Komt me bekend voor sar, als je iets moet doen dat je te moe bent..voel em soms ook heel schuldig tegen over mijn vriend.ik vergeet ook best wel dingen..maar ik denk dat hij het wel begrijpt, hij is heel lief en doet gewoon ook dingen voor mij..hij begrijpt ook wel dat het door de zwangerschap komt, normalite ben ik vrij actief in de huishouding en met koken voral maar dat zit er nu ff niet in, we doen nu even een paar dingen samen oa de was :S eten koken is mijn hobby en vind ik errggggg leuk om te doen, maar nu ben ik er gewoon te moe voor, geen puf. Met het eten is het wel dat ik zo trek (warm etens tijd) en dan eet ik toch wel veel voor mij doen,dan 2 u later heb ik weer trek :S dat heb ik de vorige keer niet gehad Nu is het wel dat ik vandaag wat minder pijn onder in mijn buik heb/ pijn in de lies. Daardoor is het vrijen ook wat minder geworden, ben er ook te moe voor... Je moet wat voor je zwangerschap over hebben.. kan haast niet wachten tot ik kan shoppe btw Liefs XXX
Hallo, Wel grappig dat ik dat hier lees dat iedereen het zo koud heeft. Dacht dat het aan dat rotweer buiten lag maar wie weet is het toch wel een zwangerschapskwaaltje? Ik heb het ook de hele tijd koud. Vooral mijn handen zeg! En veeeeeeel moe inderdaad. Vandaag was ik vrij maar mijn dochter moet natuurlijk naar school en was om 7 uur op. Gisteravond om 21.30 naar bed gegaan dus dan verwacht je toch dat je genoeg slaap hebt gehad. Nou... om 11 uur vanochtend moest ik echt even gaan liggen zeg. Ik vind het wel hardstikke leuk om te kletsen hier met allemaal aankomende mama's in december. Toen bij mijn dochter had nog bijna niet niemand internet (inclusief ikzelf) en nu is dit hardstikke leuk. Lekker vergelijken. Ik ga vanavond "familiegerecht van Knorr" maken. Das met noodles en kip en roerbakgroente! Echt superlekker. Ik heb trouwens nog geen last van dingen die ik nu niet meer lekker vindt. Wel ben ik een grote snoepkont en nu ook nog wel maar lijkt wel of de snoeplust minder wordt????? Haha, sta verbaasd van mezelf. Meiden, tot gauw weer en vooral genieten he (roep ik ook erg hard tegen mezelf alhoewel t moeilijk is) Gr Otje
Arwen: Heb trouwens ook al veel zin in te gaan shoppen. Had laatst zo'n mooie combikinderwagen gezien! Maar toch nog maar even wachten tot de magische 12 weken om zijn! (nog 7 te gaan) Hebben jullie ook dat je in de spiegel gaat kijken naar je buik of er al iets groeit? Tis nog erg vroeg natuurlijk. En ik heb van mezelf helaas geen mooie strakke buik... dus dan zie je het minder snel ben ik bang... Gr Otje
Saartje schreef: Ik probeer me altijd voor te houden dat zorgen maken niks uithaalt, als het mis moet gaan, gaat het toch mis. Dus kan je beter van je zwangerschap genieten en zien wat er gebeurt. De kans dat het goed gaat is nog altijd veel groter als andersom. Dat vindt nou nog eens een goede uitspraak om ons met z`n allen aan vast te houden tot die 12 weken voorbij zijn. Aan de nieuwe decembermama`s, van harte welkom, gezellig dat jullie erbij komen. Even een update van mijn kwaaltjes: pijnlijke borsten, vaak koud, moe en momenteel heb ik juist heel veel trek in lekkere dingen, net een paar paaseitjes gegeten. Oh en Otje, ik kijk ook vaak in de spiegel. Ik heb van mezelf ook een buikje, maar toch merk ik dat er iets veranderd in mijn lichaam. Loop al steeds vroeger op de dag met de knoop los, vooral bij mijn werkkleding. Gister van mijn beste vriendin een kaartje gekregen van "hartewens". Hier stond een tekst op over verwachting., heel mooi!!! Ze had me dat gegeven, voor als ik me weer onzeker voelde. Dan moest ik maar op het kaartje kijken en beseffen wat er in mijn lichaam gebeurt en genieten. Lief he?
Hoi Hoi Otje, hihi nee ik kijk niet elke dag of mijn uik gegroied is maar heb vandaag wel een opgezet gevoel alsof ie groter is geworden ( kan helemaal nog niet hihi) toen ik mijn zoon het vertelde dat ik zwanger was zei hij later op de banl"mam je buik is al een stuk gegroeid he"haha uhhhh nee das mijn gewone buik hihi lache he.. ja ik wil eigenlijk al wel dingen gaan kopen maar moet ooknog even wachten tot de echo is geweest..maar ik moet er eerst nog even aan wennen Utrecht schijnt een mooie winkestad te zijn ivm vele babywinkels bij elkaar (heb ik gehoord hoor) En jaja bij velegratis babydozen aanvragen hihi heb er nu +- 5 dozen aangevraagd. is het btw standaard tegenwoordig dat vrouwen rond de 8e week een echo krijgen? hoor het meer dat ze rond die tijd een echo hebben gehad.. ik ben altijd al een koukleum hoor maar tis nu wel extreem..liefs dikke trui aan en een plate op de bank Gister lag ik er ook al voor 10 u te slapen, normalite rond 12 u maar ik werd vanmorgen om half 8 wakker en had het idee dat ik nog niet veel geslapen had..pfff zit moe op me werk!! ben anders vrij energiek, nu is het van pfff la me maar en overal een dikke zucht bij..hang liever op de bank nee heb nog niet echt met eten dat iknu iets lekker vind maar ergens heb ik wel ergens trek in maar weet niet wat, moe er mee uitkijken wat ik eet :S ben ook een lekkerbekje wat dat betreft en de kilo's komen makkelijker aan als dat ze er af gaan hoor pffff er mogen bij mij nog wel een aantal eraf!! maar dat zit er denk ik niet in haha Wat ik dus ook zo leuk vind is dus het internet en mensen leren kennen die ook zwanger zijn en er over te praten, ik had toen alleen maar de zangerschapsgym.. Ik hoor oudere mensen er over praten dat z vroeger altijd met hun kinderen op viste gingen en hoor dan ook van die jongeren dat ze elkaar al kennen vanaf baby, lijkt me ook super leuk.. maar ja.. wie weet bevalt er wel iemand van de forum naast elkaar hihi Wel grappig otje dat je precies zover hen bent als ik Cool!! Liefs XXX
haaj gefeliciteert december mama misschien kan ik dat ook zijn dan zou ik 29 dec uit gerekend zijn ben benieuwt wat het me zla brnegen ik hoop het zow dat ik zwanger ben heb steken in me buik zon ong steekjes moe het zou dan me 2de kindje worden ik heb al een zoontje van 2 jaar het zou wel luek zijn voor hem nou we wachten af en ik hou jullie op de hoogt okeej groetjes patricia
patricia, ik duim ook voor je dat je een decembermama wordt. Net op de valreep! Hou ons op de hoogte! Saartje
haaj jah cekers hou ik jullie op de hoogte ik hoop het we wachten met zijn allen af succes allemaal xxxpatricia
he he ladies, wat zijn jullie weer snel vandaan. Een paar uurniet gekeken en dan al weer anderhalve vladzijde verder!! Ik merk al de hele dag dat ik meer oprispingen heb dan normaal. Ik hoop niet dat de echt misselijkhied eraan komt!! Karin
Hoi meiden, Mieltje, ik herken wat jij zei. Soms voel ik ook iets "lekken" Dan ren ik meteen naar de wc om te kijken, maar het is gewoon meer afscheiding. Ik heb gehoord dat het normaal is dat je in de zwangerschap meer afscheiding dan normaal hebt. Verder heb ik het ook kou kou kou en ben ik moe moe moe. Ik ben niet misselijk maar heb alleen een soort honger gevoel. Niet dat ik echt honger heb, maar als nik niks eet wordt het me niet goed hih. Ik heb alleen een vraag en kan iemand me aub daar op antwoorden!! Wat mag je wel en niet eten?? Ik hoorde al franse kazen, rood vlees. Zelfs kaneel is niet goed. Maar mag je gepasteuriseerde melk? WEl toch? En wat voor brood beleg? MAg je chocolade? Ik kan niet zonder koffie, zo'n 2 kopen per dag, is dat oke?? Hoop dat iemand me kan helpen
@ Arwen ik krijg met 10 weken een echo dus het is niet overal zo,ik moet 1 mei naar de verloskundige en dan gaan ze nog geen eens het hartje luisteren zei ze door de telefoon dus ik moet echt tot de 10 weken wachten tot dat ik weet dat het goed zit. Wat betreft kwaaltjes ben ik nog steeds moe,heb minder last van me buik maar meer last van me tepels die zijn ook helemaal rood en soms heb ik ook pijn in mijn borsten,ik heb eigenlijk nog niet veel meer last van afscheiding is dat wel goed? Het is wel wat dikker geworden dan normaal. Ik krijg ook meer honger me maag lijkt heel snel leeg en als ik niks eet word ik gek heel erg raar is dat. Gisteren werd ik echt voor het eerst misselijk en vandaag heb ik er ook een beetje last van gehad. @ devilangel ik hoop voor je dat je ook bij de december mama's komt
Hoi meiden, Ik hou me de laatste dag vooral bezig met de vraag wanneer ik nu uitgerekend ben. Ik weet het niet meer. Op 9 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar ik weet dus niet hoe lang mijn cyclus is. Ik heb na 13 jaar pil, één normale menstruatie gehad en daarna was ik al zwanger. Nu zit ik dus mijn hersens te peinigen wanneer mijn uitgerekende dag. Ik heb mijn banner ook maar weer aangepast, omdat ik zelf denk dat dit beter klopt (wanneer ik in de calculator de gegevens bekijk van vruchtbare dagen enzo). Ik hoop dat dit een reden kan zijn om eerder naar de vk te kunnen. Vrijdag ga ik bellen. Zijn er meer die deze onzekerheid hebben? Groetjes Suusje
Hallo, ik heb van mijn dietiste (ja, dat gaat nu volledig in de mist ) een lijst gekregen van wat niet te eten als je zwanger bent. Ik zal het hier even overtypen. Ik weet niet of het volledig is, als er nog iemand iets weet, laat het weten, dan kan ik mijn lijst aanvullen. - opletten met vitamine A: overdosis kan schadelijk zijn. Kan zitten in vitaminesupplementen, lever, leverproducten en vitaminevruchtensappen. Neem vitaminesupplementen in overleg met arts en beperk de opname van de andere producten. - alcohol - nicotine - rood/rauw vlees: let op met barbecue - drink geen rauwe melk - geen kazen op basis van rauwe melk "au lait cru" (brie, camembert, ...). Buitenlandse kazen zoals mozzarella, feta, ... zijn meestal gemaakt van gepasteuriseerde melk en vormen dus geen probleem. - geen nagerechten op basis van rauwe eieren (bavarois, tiramisu, chocomousse, ...) - vermijdt alle rauwe dierlijke producten (rauw vles, rauwe vis, rauwe eieren, ...) - was rauwe groenten goed - liever geen cola light en andere light frisdranken (alhoewel mijn schoonzus in december bevallen is en haar gyn zei dat dit wel mocht). Dit is de lijst die ik heb. Iemand nog andere dingen. Ze heeft me ook tips gegeven voor de typische zwangerschapskwaaltjes. Als iemand wilt dat ik iets overtyp, laat het me weten. Ik wil hier ook geen onnodige, ongevraagde info zetten. Groetjes, Saartje
Suusje, ik heb ook maar 1 'normale' cyclus gehad, de andere waren de twee miskramen en dan nadien wachten op de regels, dus daar heb ik ook geen goed beeld van. Ik heb gewoon een cyclus van 28 dagen geteld, omdat die ene cyclus 28 dagen was (precies op het uur ). Ik mag volgende week woensdag voor een echo, dus dan zal ik het iets nauwkeuriger weten. De uitgetelde datum kan naargelang je zwangerschap vordert nog aangepast worden. Dit was toch zo bij mijn schoonzus en bij mijn vriendin (allebei eind 2005 bevallen). Die zijn allebei een paar dagen opgeschoven gedurende hun zwangerschap. Saartje
Hallo, Heb ik een dag vrij en wil ik lekker uitslapen laat mijn rug dat niet toe. Vanaf 7:00 zitten draaien en uiteindelijk maar opgestaan. Weet niet of de rugklachten specifiek met de zwangerschap te maken hebben, want ik heb hier voorheen ook veel last van gehad. Was dan altijd in behandeling bij fysio. @Yoda, wat betreft die koffie, waarom drink je geen caffeine vrije koffie? Doe ik ook, alleen op het werk gaat dat niet, daar drink ik thee. @Suusje, mijn berekening klopt misschien ook niet. Afgelopen 2 maanden heb ik verschillnede cyclussen gehad. De ene keer 28 dagen en dan weer 34 dagen. Heb een gemiddlede genomen van 31 dagen en ben zo op deze berekening uitgekomen.
Goede morgen meiden, Hope: je staat op 6 weken! wat fijn toch om weer zo'n rond getal te zien. Ik ben echt aan het aftellen naar weer een week verder, maar dat heb ik pas dinsdag en wat lijkt dat nu nog ver weg zeg. Yoda: Ik ben een enorme koffieleut en ik heb gegrepen dat je best een paar bakjes per dag mag hebben hoor. Zolang het je niet tegenstaat. Ik probeer voor mijzelf echter niet meer dan 2 per dag te nemen, dus als ik 's morgens al 2 heb gehad, mag dat 's middags niet meer (maar dat is mijn eigen regel), volgens mij mag je wel 3 tot 4 koppen maximaal per dag hebben. Trouwens alle theesoorten zijn ook niet even goed, want daar zit ook caffeïne in (wel minder dan in koffie volgens mij). 's avonds drink ik rooibos thee zonder caffeïne (bij de natuurwinkel), ik neem aan dat ik dat gewoon volop kan/mag drinken. Daar drink ik er dan ook 3 bakjes van per dag. Vanmorgen voor het eerst toch misselijk wakker geworden. Heb niet over hoeven geven, maar ik hoop niet dat het erger wordt. Moet zo werken, dus tot later maar weer. Groetjes Marjolein
Idd marjan, 6 weken vandaag, met die gedachte werd ik vanmorgen ook wakker. Klinkt goed. Werk ze en tot later.
Goedenmorgen allemaal, tja na 1 avond niet kijken staat er weer veel berichtjes, even lezen op me werk hihi Wat ik heb gelezen mag je 2 a 3 koppen koffie drinken op een dag ivm cafeine en thee ook niet zoveel (al staat eht ergens anders weer anders aan egeven) dit ivm theeine, dit werkt verslaven zoals velen weten en als je er echt te veel van drknt de hele zwangerschap door en je bent bevallen moet het kindje ook een beetje afkicken, dit heb ik maar gehoord hoor!! Dus cafeine vrije koffie is een oplossing, probeer wel zo min mogelijk poeder spul te gebruiken. Waar je ook om moet denken is in de tuin werken ivm kattepoep en bacterien, draag dan handschoenen of besteed het eens uit Suusje als jij 9 maart je 1e dag van je ongi was dan ben jij 1 dag eerder uitgerekend als ik dus je bent 1 dag langer zwanger als ik... Mijn 1e dag van mijn ongi was 10 maart maar als je twijfelt kan je altijd contact opnemen met de ha. Ikzelf hoop dat ik gauw (bv over 2 weken) een echo mag. Mijn vraag is hoe gaat eht met het vrijen? ik durf nu niet goed te vrijen omdat ik bang ben dat het beschadigd of door het samen trekken van de baarmoeder iets met het vruchtje is. Ook ik heb maar weinig afscheiding, bijna niets.. Gek dat ik toch nog de drang heb om opnieuw te testen..die anderen waren wel vaag maar ook wel weer duidelijk..maar ik heb well genoeg simptomen..mischien durf ik hetn og niet te geloven al dat ik wel mensen vertel dat ik zwanger ben. Wel vind ik het moeilijk om te zeggen hoever ik heen ben, nu ben ik 4 weken en zoveel dagen maar dat houd toch in dat ik in de 5e week zit??? Morgenvroeg naar de dokter..ben benieuwt wat er besproken word..Ben toch bang dat hij gaat zegen..tja u bent niet zwanger..ofzo...:S warschijnlijk wil ik ergens toch nog weer een bevestiging...stom he.. Devilangel we wachten af, hopelijk is he raak en kunnen we je verwelkomen bij de decembermamas!!! Liefs XXXX
Hallooo, Brrrrrrr wat is het toch koud. Of ligt dat gewoon aan mij? Hier alles goed. Er is weer een weekje om! Vandaag 5 weken. Nog 3 weken en dan mag ik naar de verloskundige. Ik heb even een vraagje: Ik weet niet of het met mijn zwangerschap te maken heeft maar ik vind de laatste dagen gekookt ei op toast zooooo ontzettend lekker!! Nu kan gekookt ei waarschijnlijk niet zo'n kwaad maar ik heb gisteren geloof ik al 2 eieren op en vandaag ook al 1... Iemand enig idee of dit teveel is? Gr Otje