december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    trouwens, ik ben heel benieuwd hoe het nu met slingding is.

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dank je Noura voor je tip, twee tegelijk dat ga ik dan straks doen!
    Ga zo weer even mijn bedje in, heb de kleine naar schooltje gebracht en heb een goede nacht gehad en voel me al iets beter, minder beroerd igg (wat is het dan verleidelijk om andere dingen te gaan doen he dan in je bed te liggen, pfff!
    Maar ik ga wel zo even terug even nog wat bijtrekken!

Aruba is lekker, maar als je hoogzwanger bent en je voelt je niet lekker is die hitte ook niet alles hoor, dan zit ik liever met een dikke trui op de bank naar de regedruppels te kijken! En dat ik er gewoon weer ben ingetrapt he, dit is mijn tweede zwangerschap al hier en ik had nog zo gezegd na de bevalling van mijn dochter dit is de enige en laatste keer dat ik hier zwanger ben! Nou dat heeft dus niet lang geduurd hihi!

Ik ben nu trouwens 11 kilo aangekomen!

Noura, voor mijn honden gebruiken wij ook Frontline is ook voor teken gelijk, onze honden hebben nog nooit vlooien gehad en als mijn oudste hond twee teken heeft gehad in de 2.5 jaar dat we hier wonen is dat veel! Misschien even volhouden of ben je er al een tijdje meebezig?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nee ben net een week bezig. daarvoor heeft die de gewone frontline gehad. en hij is nu 2 en nog nooit een vlo, dus de timing is weer lekker.
    nu heb ik vorige week gelijk gebeld en kon frontline combo ophalen.
    omdat van vlooien de meeste in de omgeving zitten en niet op het dier, kan het dus allemaal wat langer duren.
    maar ik denk dat ik morgen even ga vragen of iemand mijn huis wil spuiten, en dan ga ik zelf wel een dagje weg. want ook al zie ik ze niet, ik wil het zekere voor het onzekere nemen.

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Meiden: allemaal bedankt voor jullie medeleven! Doet me echt goed. Ook hier thuis krijg ik veel reacties, maar de keuze moet ik echt zelf maken.

Otje: Als ik kies voor stuitbevalling dan moet ik bevallen als de weeën beginnen. Als ik kies voor een keizersnede, dan wordt deze gewoon gepland in de 39e of 40e week.

Ayla: Ja, dat is waar dat een keizersnede complicaties bij volgende zwanegrschappen kan opleveren. Daarom hebben ze in Deventer in het ziekenhuis de voorkeur voor vaginaal bevallen en alleen een keizersnede te doen als het echt nodig is. Ik vind dit inderdaad ook wel belangrijk. Als het nu mijn tweede kindje was, maar dit is pas de eerste en eigenlijk zouden we op termijn wel een tweede willen. Ik ken overigens ook mensen die de eerste met een keizersnede hebben gehad en de volgende zwangerschap zonder problemen met een gewone bevalling.

Ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen. De baby weegt nu 6 pond zo bleek uit de echo gisteren.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Slingding is.

Tot later maar weer!

Groetjes Suusje

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    moeilijk om te beslissen hoor suusje, vooral omdat iedereen het natuurlijk ook weer anders ervaart, en er anders tegenover staat.
    ik weet wel dat mijn neefje ook geboren is in stuit, en mijn tante heeft ook gekozen voor een vaginale bevalling. haar eerste kindje was een gewone bevalling, en ze heeft niet echt verschillen gemerkt. buiten het gewone ongemak dan ;)
    mijn neefje lag trouwens in het begin nog met zijn beentjes omhoog, omdat die dat gewend was van zijn houding in de buik.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ja dat klopt. dat zei de gyn ook, dat stuitbaby's met de beentjes omhoog blijven liggen de eerste dagen. dat trekt daarna vanzelf bij. Wel wordt extra goed gelet op een evt. heupafwijking, juist vanwege de stuithouding.

Bedankt voor je opbeurende woorden over de goede ervaringen van je tante met een stuitbevalling. Ik hoor steeds meer positieve verhalen hierover!

Gr. Suusje

7. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Suusje wat vervelend dat je die keuze moet maken..Ik wens je heel veel succes met het maken van je leuze, sterkte!

Vandaag ben ik bij de vk geweest, alles was goed, baby ligt mooi in de bekken en lag met het ruggetje links en je kon het kontje al goed voellen..is zo apart gevoel alshet beweegt dat je het dan bijna kan vast pakken :D
    Bloedruk was goed en het hartslag van de kleine was ook prima.
    5 december moet ik weer heen, hopelijk ben ik dan al bevallen hihi..ik kan haast niet wachten..
    ik had ook gevraagd of ik al voorweeen ofzo gehad had ivm de harde buiken en pijnen maar het was volgens haar niks dus ja..zal er wel bij horen..

Morgen hebben we een bedrijfsetentje en daar kijk ik wel naar uit, zal wel het laatste etentje zijn voor de baby komt..
    Dan zaterdag nog even op viste en dan hebben we niets meer ingepland..dus dan zien we het wel ;)

OP het moemnt heb ik wel erg last van dikke handen en dat alles gauw gaat tintelen, bij alle gewrichten,dus als mijn elleboog krom is gaat me onderarm tintelen ect..pff das naar tijdens het slapen :(
    Nu slaap ik de laatste dagen wel goed, heel vast en hoef ook niet meer zo vaak naar de wc snachts.
    Ik begin nu ook meer te dromen..weet alleen niet meer goed waar het over gaat..

Ik heb nu alles klaar, de vluchttas ect dus de kleine kan komen ;)
    Verder op mijn eigen weegschaal ben ik net 10kg aangekomen maar heb bij de vk niet op de weegschaal gestaan, 2 weken geleden was ik maar 7 kg aangekomen maar ja..ik weet het nu niet.
    maar denk niet veel..

Verder heb ik weinig nieuws..
    Ik ben ook benieuwt hoe het met slingding gaat..

Liefs XXX

8. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi hoi

Gisteravond een hele leuke verrassing gehad van mijn ouders, schoonouders, oom en tante en me broertje.
    Tegen 7 uur gingen we de hond uitlaten met zn tweeetjes, en me vriend zei kijk eens wie daar staan met de auto, ik keek waren dat zijn oom en tante, ik tegen me vriend we hadden toch niks afgesproken nee zei ie volgens mij ook niet. Toen me vriend naar de auto wilde lopen zei zn oom DOORLOPEN!
    Dus wij gingen netjes verder de hond uitlaten, ook hebben we nog even gestemd, en toen we terug naar huis liepen zagen we de ouders al staan bij de voortuin. Ze hadden een ooievaarsnest in de tuin gezet. Met de tekst: pas op! dit is een landingsplaats voor de ooievaar!. Vonden dit echt super leuk en totaal onverwachts. Ze hadden het deze week er maar vast neergezet omdat ze allemaal het gevoel hebben dat het kindje er eerder is dan 20 december.
    Me ouders en schoonouders zeiden voordat ze weggingen nou moeten jullie er zelf voor zorgen dat het nest gevuld wordt :)

patricia

9. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Patricia: leuk! Onze buurvrouw kwam gister ook informeren naar een ooievaar die wij nog in de schuur hebben staan (gekregen bij een verhuizing van andere buren). Ze willen dus ook de tuin gaan versieren! Lachen!

Arwen: hoef jij op 5 december pas terug te komen? Als je zover bent moet je toch wekelijks naar de vk?

Gr. Suusje

10. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik moet 29 november weer naar de VK en dan moet ik er elke week heen, Dat heeft ze me al voor anderhalf week terug verteld.

@suusje: ja dat is leuk he! vooral als je het niet verwacht :)

patricia

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Arwen idd vreemd dat je pas over 2 weken terug moet komen, hier is het tot 36 weken 2 wekelijks en daarna elke week. Ik ben vandaag ook geweest en moet nu 7 december weer terug. Alles was prima in orde, de kleine is mooi van grootte. Maar het is moeilijk te schatten bij mij omdat ik zo'n dunne buikwand heb, dan voelen ze weer te veel... en lijkt de baby groter. De vk die mijn bevalling heeft gedaan, de leukste van het stel.. kom ik helaas steeds maar niet tegen, zij kan echt perfect schatten is zo'n echte vroedvrouw. Ik hoop dat ik haar weer tref voor deze bevalling, zou wel fijn zijn.
    Ben wel vergeten om me te wegen... wel jammer nou ja volgende week dan maar weer eens proberen.

@Molly balen is dat hé, bij de jongste heb ik ook een pufcursus gedaan en iedereen haalde me in, op 1 na maar die was dan ook een tijd na mij uitgerekend.

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Karina: Jakkies, ik hoop dat je je snel beter voelt.

@Molly: Owww, lekker uit eten zeg. Ik krijg meteen honger.

@Noura: Frontline is wel goed spul hoor. Misschien duurt het even voor het effect heeft op de vlooien.

Pffft, ben net de stad in geweest om cadeautjes te kopen voor 5-12. Je moest voor 15 euro minimaal 6 cadeaus kopen. Nu zie ik mijn mannetje dat nog niet doen, dus ik heb ook zijn cadeaus op me genomen. Voor 30 euro heb ik dan ook 15 cadeaus gekocht. En dat in vier winkels. Nu ben ik gebroken en ik geloof niet dat ik nog ga koken :( Ik moet vanavond ook nog naar zwangerschapszwemmen.

13. :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    ik heb gedaan met mijn stage!

Ik reageer straks wel op alles, wou gewoon dit even laten weten (lekker egoïstisch :eek:ops).

Sewwes naar de vk en dan uit eten met mijn man.

Tot straks!

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    heerlijk Saar, nu lekker genieten!

@Ayla, ze is pas de eerste van de club die bevallen is en ook 16 dagen te vroeg, voor ons zijn er nog 2, dus ik baal nog niet hoor. Ik ga pas balen als ik rond kerst nog geen baby heb gezien bij mezelf! Ik word wel steeds ongeduldiger, ben ook zo benieuwd hoe ons mannetje eruit ziet!

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Saar: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vandaag met n vriendin gaan shoppen. Was rond 15 uur weer thuis en zooo moe dat ik net even op de bank heb liggen slapen. Ben nu nog kei duf. Sorry dat ik ff niet reageer op iedereen...

Straks naar de VK. Man kan helaas niet mee maar mijn moeder gaat mee. Vind ze wel leuk.

Gr Otje

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    doe maar lekker rustig aan hoor!

en joepie saar, heerlijk voor je! en geniet maar lekker van je etentje.

ik ben met kip bezig, en lekker aardappeltjes met kruiden, en uitjes en kaas.

ik moet nog maar een paar kleine dingetjes halen voor de sinterklaas. en dan hebben de kids natuurlijk nog op school surprises en bij de clubjes.
    maar wat mij betrefd ben ik bijna klaar. maar moet nog iets voor mijn moeder erbij. en die is volgende week ook nog jarig.

ik mag maandag over een week weer naar vk. en mijn man kan nu ook weer eens mee. is pas 2de keer voor hem, maar hij kan gewoon niet met het werk. wel leuk dat die nu wel mee kan.
    ik ben een beetje verslaafd aan het worden, moet steeds even kijken. haha

eet smakelijk allemaal

18. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ik weet ook niet waarom ik nu pas 5 december heen hoef, de afspraak is wel als ik denk dat er iets niet goed is dat ik dan kan bellen en kan komen,maar dat zal wel standaard zijn.. maar ik zou niet weten waarom het zo laat is..heb er ook niet echt omgevraagd eerlijk gezegt...

Liefs XXX

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, ik had na al het gewinkel echt geen zin meer om te koken, dus we zijn even naar de Turk om te hoek geweest voor een broodje Doner. Zit echt veel groente in daar, dus nog redelijk gezond.

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik had van de week me soesjes gemaakt en was het helemaal vergeten te vertellen.
    Ik heb een foto van de witte soesjes in me album staan en ik heb ook met bruine chocolade gemaakt.
    Ben net naar de stad geweest om slingers te halen voor als die kleine geboren is.
    Ik ben blij dat ik thuis ben kreeg een onwijze druk om me bekken en steeds harde buiken.
    Nou ik heb me klysma hoor je kon ze alleen per 4 kopen maar dat is niet erg ben allang blij dat ik ze heb.
    Jullie hebben wel weer veel bijgeschreven zeg :D

@Saar heerlijk voor je dat je klaar bent met je stage.

@Noura wel jammer dat je man steeds niet mee kan maar wel fijn dat hij deze keer wel mee kan gaan.

Ik ben trouwens nu 13 kilo aangekomen,dus Molly je bent niet de enige die meer dan 10 kilo is aangekomen.

Deel Deze Pagina