je kan merken dat er steeds meer vrij zijn je moet nu 3x per dag lezen anders kan je het niet bij houden! Heb heerlijk gelegen (eigenlijk een beetje lang) maar na zo'n nacht van gisteren is het wel lekker, en vanavond moet ik naar de muziek dus daar kan ik ook weer tegen aan. Zijn er trouwens hier nog meer muzikale mensen? Wij zijn allebei muzikaal ik een beetje man veel dus ben beniuwd of de kleine het straks ook is! Ik heb viool gespeeld en nu speel ik al 10 jaar slag werk en mijn man is docerend musicus op de provinciale muziekschool. ook slagwerk. Het is ook echt weer om snot verkouden te worden vorige week smolt je nog bijna van de warmte en nu bevries je van de kou. Echt weer nederland. @molly lekker dat je nu ook verlof hebt. @claudia we hebben het allemaal dat het op 1 van de feestdagen geboren kan worden, mijn vk zei gisteren nog je moet daar niet te hard op pinnen anders gebeurd het nog ook, had dit pas mee gemaakt met mensen die zeiden nee niet die dag en ja hoor het werd die dag! Trouwens de kleine lijkt ook een rustdag te hebben, er zit niet veel leven in heb al zitten porren maar nee het enigste wat ik dan krijg is een harde buik! maar gisterenavond was ze bij de vk goed te horen. Morgen komen ze van de baby-dump leveren hoop dat nu alles eens goed is, ik ben niet andere bezig dan achter dingen aan zitten die eigenlijk niet zouden moeten. Eet smakelijk zometeen allemaal!
@Slingding: Ik houd wel van muziek, maar zelf ben ik helaas A-muzikaal. Hoop maar dat die kleine uk wat meer feeling heeft voor muziek! @Molly: Wat leuk, een vriendin die zwanger is in dezelfde periode. En wat Daphne zegt, aan dat intakegesprek mis je niets hoor. @Suusje: Wat een opluchting he, dat de opvang geregeld is, daar heb ik ook mee in m'n rats gezeten. We zijn nog niet eens moeder maar zijn daar nu al zo druk mee bezig @melliemel: Vanaf volgende week al thuis mogen bevallen. Dat schiet echt op! Spannend hoor. Ik ben zelf 16 december uitgerekend, dus ook een grote kans op sinterklaas of kerst (al denk ik dat niet meer, gezien mijn bloeddruk nu). Zou natuurlijk jammer zijn, en ik hoop dan ook op een andere dag, maar dat het kindje gezond is staat voorop. We zien het wel. December is zoiezo wel een drukke maand met feestdagen en dergelijke, dat kunnen we toch niet vermijden. Morgen naar de gynaecoloog. Duimen jullie voor me? Mijn man heeft gelukkig vrij genomen van zijn werk, die gaat mee. Vind ik wel fijn, want ik vind het nogal spannend. Vanavond weer zwangerschapsyoga, dat vind ik wel lekker. Ik kijk daar eigenlijk iedere week wel naar uit.
Ik vind het juist super leuk dat mijn kleintje in december geboren word,tenminste het zou ook nog november kunnen worden natuurlijk. Ik heb vandaag ff lekker geshopt natuurlijk weer allemaal spulletjes voor de baby @Sidessa ja ik ben ook echt blij dat het einde in zicht komt,ben het echt wel zat nu. En ik wil gewoon zo graag die kleine zien en vasthouden. @Daphne ik hoop dat het niks ernstig is,alvast succes vrijdag.
Ik heb vannacht 1 uur wakker gelegen! We werden wakker van 1 van onze poezen die aan de deur zat te krabben. Daarna kwam ik niet meer in slaap en kreeg ook nog vreselijk last van maagzuur. Vannacht om 2 uur een glas melk gaan halen. IJSKOUD beneden! Brrrrr.... echt een belabberde nacht zeg. Wat komt het nu dichtbij voor ons he? Ik moet nog 6 weken... Ik hoop ook echt dat deze niet TE lang op zich laat wachten. Van mijn dochter was ik toen 30 december uitgerekend en uiteindelijk pas 15 januari bevallen! Moet er niet aan denken nog zo lang te moeten rondlopen. Want ik ben het ook wel zat nu. Gisteren veel in huis gedaan maar op een gegeven moment moet ik echt stoppen want dan krijg ik pijn of gewoon veel te moe ineens. Toen ik vannacht wakker lag schoot ik ineens ook helemaal in de stress van wat ik nog allemaal moet doen! Bijvoorbeeld de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes! Hebben jullie dat al allemaal gedaan? Ik heb ook 2 vriendinnen in mijn omgeving die bijna zijn uitgerekend. Is wel leuk. Die ene vriendin is vandaag over 2 weken uitgerekend dus die kan elk moment bevallen. En die andere is 3 dagen later dan mij uitgerekend. Echt leuk. Gr van Otje
Goede morgen allemaal, Hier nog iemand die slecht geslapen heeft. Zal er naar uit kijken om weer eens lekker op mijn buik te slapen. Vandaag komt de kinderwagen enz. wel spannend hoor! Gisteren op de muziek ging het ook al niet, weet wel wat er staat komt er alleen niet uit, erg vervelend want vrijdag en zaterdag hebben we een concerten project met een popkoor dus dan moet het wel goed zijn. de zaal is 2x uitverkocht dus er komen zo tegen de 500 mensen in totaal kijken. @Otje, lekker he dat we nog maar 42 daagjes moeten als het goed is, mag van mij ook nog wel 21 daagjes zijn. Iedereen veel succes en plezier vandaag, ik ga zo een beetje soppen en doen moet echt gebeuren.
goedemorgen, zo wat is er weer veel bijgeschreven. ik heb heerlijk geslapen trouwens, wel gedroomd dat ik op de schaatsbaan was. zal wel door de kou komen. mijn neefje is hier nu weer, die ligt heel hard te kraaien en te trappelen in de box. en als ik dan boven hem verschijn dan een big smile van oor tot oor. gister hoorde ik van mijn moeder dat mijn neef en vrouw hun 2de kindje hebben gekregen. hun 2de zoontje. ik moet net als daphne nog bijna 2 maand, klinkt als een eeuwigheid. terwijl er al wat zijn die beginnen aan de laatste maand. wat schrikken daphne van die suiker. ik hoop dat het meevalt voor je vrijdag. ik vind het wel apart, ik hoor overal dat er bloed moet worden geprikt, en urine gecontroleerd. ik heb nog niets van dat alles gehad. (vroeger deden ze dat wel) ga dat volgende week eens informeren. waarom dat nu zo is. vanmiddag belt de kraamzorg voor de intake. dus ben benieuwd. spannend hoor duckie, ik ga zeker voor je duimen dat alles goed is. fijn slingding dat ze nu eindelijk komen, ik hoop dat dan alles goed is. ik ga nu maar eens een kopje koffie drinken met cake erbij. heb ik gister gebakken. haha het laatste stukje alweer
Een erg beroerde nacht achter de rug, in totaal misschien twee uur geslapen... he kom ik de dag door? Straks om 11 uur voorlopig koopcontract gaan tekenen, gelukkig kan mijn dochter bij eeen vriendin overblijven en zorgt ze er voor dat ze vanmiddag weer thuis gebracht wordt. Slingding, mijn man is drummer en speelt in een band. Mijn dochter heeft als baby al muziekinstrumenten gekregen, nu gaat ze regelmatig mee met optredens ( in vakanties) en ze vindt het geweldig om op het podium te staan, staat dan lekker met een eitje ritmisch mee te tikken, terwijl ze verder best wel verlegen is , ook wil ze graag oefenen met de band met haar eigen muziekinstrumenten echt supergaaf vind ik. Gister vk geweest, ik mag morgen starten met homiopatische korrels om de verweking van mijn baarmoedermond als het een signaal krijgt te versnellen. Dit omdat ik ik de vorige keer 50 uur over anderhalve cm ontsluiting gedaan heb. Vk zei nu gaan we het iets normaler doen hoor, hoelijk heeft ze gelijk. Ik kijk steeds meer uit naar de bevalling, hebben jullie dat ook?
@Daphne: balen zeg! Vraag me alleen af of er een reden voor was dat ze je urine hebben gecontroleerd. Mijn vk doet dat nml niet standaard. Alleen bloed testen op ijzer en meer niet. Moet straks weer naar haar toe en zal het es vragen. @Suusje: ik kom ook een kilo per week aan nu. Wel ff schrikken hoor maar het zal er wel bijhoren. @Duckie: succes vandaag bij de vk! @Otje: heb ook nog geen enveloppen geschreven. Dat ga ik tijdens m'n verlof doen. Maar dat is volgens mij zo gebeurd, toch? Tja, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet echt zat ben. Vind het slecht slapen wel vervelend maar verder mag die kleine nog wel een tijd blijven zitten hoor. Kijk dus nog niet echt uit naar de bevalling. Maar misschien komt dat wel omdat de verbouwing nog niet klaar is. Denk dat ik m'n gevoel gewoon een beetje tegenhoud. Zometeen weer naar de vk. Dan krijg ik te horen of die kleine gedraaid is. Heb er zelf niet zo'n positief gevoel over. Maar goed, ff afwachten dus.
Ha dames, ik heb vannacht, of eigenlijk sinds de klok verzet is, redelijk goed geslapen. Ik wordt nu nog 1 keer wakker. Heb zelfs vannacht nauwelijks gemerkt dat mijn mannetje uit zijn bed gepiept is en ruim een uur weg is geweest..... Daphne: balen zeg! Ik hoop dat je van de week duidelijkheid krijgt over je suiker.... vervelend.... Maar rustig aan, de VK zal daar ook wel weer ideeen over hebben wat je kunt doen om er zo min mogelijk last van te hebben. Suusje: Bij mij valt het wel mee met aankomen. Ben nu 10 kilo aangekomen, maar de laatste weken niet echt meer dan daarvoor, gaat bij mij nog steeds geleidelijk.... Maar het mag ook in de laatste weken. Begreep dat je kindje zo'n 250-300 gram per week zwaarder wordt in de laatste weken. Enne een beetje vet hebben ze wel nodig he, als ze in december geboren worden. Duckie: succes vandaag bij de vk! Otje: heb ook nog geen enveloppen geschreven. Wij moeten eerste de proefdrukken nog eens krijgen. Van de week bleek dat het programma waar wij ze mee naar de drukker hebben gestuurd door hun niet ondersteund wordt, dus konden ze geen proefdruk maken. Momenteel is de nieuwe optie weg (zelfde kaartje, ander programma). Ik hoop wel dat die binnenkort komen, want ik ben wel nieuwsgierig en die enveloppen schrijven: dat ga ik tijdens m'n verlof doen. Zoals eve zegt: dat is volgens mij zo gebeurd, toch? Eve: spannend hoor naar de VK nu, ik duim voor je dat de laatste eigenwijze decemberbaby zich ook in de goede startpositie heeft neergelegd... Zo niet, je hebt nog even.... Karin
ik heb nog niet eens enveloppen. we moeten nog langs de drukker om door te geven dat we accoord gaan met deze druk. wij hadden 2 kleuren enveloppen. mijn man vond de lichte het mooist. als we die hebben ga ik in mijn verlof wel schrijven. we hebben toch geen massaal aantal.
Ik heb de enveloppen ook nog niet, ons kaartje hebben we door een collega van mijn vriend laten ontwerpen en zelf hebben we de kleuren ingevuld en de binnenkant geschreven en bedacht, nu ligt het bij 2 verschillende drukkers voor de proefdruk. Vannacht heb ik redelijk goed geslapen, ook weer sinds lange tijd. Vanochtend ben ik dan maar eens begonnen met het schoonmaken van de keuken, maar echt leuk vind ik het nog steeds niet hoor! Die nesteldrang gaat een beetje aan me voorbij geloof ik! Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik in ieder geval iedere dag iets grondig ga doen. Vandaag was dat dus de keuken. Morgenmiddag komt mijn moeder en gaan we de kleertjes wassen en de kasten op de babykamer schoonmaken. Ik heb in januari 3 vriendinnen (niet allemaal even close, maar toch) die uitgerekend zijn. Dus ik heb straks in ieder geval genoeg mensen om naar toe te gaan!
ik heb ook niet echt nesteldrang hoor. soms wil ik wel gaan poetsen maar dan heb ik weer allemaal spullen die in de weg staan omdat de verbouwing nog bezig is. ik heb me wel voorgenomen om straks iedere dag iets grondigs te gaan doen. ik heb ook best lekker geslapen vannacht. ik was echt verbaasd dat ik om 5 uur voor het eerst wakker werd. normaal is dat veel eerder. eerst was alleen mijn schoonzus zwanger in mijn omgeving, maar die is allang bevallen. en nu zijn een vriendin, en een collega zwanger. er zit wel een paar maanden tussen,maar het is wel heel leuk. ik zit te denken wat ik moet eten vanavond, maar heb geen idee.
Jeetje meiden er is weer erg veel geschreven hier zeg, heb zeker een 30 a 45 minuten nodig om weer mezelf helemaal bij te lezen. Zoals ik begrijp kijkt iedereen wel een beetje uit naar de bevalling he? Nou ik en me vriend kijken er ook heel erg naar uit hoor, het lekker kunnen knuffelen met je kindje en lekker kunnen wandelen enz.. Het lijkt ons gewoon echt fantastisch, denk ook omdat het ons eerste kindje is hoor. Ik ben zelf 18december uitgerekend, en heb voor me laten pendelen en daar kwam 8december uit. Maar ik kan natuurlijk net zo goed 1 of 2 weken over tijd lopen, dus het is voor ons alle nog even afwachten. Maar zodra ik bevallen ben, zal ik proberen zo spoedig mogelijk iets te laten weten aan jullie. Want iedereen is natuurlijk hardstikke nieuwschierig wanneer wie is bevallen, en hoe de bevalling is verlopen enz.. Ik heb me kerstkaartjes al geschreven en de enveloppen hiervan ook, deze liggen dan dus ook al helemaal klaar. Ik heb de enveloppen van de geboortekaartjes ook al helemaal klaar liggen incl. etiket, en de geboortekaartjes staan al in bestelling bij de drukker incl. gedicht, adres, tijden en de naam. Zodra ik bevallen ben alleen nog de geboortedatum en lengte en gewicht door geven, en dan kunnen ze eindelijk echt gedrukt en verstuurd worden. Ik heb verder niet echt pijn, wel heb ik al een paar dagen last van me hoofd en rug en van me borstbeen. Dit is niet echt fijn te noemen natuurlijk, maya zolang het goed gaat met de kleine vind ik het best. Ik moest afgelopen maandag trouwens weer naar de verloskundige, alles was goed met onze kleine ....... Me bloeddruk was 130/85 dit is weer erg netjes voor mij, ook was het hartje duidelijk te horen. Me bovenkant aarmoeder tot bovenkant schaambot was 35/36cm, en ligging van me baarmoeder was 2/3nx. Ik moet nu op 21 november nog heen, en dan nog op 4december waarschijnlijk. En daarna moeten we even kijken he, ligt er natuurlijk ook maar net aan wanneer ik beval. Ik slaap trouwens ook niet echt lekker de laatste tijd, of ik wordt wakker dioor me kat of dat ik naar de wc moet of gewoon zomaar. Ook heb ik de laatste tijd steeds vaker nachtmerrie's en rare dromen, en niet eens over bevallingen of over baby's. Maar nee over hele vage dingen, echt heel irritand soms hoor. En in de morgen ben ik sinds kort ook steeds vroeger wakker, maar dit is niet zo heel erg en volgens mijn verloskundige is me lichaam bezig met zich voor te bereiden dus. Ik denk trouwens dat 1 deze dagen de kraamzorg ook wel zal bellen, want hun zouden met ongeveer 34weken langskomen dus. Vandaag ben ik alweer 33weken en 3dagen dus, het schiet al echt heel erg op. Ik ben vandaag ook trouwens 200 dagen gestopt met roken samen met channie. wij zijn hier beide natuurlijk heel erg blij om. En ook na de bevalling ga ik zeker proberen vol te houden om niet te roken, al denk ik stiekem wel dat dit moeilijk wordt hoor. Ik ben er trouwens ook helemaal over uit dat ik thuis wil bevallen indien mogelijk, en dat ik heel graag borstvoeding wil geven als dit lukt. Het lijkt me namelijk een fantastische ervaring borstvoeding geven, ook wil ik dat me moeder en me vriend zoieso bij de bevalling zijn. Alleen is het niet zeker of me moeder erbij kan zijn, zij woont namelijk in apeldoorn en ja in verband met file en reistijd is dit dus niet zeker helaas. Ook wil ik heel graag dat er foto´s gemaakt worden, en ik heb een digitale camera dus foto´s die te bloederig zijn of iets die kan ik altijd verwijderen natuurlijk. Zijn jullie eigenlijk er al over uit over deze dingen, of twijfelen jullie nog heel erg? Het ligt er ook maar net aan natuurlijk hoe het allemaal loopt he, dit kan je helaas niet voorspellen dus. Nou ik heb wel weer genoeg gekletst Ik kom snel weer langs en ik zal nog vaker lezen Liefs Deb
Ik ben zo blij, ben vanochtend bij de gynaecoloog geweest en mijn bloeddruk was flink gezakt, 88, dus weer zo ongeveer op het oude niveau! Ongelofelijk he, ik snap er niks van. Daar vonden ze de tijdelijke stijging ook niet zo spannend, 88 was prima. Ze overwoog zelfs nog even om me terug te sturen naar de verloskundige geloof ik, maar ik blijf nu toch bij de gynaecoloog onder controle en eigenlijk vind ik dat best prettig. Had er een goed gevoel bij. Ik hoef pas over 2 weken weer terug te komen! Dus ik ben weer zo gerustgesteld, dat alleen deze afspraak volgens mij al heel goed is voor mijn bloeddruk. Moet wel veel rust houden, in ieder geval 12 uur per 24 uur. Ze heeft ook nog even een echo gemaakt (volgens mij krijg je dat in het ziekenhuis ook zoiezo bij elke controle) en het kindje groeit goed. Ligt ietsje boven het gemiddelde, maar keurig volgens schema. Pffff...wat kan je dan opgelucht zijn! @Daphne, vervelend dat er suiker in je urine zat zeg. Ik las laatst wel bij een thread bij de verloskundigen, dat dat wel eens kan gebeuren als je bv de dag ervoor flink hebt gesnoepd en dat het niet hoeft te betekenen dat je bloedsuiker niet goed is. Sterkte ermee in ieder geval. De enveloppen zijn hier allemaal al geschreven, zelfs de postzegels zitten er al op . Dus ik geloof dat ik wel een typisch geval van nesteldrang ben. Maar ik ben ook al een paar weken thuis, dus heb er ook al ruimschoots de tijd voor gehad.
Ons kaartje is nog niet helemaal klaar. Heb een eigen ontwerp, maar moet nog finaal gemaakt worden. Dan willen we het via internet bestellen, dus de proefdruk moet ook nog aangevraagd worden. Ik word er al nerveus van als ik er aan denk dat we die dingen nog niet eens klaar hebben. Moet ook nog adressen gaan verzamelen.... Dit is echt niets voor mij om hier zo laat mee te zijn. Gisteren naar de VK geweest, de baby is al ingedaald. Kan dus nu niet meer draaien. Ze zegt vanaf 37 weken gaat het hoofdje dan vast in het bekken zitten. Dinsdag een migraine aanval gehad. Best eng. Heb wel vaker hoofdpijn, maar niet wetende dat dit migraine is. Nu had ik eerst vlekken voor mijn ogen daarna knallende hoofdpijn (die tot gisteren heeft geduurd) en een tintelend gevoel in linker arm en gezicht/tong. Heel eng.... maar de VK zei dus dat dit een migraine aanval was. Kan door de hormonen komen. Ben blij dat ik nog maar 3 daagjes hoef te werken.... wordt toch zwaar nu....
Ik heb net bericht gehad over de kaartjes. Voor 100 kaartjes zijn we 175 kwijt voor kaartjes en enveloppen, valt me best mee. Of de postzegels hier bij zitten weet ik niet, maar dan zou het 214 zijn, vind ik ook nog goed. Wat zijn jullie kwijt voor de kaartjes?
Wij zijn nu ook bezig met de kaarten, dacht dat we rond de 150 voor 60 kaarten kwijt zijn..maar dan doen we wel de tekst in kleur.. We hadden alles mooi opgeschreven en nu ben ik het apiertje kwijt pff ik weet niet meer wat voor rust tijden ik heb aangegeven, wat doen jullie? Liefs XXX
lynke: wij moeten ook nog de proefdruk van de kaartjes doen. Zaterdagmorgen gaan we erom. We hebben de kaartjes ook zelf ontworpen. lianne: ik kijk eigenlijk niet zo erg uit naar de bevalling. 't Is mijn eerste en om eerlijk te zijn krijg ik er soms bang voor. Iedereen zegt maar : 'veel succes eh!' en ik denk dan: 'heb ik dat dan nodig?'. Dus als iemand eens wil zeggen hoe het gaat voelen (en ik besef dat elke bevalling anders is), dan zou me dat blij maken. Gisteren hebben we al de doopsuiker voor de volwassenen klaar gemaakt. Ik ga nu dat van de kindjes verder afwerken en dan strijken. Straks naar de zwangerschapshaptonomie. Ik slaap ook niet meer zo goed. Ik ben nu al twee nachten wakker geworden van krampen. Ik ga straks eens vragen wat dat is. Nog 6 daagjes werken (voormiddagjes) en nog 9 dagen stage! Ik kan ook beginnen aftellen. Saartje[/url]
nou saartje het is moeilijk uitleggen hoe het voelt. en zoals je zelf zegt het voelt voor iedereen anders. ook hebben mensen een verschillende pijngrens. zoals sommigen het ook pijnlijk vinden om een uitstrijkje te maken. en dan moet je ook niet te veel naar de verhalen luisteren, mensen willen nog wel eens de neiging hebben om hun dramatische verhalen uit de kast te halen. laat ik het zo zeggen, bij de bevalling van de eerste stond ik verbaasd toen ik persen mocht. ik had zo iets van, dat kan toch niet? dat zal toch nog wel een paar uur duren. en bij mijn dochter ging het nog sneller. probeer je niet te druk te maken, want hoe ontspannender je eraan begint hoe sneller het kan gaan. ik heb daarstraks de intake gehad. en het was heel relaxed. even mijn wensen doorgenomen, en informatie over de kinderen. verder nog even over borstvoeding gehad. ik moest wel 2 kruiken hebben, ook voor het geval dit weer een snelle bevalling word, dan moet het bedje en de kleertjes allemaal snel warm zijn. ze had het nog wel over of er iemand in huis kwam voor de kids in de kraamtijd. nou mijn zoon word straks 14, die heeft niet meer echt een oppas nodig. en ik ben er zelf ook nog. haha. daarbij heb ik geen zin om te veel mensen in huis te hebben. als het nodig mocht zijn kan ik altijd nog wel hulp in roepen. oh ja, en of er een stagiere mee mocht, ik heb dat liever niet. omdat het ook al kan zijn dat we wisseling van kraam hulp hebben vind ik het voor de kinderen niet fijn dat er te veel vreemde mensen in huis zijn. hun moeten zich ook wel op hun gemak voelen.