december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik vindt het een heel mooi en sjiek kametje, warme kleuren zo bij elkaar!

Zo een poosje op bed gelegen maar niet geslapen, kon mijn draai niet vinden en er was een boks wedstrijd bezig in mijn buik, dat heb ik liever dan zo weinig leven ik heb al zo weinig gevoeld in de zwangerschap. (schade aan het inhalen).

Ga zo even in bad en daarna is het alweer kooktijd.
    Ben vanmorgen druk bezig geweest om de adres stikkers af te drukken maar de enen keer zittende plaatjes te hoog dan te laag enz. zeer iritant man lief is er zelfs een poos mee bezig geweest komt wel goed hoor (hoop ik) met een hoge dossis geduld.

Zal pas vanavond laat of morgen hier weer lezen, dan zullen er al weer vele bladzijdes zijn bij geschreven.
    Prettige avond allemaal en eet smakelijk!

2. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb die stickers ook van de praxis van de boerderij dieren, ik heb de platte dat zijn er in totaal 40 stuks voor 20 euro. die dikkere zijn een stuk duurder en dan heb je er ook nog minder. Kijk anders in me fotoalbum onder babykamer.

ik heb sinds een week last van pijn/steken aan de linkerkant van me buik, en vooral als ik een stukje ga wandelen met de hond, of er gewoon op uit ga. wat kan dit zijn? is dit het indalen van de baby of wat anders?

patricia

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vanmiddag even naar de prenatal geweest, en het dekentje was inderdaad niet goed. ik kreeg gelijk een nieuwe.
    en eindelijk heb ik schapen gevonden, nu heb ik er wel genoeg denk ik.

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, ik kan niet slapen, dus kom maar even bijlezen! Vanavond ben ik gezellig wezen theedrinken met 2 goede vriendinnen en 1 van hen is weer heel pril zwanger! Ze heeft in juli een miskraam gehad bij 9 weken, en nu is ze dus weer zwanger en zal ze half juli (ja, juli alweer!) bevallen. Ik vind het zo leuk!

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vraagje: Er zijn al best wel wat (aanstaande) mama's onder ons die weten of ze een jongen of meisje krijgen. Ik weet zelf ook dat we een jongen krijgen. En soms ben ik dan weer zoooo onzeker! Dan denk ik ineens: stel je voor dat het een meisje is! Hebben jullie dat nooit? En nu heb ik hier gisteren nog zitten lezen over dat meisje wat zo vroeg is geboren (met 25 weken en 2 dagen). Dat zou een jongen worden. Nou niet dus! Ben ik de enige die hier mee zit? Vast niet toch?

Gr Otje

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Otje,

Ik zat hier dus ook heel erg mee hé, ik krijg zelf namelijk ook een jongetje. Maar ik heb het eens gevraagd aan me verloskundige en zei zegt dat als die vrouw die de echo gedaan heeft gezegd heeft tegen jou dat het voor ..% een jongen wordt, dan is het ook echt wel een jongen. Want zei zegt als die vrouw teveel twijfelde of het niet zeker had geweten, dan had ze dit ook echt wel gezegd tegen je hoor.

Nou heb ik volgens mij ook duidelijk de geslachtsdelen gezien dus, maar de kans is echt maar heel klein hoor dat ze het mis hebben.

Hier gaat trouwens alles verder goed, het is wel al een paar dagen flink aan het rommelen in me buik. Waarom of waardoor het zo aan het rommelen is weet ik niet, het zullen wel indalingsweeën zijn denk.
    Gister heb ik samen met me Oma het huis weer lekker helemaal schoon gemaakt, we hebben de badkamer schoon gemaakt en de slaapkamer en de keuken en de woonkamer. De babykamer is al helemaal netjes en schoon, maar moet natuurlijk ook wel he. Het is voor mij ook maar nog 5.5 weekje hoop ik, want ik heb het toch echt wel gehad hoor.

Verder komt de kraamzorg zometeen langs, ze zou hier rond een uur of 10 wezen. Weet iemand eigenlijk wat ze zoal komt doen? Ik weet dat ze het 1 en ander komt uitleggen, maar verder weet ik het echt niet.

Nou ik hoor het wel,

Liefs Debbie

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: ik denk dat ook wel es hoor. Alleen zit ik er niet echt mee. Zou natuurlijk gek staan te kijken als het een meisje blijkt te zijn maar eigenlijk maakt het me niet zo uit. Denk dat het overigens beter is om als je een jongen verwacht een meisje te krijgen dan andersom (ivm roze muren en kleertjes etc) :D

Verder hoor ik velen van jullie over indalings- en voorweeen. Ik heb daar nog geen last van. Begin me zo langzamerhand af te vragen of dat wel helemaal okay is :(

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ga er maar gewoon van uit dat we een jongen krijgen. En gelukkig is de babykamer en de kinderwagen in een neutrale kleur wat zowel voor jongen als meisje kan. Kleertjes heb ik wel veel voor een jongen maar mocht het een meisje worden is het zo geruild he?

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    maak je maar geen zorgen hoor eve, niet iedereen heeft last van indalingweeen. ik heb er bij de eerste 2 nooit last van gehad, en toch zijn ze ingedaald.
    nu heb ik er ook geen last van, alleen soms een drukkend zwaar gevoel beneden.

patricia ik las net vandaag op mijn zwangerschapskalender, dat die pijnen die jij beschrijft komen van het indalen. bandenpijn, die voor kan komen na een dag, of als je gelopen hebt.

ik heb dat ook wel eens dat ik denk van wat als het nu een meisje is. je hoort het best veel moet ik zeggen. en zelfs als de echoscopiste er zeker van is.
    het zal wel een heel rare gewaar wording zijn, maar laat het maar gezond zijn.

mijn neefje is weer hier, en die was net helemaal moe, nu ligt die lekker in bed.

ik heb gister een halve zak pepernoten opgegeten, ik kon niet stoppen met eten....... lekker ongezond.

10. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi allemaal ;)

Leuke baby kamer Otje :p

Nou ik hoop ook dat de mevrouw van de pret echo gelijk heeft :confused:
    Want ik heb alleen maar rose kleertjes ;)
    Maar Otje ik ben er soms ook bang voor ;)

Zo ik was gistere heel de dag al zo moe, en ik ben s''middags niet even gaan liggen.
    Nou en om 10 uur gingen we dan naar bed, en waarschijnlijk was ik zo moe dat ik niet kon slapen :(:

Dat vind ik toch zo raar, je bent moe maar je kan niet slapen :(:
    Dus ik ben nu natuurlijk weer moe.

Dus ik ga zo maar even op de bank liggen ;)

Liefs Manon.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Vales en Molly mooie buiken hoor. Enne het groeit goed he....

Otje heerlijk eten en bioscoop... speciale film? enne mooie kamer hoor....
    ik kan me je onrust rond het geslacht wel voorstellen hoor... Wij wachten nog steeds op de verrassing in december... Maar meestal gaat het toch wel goed als de echoscopiste het zegt...

pff Noura, actieveling.... maar wel lekker als alles op orde is he...
    fijn trouwens dat je schapen hebt.... lekker he als de kamer zo is zoals je het graag ziet...

Eve, heb ook nergens last van hoor (weeen dan...) Kan volgens mijn VK ook pas heel laat of nauwelijks komen. Ik geniet er nog maar van... Lijkt me niet altijd prettig namelijk...

Manon lekker uitrusten dan....

ik heb gisteren weer cursus gehad en merk wel dat dat langzaam vermoeiend wordt. Toen ik thuis was kon ik nog niet meteen slapen dus nog liggen lezen. Wel lekker geslapen daarna en vanmorgen heel luxe pas rond 9.00 uur opgestaan.

Vandaag voorbereidingen treffen voor ons weekendje Ardennen... Heb er echt zin in... Hopen dat het weer ook een beetje meewerkt.

Karin

12. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    hey dames even gauw een berichtje van mij, ik wil hier vaker posten maar ik heb zoveel te melden.. en ik heb nooit zin om zoveel te tikken. Het doet nl superveel pijn aan mijn vingers als ik lang achter elkaar tik..

MAAR volgens mij is het bij mij al begonnen. Ik had 1,5 week geleden al 1,5 cm ontsluiting nu heb ik de hele nacht niet kunnen slapen van de rugweeen :( heb ook al 3 dagen last van bloedverlies. EN ik voel de kleine niet goed"
    :( ik ga dan ook zo naar het ziekenhuis.. Mijn vriend is nu even naar een medische keuring en daarna gaan we.. Ik heb hem alleen nog niet verteld dat de weeen er al om de 5 min zijn..

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Otje. leuke baby kamer. En we hebben inderdaad bijna dezelfde kinderwagen. Alleen hebben wij de singlespoke met luchtbandjes en jij hebt geloof ik de lightweight.

Wij hebben een paar weken terug nog een echo gehad in het ziekenhuis en het bleek duidelijk toch een jongen te zijn. Zou het ook niet erg vinden als het toch een meisje zou zijn straks :D

Ben al aan het genieten van mijn eerste verlofdag :D Heb lijstjes gemaakt met dingen die ik nog wil kopen en moet doen. Anders heb ik helemaal geen overzicht meer. Ik hoop maar dat ik alles gedaan heb, voordat de baby komt. Dus hij moet nog maar ff wachten, ha ha.....

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ken ook zo'n verhaal. De zus van een collega van mij wilde niet weten wat het zou worden, maar ze kregen wel een envelop mee met daarin het antwoord, voor als ze het toch ineens wilden weten. Ze is bevallen van een jongen en naderhand opende ze de envelop en daar stond dus in dat ze 95% kans had op een meisje!

Volgens mij gaat het ook eerder fout bij een meisje dan bij een jongen, als ze eenmaal de balletjes hebben gezien, kan het toch haast niet anders dan dat het een jongetje is? Mocht het bij ons toch een meisje zijn is het even omschakelen, zeker ook omdat we "hem" al bij zijn naam noemen en we qua meisjesnamen nog niet op 1 lijn zitten, maar een meisje is uiteraard ook van harte welkom!

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @ batchie: spannend hoor. Succes dan maar....
    Laat ons maar gauw iets weten...

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Batchie: Succes! Ik hoop voor je dat je kleintje nog even blijft zitten.

Nynke: Wij hebben idd de lightweight. Wel mooie kleur he?

Ik weet niet wat ik heb vandaag maar ben zooooo moe! Ik heb vannacht wel goed geslapen. Nu net was ik echt kei moe en hele zware benen. Net even op de bank gelegen en stond net op en was hardstikke duizelig.
    Ik ga vanmiddag nog eventjes slapen... anders val ik vanavond in de bios nog in slaap!

Duikster: We willen naar de film Zwartboek of naar Babel. We zien wel even. Waar we gaan eten weet ik nog niet maar bij de bios liggen allerlei restaurantjes vlakbij. Ik heb er wel zin in.

Gr Otje

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oh Batchie: Ik zie dat je al 36 weken en 2 dagen geweest bent! Spannend hoor. Misschien kan je kleintje dan vrij snel naar huis als t nu komt? Toch succes hoor! Ik denk aan je.

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Tip: Ik heb gisteren bij de DA-drogist zo'n pakje gehaald. Er zitten 100 geparfumeerde luierzakjes in. Altijd handig om in je luiertas te doen als je je baby straks ergens moet verschonen als je niet thuis bent. Je kan er de vieze luier in doen en dichtknopen. Zo'n pakje met 100 stuks kost 2,50 euro.

Gr Otje

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oooh batchie wat spannend! jeetje zeg, ik zal de komende tijd vaak in de gaten houden hoe het met je is. het word nu niet meer tegen gehouden, en waarschijnlijk mag je ook snel naar huis als alles goed is met jou en de kleine uk.
    heel veel sterkte, en ik denk aan je!

goede tip otje! ik vond toch al dat ze bij da fijn spul hebben.

nou manon, ik hoop dat je vandaag wat beter slaapt. voor mij was het vandaag te vroeg ochtend in ieder geval.

20. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    heey
    ja als de beeb komt gaan ze hem niet meer tegenhouden. Zowieso heb ik al een prikje gehad voor de longrijping dus dat is iig in orde..
    Pff ik hoop aan de ene kant dat het niet weer vals alarm is joh..
    alleen aan de andere kant als ik vandaag beval is dat op de zelfde dag als mijn stomste neefje geboren was (hij is 14 jaar en denkt dat hij oh zo geweldig is met zn jointjes.. :rolleyes: )

Ik heb nu om de 5min harde buik icm met een wee.. :(

Deel Deze Pagina