december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Arwen. ik kan me wel voorstellen dat je een soort van bevestiging wilt.
    Ik had dat ook heel erg.
    Ik begin nu steeds meer aan het idee te wennen dat ik zwanger ben en durf zelfs al te fantaseren over hoe we alles gaan doen.
    1 week geleden durfde ik nog niet verder te denken.

@ Otje, normaal mag een mens 2 eieren per week. Heb geen idee of dat met de zwangerschap anders is.
    Kijk anders even op voedingscentrum.nl, daar staat voeding beschreven voor zwangeren.
    Het is tenslotte bijna pasen, dan eet ik ook wel een eitje meer dan normaal.

2. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hey Marjan en Hope, bedankt voor de tips. Cafeine vrije koffie had ik nog niet aan gedacht, stom ook!!!

Zo meteen komt een vrouw van moeders voor moeders uitleg geven ij mij thuis. Wie doet daar aan mee???? Ben benieuwd, oh de bel, ze is er.. tot straks!

3. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    hoi hoi!!!

nee otje het is helemaal niet vreemd dat je dingen lekkerer gaat vinden, bij mij ishet een puinhoop, gister boodschappen gedaan maar is niet goed, alles leek me lekker mmmmm haha
    tja ik denk dat je best wel wat eieren mag maar goed koken en dus niet zacht, dit ivm bacterien.
    Ik zou niet teveel overdrijven..mocht je toch twijfels hebben kan je altijd vragen bij de huisarts..dan weet je het zeker he ;)

Hope: tja ik denk dat het nog een bepaalde angst is hoor ik weet het niet maar ben wel erg bang..mijn vriend is wat nuchterder en zegt dat eht wel goed komt en dat het echt zo is..morgen hoor ik meer ;) en zeker na de echo zal het goed komen!!!!

De tijd op me werk schiet ook niet op..heb me gedachten er niet echt bij..

Liefs XXX

4. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hoi hoi, net is die vrouw van moeders voor moeders geweest. Ik ga urine inzamelen voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden. Uit de urine halen ze een hormoon wat demeisprong van vrouwen opwekt.... Ik moest eerst een test doen of ik voldoende HCG hormoon in me had. Die vrouw zei dat dit hormoon het vruchtje vasthoudt in de baarmoeder. En wat bleek: Het teststreepje was zelfs donkerder dan het controlestreepje!! Die vrouw zei dat dit niet vaak voorkwam als iemand bijna 6 weken zwanger was!! Dus dat zit allemaal wel goed, ik heb veel hormonen haha ;)

Voor mij dus bevestiging dat ik zeker zwanger ben! Trouwens ik ben bij de HA geweest en dat gesprek was niet echt geruststellend. Mijn HA zei dat ik me moest realiseren dat 1 op de 5 zwangerschappen mis kon gaan. Nou en bedankt, fijn om te horen zeg!! :evil:

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen seks heb gehad na de test. We vinden het beiden best wel eng hoor. Eerst denk ik maar ff de echo afwachten. Hoe zit dat met jullie???????

5. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi joda, ik zit met hetzelfde angst hor, ook met het vrijen, vind het ook eng..maar ben ook een mens he hihi maar wel voorzichtig maar schijnt geen kwaad te kunnen ;)

Maar als je vriend er mee eens is zou je kunnen wachten ;)

Liefs XXX

6. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ja, dat kan wel, maar hoe doe je dat dan?
    Telkens als ik het voel lekken, denk ik er toch aan. Ik kan het niet negeren. Als het mis gaat, dan is het ook mis. Daar ben ik me van bewust, zo nuchter ben ik ook wel.
    ;)

groet
    Miel

7. hallo,

sinds onze positieve test hebben wij ook niet meer gevreën. Ik heb er geen behoefte aan en mijn man begrijpt me wel. Ik denk dat als de echo achter de rug is, ik heel wat geruster zal zijn.

Miel, ik weet ook niet hoe je dat juist moet doen :) ! Ik maak me ook ongerust hoor, maar ik probeer dat toch altijd voor te houden, zodat ik me 'redelijk' rustig kan houden. Maar inderdaad, als ik het voel lekken, kan ik niet snel genoeg op de toilet zijn!

Ik wordt precies elke dag meer moe. Vandaag heb ik de namiddag vrij genomen op werk en heb ik geslapen van 15.30u tot 17.30u. En nu zou ik terug kunnen slapen.

Saartje

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Wij hebben het mooie bericht gevierd met een vrijpartij, maar ik moet zeggen dat we wel wat rustiger aan doen dan normaal!!

Karin

9. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hoi, kan iemand me uitleggen wat dat pendelen precies inhoudt? Is dat met een ketting boven je hand houden??? Denken jullie trouwens dat die Chinese Geslachtskalender klopt?

10. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    saar: Ik herken dat vermoeide gevoel.... lekker slapen kan geen kwaad...... ;)

11. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    pffff
    Ik twijfel heel erg :(
    Ik ben met vlagen misselijk, maar tis niet echt misselijk te noemen, tis eerder weeïg op de maag.
    En ik heb zo nu en dan wat krampjes, eergister had ik ze heel erg, maar gister niks, en vandaag weer een heel klein beetje.

Verder doen mijn borsten steeds meer pijn.
    Ik heb vanmiddag borstencreme gehaald , misschien dat die de boel soepel houden, en misschien wat minder pijnlijk word( moet zeggen tot nu toe helpt het wel wat).

En ik eet letterlijk alles wat los en vast zit.
    komkommer
    Broodje kaas met komkommer erop.
    Geroosterde brood toastjes met kaas
    augurken ( maar die vind ik altijd erg lekker)
    Droge worstjes niet te zuinig.
    Tomaten ( normaal kan ik die nooit eten want dan krijg ik blaartjes , nu niet)
    opkikker soep
    chocolade

Tis echt een ramp, kan echt alles eten.

pfff en toch zo weinig vertrouwen erin he, eerst die echo maar, en dan blij zijn.
    Maar ow wat duren drie weken nog lang zeg * zucht*

Maar goed genoeg geklaagt,moest het even kwijt

12. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hey Jolan

Ik herken precies wat jij zegt, een weeig gevoel, een honger gevoel. Eten, zodat je niet misselijk wordt ;) En weet je, mijn moeder zei nog: dat is nou een heerlijk zwanger gevoel en daar moet je intend van genieten... Tja gelijk heeft ze, alhoewel dat erg moeilijk is. Die eerste echo is zooo belangrijk :)

Ik hoorde wel van anderen dat als de eerste echo achter de rug is, men voor even gerust is., Dan kijkt men wee ruit naar de volgende etc. Volgens mij blijft dit gevoel de hele zwangerschap. Tegen het einde maak je je zorgen om de bevalling.

We moeten echt gaan genieten, anders krijgen we zeker spijt dat we het niet gedaan hebben. De ene dag voel ik me zekerder dan de andere.

Net toen die vrouw van moeders voor moeders hier was en zei dat ik een hoog HCG gehalte was, was ik zooo zeker van alles. Nu heb ik opgezocht hoe dat precies zit met HCG en blijkt dat het normaal is rond de zevende week. Dan is nl je piek! Dus hu heb ik zoiets van als het normaal is, dan kan er altijd nog van alles mis gaan. IS alle zekerheid weer weg! :evil:

Maar ik herken wat je zegt, ik herken wat anderen ook zeggen.

WIJ ZIJN GEWOON MET Z'N ALLEN ZWANGER!!! JIPPPPIEEE ;)

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo dames,

Ik ben na dat ene gekookte ei vandaag (en na die 3 van gisteren) toch maar even rustig aan gaan doen. Haha. Vandaag was ik lekker vrij. Vanmiddag had ik mijn dochter naar school gebracht en ben even op bed gaan liggen omdat ik zooo moe was! Morgen moet ik de hele dag werken van 9.30 tot 18.00 uur. Een lange dag... zal me wel tegen vallen want ben op een dag dat ik niet werk ook al vreselijk moe.

Yoda: Wat een stomme opmerking van je HA, zo van 1 op de 5 gaat mis! Ja halloooo, we weten ook wel dat het wel eens mis kan gaan maar dat willen we écht niet horen. Ik probeer ook wel te genieten al lukt dat niet altijd maar ik probeer het zoveel mogelijk.

Trouwens met die urine voor Moeders voor moeders: Moet je dan elke ochtend in een potje plassen ofzo? En komen ze het dan halen? En als je bent werken dan? Sorry, veel vragen misschien maar wil op zich best andere vrouwen helpen maar weet niet of dat in elk geval kan.

Ik zie hier ook veel vragen staan of het kwaad kan om nu sex te hebben. Ik heb daar vanochtend even naar zitten zoeken op internet en het kan weinig kwaad om sex te hebben in je zwangerschap. Als je na de sex bloedverlies hebt moet je even contact opnemen met je VK of HA.
    Daarna kwam ik uit bij een bericht over sex ná de bevalling. Das idd nog weer net even anders he? Er stond dat gemiddeld 2 tot 4 weken na de bevalling ze weer sex hebben. En toen stonden er dus ook opmerkingen na dat bericht en iemand schreef dat ze sex zo lekker vond. Ze had zelfs 9 uren na de bevalling alweer sex gehad!!!!!! Ik wist niet wat ik las zeg. Baaaaaahhh... daar moet je toch niet aan denken? Toen ik 9 uur geleden bevallen was van mijn dochter kon ik echt niet daaraan denken.

Meiden, tot gauw weer!! Groetjes Otje

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik heb zelf uit gerekend dat ik ook een december mama ben;), ik ga dinsdag of woensdag een afspraak maken met de dokter. Maar zet me maar gewoon bij de december mama's

15. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hey Debbie, welkom en van harte gefeliciteerd!!

Otje, Bij moeders voor moeders moet je als je thuis bent ( dus niet op het werk) alle plasjes opvangen in flessen. Die krijg je van hun. Een keer per week breng je de flessen naar een depot in de buurt. Dan zet je de volle kratten met flessen erin en je halt 2 lege kratten eruit. Dit doe je 10 weken lang. Ik ben vandaag begonnen en krijg er nu al de ^(%&^**&* van. Je moet dan je urine in een trechter opvangen die je in de flessen giet. Het is dus niet relaxed plassen :rolleyes: Maar het is voor een goed doel, dus ik ga ermee door! Helaas is het dus niet alleen je ochtendurine hihi.

Had trouwens ff gekeken wat dat pendelen was. Kun je dat alleen doen op 9maand.nl of .com of zoiets? Ik heb het ooit eens zelf gedaan met vriendinnen en daar kwam uit dat ik 2 meiden zou krijgen. Maakt me niet uit als het maar gezond is.

Weten jullie wat ik me trouwens afvraag?? Wij zijn allen zo pril zwanger. En we hebben al zoveel kwaaltjes! Hoe kan het dan dat er vrouwen zijn die niet weten dat ze zwanger zijn, of komen er pas na maanden achter :confused: Mijn moeder zei dat het nu misschien tussen de oren zit, je weet dat je zwanger bent. Maar ik voel wat ik voel, en dat is echt zo. Ik snap niet dat sommige vrouwen niet eens weten dat ze zwanger zijn, het kan wel. Heeft iemand hier ervaring mee :(:

16. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Yoda: niet elke vrouw heeft kwaaltjes.
    Sommige vrouwen vooelen zivh niet beroerd of wat dan ook. En vooral als ze een spastische darm hebben, gooien ze bijvoorbeeld het gespartel van een kindje daarop.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Jolanda,

welkom hier. Ik zie dat je nu toch voorzichtig begint rekening te houden met het feit dat je echt decembermama wordt!!! Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen hoor. Nog 3 weekjes en dan heb je je echo al. Ik ga dan pas voor een intake naar de VK en zal nog wat langer moeten wachten...... Tja, dan eerst maar effe een weekje vakantie vieren..

Debbie, jij ook welkom hier.
    Spannend allemaal he!!!

Yoda onder het onderwerp zwanger worden staat hier ook een pendeltopic met meerdere pendelaars van deze site

oh en wat betreft kwaaltjes: Er zijn ook vrouwen die weinig last hebben van kwaaltjes dus dan kan het langer duren voor je iets in de gaten hebt. Op het feit na dat ik het koud heb, heb ik nog weinig last. Maar ik heb echt al 3x een positieve test gezien (2 van mezelf en 1 van Moeders voor Moeders) dus ik hou nu toch op met twijfelen zeg maar. Ik hoop dat het voorlopig zo blijft!!! effe afkloppen!!

Karin

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @ Miel, ik heb misschien makkelijk praten, maar moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet altijd even zeker ben. Maar probeer zeker van het idee dat ik zwanger bem te genieten.

Debbie welkom.

Vrijen, daar hebben we ook nog niet aan gedaan.
    Mijn mannetje vindt het nog wat eng.
    Maar gelukkig is er wel genoeg genegenheid op een andere manier.

Truste allemaal, tot morgen

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij hebben na de positieve test ook niet meer gevreeen (gek he, we noemen het nu ineens geen klussen meer!). Ik vind het een beetje eng en ik heb er ook eigenlijk nog geen behoefte aan. Heb wel met mijn vriend afgesproken dat we dit weekend er wel de tijd weer voor gaan nemen.

Van kwaaltjes heb ik niet zo heel veel last, alleen 's morgens heb ik last van diarree (het moet er ergens uitkomen he!). verder af en toe nog steekjes en gerommel en gevoelige borsten. En erg snel moe! Ik ga zo denk ik lekker mijn bed in en genieten van de 4 vrije dagen die voor me liggen!!

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Nou Molly, geniet maar van je vrije dagen.
    Ik moet vanaf morgen 3 dagen werken.
    Met pasen werken gaat gewoon door in de zorg.
    Ik vind het niet echt erg, maar mijn man heeft dan wel vrij, dus dat is wel vervelend.

Gister was ik aan het balen, ik stond met autopech. :( Er kwam rook onder de moterkap uit, voor de 2e keer sinds korte tijd.
    Heb stiekem gehuild in de auto, stom he, dat je daar zo emo van wordt?
    ANWB geweest. Deze man wist me te vertellen dat ik dit probleem bleef houden totdat ik de "koppakking" zou vervangen en de boel eens goed zou schoon laten maken.
    Nou, dat is mijn auto niet meer waard, dus zijn we op zoek naar iets anders.
    We waren dit in de toekomst ook wel van plan, maar zo snel hadden we niet verwacht. nu moet het op korte termijn. :(

Deel Deze Pagina