december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Slingding: Dat is wel verstandig, dat je zo'n gesprek met je schoonmoeder hebt gehad. Dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn. (Ow, wat ben ik blij dat ik niet met mijn schoonouders om ga....)

@Lianne: Jep, bij mij is het van het indalen. Heb er al 2,5 week last van inmiddels :(

@Suusje76: Phoe, ik hoop dat de kleine gewoon goed ligt! Wel leuk dat je nog even kunt spieken natuurlijk. Nesteldrang heb ik al weken. En ik doe nog alles zelf in huis. Gisteren had ik echt teveel gedaan en liep ik gewoon te huilen. Helaas had ik rommel gemaakt dat nog opgeruimd moest worden en mijn hubbie heeft mij toen op de bank geparkeerd en alles afgemaakt. Echt lief.

@Arwen: Daar moet je ook niet aan denken, dat je auto er mee stopt als je moet gaan bevallen. Ik heb nog geen harde buiken gehad, maar het schijnt dat je buik zo hard wordt als een voetbal, dus het klinkt wel als een harde buik.

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Suusje: jee, wat balen zeg! 75% klinkt op zich wel goed, maar ja, niet geheel overtuigend. Moet zeggen dat ik daar ook een beetje bang voor ben. Bij mij was de vk vorige week ook niet 100% zeker. Vind het toch best gek dat ze het niet goed kunnen voelen. Je zou zeggen dat ze daar toch genoeg ervaring mee hebben :( Ze vertelde me verder ook dat als ik met 35 weken weer op controle kom en hij ligt toch niet goed, dat ze dan geen draaipoging meer gaan ondernemen omdat ik dan al te ver ben en de beeb best groot is. Nou, dat vond ik niet zo erg want dan hoef ik die beslissing iig niet te nemen :D Maar...ik ga voor je duimen dattie kleine gewoon goed ligt!

3. @slingding: goed dat je zo'n gesprek gehad hebt met je schoonmoeder. Eigenlijk moet ik dat ook eens doen. Ze heeft al een paar keer laten uitschijnen dat ze echt wel verwacht dat ik elke dag langskom met de baby (ze hebben een café). Mijn schoonzus doet dat ook, ze heeft nog bijna geen dag gemist en haar kindje wordt in december 1. Ik zie dat dus absoluut niet zitten en denk dan... jaja, dat zal wel. Maar eigenlijk kan ik het beter uitspreken, anders is het straks ruzie.

@suusje: grappig.... van die baby-boom. Vandaag op het werk zeiden mijn collega's (3 andere vrouwen) dat zij niet hadden gelezen zoals wij :) :), dus wiet weet? Een baby-boom op mijn werk? :)

@suusje en eve: ik hoop dat jullie baby's echt wel goed liggen. Wanneer weten jullie juist iets? Want ik ben het weer vergeten.

@lianne: ik gebruik ook arnica, maar dan olie. Het is van weleda en het is idd goed. Ik gebruik het wel maar 1 maal per dag en het is mijn man dan die insmeert.

Voor de rest alles goed. Nog even werken voor school vandaag, een uurtje of zo, maar geraak weeral niet vertrokken. Pff, soms ben ik dat echt beu, die school. Maar ben nu al over de helft, dus opgeven zou stom zijn. Ik heb er al twee jaar opzitten en na dit jaar is 't er nog maar één.

Groetjes,
    saartje

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha heerlijk, ik heb VERLOF!!!!!

Net mijn laatste dagje gehad op het werk en een uurtje eerder weggegaan. Vanmorgen in het overleg van mijn colllega's een hele grote mand gekregen alvast met kleine cadeautjes, errug leuk.

Ik ga morgen op mijn gemakje effe bijlezen bij de decembermama's want ik heb al weer een paar daagjes gemist. Vanavond mannetje even lief aankijken dat hij de foto's van de camera op de computer zet, want dan kan ik eindelijk jullie ons kinderkamertje laten zien. Want ja... die is inmiddels ook af...

Ik laat het morgen wel weten.
    Vanaaf moet ik nog naar yoga, dus dadelijk snel koken en weer weg....

Karin

5. duikster, ik ben echt jaloers! Geniet ervan!

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    geniet ervan karin
    en saar succes met je schoolwerk!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo er staat weer een boel bijgeschreven zeg!

ik hoop voor suusje en eve dat de babys goed liggen hoor. spannend is het wel in ieder geval.

nou arwen het klinkt echt als harde buiken, maar dat schijnt heel normaal te zijn in deze laatste maanden. het beste is dan om maar rustig te gaan zitten.

daphne ik denk dat je dan deze week de wij krijgt met de ophaalbon. ik had hem een aantal weken terug al, maar kreeg het blad iets later dan de mensen die geen bon hadden.
    en nu heb ik het blad vrijdag gekregen.

heb je nog gebeld over de ontbijttest?

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Getver, wat een verhaal van die rat! 1 van mijn katten brengt nu al 2 dagen een muis mee naar binnen. de 1e keer was 's morgens vroeg om 8 uur, mijn vriend was net naar zijn werk. Ik zag ineens een staartje de spijkerbroek van mijn vriend in gaan (hing over de stoel). Ik stond te janken van angst en wist niet wat ik moest doen. Het was boven, dus ik ben naar beneden gegaan en heb de deur goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk kwam mijn kat met grote ogen de kamer in, toen wist ik het wel. Gelukkig kwam ze daarna met de muis in haar bek en ging naar buiten, maar.... ze wilde met muis en al weer terug komen. Ik heb toen als een halve gare voor het raam staan springen en schreeuwen dat ze niet met die muis naar binnen mocht en uiteindelijk ben ik naar buiten gegaan en liet ze m los. De dag erna kwam ze weer met een muis naar binnen, gelukkig was mijn vriend er toen en hij heeft de muis gered. Vanochtend zat ik al om 8 uur beneden op de bank, klaar om de kat met muis buiten te houden, maar gelukkig heeft ze vandaag niets meegenomen! Als ze nu maar niet iedere dag met een muis komt, want ik durf zo'n beestje echt niet op te pakken, brrrrr.

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn zondag naar de jonge gezinnenbeurs geweest. Ik vond het ook wel tegen vallen. Na 2 uurtjes hadden we het al gezien. Heb wel de lelie badthermometer kunnen kopen die we al heel lang wilden. Anders hadden we dat via internet moeten doen.

Ik heb sinds een paar dagen ook meer last van buikpijn, lijkt op menstruatiepijn. 's Nachts heb ik ook last van rugpijn. Slaap echt niet meer lekker. Op mijn zij doet mijn buik vaak pijn, ondanks het kussentje eronder. En ze zeggen dat je op je rug niet mag liggen, maar steeds als ik wakker wordt, dan lig ik op mijn rug. Heb gelukkig geen last van duizeligheid, wat je kunt krijgen bij rugligging. Maar het idee dat het eigenlijk niet goed zou zijn voor de beeb, vind ik toch wel eng.

Nog 2 daagjes werken en dan ook eindelijk verlof. Kijk er echt naar uit. Wil nog zoveel dingentjes doen. Ook mijn boekje "duiken in je weeen" wil ik graag uitlezen. Dit is mijn voorbereiding op mijn bevalling, aangezien ik geen cursus heb gedaan :) :)

10. ik heb eens gehoord dat katten muizen enzo meebrengen omdat ze willen tonen dat ze je graag zien. Probeer daar maar aan te denken als ze volgende keer muizen mee in je huis sleurt :):)!

Misschien voelt ze wel dat er iets aan het veranderen is en denkt ze... snel, ik moet vriendjes blijven! :)

Saartje

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Dat klopt Saartje, ze deed het ook wel eerder al, maar nu was ik voor het eerst alleen! Ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat ik echt niets hoef en dat ik haar toch al geweldig vind, ik hoop dat ze dat heeft begrepen!

12. :D Ik hoop met je mee dat ze je snapt! :D

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Zo op mijn gemakje maar eens teruggelezen wat ik dit weekend allemaal gemist heb:

Melliemel, ik vind je foto's super!

Molly ben benieuwd of je pendel gaat kloppen, dat zou wel redelijk vroeg zijn!

Suusje: balen hoor striae... Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt met de echo zodat je weet waar je aan toe bent.. en dat de kleine goed ligt....

Daphne: vervelend van je ontbijttest, maar ik begrijp geen bericht goed bericht dus dat moet dan wel weer geruststellend zijn

Duckie: leuk al die geheimzinnigheid van je ouders. ben wel benieuwd wat dat uiteindelijk gaat opleveren...

eve: fijn he van die ouders die meehelpen... maar het net anders dan jij het zelf zou willen en dan het commentaar... pff. Ik vind hulp wel fijn, maar herken inderdaad het stukje dat ze geen commentaar moeten gaan leveren. Als je al weer aan het schoonmaken slaat is de verbouwing dan al weer ver klaar?

Daphne, prenatal bon zat bij mij al bij de vorige wij jonge ouders. Dus als jij hem bij deze wij jonge ouders niet gehad hebt, zou ik effe bellen...

Slingding: fijn dat de concerten goed zijn verlopen, nogmaals ik heb bewondering voor je uithoudingsvermogen...
    fijn trouwens dat jij en je schoonouders verwachtingen naar elkaar hebben uitgesproken. Voelt wel prettig denk ik om duidelijkheid te hebben.
    Dat is nog wel iets waar ik wat tegenaan loop te hikken. Ben benieuwd hoe dat straks gaat....

Otje: jakkk een rat ik moet er niet aan denken....

Noura: rustig aan ken jij niet echt, is het wel.....

Arwen, zijn de problemen met je auto al weer opgelost? da's wel balen als je hem net hebt...

Saar, succes nog met de laatste werkloodjes. Ik ben heel blij dat ik het gehad heb nu...

Molly fijn toch als je kat je graag iets geeft! blehh laat dat maar wat anders zijn dan een muis...

Ik heb zelf nog weinig last van menstruatiekrampen of iets dergelijks. Merk wel dat onze kleine flink in mijn ribben trapt en af en toe zijn/haar kontje flink in mijn maag plant. Ook niet erg plezierig....

Ik heb op mijn werk vast een mand met cadeautjes gekregen van al mijn collega's voor de baby. Heb er net nog eens op mijn gemak in zitten neuzen en zitten echt leuke dingen in. nijntje boekjes, nijntje slab, muts, flesje, romper en zo nog wel wat dingen. Een dribbel dvd, knisperboekjes... errug leuk. Ga me er morgen nog maar effe mee vermaken denk ik....

enne.... ja ik heb foto's van onze babykamer. commode, kast en bedje. De wanden zijn nog kaal, maar daar komen nog een wandlamp en enkele borduurwerkjes van nijntje, maar die zijn nog in de maak.

Slingding... ben heel benieuwd wat jij van onze nijntjekamer vindt....

Nou dat was dus toch nog vandaag op mijn gemak alles lezen in plaats van morgen, maar nu ben ik ook wel weer een beetje bij.

Komende week voorbereidingen treffen om een weekendje naar de Ardennen te gaan... Daar heb ik ook nog veel zin in....

Karin

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Noura: Ik heb nog gebeld over de ontbijttest, maar er was nog niks binnen. Morgen nog maar een keertje proberen. Ik hoop dat die bon voor de Blije doos deze week komt, want ik ben benieuwd.

@Nynke31: Volgens mij is op je rug liggen niet slecht voor de beeb hoor. Je kunt er een ader bij jezelff mee afknellen en daardoor duizelig worden. Maar met yoga enzo moet je toch ook op je rug liggen (en vaak met bevallen ook), dus volgens mij moet het gewoon kunnen als je er geen last van heb.

@Duikster: Jij bent natuurlijk een paar weken verder dan ik, dus misschien heb ik daarom de bon nog niet gehad. Ik wacht het deze week nog even af en anders ga ik gewoon bellen.

15. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @ Daphne; Die bon van Prenatal heb ik 2 of 3 maanden terug al gehad, ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou toch maar eens gaan bellen. De prenatal doos is ook nog wel een doos waar leuke spullen inzitten. De Kruidvat doos kun je gemakkelijk missen, maar die van Prenatal is toch wel leuk om te krijgen.

@ Duikster; geniet van je verlof!

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb gisteren de babykamer echt af gemaakt! Bedje opgemaakt. Knuffeltjes neergezet. Het is er zoooo leuk geworden! Ik zal straks een paar foto's maken en in mijn album zetten.

Om 11.30 moet ik naar de VK.

Sorry voor mijn korte berichtje. Zal straks proberen wat uitgebreider te reageren.

Gr van Otje

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Hier gaat alles goed gelukkig, ik heb wel nog steeds erg last van maagzuur en van hoofdpijn. Maar hopelijk gaat dit ook snel weer over of wordt het in ieder geval snel minder, verder voel ik me kleine man ook nog steeds goed dus. Ik heb sinds een aantal dagen wel echt last van indalingsweeën, ik vind het soms best wel pijnlijk hoor.

Wij hebben trouwens het kamertje al een tijdje af, alles staat al lekker op zijn plek en alles is al netjes opgemaakt enz.. Ik heb trouwens op donderdag om 10.00 een intakegesprek met de kraamzorg, zal mijn benieuwen wat ze allemaal komen doen.

Ik heb een opa en oma die me helpen met het huishouden, gelukkig hebben ze niet echt te mopperen of te klagen op mij. Af en toe krijg ik wel vragen naar me hoofd zoals: waarom ligt dit daar, waarom dit, waarom dat? en dat soort vragen, maya dat zal ik straks misschien ook wel krijgen bij de kraamverzorging dus kan ik vast wennen ;). Maar ik vind het wel heel erg lief hoor dat ze me helpen en heb hier ook echt respect voor, want ze doen echt alles voor me terwijl die mensen ook al in de 70 zijn dus. En me moeder woont in apeldoorn en ik in amsterdam, dus die kan me ook niet echt helpen met het huishouden he. En me opa en oma wonen in purmerend, dus dat is wel lekker dichtbij.

Ik heb wel ooit een tamme rat gehad trouwens, maar dat is wel heel wat anders dan een dooie rat. Ik zou ook echt niet willen zien hoor, ik denk dat ik dan echt wel nare dromen zou hebben. BLUH!

Ik moet trouwens 21november weer naar de verloskundige, ik ben dan alweer 36weken zwanger dus.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Een super leuk kamertje zo het is echt nijntje kamer!
    Mooi he als het zo af is!

19. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    @Karin, de auto staat nu bij de garage, bleek dat de dompelaar in de benzinetank stuk was..
    OP de benzine meter stond nog dat er ruim benzine inzat maar goed als dat ding niet werkt jaaaaaa dan heb je een probleem..
    Mijn schoonzusje en ik hebben vorige week de auto uit eindhoven gehaald en de meter stond dus op netzo vol maar wij hebben wel gelijk getankt maar gelukkig dat we niet verder door waren gereden, anders was het ons overkomen hihi gelukkig niet :)
    Maar ja tis ontzettend balen pffff en dan had ik die harde buiken ook erbij (heen en terug reis) ach we kunnen er nu weer om lachen ;)

Er moeten nog een paar haakjes voor de gordijnen bijkomen en de lamp moet ff opgehangen worden en de plank en dan is het klaar :D bedje is al opgemaakt enzo heerlijk ;)

Liefs XXX

20. kimmie4

kimmie4 Lid

11 apr 2006
    31
    0
    0
    ik ben ook een december mama rond de 13 de uitgerekend spannend allemaal voor de andere mamas veel succes het is bijna zover

liefs kimmie

Deel Deze Pagina