watik begrepen heb is dat je die moet hebben voor nood of als je thuis wilt bevallen.. Wil je in het ziekenhuis bevallen moet je die ook hebben want stel dat je het allemaal zo snel gaat en je eigenlijk geen tijd meer hebt om naar het ziekenhuis te gaan gebruiken ze de ondersteek om de nageboorte in op te vangen..zo ver ik weet.. Liefs XXX
Goh! Ben even helemaal verrast! Ik belde net een vriendin op, ze is 16 november uitgerekend van haar 1e kindje. Ik had haar al even niet meer gesproken dus was benieuwd hoe het ging. Krijg ik haar man aan telefoon en hoor dat ze dus gisteren bevallen is van een dochter! Echt leuk zeg! Gr Otje
@Otje: Wat leuk, van harte. Kun je lekker gaan kijken en je inbeelden hoe het straks bij jou zal zijn
Zo, net had ik even een vlaag schoonmaakwoede (zal het dan toch?), dus daar heb ik even gebruik van gemaakt. Ik heb de hele badkamer grondig schoongemaakt, inclusief de kastjes. Ben 1,5 uur bezig geweest, valt dus nog wel mee ook. Het ziet er nu lekker fris en stralend uit en zo ruikt het ook! Nu ga ik lekker op de bank zitten met een bakkie thee en een boek, met een beetje mazzel schijnt de zon op de bank, dus das helemaal lekker. Vervelend he dat verlof
Daphne, misschien had je het norovirus wel opgelopen daar hebben er wel meer last van in het land, bij mij op het werk hadden de bewoners (verpleeghuis) die met een bootreis mee geweest waren oook last van oude en zwakke mensen hebben er 2 dagen last van en gezonde 1 dag en het bestaat uit spugen ,lichte koorts en diaree. het is wel super besmettelijk daarom moesten de bewoner besmet verpleegt worden en personeel mocht 2 dagen niet werken die mee op de boot geweest waren. het blijft nog ong. 3 weken in je ontlasting zitten. (je hoeft dit natuurlijk niet gehad te hebben.)
de ondersteek kunnen ze ook gebruiken tijdens je bevalling om de barende er op te laten zitten in bed dan zit je iets hoger op het matras en dan kantelt geloof ik je bekken meer.(zoiets zei mijn vk toen ik vroeg voor wat je hem nodig hebt.)
Nou Moly en Patricia, ik wou dat ik van die schoonmaakwoede had. Ik kan me werkelijk nergens toe zetten. ga zo een paar boodschappen doen, maar dan heb ik het wel weer gehad voor vandaag. Hoezo lui?! Gr. Suusje
@Slingding: Nou, dat zou goed kunnen, want het klinkt wel hetzelfde. Er werd mij ook gezegd dat het heel besmettelijk zou zijn. Gelukkig heeft mijn hubbie (nog) nergens last van, maar goed, dat zou nog kunnen komen natuurlijk.
suusje76@: soms dan moet je wel he ik doe het ook met tegen zin. Maar schoon is schoon. Ik ben nu 2 weken in huis en verveel me te pletter, wat doen jullie nu zoal de hele dag. patricia
hoi decembermama's ik ben een tijdje niet geweest, maar met een hele goede reden; ik ben bevallen van een zoon, hij heet orlando(orlendo) joshua. is 43cm en 2265gr. ietsjes te vroeg vandaar dat hij 'nog' in het ziekenhuis ligt, wss mag hij morgen naar huis. hij doet het goed en is gezond alleen zag hij ietsjes te geel en was zijn 'bili'gehalte iets te hoog vandaar. vorige week vrijdag avond verloor ik ineens heeel veel 'vocht' (vruchtwater) en heb de vk gebeld waarna ik doorverwezen ben naar het ziekenhuis, aangekomen in het ziekenhuis en onderzocht, gaven zij aan dat het afwachten was wanneer de bevalling zich ging aankondigen. rond half 2, 2 uur zijn de weeen begonnen, 10.07 uur mocht ik persen en 10.15 is orlando geboren..... ff kort maar dan hebben jullie een idee. ik heb niets bijgelezen hoor en zal niet zo vaak kijken nu, ivm drukte thuis hè, op en aanrijden naar het ziekenhuis om te voeden en kolven enz. jullie horen verder wel hoe en wat zodra ik weer ff tijd heb. gr en succes saskia
tjee dat is snel gegaan, en zeker ook onverwachts. Maar van harte gefeliciteerd met jullie zoon! gelukkig is alles goed gegaan en met jullie mannetje ook. patricia
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuwwwwwww te gek zeg! de 1e die bevallen Van Harte Gefeliciteerd! Dat jullie in goede gezondheid mogen verkeren Geniet maar lekker van jullie kleine kereltje Nu komt alles in 1 keer wel heel dicht bij he Liefs XXX
ja voor het weet zijn we allemaal al moeder, ik vind de weken nu ook wel snel gaan. En zo zie je maar weer je kunt nergens van uit gaan, wanneer de kleine zich zal aankondigen. patricia
Phoe, Saskia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat ontzettend raar, dat de eerste van "ons" nu is bevallen. Voor mij lijkt het nog zo ver weg. Goed om te horen dat alles goed gaat. Ik hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag! Enne...als je tijd hebt, foto's! Edit: Hoe ver was je nu precies, toen je bent bevallen?
Jeetje wat leuk de eerste decembermama is gewoon bevallen Gefeliciteerd Saskia ik hoop dat je je ventje morgen lekker mee naar huis mag nemen,ga maar lekker van hem genieten Ik word echt helemaal gek van me ene hondje hij wil maar bij me op schoot zitten en zit maar te piepen,ik weet niet waar hij last van heeft hoor.
foto's doe ik nu ff in mijn album thnx iedereen, enne met mij gaat het goed hoor, moet mezelf niet voorbij lopen, maar gaat goed, en met orlando is alles ook goed voor de rest, hij had voor de abger test een 9/10 heel goed dus, drinkt ook goed en ook aan de borst, zijn reflexen werken goed. hij is nu al zijn hoofdje aan het optillen . erg snel. gr saskia
ik was 36 wkn 2dgn toen hij werd geboren, en dit is mijn 1e kindje. ben helemaal verliefd op 'm maar ja is logisch toch! hij lijkt heel erg op mijn man trouwens. gr saskia