december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Inleiden is de bevalling/de weeen opwekken. Ze doen dit vaak bij 42 weken als er dan nog niets aan de hand geweest. En soms gebeurd het ook al eerder om andere redenen. Maar altijd met een reden. Ik ben bij mijn 1e ingeleid met 42 weken omdat de bevalling niet spontaan op gang kwam.

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Nynke31: Nee hoor kan ook gewoon thuis die navelstrengbloeddonatie, ik heb namelijk een heel pakketje met buisjes en van alles en nog wat mee gekregen. Dit kan de verloskundige dan ook gewoon gebruiken bij een thuis bevalling dus, ik heb hier voor gekozen omdat het anders toch alleen maar weg gegooid wordt. Dus kan ik het beter aan zoiets afstaan toch of vinden jullie dat ik hierin ongelijk heb?

3. ik ken het niet, navelbloeddonatie.

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha Molly, vroege vogel hoor! ik lag toen nog in mijn bedje.... Ik heb vannacht weer slecht geslapen. Heb veel last van mijn linkerheup en kan geen goede houding vinden om te liggen. Lopen gaat ook niet echt vlot. Ben tot mijn schaamte met de auto naar het stembureau gereden (als het een halve kilometer is, is het veel..) maar ben bang dat ik anders vandaag helemaal niet meer op de been kom en moet vanmiddag bij de opleiding echt een stukkie stiefelen....

overigens fijn dat de meesten een betere nacht hebben gehad....

Lianne: leuke foto van de fotograaf...
    veel plezier straks in je nieuwe huisje.....heerlijk vooruitzicht lijkt me dat, hoewel verhuizen met zo'n kleine me ook niet lijkt meevallen.

Juut fijn dat je weer naar huis mocht en niet nu al ingeleid hoefde te worden. Wel rustig blijven he.....

Daphne en Debbie, mijn kleine wiebelt er ook lustig op los hoor... af en toe beetje pijnlijk, maar.... het is ook wel een geruststelling al die bewegingen

Otje: Ik heb vanmorgen mijn vluchttas pas helemaal in orde gemaakt, dus .....

He debbie: wat houdt dat in navelstrengbloeddonatie... ik ken dat helemaal niet...

Nynke: ook jij mag vanaf vandaag thuis bevallen...... Spannend hoor...
    enne... wees blij dat je steekloos bent.... Ik heb er ook weinig last van. Overigens ook niet van menstruatiepijnen, al heb ik die nooit veel gehad. Maar die verrekte heup....

Ach, iedereen heeft wel wat...

Karin

5. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Fijn om te horen dat iedereen nog de kleine bij zich heeft, behalve batshie en melliemel.. Gefeliciteerd meiden!
    En gelukkig om te horen dat iedereen klachtjes begint te krijgen :) :oops:

Thanks voor jullie meeleven, maar geloof me, ik leef met ieder bericht hier met jullie ook mee, al schrijf ik niet altijd veel.
    De een kan eenmaal beter schrijven dan de ander..
    Probeer allemaal lekker te genieten van het bewegen in je buik, want dat gaat we straks echt missen!

Liefs
    Juut

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    DIT STUKJE HEB IK VAN EEN SITE AFGEHAALD, DIT GAAT OVER NAVELSTRENGBLOEDDONATIE. HOPELIJK HEBBEN JULLIE ER IETS AAN

Wat is navelstrengbloed?

Navelstrengbloed is het bloed dat na de geboorte van de baby en nadat de navelstreng is doorgeknipt, achterblijft in de navelstreng en de moederkoek. Dit bloed heeft geen functie meer voor moeder of kind en wordt met de moederkoek gewoon verwijderd en weggegooid.

Waarvoor wordt navelstrengbloed gebruikt?

Patiënten met een ziek beenmerg, door bijvoorbeeld leukemie of een andere bloedziekte, kunnen genezen door een transplantatie met beenmerg van een gezonde persoon. Patiënten met een ziek beenmerg kunnen ook genezen door een transplantatie met navelstrengbloed.
    De laatste jaren is gebleken dat in navelstrengbloed cellen aanwezig zijn met dezelfde eigenschappen als beenmergcellen. Deze cellen worden stamcellen genoemd. Het bloed opvangen uit één navelstreng is voldoende voor zulk een transplantatie.
    En kan dus al een leven redden!

Navelstrengbloedbank

Wereldwijd worden momenteel navelstrengbloedbanken opgericht. In 1997 startte UZ Gasthuisberg ook met een navelstrengbloedbank. Het navelstrengbloed wordt verzameld en bewaard op -196ºC, zodat het beschikbaar is voor mensen met beenmergziekten over de hele wereld. Net als bij beenmergdonaties, kan navelstrengbloed alleen worden gebruikt voor patiënten van wie de weefseltypering zo goed mogelijk overeenkomt met die van de donor van het navelstrengbloed. Omdat er zeer veel verschillende weefseltyperingen voorkomen, zijn er zeer veel navelstrengbloeddonaties noodzakelijk.

Hoe wordt navelstrengbloed afgenomen?

Het afnemen van navelstrengbloed heeft geen enkele invloed op de bevalling en houdt geen nadeel in, noch voor de moeder, noch voor de baby. Het navelstrengbloed wordt in de verloskamer afgenomen na de geboorte van de baby. Dit gebeurt nadat de navelstreng is doorgeknipt, maar voor de moederkoek is geboren. Het bloed uit de navelstreng loopt vrij af via een naald in een zakje.

Wat gebeurt er met het bloed?

Het zakje wordt naar een laboratorium gebracht waar de weefseltypering gebeurt. Het wordt bewerkt en vervolgens in vloeibare stikstof bewaard. Op het moment dat er een patiënt geholpen kan worden met een stamceltransplantatie, wordt in de navelstrengbloedbank gezocht naar een passende navelstrengbloeddonatie.
    Alle navelstrengbloedbanken werken internationaal samen om het kostbare navelstrengbloed optimaal te benutten. De gegevens worden anoniem bewaard.

En u ...

Wij doen hierbij een warme oproep naar alle zwangere Kampenhoutse vrouwen om bij de bevalling het navelstrengbloedje af te staan. Zonder jouw inbreng staan we nergens!

Als je het navelstrengbloed bij de geboorte wenst af te staan:

moet je hiervoor op voorhand een schriftelijke toestemming geven. Je gynaecoloog, de verpleegkundige op de raadpleging en de gemeentelijke welzijnsdienst hebben die formulieren.
    Je krijgt ook een formulier met o.a. vragen naar het voorkomen van erfelijke aandoeningen en ziekten bij jezelf en in je familie. Bovendien worden vragen gesteld om te kunnen beoordelen of je desgevallend tot een groep personen behoort die een verhoogd risico heeft op ziekten zoals aids.
    Op het moment van de bevalling gebeurt er bij de moeder een bloedafname. Dit bloed wordt onderzocht op een aantal bloedoverdraagbare ziekten.
    Vier maanden later word je schriftelijk uitgenodigd voor een controleonderzoek. Bij de moeder gebeurt een nieuwe bloedafname om dezelfde testen te herhalen. De baby zal dan algemeen worden onderzocht om bepaalde erfelijke aandoeningen uit te sluiten. Nooit wordt er bloed bij de baby afgenomen. Alle gegevens vallen onder het medisch geheim en worden vertrouwelijk opgeslagen. Als gemeentelijke administratie staan wij hier volledig buiten!
    De complete procedure is kosteloos voor diegene die navelstrengbloed afstaat.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Ik heb echt heerlijk geslapen en kom net uit de douche en ik voel me echt lekker fris en fruitig :)

@Debbie ik had wel van Navelstrengbloeddonatie gehoort en ik dacht ook dat het alleen in het ziekenhuis kon.

@Juut wat fijn dat je weer lekker thuis bent.

@Noura mooi buikje hoor.

Mijn vluchttas staat wel klaar ik heb er alleen nog geen schone kleren ingedaan maar voor de rest is die klaar.
    Wij zetten ook juist wel de kerstboom op,gezellig en lijkt me heerlijk gelijk met me baby onder de kerstboom.
    Vanmiddag weer naar de VK zal vanmiddag wel vertellen hoe het geweest is.
    Ik ga trouwens straks ook even stemmen maar ga zo even weer de stemwijzer doen want ik zweef nog steeds :)

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @debbie: dank je wel voor de info.

Ik ben nieuwsgierig hoeveel kilo's jullie tot nu toe zijn aangekomen.
    Ik sta al 2 weken op 15 kilo. Vind het wel fijn dat het een beetje stabiel is, want daarvoor ging het erg hard.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, vandaag kon ik de dokter bellen voor de uitslag van mijn urinetest (was getest op blaasontsteking, bleek het niet te zijn en is toen op kweek gezet omdat ze wel andere bacterien hadden gevonden). Is de kweek mislukt! Nu moet het waarschijnlijk weer opnieuw, gelukkig duurt het maar een week :evil: Ze wist ook niet goed wat ze er mee aan moest. ik vroeg of ik dan opnieuw urine moest brengen, dit wist ze niet, dus ging ze het aan een collega vragen, die wist het ook niet. Nu gaat ze overleggen met mijn dokter en kan ik straks weer bellen over wat ik moet doen. Ze vroeg of ik nog dezelfde klachten had (die menstruatieklachten), dus ik zei ja, maar het bleek geen blaasontsteking te zijn, maar er waren andere bacterien gevonden en ik wil graag weten wat voor bacterien dit dan zijn. Ik zei dus ook nog maar eens dat ik 37,5 weken zwanger ben en dat als ik weer een week moet wachten ik dit niet prettig vind, voor hetzelfde geld heb ik iets wat ik aan het kindje over kan brengen. Nou, dit wist ze allemaal niet, dus ik moet vanmiddag maar terugbellen. Lekker dom weer, volgens mij wisten ze ook al veel eerder dat die kweek niet gelukt was, hadden ze mij toch ook even kunnen bellen :x

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

noura; mooi buikje hoor
    lianne; hele mooie foto zeg, gaaf hoor, en echt mooie buik! suuces in je nieuwe huis straks
    debby1988; goed van je om dit te doen, had ik ook wel willen doen, mss bij een evt volgende ;)

hier is alles nu lekker relaxed, niet meer op en aan rijden naar het z.huis, heerlijk. ben alleen heel af en toe ff onzeker gewoon omdat ik niet weer wil dat hij opgenomen word, is wel begrijpelijk dacht ik zo!
    maar hij doet het mijns insziens goed, hij is vandaag ook erg wakker en alert lijkt me alleen maar goed teken.

gr saskia

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: Mijn tas staat klaar en hij is voor de helft gevuld. Alle spullen voor de baby zitten er in, en dat is voor mij het belangrijkste. Ik zal straks nog eens wat voor mijzelf erin gooien. Op dit moment zit er alleen een pyama in.

@Molly: Dat schiet lekker op zeg, met die kweek.

Nou, ik ben net bij de VK geweest. Liep een half uur uit en ik zat in mijn eentje in de wachtkamer. Beetje vaag, maar ach. Ons kleintje is netjes ingedaald en zit nu vast in mijn bekken. De voetjes lagen waar ik ze altijd voel en de kleine ligt zowaar met het ruggetje LINKS. Ach, volgens de VK van de site maakt het niet uit, maar meestal liggen ze links. Hij doet het dus allemaal lekker volgens schema.

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Molly: Wat vervelend nu zeg. Nu weet je nog niet wat eraan de hand is...

Daphne: Fijn dat alles weer goed was bij de VK!

Melliemel: Kan me je bezorgdheid goed voorstellen. Geniet er maar lekker van.

Nynke: De laatste keer bij de VK (2 weken terug) was ik in totaal 9 kg aangekomen.

Ik ben net geweest stemmen op SP. Ben wel benieuwd naar de uitslag vanavond...

Even over die vluchttas/koffer: Voor de baby kan ik wel alles inpakken maar voor mezelf... mmm dat wordt lastiger... net zoals bril en mn lenzenspul... heb ik allemaal elke dag nodig. En mn badjas pak ik ook niet in want die draag ik nog elke dag. Ik leg wel een briefje neer voor mezelf wat er nog allemaal in moet als ik ineens moet gaan. Maar ja... zo'n bevalling duurt toch uren en vaak duurt het wel een tijd voor dat je naar het ziekenhuis mag/moet dus dan heb ik nog genoeg tijd om de laatste spulletjes te pakken.

Gr Otje

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Als ik me nog even mag inmengen hier... :)

Wat hebben jullie allemaal ingepakt voor de baby in de vluchttas?

Ik ben tot nu toe 7 kg aangekomen, en de vk schatte zijn geboortegewicht op 7 pond. Dus ik vind het nog wel meevallen.

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Meiden wat moet je eigenlijk allemaal kwa papieren klaar leggen, ik geloof zoieso het erkenningsbewijs en wat nog meer?

15. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje, 7 kilo maar en Otje 9 kilo, das niet veel meiden! Ik ben nu in totaal 12,1 kilo aangekomen en dat vond ik al zo netjes!

Volgens mij heb ik een uitwendige schimmelinfectie te pakken. Het is een beetje rood en jeukerig, maar verder geen rare afscheiding of jeuk van binnen. Hè, moet dat nou allemaal nog even in de laatste weekjes :cry:

als ik straks toch de dokter weer moet bellen, vraag ik gelijk wel even om een receptje voor een cremetje. Hebben jullie er tijdens de zwangerschap nog last van gehad? Schijnt tijdens zwangerschappen veel voor te komen. Vorig jaar heb ik het 1 keer gehad, en dan nu denk ik weer, getver.....

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Owja en ik heb een telefoonlijst gemaakt met de nummers van:

Voor/Tijdens bevalling:

Moeder + Vriend Mobiel
    Moeder + Vriend Thuis
    Me Partner
    Verloskundige + Verloskundige Mobiel

Na Bevalling:

Vader Mobiel
    Oma Mobiel + Thuis
    Schoonmoeder + Schoonvader Mobiel + Thuis
    Schoonzus Mobiel + Thuis
    Kraamzorg
    Dokter
    Drukker Geboortekaartjes
    En Mijn Vriends Ziektenkostenverzekering erop, weten jullie verder nog nummers die erop moeten?

En ik heb ook een lijst met dingen gemaakt die me vriend Tijdens Of Na De Bevalling Moet Doen Of Regelen, Kijk Hier Even Naar En Geef Jullie Mening A.U.B. Is het duidelijk zo, en zijn er nog meer dingen die er geregeld moeten worden? Ik hoor het graag van jullie,

Dingen Die Je Moet Regelen Tijdens & Na De Bevalling:

1: Zodra mijn vliezen breken of wanneer ik om de 2 a 3 minuten weeën heb, en ik niet meer instaat ben zelf te bellen. Dan moet jij de verloskundige bellen, zei zal je dan vertellen of ze meteen komt of wat je evt. moet doen.

2: Zodra ik weeën heb is het verstandig om Me Moeder & André te bellen, hun moet je dan vertellen dat ik weeën heb. En dat ze dus hierheen moeten komen, vertel er wel bij dat je niet weet hoelang het nog zal duren.

3: Zorg dat de Fotocamera en evt. de videocamera in handbereik liggen, zodat André deze makkelijk kan vinden en dus meteen foto’s kan gaan maken. Zorg er ook voor dat de accu’s vol zijn en het kaartje of bandje erin zit, het zou anders namelijk wel heel lullig zijn he.

4: Na de geboorte van ons kindje moet je contact opnemen met de drukker (kijk voor telefoonnummers op de telefoonlijst), Aan hem kan je dan de precieze geboortedatum, geboortetijd, het geboortegewicht en de lengte door geven. Het is heel erg belangrijk dat alle gegeven goed op het geboortekaartje staan, Controleer daarom nog even de gegevens samen met mij en de verloskundige. En schrijf ze op voordat je ze doorgeeft, De Geboortekaartjes staan op de naam van: GRIMBERG

5: Na de bevalling ben je verplicht ons kindje aan te geven binnen 3 werkdagen op het stadsdeelkantoor, Neem hiervoor het erkenningbewijs mee en een geldig legitimatiebewijs.

6: Na de bevalling moet jij als je wilt samen met de kraamverzorgster zorgen voor hapjes en drankjes voor de kraamvisite, en ook zou jij als je wilt ervoor moeten zorgen dat iedereen niet al te lang blijft. Jij, Ik En De Baby zullen onze rust natuurlijk ook hard nodig hebben, Mijn moeder zou evt. wel langer kunnen blijven natuurlijk. Die ga je niet na een half uurtje alweer wegsturen bijvoorbeeld, dit mede omdat ze helemaal uit Apeldoorn komt. Maar ik denk als iedereen een uurtje ofzo blijft hangen, dat het dan voor ons 3tjes ook te vermoeiend wordt.

7: Zorg voor mij, jezelf en ons kindje, en help de kraamverzorgster een beetje met het huishouden. Vertel de kraamverzorgster ook een beetje wat we zoal doen in het huishouden en wat ons ritme is, zodat jullie elkaar niet in de weg lopen bijvoorbeeld. Ook zal de kraamverzorgster jou het 1 en ander misschien willen leren, zoals het wassen van je kindje. Ga hier ook dan mee akkoord, want je zal er veel aan hebben. 1 Ding is verder nog heel erg belangrijk, en dat is: DENK OOK AAN JEZELF, JIJ BENT OOK MAAR EEN MENS. Dus mocht je het kwa werk of iets niet trekken, neem dan lekker een paar daagjes vrij.

8: Jou ziekenfonds verzekering moet je bellen, en dan doorgeven dat je vriendin bevallen is en zeggen dat jij de hoofdkostwinner bent. Dan zullen ze vanzelf wel het 1 en ander vragen aan je, je moet wel meteen na de bevalling bellen. Want doe je dit niet, en je kindje komt in het ziekenhuis te liggen dan gaat het je een hoop geld kosten namelijk.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    navelstrengbloeddonatie? ik heb hier ook nog nooit van gehoord, dus ben wel heel benieuwd hier naar.

lianne wat een prachtige foto! echt waanzinnig mooi. ik vind het wel knap hoor dat je zo op de foto durft. ik zou dat niet durven.
    en gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!

daphne wat fijn dat alles weer goed was.

ik ben geloof ik ongeveer 13 kilo aangekomen.

fijn melliemel dat jullie lekker thuis zijn, en kan me best voorstellen dat je nog een beetje bang bent dat die weer terug moet. maar ze hebben hem vast goed gecontroleerd, en de klans zal wel klein zijn.

lekker molly dat geklungel bij die artsen, ach kunnen ze weer declareren bij de verzekeraar.
    maar ik kan me wel voorstellen dat je weten wilt waar je aan toen bent. zeker nu de bevalling ieder moment beginnen kan.

fijn juut dat jij ook weer thuis bent.

vanacht was ik weer wakker trouwens, mijn dochter stond helemaal in tranen aan het bed omdat ze weer maagkrampen had. zielig hoor.

mijn voeten zijn dikker geworden van het vocht. ik heb het ook bij mijn polsen en handen, en dat is vervelend want dat geeft snachts weer pijn en tintelingen.
    vk vroeg nog wel of ik ook sterretjes zag of licht in het hoofd was. maar verder heb ik nergens last van.

ik heb ook geen vluchtkoffer in gepakt. ik geloof dat ik deze week de laatste wasjes maar eens ga draaien.

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    DIT STUKJE HEB IK VAN EEN SITE AFGEHAALD, DIT GAAT OVER NAVELSTRENGBLOEDDONATIE. HOPELIJK HEBBEN JULLIE ER IETS AAN

Wat is navelstrengbloed?

Navelstrengbloed is het bloed dat na de geboorte van de baby en nadat de navelstreng is doorgeknipt, achterblijft in de navelstreng en de moederkoek. Dit bloed heeft geen functie meer voor moeder of kind en wordt met de moederkoek gewoon verwijderd en weggegooid.

Waarvoor wordt navelstrengbloed gebruikt?

Patiënten met een ziek beenmerg, door bijvoorbeeld leukemie of een andere bloedziekte, kunnen genezen door een transplantatie met beenmerg van een gezonde persoon. Patiënten met een ziek beenmerg kunnen ook genezen door een transplantatie met navelstrengbloed.
    De laatste jaren is gebleken dat in navelstrengbloed cellen aanwezig zijn met dezelfde eigenschappen als beenmergcellen. Deze cellen worden stamcellen genoemd. Het bloed opvangen uit één navelstreng is voldoende voor zulk een transplantatie.
    En kan dus al een leven redden!

Navelstrengbloedbank

Wereldwijd worden momenteel navelstrengbloedbanken opgericht. In 1997 startte UZ Gasthuisberg ook met een navelstrengbloedbank. Het navelstrengbloed wordt verzameld en bewaard op -196ºC, zodat het beschikbaar is voor mensen met beenmergziekten over de hele wereld. Net als bij beenmergdonaties, kan navelstrengbloed alleen worden gebruikt voor patiënten van wie de weefseltypering zo goed mogelijk overeenkomt met die van de donor van het navelstrengbloed. Omdat er zeer veel verschillende weefseltyperingen voorkomen, zijn er zeer veel navelstrengbloeddonaties noodzakelijk.

Hoe wordt navelstrengbloed afgenomen?

Het afnemen van navelstrengbloed heeft geen enkele invloed op de bevalling en houdt geen nadeel in, noch voor de moeder, noch voor de baby. Het navelstrengbloed wordt in de verloskamer afgenomen na de geboorte van de baby. Dit gebeurt nadat de navelstreng is doorgeknipt, maar voor de moederkoek is geboren. Het bloed uit de navelstreng loopt vrij af via een naald in een zakje.

Wat gebeurt er met het bloed?

Het zakje wordt naar een laboratorium gebracht waar de weefseltypering gebeurt. Het wordt bewerkt en vervolgens in vloeibare stikstof bewaard. Op het moment dat er een patiënt geholpen kan worden met een stamceltransplantatie, wordt in de navelstrengbloedbank gezocht naar een passende navelstrengbloeddonatie.
    Alle navelstrengbloedbanken werken internationaal samen om het kostbare navelstrengbloed optimaal te benutten. De gegevens worden anoniem bewaard.

En u ...

Wij doen hierbij een warme oproep naar alle zwangere Kampenhoutse vrouwen om bij de bevalling het navelstrengbloedje af te staan. Zonder jouw inbreng staan we nergens!

Als je het navelstrengbloed bij de geboorte wenst af te staan:

moet je hiervoor op voorhand een schriftelijke toestemming geven. Je gynaecoloog, de verpleegkundige op de raadpleging en de gemeentelijke welzijnsdienst hebben die formulieren.
    Je krijgt ook een formulier met o.a. vragen naar het voorkomen van erfelijke aandoeningen en ziekten bij jezelf en in je familie. Bovendien worden vragen gesteld om te kunnen beoordelen of je desgevallend tot een groep personen behoort die een verhoogd risico heeft op ziekten zoals aids.
    Op het moment van de bevalling gebeurt er bij de moeder een bloedafname. Dit bloed wordt onderzocht op een aantal bloedoverdraagbare ziekten.
    Vier maanden later word je schriftelijk uitgenodigd voor een controleonderzoek. Bij de moeder gebeurt een nieuwe bloedafname om dezelfde testen te herhalen. De baby zal dan algemeen worden onderzocht om bepaalde erfelijke aandoeningen uit te sluiten. Nooit wordt er bloed bij de baby afgenomen. Alle gegevens vallen onder het medisch geheim en worden vertrouwelijk opgeslagen. Als gemeentelijke administratie staan wij hier volledig buiten!
    De complete procedure is kosteloos voor diegene die navelstrengbloed afstaat.

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe Debbie, wat een lijst. Kraamzorg moet je overigens wel bellen voor je bevallen bent. Zij kunnen dan (als je in het ziekenhuis bevalt) iemand stand by zetten. Als je thuis bevalt dat is de kraamverzorgster ook aanwezig.

20. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Heel goed Debbie! Ik ga gelijk net zoiets maken, vind je toch niet erg he dat ik wat punten van je pik!

Deel Deze Pagina