december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Karina: Volgens mijn VK kan paracetamol echt geen kwaad en je mag gewoon de normale dosis. Beterschap!

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    PS: Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verkiezingsuitslag? Ik toch wel.... maar weet niet of ik tot 23.30 ga opblijven... anders hoor ik t morgen wel!

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Otje bedankt, ga ik er straks zeker nog eentje nemen (zou het normaal niet zo snel doen, maar met een kleintje van bijna 2 jaar over de vloer, heb je soms geen keus)!

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de uistlag, als dat bij jullie om half twaalf is is het bij mij half zeven, misschien kan ik het dan wel zien, spannend hoor!

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff meiden, wat hebben jullie in een paar uur veel bijgeschreven.. Ik ben gewoon naar de opleiding geweest en heb zon 5 pagina;s te verstouwen....

Ga ook niet overal op reageren. Ik zie de verkiezingsuitslag morgen wel, ga zo mijn bedje opzoeken....

Suus sterkte met beslissen over een stuitbevalling of keizersnee....

Eve ik hoop dat ze snel klaar zijn met verbouwen want rust is nodig om je voor te bereiden op de bevallling.

enne... ik ben zo'n 11, 5 kilo aangekomen tot nu.

Karin

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suc6 met de laatste loodjes Karin! Ik zal aan je denken.
    Liefs Elvira

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben niet meer opgebleven tot 23.30 uur.

Heb net t nieuws gezien: CDA blijft de grootste (was te verwachten) en SP de grote winnaar he? Ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren...

Ik krijg zo een vriendin op bezoek en we zouden samen even de stad in gaan maar het regent hier weer zooo erg. BAAL.

Groetjes van Otje ( Vandaag 37 weken zwanger! :D )

7. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Suusje, jammer dat het draaien niet gelukt is, succes met het maken van een keuze.

Ik ben ongeveer 12 kilo aangekomen.

vannacht een rare droom, ik was bevallen, het kindje was heel groot en had al staartjes in, ik wilde haar gaan voeden toen zei ze, nee ik hoef niet, ze deed heel afstandelijk naar me. Toen ik wakker werdt was ik blij dat het een droom was...

Ik heb mijn vluchttas ook nog steeds niet klaar staan!

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja de SP dé grote winnaar! Mooie uitslag, alleen jammer van de zetels van Wilders maar ja, ik heb de nummer 2 ook eens gezien en als dat de nummer 2 al is (iq van eigeel :rolleyes: ) dan zal die partij niet zo lang bestaand denk ik.
    Maar ben erg blij met de overwinning van de SP... vond het trouwen wel vreemd dat Balkenende een speeche gaf alsof de CDA verdrievoudigd was... wat een %^^$# "we gingen voor goud en hebben nu goud" :rolleyes: En dat met 3 zetels verlies.. *zucht* dacht even dat ik de verkeerde uitslag had gezien of zo :rolleyes:

Maar goed dat was genoeg politiek ;)

Ik zal eens even kijken wat ik nog onthouden heb van al die pagina's info ;)

@Suus, jammer van die draaipoging, nu moet je een goede overweging maken. Veel succes met die beslissing. Vooral denken over de lange termijn concequenties van een keizersnede, als je meer kinderen wilt dan kan dat problemen geven. Dat vind ik persoonlijk het grootste nadeel van een keizersnede en daar wordt volgens mij niet altijd bij stilgestaan.

@Vales, over de ontlasting, geloof me ten eerste is dat het laatste wat je aan je hoofd het tijdens de bevalling, je merkt het niet eens als je aan het persen bent. En ten 2de het is een belangrijke indicatie voor de vk dat je goed perst en de baby er bijna aankomt. Maar je moet dit natuurlijk zelf overwegen, mijn ervaring (en ik ben ook absoluut niet makkelijk wbt ontlastingzaken ed ;) ) is dat het helemaal aan je voorbij gaat. Die klisma zou je mss beter kunnen bewaren tot ná de bevalling... dán heb je hem pas echt nodig ;) Ik heb er nooit een gebruikt maar hoorde van een kennisje dat zij dat wel had gedaan en zit er nu wel over na te denken, want als er iets erg is is het wel de ontlasting ná de bevalling :(

De laatste keer dat ik heb gewogen (wordt eigenlijk niet gewogen bij de vk maar er staat er wel een weegschaal dus ga er af en toe eens op staan) was ik... niet schrikken.... 4 kilo aangekomen :rolleyes: Dat was 2 weken terug. Heb vandaag weer een afspraak dus kan jullie straks de laatste stand doorgeven.

Nou ik ga weer eens verder, moet nog de kaartjes bestellen enz... mss beetje laat maar we waren er nog niet uit of we wel kaartjes gingen sturen, maar zo bij de laatste vond ik dat wel leuk. De vorige keren heb ik ze zelf gemaakt, de eerste keer was heel mooi geworden maar het 2de kaartje heb ik echt moeten afraffelen omdat ik zo ziek was, was geen succes. Dus deze keer maar een écht kaartje.. heb een hele mooie voor 3 kindjes gevonden.

Spreek jullie later, ik zal straks nog eens komen kijken dan loop ik niet zo achter.. ;)

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oh Lianne lees net je berichtje, ik had laatst ook zo'n rare droom. Ik was net bevallen had de baby nog niet gezien en lag in de woonkamer op bed, stond even later mijn man in de deuropening (dus op afstand) met de kleine en vroeg of ik haar bij me wilde om te voeden enz. Zeg ik heel droog "nee hoor het is goed zo leg haar maar op bed ik zie haar morgen wel" Ben ik gewoon gaan slapen zonder mijn meisje te hebben gezien... ondenkbaar dus hé :confused:

10. goedemorgen allemaal,

ik heb een redelijk goede nacht achter de rug. Om 5u moest ik plassen en toen heb ik wakker gelegen tot half 7. En dan weer geslapen tot 9u. Ben nu nog wel wat duf.

Nog even werken voor m'n stage en dan deze namiddag de laatste keer! :whistle: Ik weet het, ik zeur erover :oops: , maar ik ben het echt moe!

Straks hebben wij ook bezoek aan de vk. En nadien gaan we met ons twee uit eten. We zullen er maar van profiteren, nu we alles nog ongepland (zonder babysit, of een heel verhuis) kunnen doen.
    Maar ik kijk naar onze baby uit! Hij/zij is echt zo welkom.

Ik las net het berichtje van Door. Pfff, wat moedig van hen om op zo'n mooie manier afscheid te nemen.

Saartje

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje, voel me echt een molenpaard vergeleken bij jullie en ik dacht nog wel dat 12,1 kilo netjes was!

Vannacht heb ik ook redelijk goed geslapen, wel veel wakker en veel verschillende dromen, maar zit nu nog lekker in badjas en ben nog niet van plan om daar snel uit te komen. hier regent het ook verschrikkelijk buiten en ik heb vandaag toch geen afspraken, dus ik doe lekker niet veel!

Gisteravond na het stemmen heeft mijn vriend me lekker mee uit eten genomen (hij in zijn nette pak van zijn werk, ik in mijn slons outfit, maar goed). Het was heerlijk en we hebben lekker over de baby gebabbeld en wat we nou nog precies moeten doen en wanneer. Wel raar, want dit was waarschijnlijk de laatste keer met z'n 2en spontaan uit eten zonder dat we een oppas hoeven regelen!

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Yas Saar, nog een keertje... en je zeurt echt niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het gewoon op is.....

Wat een rare dromen hebben jullie Ayla en Lianne.... Voorbereidingen op de bevalling?

Ik weet meestal niet meer wat ik droomde....

Ik heb vannacht weer minder geslapen. Veel wakker gelegen en gedraaid. Heb nu wel iets minder last van mijn heup, dus hoop dat dat zo blijft.

Elvira... Lief.....

Karin

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ach Karin deze droom is niets vergeleken wat ik allemaal heb gedroomd toen ik zwanger was van de eerste....de kleine was in 1 droom ontvoerd door oude zigeuner vrouwtjes en die dan achtervolgen de hele wereld door, vliegtuig uit boot in enz enz. Dat heeft volgens mij de hele nacht geduurd.. ik zie het nog voor me en dat 6 jaar later zo'n beetje :rolleyes:
    Het is geen echte voorbereiding op de bevalling, het betekend iig niet dat die op het punt staat te beginnen of zo. Maar het is een aanpassing aan de komende situatie. Ik moet denk ik wennen aan het feit dat het een meisje is of zo. Ik heb daar ergens nog een huivering voor, vraag me niet waarom. Mss heeft het met mijn leven te maken en ben ik bang voor wat haar allemaal kan overkomen. Ik wilde ook de eerste keer per se geen meisje hebben, ging er zelfs speciaal een echo voor maken om te zien wat het was omdat ik wist dat als het een meid was ik me erop moest voorbereiden. Nu sta ik er wel iets "normaler" tegenover, maar zo nochalant als bij de jongens nog niet hoor... mss dat mn dromen het oplossen wie weet ;)

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

vlak voor ik beviel was 13 kilo aangekomen hoor, laatste 2 weken veel vocht vastgehouden. toen was ik natuurlijk 36wkn, dus jij doet het ook heel netjes hoor.

de andere meiden zijn gewoon weinig aangekomen ;) en wij gemiddeld, nou ja jij iig ik weet niet waarop ik had gezeten nu (als ik nog zwanger zou zijn).

ik wil eigenlijk straks naar buiten maar durf niet zo goed, wat zouden jullie doen?

gr saskia

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Gewoon lekker even een frisse neus halen, als de kleine sterk genoeg is mag hij gewoon naar buiten. Ik was de eerste keer na een week al buiten (was ook koud) en met de 2de na 3 dagen al een kort stukje gelopen.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    t is hier wel echt snertweer.....

Ik heb weinig zin om er uit te gaan, maar ik moet nog effe weg....

Zou Orlando wel goed inpakken als je gaat...

Karin

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat veel geschreven weer zeg.

ik las dat je op aruba zit karina, zou ik nu ook wel willen zijn, met al die regen hier.

mijn vk zei van de week nog dat je beter 2 paracetamols nemen kon, dan had je sneller effect. wel zonder coffeine uiteraard.

je hoeft niet altijd ontlasting te hebben met een bevalling hoor. ik had met de eerste niets, en de 2e heel klein beetje. niet dat het je op dat moment wat uit maakt.

en ayla ben het niet met je eens dat ontlasting na de bevalling naar is. vaak is het omdat je er onbewust bang voor bent dat het pijn doet dat je lichaam het tegenhoud. en dan word het hoe langer hoe vervelender als het niet lukt.
    maar het hoeft absoluut niet pijnlijk of naar te zijn hoor.

suusje wat vervelend dat je draaipoging niet gelukt is. ik hoop dat je voor jezelf een goede keus kan maken.

eve ik hoop dat je verbouwing gauw wat positiever word. verbouwen is altijd vervelend, het duurt altijd langer en ze komen altijd weer gekke dingen tegen.
    ik hoop dat je snel je huisje weer in kan.

ik heb vanacht ook raar gedroomd. heel raar... mijn man had er een vriendinnetje bij. ik wou hem volgen en was toen heel hard aan het rennen, met dikke buik. hele rare droom...

pff ik word helemaal gek hier, mijn kat word altijd behandeld tegen vlooien, en nu had die vorige week dus vlooien. gatver.... alleen heb spul gehaald bij de dierenarts, en heb niet het idee dat het echt helpt.
    mischien iemand een idee wat goed en vooral snel helpt?

18. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik krijg net een leuk nieuwtje! Mijn pufvriendin die op dezelfde dag is uitgerekend als ik in vanmorgen bevallen van een dochter! Ik wil ook!

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @noura: hier wat tips, maar of het voor een kat zo handig is, haha
    http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... el=Vlooien
    Het vlooienspul bij de dierenarts is wel goed. Ik weet niet wat je hebt meegkregen, maar onze dierenarts vindt advantage een goed middel.

Vannacht weer eens erg lang wakker gelegen. Van 2.30 uur tot 6 uur. Heb in de tussentijd ook nog maar geinternet en gelezen omdat ik niet nog langer wilde wakker liggen. Uiteindelijk toch nog in slaap gevallen. Vind het echt niet leuk meer. Mag ik al blij zijn dat ik 's morgens niet vroeg hoef op te staan :)

Ik droom de laatste tijd ook best veel en raar. In het begin van de zwangerschap heb ik dat ook gehad, het komt nu weer terug :)

Ik neem ook altijd 2 paracetamol tegelijk. Een werkt echt niet.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb frontline combo gekregen (nou ja gekregen... gekocht)
    moet werken volgens de dierenarts, alleen vlooien kunnen ook in de omgeving zitten en daar moet ik dus ook vanaf. ik moet dus doorbehandelen. nu een ander middel opdoen is ook niet goed, want dan krijgt die te veel binnen.

ik heb eens gekeken op die oma weet raad site, en mischien moet ik dat azijn is proberen. vind die vast niet leuk om ingesmeerd mee te worden.
    wat een toestand zeg.

ik heb wel geslapen gelukkig, maar het was te vroeg ochtend.

wat leuk molly dat je vriendin bevallen is. nu jij nog...

Deel Deze Pagina