zo ik ben dus niet de enige met een spokerige nacht. alleen was bij mijn mijn dochter aan het spoken. buikpijn en diaree. buikgriep schijnt te heersen. ik ben snipverkouden, en heb hoofdpijn en licht griepgevoel. en kon nadat ik met mijn dochter naar beneden was geweest de slaap niet meer zo goed vatten. je commode is leuk geworden daphne! echt heel leuk. ik zal binnenkort ook eens wat fotos van de babykamer maken. maar nu eerst eens proberen de laatste buikfotos te verkleinen. anders kan ik ze niet plaatsen. ik moet straks ook naar de vk. zal wel weer een flitsbezoek worden.
veel hier met een slechte nachtrust en een vroege ochtend @otje: ik lig altijd 1 uur wakker 's nachts als ik ben opgestaan om naar de wc te gaan. Dus ik probeer het ook altijd op te houden. Heb gemerkt dat als ik 's avonds bijna niets drink, dat ik dan de nacht goed doorkom. Dus daar moet ik me dan maar aan proberen te houden Ik heb nu ook steeds vaker menstruatieachtige krampen en lage rugpijn. Erg vervelend. Toch zei de verloskundige niet dat het voorweeen waren. Ik moest me daar alleen niet druk om maken. Maar dat doe ik ook niet. Hoort er allemaal bij.
Dames ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor het breken van je vliezen.. Bij mijn vorige bevaling waren mijn vliezen gebroken, spontaan, ik was net 36 weken zwanger. Ik ging naar de wc en moest plassen en toen bleef het water maar lopen, dus waren de vliezen gebroken..eerlijk ik heb er echt niets van gevoeld, het is een rare gewaarwordig maar het doet echt geen pijn, bij mij in elk geval niet.. Het is natuurlijk erg vervelend als je ergens anders bent en het breekt, mischien voel jeje opgelaten maar het is iets natuurlijks.. Een kennis van mij die haar vliezen braken voor een balie..men heeft het schoon gemaakt en klaar, alleen loop je daar met een natte broek, vervelend maar je hebt echt nog wel tijd om naar huis toe te gaan. Daarom is het altijd goed om een zijltje mee te nemen voor het geval dat..en niet te ver van huis gaan Gelukkig is er veel begrip tegenwoordig.. Maar bang hoef je echt niet te zijn Liefs XXX
Ja dat die vliezen ineens breken lijkt me ook vrij lullig... Niet voor de pijn maar voor het moment dat je daar staat met je natte broek achter de kassa bij de supermarkt bijvoorbeeld! En mijn man heeft overdag de auto mee dus ik doe nog steeds alles op de fiets... Gr Otje
hoi hoi, daphne; wat een leuke commode heb je er van gemaakt zeg! duckie; mijn (echte)weeen voelde precies zo aan zoals jij aangaf hoor. en worden op den duur heftiger zeg maar ik heb het breken van de vliezen ook niet als pijnlijk ervaren hoor, helemaal niet. enne tja dat moeten mensen maar begrijpen toch als jij met een natte broek loopt en een dikke buik . ORLANDO IS THUIS yes, eindelijk en hij is weer gegroeid, hij weegt nu 2490gr en zijn bili was nu 270 dus is ie ruim 30 gedaald helemaal toppie. vrijdag nog een keer voor controle bloedprikken. hij moet nog 3 dgn felsvoeding krijgen en van de 7 voedingen mag hij 2x aan de borst en daarna als zijn bili dus zo blijft mag ie weer terug op volledige bv. hehe eindelijk lekker genieten gr saskia
O wat heerlijk zeg dat Orlando thuis is ga maar lekker genieten van je ventje. @Noura jij en je dochter beterschap hopelijk zijn jullie weer snel beter.
dank je wel vales, ik hoop het ook. wat fijn melliemel dat je je kleine ventje thuis hebt. geniet er maar lekker van! enne over een zeiltje meenemen voor als de vliezen breken, je kan mischien ook zo`n handige grooooote maandverband meenemen
Bang voor pijn ben ik ook niet, maar wel voor het lullige gevoel als je net ergens bent en je vliezen breken! heerlijk Melliemel, ga lekker genieten van je kleine man! Je kunt inderdaad net zo goed zo'n groot maandverband in doen, waggelen doen we toch al, dus niemand die het merkt!
Nou ik waggel gelukkig (nog) niet Ik heb altijd tegen Johan en me ma gezegt als ik ga waggelen zeg het dan even dan kan ik er misschien wat aan doen,vind het er zo vreselijk uit zien,ik wil echt niet waggelen
Ik waggel ook niet echt hoor, maar sinds het indalen loop ik wel wat moeilijker en dat kun je wel zien. het is niet zo dat ik als een eend door de straten loop!
Jullie zijn weer actief! Mijn moeder is hier nu en die is aan het poetsen. Ik heb een tijdje meegeholpen, maar nu zit ik er goed doorheen. Eens kijken of ik overal op kan reageren. Sorry als ik iets vergeet. Allereerst: Hier ook geen geweldige nacht. Hubbie kwam naar bed toen ik nog niet sliep en ik moest meteen plassen. Hubbie wilde het nog over de kleine hebben en sliep daarna natuurlijk al snel en ik lag wakker. Toen kwam hij een soort aangeslaapwandeld tegen me aan liggen met zijn hand op mijn buik. Vanochtend wist hij nergens meer wat van, maar ik weer klaar wakker natuurlijk. En vanochtend moest hij er om 6 uur uit en toen werd ik wakker met zere benen. Volgens mij loopt de doorbloeding niet meer zo geweldig, gisteren had ik hetzelfde. @Noura: Beterschap voor je dochter. Ik hoop dat ze je niet aansteekt. @Melliemel: Jeeeee, welkom thuis voor Orlando. Nu voor goed he?! @Arwen: Ik denk ook niet dat de dames bang zijn voor de pijn, maar meer voor de schaamte als de vliezen breken. Nu denk ik persoonlijk dat een ieder daar wel begrip voor zal hebben, je doet er tenslotte niks aan. Ow, verder heb ik inmiddels ook regelmatig krampen en steken en weet ik veel was. Minder, maar het hoort erbij. En wat ben ik jaloers op iedereen die begin december is uitgerekend en waar het nu echt voor aftellen is En over het waggelen: volgens mijn vriend waggel ik al wéken, zucht!
Noura: Beterschap voor je dochter. Ik hoop dat ze je niet aansteekt, dat kun je niet gebruiken.... Melliemel: Wat fijn dat Orlando mee naar huis mocht.... lekker genieten hoor. Hou je trouwens je BV wel op peil als hij nu FV krijgt? Arwen: Ik ben inderdaad niet bang voor de pijn, maar meer voor het ongemak bij het vliezen breken. enne ik weet dat ik niet te ver weg moet gaan, maar ik wil nog wel naar de opleiding 1 x per week ( morgen dus, naar Utrecht en da's toch zo'n 60 kilometer) Daphne ik kan me je ongeduld wel voorstellen, maar ook jij kunt gaan aftellen hoor.... enne... ook al mijn beeb er is blijf ik hier de boel volgen... Iemand moet toch de laatste zijn... Melliemel heeft het spits afgebeten... En over het waggelen, tja, da's nou eenmaal zo. Ik ben al blij dat ik nog kan lopen met de pijn in mijn heup. Karin
nou mijn dochter voelt zich gelukkig al een heel stuk beter, alleen ben ik nog aan het snotteren. maar dat hoort bij deze tijd van het jaar denk ik maar. volgens de vk kon een paracetamol echt geen kwaad, en anders moest ik er maar 2 nemen, was alleen maar beter volgens haar. ik was trouwens lekker vergeetachtig daar, eerst laat ik de envelop in de wachtkamer liggen, en vervolgens vergeet ik bij het weggaan een nieuwe afspraak te maken. hun maar lachen haha maar de beeb is ingedaald en ligt vast in het bekken. ze verwacht dat het kindje tussen de 3200 en 3800 gram gaat wegen. (de gewichten van mijn andere 2 kids) verder was de bloeddruk goed 95/60. en ze heeft de informatie over de bevalling doorgesproken, en heb de brief erover meegekregen. wanneer ik iets voel wat op een wee lijk moet ik gelijk bellen, en niet wachten i.v.m. vorige snelle bevalling. en toen stond ik weer buiten. over 2 weken weer, en vanaf dan om de week. ik zou niet met zo`n kraamverband gaan lopen, haha mischien in de handtas..... (of mischien moet je er een rugtas voor aanschaffen) ik heb de hele dag zo`n onwerkelijk gevoel over me heen, alsof ik niet kan voorstellen dat er straks een baby bij is. duikster als je naar je opleiding gaat, ga je dan alleen? of ben je samen met iemand. in ieder geval zei mijn vk nog dat als de bevalling zich aandient dat vaak op een moment is dat je thuis bent (vaak snachts) en niet wanneer je alleen bent of op een ongunstige plek. alsof je lichaam er een sensor voor heeft.
Waggelen? Tja, ik denk zelf nog van niet maar wie weet wat anderen van me denken. Volgens mijn man nog niet. Hihi. Melliemel: Wat fijn zeg dat je kleintje nu eindelijk thuis is! Geniet maar lekker. Noura: Beterschap met je dochter he! Daphne: Leuke commode! Enne voor jou wordt het nu ook aftellen! Spannend he? Goh, er zijn veel meiden die vannacht een slechte nacht hebben gehad he? Heerst het ofzo? Vanavond kruip ik lekker vroeg mn bedje in. Gaan er bij jullie ook al steeds meer mensen vragen wat je straks wil als kraamcadeau? Ik heb nu sinds een uurtje een ontzettend drukkende onderbuik zeg maar. Net of die kleine heel laag ligt. Geeft geen prettig gevoel. En mijn dochter moet over 1 uurtje naar dansen en moet ik op de fiets want man is vanavond pas later thuis. Baal baal... Gr Otje
ja ik hou het zeker op peil met kolven, ben echt van plan om weer bv te gaan geven vanaf zaterdag. ben zelf ook pro bv. ben erg benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen, morgen komt ook mijn hondje weer thuis, die heb ik ook echt onwijs gemist. ze is de hele tijd bij mijn zus geweest, die heeft zelf ook een hond. anders vond ik het echt zielig als zij constant alleen thuis zou zijn wanneer ik in het z.huis was voor orlando. enne ik waggelde echt ook al een tijdje hoor, tenminste als ik mijn naaste mensen zo af en toe hoorde, maar ach ook dat hoort erbij. ik wilde dit ook niet maar op een gegeven moment is dit toch het meest comfortabel lopen . dan maar een gans! nu absoluut niet meer gr saskia
Tja, hier nog zo'n waggelaar Heb het lang volgehouden om het niet te doen maar nu met die zere heup lukt me dat echt niet meer. Vind het trouwens wel gek dat ik nog steeds geen last heb van steken en krampen. Op zich wel prettig maar kan er dus niet over meepraten. @Noura: ja, ik heb de laatste tijd ook zo'n onwezenlijk gevoel. Alsof het allemaal niet echt is. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik straks een baby in m'n armen heb. @Otje: mij wordt ook steeds vaker gevraagd wat ik wil hebben. Moet dan eerlijk zeggen dat ik het meeste al zelf heb gekocht Nou ja, misschien verzin ik nog wat en anders vind ik elk cadeautje wel leuk hoor. En ik hoop nog steeds dat die kleine langer blijft zitten dan gepland want de verbouwing heeft weer es vertraging. Word er nu echt moe van
@Noura: Had ik je net gemist op msn zeg. Goed dat je dochter zit al weer beter voelt. Ik ben zelf ook verkouden. Maar ik moet zeggen dat na 1 dag echt flink snotteren, het ergste al weer voorbij was. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Goed hoor, dat de kleine nu vast ligt. Ik mag morgen ochtend weer voor de APK en ben benieuwd, want ik heb genoeg indalingsweeen gehad vind ik. Dus ik hoop dat hij bij mij ook netjes is ingedaald. Nou, mijn huisje is een stuk schoner. Mijn moeder heeft wel gemoppert op de haren (wat wil je met drie katten), maar ze heeft flink gepoetst. Ik had laatst mijn ramen nog aan de buitenkant gedaan en zij heeft nu de binnenkant gedaan. Dinsdag komt ze weer
Hallo Meiden, Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest, me eigen verloskundige was er niet. Die is namelijk op vakantie, ik heb dus deze keer een vervangster gehad. Zij was echt heel erg aardig, ze heeft me ook wat informatie gegeven over de bevalling en het 1 en ander heeft ze uitgelegd. Ik heb ook 2 blaadjes mee gekregen, 1tje met dingen die ik in huis moet hebben en 1tje met informatie over de bevalling en over wanneer ik moet bellen. Me bloeddruk was 140/90 deze was dus wel iets te hoog voor mij doen, ik heb normaal 130/80 of 130/85. Dus vroeg ze of ik even in een potje wou plassenm, ik had gelukkig geen eiwitten in me urine en dit was dus goed. Wel wil ze het toch even extra in de gaten houden, hierdoor moet ik maandag alweer heen. Dit vind ik helemaal niet erg hoor, ik vind het juist leuk dat ik maandag alweer mag. Wel moet ik dan even plasje meenemen, hiervoor heb ik een potje meegekregen. Me Kindje lag netjes ingedaald en met het hoofdje naar beneden, hij lag ook netjes vast in me bekken met zijn hoofdje. Het ruggetje lag aan de Linkerkant, zijn voetjes lagen aan de rechterkant en het hartje had ze echt heel snel gevonden. Deze was echt heel duidelijk en heel erg mooi te horen, ik vind het echt zo mooi hé mijn kindjes hartslag. Mijn bovenkant baarmoeder tot bovenkant schaambot was 36cm, en het was 3/4nx. Ook heeft ze gekeken of ze kon inschatten hoe groot het kindje ongeveer werd, de lengte kon ze niet echt inschatten eigenlijk. Ze zei in ieder geval dat hij onder de 4kilo blijft, en dat ie niet extreem groot zal zijn gelukkig. Zelf was ik 55cm dus , Nu moet ik dus 27november om 09.00uur weer heen. Wordt dus lekker vroeg me bed uit, ik moet namelijk met het openbaar vervoer dus. En dan ben ik dus alweer precies 37weken, en dan moet ik met 38weken nog een keertje komen. En daarna denk ik/hoop ik dat ik ook gewoon elke week mag komen. Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte Liefs Deb
wat heerlijk daphne dat je moeder je zo goed helpt. lijkt me ook wel wat. ik heb in ieder geval net even flink met de stofzuiger door het huis gegaan. fijn debbie dat bij jou de kleine het ook goed doet en dat die zo mooi ligt. hopen dat je urine maandag ook goed blijft. ik blijf het wel bijzonder vinden dat ze in kunnen schatten hoe groot een kindje is. ik ben dan ook benieuwd als het straks geboren is of het klopt. ik heb het er ook nog over gehad met de vk of je nu echt alles hebben moet wat op de lijst staat van de kraamzorg. zoals 14 hydrofiel. ik heb de helft. maar volgens haar kon je altijd nog bijhalen, mocht je er meer nodig hebben. het is me trouwens gelukt om de foto`s aan te passen, en heb ze bij de rest van de foto`s gezet. ik vind dat de buik best wel gegroeid is vergeleken met de laatste foto.