ik heb 24 april ook al een echo dat is om te kijken of het niet buiten de baarmoeder ingenesteld is dat schijnt vaak voor te komen naar het ongedaan maken van een sterrilicatie heb zelf wel het gevoel dat het goed zit hoor hihi maar ja voor de zeker heid is altijd beter en ook heel erg leuk om al zo snel een kijkje te nemen vind ik heb helemaal geen kwaaltjes en dat vind ik eigelijk wel fijn hoor groetjes angela
Hallo decembermama's, Hier Otje weer. Wat klinkt december nog ontzettend ver weg he? Ik heb er wel vreselijk veel zin in. Maar ook in de voorbereidingen. Babykamer verven, spulletjes kopen en kleertjes uitzoeken! Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Ik wel. Bij mijn 1e wilde ik dat perse niet maar nu wil ik het heel graag weten. Even nog een vraagje: Aanstaande maandag ga ik met man en dochter naar de Efteling! Ik ben dan iets meer dan 5 weken zwanger. En wij zijn alle 3 van die durfals en vindt de achtbaan en het schip en dat soort dingen echt hardstikke leuk. Maar als het kwaad kan voor de baby doe ik het natuurlijk niet. Of kan dat nu nog geen kwaad nu het nog zo klein is? Heeft iemand tips? Groetjes Otje
hi dames, afgelopen woensdag mijn 1e echo gehad om de termijn te bepalen, maar dat bleek nog niet mogelijk te zijn, dus op 3 mei gaan weer een keer Schrok wel toen ze zei dat ze niet zeker wist of er 1 ritme te zien was of 2. De tweeling verhalen spoken meteen door mijn hoofd. Ben blij dat 3 mei al de tweede echo staat!
Hallo. ik mag me ook aanmelden voor de decembermama's. Ik vroeg me af of de termijnecho tegenwoordig standaard vroeg is. Gr Amira
Ik bedoel, ik heb al een zoontje van 6 en ik kreeg toendertijd de echo pas met twaalf weken. Is dat nu veranderd? Fijne Paasdagen !!!!!
@Amira, welkom bij decembermama's. Standaard is het niet een termijnecho, enkel in het geval dat je absoluut niet weet hoelang je zwanger bent, anders staat hij nog steeds rond de 10 weken
Hier is nog een december mama! Na een heleboel raadsels over de de verwachtte datum weten we nu dat ik ben uitgerekend op 9 december. Ik heb al 1 echo gehad en op 5 mei krijg ik de volgende. Misselijk ben ik tot nu toe maar 3 dagen geweest ( wel ook hele dagen), ik ben vooral erg moe, heb heel veel last van mijn borsten, ik heb het snel erg koud en 's nachts heb ik opvliegers. Maar mij hoor je niet klagen want ik ben eindelijk zwanger!!!
Hoi hoi otje eerlijk zou ik het echt niet weten of het mag of niet, m\ ik zou voorzichtig zijn maar het enigste wa tje op dit moment niet mag is zwaar tillen, ik weet niet of het kwaad kan, als je het niet vertrouwd moet je het niet doen.ik zou de botsauto's ed vermijden.. Maar ik denk dat het wel meevalt hoor, het vloept er niet zomaar uit.. Maar wat ik al zei ..luister naar je gevoel en niet doen als je het niet vertrouwd!! Welkom welkom dames!!! Liefs XXX
Hallo allemaal, Hier nog een decembermama. Als alles goed gaat ben ik op kerstavond uitgerekend. Maar dit is nog een beetje onder voorbehoud. Ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben (vandaag NOD) en heb eerder twee vroege miskramen gehad. Om toch een beetje vertrouwen te hebben meld ik me alvast bij de decembermama's. Ik ben van plan om aan de huisarts te vragen of ik eerder een echo mag (zodra je het hartje kan zien kloppen) om er dan wat geruster op te kunnen zijn. Groetjes Noralien
Welkom Noralien, Amira en Iganoe bij de decembermama's Ik voel me heel goed de laatste week, ben alleen nog behoorlijk moe en krijg nu last van mijn lenzen. Gisteren op het werk verteld, erg spannend omdat het besef er bij mij nog niet is en ik het al wel wil vertellen.
HAllo en welkom alle decembermama's. Sinds gisteren kan ik niet meer, ik ben zo ontzettend misselijk Het lijkt alsof ik meot overgeven, maar er komt niets. In bed kan ik niet meer op mijn buik liggen, waardoor ik pijn aan mijn rug krijg. Ik lig altijd op mijn buik nl. Ik heb ineens geen honger meer en wil alleen maar slapen. Gezellig voor mijn vriend he! Stom hoe het zomaar kan van de een op de andere dag. Als dit toch zo nog acht maanden duurt ben ik gezegend Ik hoop dat het snel weer over gaat. blhhh.
Hai Yoda, Meestal houdt de misselijkheid de eerste 3 maanden aan (tenminste bij de meesten), door HCG. Daarna heb je weer volop energie. Ik ben nog steeds niet misselijk. Eigenlijk wil ik maar al te graag misslijkzijn: bevestigd nogmaals dat ik zwanger ben. Maar ja misschien ben ik een van die lucky bastards die zonder enig misslijkheid de zwangerschap doorloopt. Groet Miel
Mijn kwaaltjes zijn nog steeds erg moe zijn,ik heb gisteren maar gravitamon gekocht misschien dat een beetje helpt om meer energie te krijgen. Verder doen mijn tepels en borsten ook pijn maar dat komt en gaat en vind ik niet zo erg. En af en toe nog wat steekjes in mijn buik maar dat is ook al een stuk minder geworden vorige week was het veel erger. Het moe zijn vind ik tot nu toe het ergste.
alle nieuwe december mama's proficiat!! Ik ben de hele week al zo gigantische misselijk en moe. Ik eet bijna niet, vind alles stinken en wil de hele dag liggen. Nou moet ik eerste paasdag werken..... Ik werk in de zorg en moet voor 6 dames koken en zorgen.... Ben benieuwd hoe het me af gaat.
ik heb sinds een paar dagen een afkeer van eten. Niet vanalles, het wisselt. Ik had in de week mangocakejes gebakken, met smaak 2 van gegeten. Gisteren moest ik bijna overgeven als ik er aan dacht dat ik er nog 1 moest eten. Ik kon ze zelf niet meer zien. Mijn man heeft ze weg moeten gooien. (al lachend natuurlijk). Hetzelfde verhaal met knolseldersoep. Ook nog goed, maar ze is weg. De ene moment vind ik iets superlekker, de volgende moment walg ik ervan. Nog iemand hier last van? Ik walg nu zelfs dat ik mangocakejes heb gegeten... het gedacht alleen maakt me misselijk! Saartje
Hallo allemaal, Daar was ik weer even! Alweer nieuwe decembermama's! Leuk hoor! Welkom Patricia, Noralien, Amira en Iganoe! Met mij is alles goed, beetje pijntjes (in buik en onderrug, maar dat is goed te doen). Ik heb vanmorgen zwangerschapsbeha's gekocht (van die meegroeidingen haha). Ik heb namelijk zo verschrikkelijk last van mijn borsten de laatste dagen dat ik onvoldoende steun heb aan mijn andere bh's. Heeft iemand anders dat ook al? Na ruim 5 weken al een speciale bh? Verder mankeert er nog niets aan mijn eetlust. Ik eet nog alles, hoewel ik laatst teveel had gegeten 's avonds en dan krijg ik buikpijn. Waar ik wel moeite mee heb is het huishouden. Mijn man en ik werken fulltime en doen in de weekenden het huis, maar ik kan me er totaal niet toe zetten, terwijl ik altijd wel heel netjes ben! Ik hoop dat het later beter gaat. Vanmorgen hebben we cadeautjes gekocht voor onze ouders, we gaan het dit weekend vertellen. We hebben voor beiden een fotolijstje gekocht, waar zes kleine foto's in kunnen. In één vakje hebben we een gedichtje: "Jullie kunnen mij nog niet horen, Jullie kunnen mij nog niet zien, In december word ik geboren, Mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?" In de andere vakjes hebben we kaartjes gestopt: een kaartje met twee kindervoetjes, een kaartje met roze muisjes en een kaartje met blauwe muisjes en een tekeningetje van een baby en nog een tekening van een opa en een oma. Ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren. Beide ouders worden voor het eerst opa en oma Groetjes Suusje
Suusje: Wat een leuk idee zeg van dat lijstje! Ben erg benieuwd naar de reactie van je ouders en schoonouders! Allemaal een fijn paasweekend!! Groetjes Otje