter overdag nog geen last, dus hou ik het nog wel effe vol. Ik hoop overigens van harte dat ik in mijn borsten niet te veel ga groeien. Ik heb nu al een E cup, en er mocht wat mij betreft al wat af, duss..... maar oke voor het goede doel is een maatje meer niet erg....

Waar heb jij overigens zo'n zwangerschapsbh gekocht?

Karin

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Goedemorgen ,
    Ik ga zo werken.
    Mijn borsten hebben vannacht niet zo`n pijn gedaan.
    Soms zitten ze `s nachts gewoon klem, hahaha
    dat doet dan wel even pijn.
    Overdag heb ik meer last dat mijn tepels vaak stijf zijn, en dat tegen een kanten BH, ahhhhh, niet lekker.

Fijna dag allemaal en misschien tot vanavond

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier ook een komende decembermama! Ik weet nog maar 1 weekje dat ik zwanger ben dus t is superspannend. Tis mijn tweede, heb al een dochter van 8. En rond 14 december ben ik uitgerekend.

Groetjes Otje

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha Otje,

je hebt ons al gevonden zie ik!!!

Hope, wat ben jij er vroeg bij zeg!!!

Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Ik begin nu een beetje te merken dat ik 's ochtends geen zin heb om op te staan, dat heb ik eigenlijk zelden!!

Karin

9. ik herken het volledig. Ik heb twee keer een missed abortion gehad, dus ik probeer nu te voelen of het vruchtje nog goed ontwikkeld. :oops: Natuurlijk is dit onmogelijk, maar toch trek ik uit alles conclusies. 'Mijn tepels doen pijn', oké alles in orde. 'Mijn tepels doen minder pijn', ai!

Op momenten dat ik me goed voel, geniet ik gewoon van mijn zwangerschap. Maar op de mindere momenten begin ik met me vanalles in mijn hoofd te halen. Ik denk dat dit voor mij gaat stoppen (of toch minderen), wanneer ik mijn eerste echo heb gehad. Dit is volgende week woensdag. Dus nog juist 1 week.

Ik probeer me altijd voor te houden dat zorgen maken niks uithaalt, als het mis moet gaan, gaat het toch mis. Dus kan je beter van je zwangerschap genieten en zien wat er gebeurt. De kans dat het goed gaat is nog altijd veel groter als andersom.

Groetjes, Saartje

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het ook zo snel koud.... Vind het wel vreemd. Maar misschien omdat nu all energie naar andere dingen gaat. Zou het anders ook niet weten. Ben blij dat ik straks warmer ga krijgen, misschien dan weer te warm :) ja het is ook nooit goed...

Heb nog geen nieuwe BH gekocht. Heb overdag nog geen last ervan. Wel 's nachts al een beetje.

Ik kan het ook nog moeilijk geloven dat ik zwanger ben... Kijk al uit naar de echo :)

11. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi otje en anderen.. welkom bij de decembermama's, ik ben 15 december uitgerekend, het is erg spannend.
    Het is ook mijn 2e kindje , ik heb een zoon van bijna 8 jaar.
    Maar al heb ik een zoon ik ben het helemaal vergeten hoe het alemaal gaat, net als of het mijn 1e is, zo onwerkelijk.
    k ook ben bang dat ik michien het vruchtje zal verliezen, al heb ik het nog nooit gehad of meegemaakt maar toch best bang, het is nog zo vroeg..Denk dat het beter gaat na 12 weken.
    Ik vind het erg fijn dat er nu meer decebermama's zijn om mee te kletsen, 8 jaar geleden hadden we niet eens internet hahaha dit is echt super.
    Ik durf nog niet eens echt te gaan kijken naar baby dingen..Ik ben ook zo moe pfffff kan wel een gat in de dag slapen..

Liefs XXX

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Arwen,

Ja ik heb een dochter van 8 jaar en een paar maanden. Wat gaat die tijd snel. Veel dingen van toen weet ik niet meer. Ik was toen wel ontzettend misselijk en nu (nog) niet. Tis weer net zo spannend als bij de eerste. Over 3 weken mag ik naar de verloskundige voor een gesprek en een echo! Kan bijna niet wachten en denk aan niets anders meer.

Gr Otje

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi Arwen en anderen!

Hier nog effe ene berichtje van mij, hoewel ik eigenlijk aan het werk moet. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, heb ik erg slechte zin. Verheug me dan ook op dit weekend, dan ben ik een aantal extra dagen vrij (5 in totaal). Herkent iemand dit.
    Ik hoor jullie klachten over snel koud: dat heb ik ook heel erg. Vooral thuis 's avonds met een dikke fleecetrui op de bank en de verwarming op 21 graden. En voor het slapen gaan in bad om warm te worden.
    Verder moet ik zeggen dat mijn borsten wel wat gevoelig zijn, maar zoveel last als jullie omschrijven heb ik gelukkig (nog) niet. Wel heb ik erg last van een enorme opgeblazen buik 's avonds. Ook ben ik eerder moe, maar verder gaat het eigenlijk wel goed. Gisteravond had ik extreme buikpijn, gelukkig is dat nu over.

Vrijdag ga ik voor het eerst de VK bellen, kijken of ik al een afspraak moet maken.

En Arwen: ik ben maandag inmiddels bij de huisarts geweest. Het is mijn eerste kindje en dan wilde mijn huisarts mij sowieso even zien en informeren. Stelde niet veel voor, kreeg wat info waarvan ik het meeste al wist en een setje met boekjes en telefoonnummers. Daar stond ook in dat ik in week 10 al kraamhulp moet regelen. Vroeg hé?

Otje: Welkom bij de decembermama's! Spannend zeg, net als ik precies tussen Sinterklaas en Kerst uitgerekend.

Groetjes Suusje

p.s. Is voorlopig mijn laatste berichtje: moet echt aan het werk nu!

14. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi hoi ik heb het dus ook stees koud, ook een warme douche voor dat ik ga slapen..ik hoop datik ook gauw voor een echo kan omdat mijn zoon 27 dagen t vroeg was geboren.maar ik heb begrepen dat je nu nog een tussentijdse echo krijgt rond de 20e week ivm vroeggeboorte ofzo, nou mag van mij wel vaken hihi ik had bij mijn zoon bijna geen klachten op 1 ding na, ik kon niet tegen melk en gek genoeg toen hij geboren werd had hij koemelk eiwit allergie, en toen zeiden ze dat het toen nog niet kon..Dat ik zwanger was en mijn zoon al een allergie had in mijn buik)pfff
    Nu heb ik meer klachten volgens mij, of ik kan me het niet herinneren..
    Leuk he tussen die dagen bevallen, mijn vriend is 16 december jarig en 15 december ben ik uitgerekend hihi

Otje is je vorige zwangerschap goed verlopen?
    Suusje jooooohhh super hoor je 1e zwangerschap!!!Naar welke ziekenhuis of verloskundige ga jij??

Ik moet ook werken maar ik ben er ook niet helemaal met mijn hoofd bij..ook ben ik een grote koffie drinker (zeker op mijn werk) en moet erg afkicken brrrrrrrr

Liefs XXX

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb een bh van het merk Anita gekocht. Dat merk verkopen ze bijna overal - tenminste in Nijmegen. Ik heb 'm uiteindelijk bij Livera gekocht. Omdat ik ook graag een huidkleurige wilde - het zijn geen sieraden en wil ze dus niet zien onder een wit t-shirt - en ze die bijna nergen hebben heb ik die kleur nog bijbesteld. Niet bij Livera dat kon niet, maar bij een zaakje in een dorpje bij Nijmegen.

PS Ik heb het ook steeds koud 's avonds. Moet echt douchen om het een beetje warm te krijgen. Misschien ligt het ook wel aan het enorme ****weer. Ik heb gewoon zon en warmte nodig!

Pim

16. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Patje, wat vreselijk meid, hopelijk kom je er snel weer bovenop.

Ik slaap steeds zo slecht 's nachts, word om de haverklap wakker en lig helemaal niet lekker, terwijl ik 's morgens mijn bed niet uit kan komen. Verder nog maar weinig kwaaltjes, gevoelige borsten, maar ook niet de hele dag en een beetje last van mijn darmen. Vrijdag ga ik winkelen met mijn moeder, ga dan gelijk ook even kijken voor zo'n bh.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    thanks Pim, ik zal eens gaan kijken. Ik vind trouwens ook dat het snel weer mooi weer moet worden. Maar over dit anderhalve week hebben wij een weekje vakantie en dan kan ik in elk geval wel in de whirlpool en zo om lekker warm te worden.

Ik mis de sauna!!! Dat vond ik altijd zo lekker na het sporten om effe door te warmen, maar ik wacht nu toch maar effe een paar weekjes voordat ik dat weer ga doen!!

Vanmorgen de eerste MvM flessen gekregen, ze stinken inderdaad!!

Karin

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb ook al een dochter die straks 6 jaar is al de baby komt.
    Lijkt me zelf erg leuk dat leeftijds verschil.

Ik ben sinds een dag of 4 erg misselijk en moe.
    Eet weinig en val zelfs af.
    Ook erg pijnlijke borsten, ja je moet er wat voor over hebben om zwanger te zijn.
    Gisteren had ik echt een dag dat ik me de hele dag beroerd voelde.
    Vandaag gaat het iets beter.

19. Ik heb veel last van zure oprispingen. Ook mijn tepels doen pijn. Ze zijn heel gevoelig.

Ik ben heel moe en vaak slecht gezind. Mijn humeur is echt niet wat het moet zijn. Niet dat ik niet gelukkig ben dat ik zwanger ben...Ik ben dolgelukkig. Maar het komt er niet altijd uit. Vooral niet tegen mijn man.

Wanneer ik iets moet doen, zie ik er echt tegen op. Ik zou echt hele dagen op de zetel willen liggen en slapen, rusten, eten.

Saartje

20. Hallo meiden,

Ik dacht toch echt dat ik me hier al voorgesteld had bij de december moeders..
    Haha maar dat zal wel in mijn dromen geweest zijn.

Ik ben dus ook een aankomende december mama..

13 december volgens eigen telling uitgerekend.

1 mei krijg ik de echo, vind het allemaal erg spannend.
    Ben zo bang voor slecht nieuws.

Iedereen verder allemaal veel geluk en dat er maar veel gezonde kindjes in december geboren mogen worden, en in alle andere maanden natuurlijk ook ;)

Deel Deze Pagina