december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    ooooo, Eve, wat herkenbaar. Ik mag nu thuis ook niet zoveel meer doen (bloeddruk) en manlief heeft het heeeeeeel erg druk op z'n werk, dus mijn moeder heeft aangeboden hier in huis het een en ander te doen. Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik herken precies jouw gevoel. Het is hier altijd netjes en absoluut geen bende, maar wij werken ook allebei fulltime, dus dingen als keukenkastjes schoomaken, ramen lappen, achter de kasten poetsen etc schieten er gewoon wel eens bij in. Ik heb nog meer te doen ;) . En mijn moeder kan dingen alleen maar grondig aan pakken, dus die is nu bezig met een grote schoonmaak geloof ik :rolleyes:
    Ik probeer het ook maar te slikken en me voor te houden dat het al hartistikke lief is dat ze komt helpen, maar af en toe wordt ik er ook een beetje moe van.

2. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ahhh Eve ik begrijp helemaal wat je bedoel :(
    En dat kan je er nu even niet bij hebben he :)

Ahh meisie ze bedoelen het vast heel goed ;) (ouders) hihi

Lekker genieten jho dat ze je huisje kant en klaar maken voor je wondertje ;)

Liefs Manon.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Na een gebroken nacht maar een beetje uitgesloten en nu ben ik er weer...

@Duckie: Die indalingsweeën zijn inderdaad menstruatie-achtige krampen. Maar bij mij dan veel heftiger dan een menstruatie. Leuk zeg, een verrassing van je ouders.

@Eve: Owww, dat is irritant zeg, van je ouders. Mijn moeder moppert gelukkig nooit over mijn huishouden, dat de afgelopen jaren ook niet altijd op en top is geweest. Gelukkig is het nu wel netjes, alleen staat nu overal troep, voor de baby.

4. @eve: terwijl ik hier zit te werken voor school, is mijn man aan het poetsen. En die doet dat zelfs! Hij doet het veel grondiger dan ik (kijkt alles na: vervaldatums van alle producten in de kast enzo) en vindt dan heel veel dingen die ik 'fout' doe.

Ik zeur ook niet, ben blij dat hij het doet, maar ik voel mer nu echt klein!

Ik moet gaan kijken, hij heeft iets ontdekt?

Saartje

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hebben jullie trouwens allemaal de Blije Doos van Prénatal opgehaald? Ik heb nog steeds geen afhaalbericht ontvangen :(

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hahaha grappig zeg, al die mensen die hulp hebben met schoonmaken en dat comentaar. maar toch fijn dat het gedaan word toch?
    mijn mannetje is daar ook goed in hoor, commentaar geven. zelfs met koken :confused: en dat kan die zelf niet eens, met uitzondering van eieren, maar toch even commentaar geven. ach ja, ik heb het hem bijna afgeleerd.

ik ben gister niet naar de beurs geweest. ik had al gehoord dat het druk was, en wat tegenviel. verder heb ik bijna alles al, dus daarvoor hoefde ik ook niet. en eigenlijk had ik gewoon zin om lekker met mijn man weg te zijn. we hebben dan ook lekker gelunched, en geshopt, en het gewoon gezellig gehad. maar ik had wel heel zere voeten, was ook goed moe savonds.

die stijfheid herken ik ook wel. ik heb het savonds, als ik opsta van de bank dan voel ik het in mijn knieen, en in mijn voeten is het net of mijn huid te strak zit.

ik heb wel eens bij de andere forums gezien dat de dames die bijna uitgeteld waren, snachts ook geregeld op het forum zaten omdat ze niet konden slapen. ik zag er hier ook al 1 wakker vannacht hihi

grappig duckie dat ze mischien iets voor je maken. dat merk je vaak aan het reageren, en dat je nergens meer komen mag
    trouwens de surprise tijd begint ook weer, ik moet gauw aan de slag, dan heb ik dat in ieder geval ook klaar.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben wel naar de beurs geweest en het viel inderdaad tegen.
    Het was veels te klein opgebouwd vond ik,3 jaar geleden was het heel ruim en de 9 maanden beurs was ook heel ruim dus daar kon je echt goed lopen.
    Nou werd je elke keer bijna in een kinderwagen gegooid :confused:
    Ik wou daar een Lodger kopen kon je ze daar niet kopen alleen zien dat vond ik zo raar,nu heb ik hem bij een babywinkel gekocht.
    Ik heb nog wel wat spulletjes bij de beurs gekocht maar het was niet dat ze van die bijzondere dingen hadden.

@Daphne ik heb de prenatal doos al gehad zo'n 4/5 weken terug ofzo.
    Heb je de nieuwe Wij jonge ouders al gehad?mischien zit hij daar wel in.

@Eve ja ik denk dat het voorweeen zijn heb ff gezocht op internet,ik had ook heel veel last van indalingsweeen maar dit voelde echt heel anders en was pijnlijker.
    Wel vervelend zo'n reactie van je ouders over je huishouden.

8. nog even vertellen.... gisternavond een superleuke avond gehad.

Ik was met mijn man uit eten geweest in een super gezellig Italiaans restaurant. Een heerlijke pizaa gegeten naast een haardvuur. Leuk gebabbeld met ons twee.

Nadien hadden we een filpje gehuurd. We waren net halverwege toen de stroom uitviel (misschien gehoord op het nieuws? Was een probleem in grote delen van Europa). Ik had allemaal kaarsjes aan, dus dat was geen probleem. Toen hebben we al de kaarsjes in de slaapkamer gezet en hebben we in bed gelezen. Dat was echt gezellig. Met zijn twee onder het donsdeken en dan dat licht van de kaarsjes.

Het was zo'n leuke avond.

Saartje

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @ Daphne, vervelend he dat wakker liggen 's nachts, gelukkig kun je het overdag weer inhalen. Ik heb het ook al een paar keer gehad en ben toen ook achter de computer gekropen. Je kunt dan beter iets doen dan wachten op de slaap, want die komt dan toch niet!

Wat betreft het schoonmaken. Mijn moeder is afgelopen vrijdag ook hier geweest en ze zei ook gelijk; oh, ik kom volgende week nog wel een keer om je ramen te doen en ze wil me met andere schoonmaakklussen ook helpen. Ik ben er alleen maar blij om, want bij mij is nesteldrang ver te zoeken en met z'n 2en doe ik het liever dan alleen. Ook bij ons is het echt geen smeerboel hoor, maar dingen zoals keukenkastjes enz, daar kom je niet zo vaak aan toe.

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het gaat steeds harder met het vullen van de pagina''s.
    Hier nog een bejaarde dame in de avond en nacht, kan bijna niet van de bank of stoel of uit bed komen, vooral mijn stuitje en onderrug doen dan zeer, dan lijkt het net of je door je benen zakt, als je dan eenmaal weer loopt gaat het wel.

Jammer dat de beurs tegen viel voor jullie.

Aan de ene kant is het wel fijn al die familie die komt poetsen maar vervelend dat je dan in verlegenheid wordt gebracht, bij hun ligt er toch ook wel stof achter de kast of wasmachine?
    Mijn man doet niet zo heel veel omdat hij meer dan full-time werk met zijn eigenbedrijf en de baas, nu is hij een halve dag vrij in 14 dagen tij dan verlang ik echt niet om te gaan soppen.
    Mijn schoonmoeder beloofd al een poosje dat ze komt poetsen maar heb maar nog niet gezien met de sopdoek, niet zo erg, ik probeer elke dag iets te doen, maar er komt maar weinig uit mijn handen wil wel maar er gebeurd weinig,
    wil foto's plakken, borduren, poetsen, sociale contacten, slapen, maar alles blijft zoals het blijft.

De 2 concerten vielen qua uithoudingsvermogen wel tegen waren vrijdag laat thuis en gisteren was het 2:30 uur dus vandaag hangdag (de zoveelste) maar ik voelde mijn rug goed gisteren, veel staan en sjouwen. Had ineens gisteren ook flink dikke voeten.

Prettige zondag verder allemaal!

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Zo, er is weer veel geschreven! We zijn net thuis. Vandaag ben ik met mijn man en dochter gaan zwemmen bij de Tongelreep in Eindhoven. Heerlijk zeg! Ik heb er echt van genoten.

Als ik het zo hoor ben ik blij dat ik niet naar de Jonge Gezinnenbeurs gegaan ben.

Over poetsen in huis: Mijn moeder is van de week ook veel hier geweest om mee te helpen met poetsen. Mijn man is doordeweeks natuurlijk fulltime aan het werk en zelf kan ik ook niet meer alles. En mijn moeder was eerst ook wel een "zeurpiet" maar nu begrijpt ze het wel.

Gisteren was ze dus ook nog hier en we hebben nog iets vreselijks engs meegemaakt... :confused: Ze was buiten het tuinstel schoon aan het maken zodat het naar zolder kan voor de winter. Er stond nog een oude prullenbak buiten (stond er al erg lang) met allemaal vies water en bladeren enzo erin. Dat water was dus echt bruin/zwart... Dus mn moeder zei: ik gooi m wel ff om. Maar ze zei: Wat is dat ding zwaar zeg! Dus ik zeg: Ja dat komt van dat regenwater. Dus ze zegt: Het lijkt wel of er iets in zit, een beest ofzo... :confused: We gingen allebei al bijna gillen. En mijn man was niet thuis. Mn moeder zei: Nee, ik durf het niet dus laat maar staan. Een aantal uurtjes later was mn moeder weg en kwam mn man thuis en ik vertelde het verhaal dus hij zei: Nou ik kijk wel even. Ik ben toen naar binnen gegaan want dacht: Stel je voor dat er nu echt iets engs uit komt... dan krijg ik er vast nachtmerries ofzo van. Nou, mijn moeder heeft dus gelijk gehad :confused: Er zat een dooie rat in die emmer! :confused: :confused: :confused: Ik heb 'm niet gezien. Mijn man heeft m met veel plastic zakken in de container gegooid en gelukkig wordt deze a.s. dinsdag opgehaald! :confused: Eng verhaal he? Lijkt wel een horror als ik het zo schrijf! :confused:

Groetjes van Otje

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

Brrrrrr Otje de rillingen lopen over me rug :(

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ieeeuw wat eng.... getver... maar goed dat je naar binnen bent gegaan en dat je moeder het niet gedaan heeft. is toch meer een mannenklus.

wat romantisch saar! wij hebben dat eens gehad met sinterklaas, toen we net hier woonden.
    werden we al door een vriend gebeld, of mijn man soms aan het klussen was want de halve wijk stond zonder stroom... haha maar toen we de stad inreden was het overal donker. raar hoor. en eenmaal thuis was het donker, en het werd steeds kouder. mijn man was naar trainen gegaan met mijn zoon, en ik ben maar met mijn dochter in ons grote bed gaan liggen.

ik ga zo liggen. ik heb gister zoveel gelopen dat ik helemaal op was savonds. ik heb dan ook als een roos geslapen. maar ik merk dat ik vandaag nog moe er van was. dus weer vroeg naar bed.

slaap lekker allemaal straks!

14. ieeeuuuw! Gelukkig dat je hebt gewacht op je man. Brrrrr!

Buiten kruimeltjes en stof heeft mijn man vandaag niks gevonden. :)

Nog 1 weekje werken, startend morgen. En dan twee weekjes stage! ik tel af.

Donderdag komt de vroedvrouw op huisbezoek. Ze komt zien waar we wonen, zodat ze het kan vinden en ze komt ook tips geven over wat we best waar zetten en wat we best in huis halen.

Ik ben benieuwd.

Nog steeds geen foto's getrokken en nu is het weer te donker. Morgen doe ik het! (als ik het weer niet vergeet).

Groetjes,
    Saartje

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Vales: Ik heb de Wij jonge ouders ook nog niet ontvangen. Ik kijk iedere dag in de brievenbus als de post is geweest :)

@Saar: aahh, romantisch zeg.

@Otje: Gatver, een dooie rat! Ik heb hier laatst wel een muis opgebaard gehad, dankzij 1 van mijn katten. Maar een rat, daar moet ik niet aan denken.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    brrr... een rat moet er niet aan denken! echt een mannen klus ja!

Dinsdag komt mijn schoonmoeder en schoonvader een morgentje poetsen, moet wel even een knop omzetten dat hun dat komen doen ben gewent zelf de touwtjes in handen te hebben en dat ik nu wat uit handen moet geven valt mij toch stiekem wel wat zwaar. maar ja zelf lukt het eigenlijk ook niet.

Ik heb een goed gesprek gehad met mijn schoonmoeder over hoe het zal zijn als de kleine komt we hebben elkaar dingen verteld die we van elkaar verwachten straks, ze vroeg of wij verwachten dat ze elke week zouden komen straks, ik heb gauw nee gezegd ieder zijn eigen leven en leuk als ze komen maar moet geen verplichting elke week zijn, gelukkig dacht zei daar ook zo over want zag er tegen op, bang dat ze straks idd iedere week op de stoep staan.
    Dat is dan in ieder geval al helder.
    Ga gauw slapen, ben erg moe mannetje heeft net het bad voor me aangezet lekker even voeten warmen.

Tot morgen!

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb sinds gisteren veel menstruatieachtige krampen, zou dat het indalen zijn?

Ik heb een goede tip voor rugpijn, mijn vk zei dat ik moest gaan smeren met anicazalf, het werkt echt heel goed, heb me het weekend beter gevoeld dat de afgelopen twee weken, smeer zo 3 maal daags mijn rug in en ik kan weer een beetjes lopen en fatsoenlijk bewegen, dus meiden met rugpijn...anicazalf ( Homeopatisch)

18. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik kom zojuist terug van APK en moet een echo laten maken. Mijn verloskundige twijfelde ineens over de ligging. Ze is ervan overtuigd dat de beeb voor 75% zeker met het hoofd naar beneden ligt, maar ze wil het 100% zeker weten. Ik moet nu dus een afspraak maken voor een extra echo. Hopelijk valt het mee en is het niet weer eigenwijs met het hoofd naar boven gedraaid :( .

Mijn bloeddruk was verder goed en qua gewicht/lengte was het een gemiddeld kindje, niet extreem groot en niet extreem klein.

Ik begin zo langzamerhand behoorlijke nesteldrang te krijgen. Erg vervelend als je zelf niet meer kunt en mijn (schoon)ouders komen hier echt niet schoonmaken hoor. Mijn man doet nu alles, maar ja, die is ook maar alleen met een fulltime baan. En de tuin moest ook nog steeds winterklaar. Afgelopen weekend heeft hij wel alle ramen op de begane grond gezeemd, want daar konden we amper nog door naar buiten kijken. daar ben ik wel erg blij mee! Ik zelf ben aan het wassen gegaan en bijna alle babyspulletjes zijn nu schoon. Wassen jullie ook het dekentje voor het eerste gebruik?

Nog twee daagjes werken en dan heb ik ook verlof. Heerlijk zeg! Ik verheug me er verschrikkelijk veel op. Eindelijk rust!

@Saar: wij hebben geen stroomstoring gehad, maar ik durf te voorspellen dat er over 9 maanden een dikke babyboom in Europa is! Dat was ook zo in een dorp bij ons in het oosten waar een jaar geleden een langdurige stroomstoring was als gevolg van de sneeuwval!

@Otje: Lekker hoor, zo'n rat. Ik zou ook hard gillend zijn weggerend!

Groetjes Suusje

19. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Mijn man is ook maar alleen met schoonmaken bedoel ik dan he?!
    ;)

20. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Waaah Otje das schrikken, maar ook wel best lache hihi..

Saar heerlijk romantis hoor ;)

Gister was een dag met vele harde buiken, ik heb ze bijna nooit.
    We brachten mijn zoon weg naar huis en op de heenweg a 1 half uur rijden heb ik wel 3 harde buiken gehad, eenmaal uit de auto geen last gehad, toen terug weg weer harde buiken maar....
    Toen deed het auto het ineens niet meer :(
    Hij deed echt niets meer, sta je daar voor zwolle langs de snelweg baaaaaaaaaaalen pfff we waren om 4 u weg gegaan we waren pas om 8 u thuis gedever en weet je wat het vervelenste was... we hebben m vorige week net gehaald, hij is niet nieuw maar toch pfffffff zucht
    Ik zei al omdat ik steeds die harde buiken kreeg, nu hopen dat ik niet hoef te bevallen hihi maar het is gelukkig goed gegaan ;)
    Maar zijn dat gewone harde buiken? pijn bij je schaambeen en dan aan de bovenkant van je buik en dan een buik als een bal pfff maar het zakte wel weer weg..

Nou ja heb vandaag nog niets gedaan, ff rustig aan doen..

Liefs XXX

Deel Deze Pagina