december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja ik lees net ook dat Kelly bevallen is van een dochter. Haar naam is Daynah. Kelly; van harte en veel geluk!

Lianne: Wat spannend zeg! Nog 5 dagen en dan ben je uitgerekend!

2. Niet meer actief

Hier een januari mama, ik lees af en toe mee met jullie, ik zag dat bij de november mama's er nog maar twee niet bevallen zijn, dus jullie zijn bijna aan de beurt!

Iedereen heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat iedereen een voorspoedige bevalling heeft!

Ik ben 15 januari uitgerekend trouwens.

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi meiden,

kelly; gefeliciteerd geniet er maar van

ik had/heb ook erg veel blauwe aders bij mijn borsten, en had ook blauwe aders op mijn buik, heel zichtbaar. geen striae gekregen tijdens de zwangerschap.

ik heb nog één foto van de fotoshoot in mijn album staan, deze is van 3dgn voor mijn bevalling :) . hebben we als voorkant gebruikt voor ons kaartje.

gr saskia

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Zo he, ben even twee dagen niet geweest en moest meteen ruim 8 pagina's bijlezen! Mijn hubbie had vrijdag een verlofdag, omdat hij deze week al drie avonden had overgewerkt, dus toen ben ik niet op de site geweest.

Vales: leuk idee van die soesjes, maar als jet geslacht nog niet weet, zoals wij, dan is dat geen optie om vantevoren klaar te maken....

Karin: wat erg dat je geboortekaartje niet wil vlotten. kan me voorstellen dat je daar drukte over hebt! Zou niets voor mij zijn.

Patricia: ook ik heb een knakgeluidje af en toe. Maar niet vanuit mijn ribben. Volgens mij zit het lager en komt het meer vanuit mijn bekken. Kan dat ook?

Slingding: hoewel je alweer terug bent in het ziekenhuis: heerlijk om te horen dat alles goed gaat! Ik deel je ervaring met de stuit. Dat komt echt als verrassing, want de bevalling zal niet zo gaan als dat je wilt/denkt! Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege een stuit. Draaien bleek ook niet meer mogelijk.

Daphne: ook mijn buik is een landkaart van striae. Ik vind het zelf erger dan mijn hubbie, die maakt zich er ook totaal niet druk over! En dat tijgertje is inderdaad een leuke bijnaam!

Kelly: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Melliemel: gelukkig gaat het goed met Orlando!

Ik ben inmiddels nog druk aan het denken over de bevalling. Ik neig steeds meer naar een "gewone bevalling". Ik lees toch wel veel goede ervaringen met stuitbevallingen. Maar de keuze valt niet mee in ieder geval!

Later meer. Vanmiddag krijg ik mijn zus op visite en morgen ben ik weer van de partij!

Groetjes Suusje

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha meiden,

ik zag dat er al weer twee novembermama's bevallen zijn... Het komt nu echt dichtbij voor ons he.....

Ik heb gelukkig nog geen striae en ook geen heel erg op de voorgrond liggende aders of zo op buik en benen. Tegelijkertijd vraag ik me daardoor af of dat tekenen zijn die erop wijzen dat er nog weinig voorbereidingen zijn...

Ik ben wel al een paar dagen redelijk moe. Gisternacht wel goed geslapen, maar vannacht was het echt weer heel erg slecht. veel liggen draaien en dat komt mijn heup ook niet ten goede.... Die doet dus weer onveranderd zeer....

Suus ik hoop dat je toch kunt bevallen zoals je uiteindelijk zelf zult besluiten... Da's nog een beetje zelf de controle houden zeg maar.

oh dat scheren, vanmorgen ook weer gedaan, maar volledig op de tast....

Slingding: veel succes met de laatste loodjes in het ziekenhuis en hoop dat je snel je kleine in de armen houdt...

Mijn ribben beginnen trouwens ook aardig beurs te raken van al dat getrap van onze kleine telkens op dezelfde plek... Wordt er af en toe beetje moe van....

Karin

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh weet niet waar ik op reageren moet....

de hoofdpijn is wat minder, de verkoudheid niet. maar ik hou het zeker in de gaten want bloeddruk kan heel snel veranderen, en ik houd toch al een hele tijd vocht vast. maar dit houd waarschijnlijk verband met mijn verkoudheid. wel lief dat iedereen zo meeleeft.

vannacht was het feest hier, man hele nacht misselijk en spugen. die is uiteindelijk maar beneden gaan liggen. en vanmorgen mijn dochter weer.

fijn suusje dat je man een verlof dag had, kom je nog eens lekker aan mekaar toe. is wel fijn zo voor de bevalling.

ik heb wel blauwe aders lopen over buik en borsten, maar gelukkig nog geen striae.
    ik zag vorige week een meisje die 30 kilo was aangekomen, en die had ook op het laatst striae gekregen. nu heeft ze de kilos er weer af en is mooi slank. ik zag een babyzwem foto met haar in bikini en de streepjes zijn weer mooi wit geworden.

leuk januari mama dat je meeleest, wie weet word ik ook wel een januari mama... je weet maar nooit ;)

en kelly als je dit leest gefeliciteerd met je dochter !

ik ga nu verder met avondeten, want moet zo werken. ondanks dat ik vakantie dagen opgenomen heb, hoef ik nu een stuk minder, maar heb eigenlijk geen zin meer.
    nog een paar uurtjes... aftellen...

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: Kom je mij ook wat cake brengen? Het water loopt me in de mond, jam jam.

@Kelly: Van harte meid!

@Suusje76: Nogmaals succes met het maken van de keuze!

Scheren gaat hier overigens ook op de tast. Beetje eroverheen met het mesje en dan voelen of het glad is. Ach, je moet iets.

@Noura: Rustig aan doen he, met werken. Balen dat je een ziekenboeg hebt thuis. Beter nu dan als de kleine er echt al aan komt. Allemaal vlug nog even ziek en dan moet het over zijn hoor! Overigens zijn we vandaag 35 weken én tegelijkertijd is het nog 35 dagen. Hehe, best grappig!

Overigens heb ik vannacht EINDELIJK weer goed geslapen en ik voel me dan ook een stuk beter. Vloer ligt er nu helemaal in en als het goed is gaan de meubels vanavond naar boven, als mijn ouders komen helpen. Ik ga eerst naar de verjaardag van mijn oma (geen zin in).

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, mijn surprise heb ik net afgemaakt en hij is nog leuk geworden ook! Ik heb een kijkdoos van Mexico gemaakt (daar wil ze heen op vakantie). Gedicht is ook bijna klaar en cadeautjes zijn gekocht, dus ben ik ook weer mooi vanaf, nu kan de baby echt komen!

Ik heb vanochtend al van 4 verschillende mensen een sms gehad, ze hadden alle 4 het idee dat ik aan het bevallen was. Nou, niks aan het handje hier, al voel ik de kleine wel minder dan normaal. gisteravond heb ik ook van 7 uur tot 10.30 om het kwartier harde buiken gehad, maar toen ik eenmaal naar bed ging heb ik er niets meer van gemerkt. Het zal toch allemaal wel met de voorbereidingen te maken hebben. Alleen zo jammer dat het dan 1 dag, maar ook nog 3 weken kan duren. Het lijkt weer een beetje op de periode van zwanger willen raken!

Sorry dat ik nergens op gereageerd heb, heb het wel allemaal gelezen, maar ik weet het niet meer!

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pffff mannen! Soms kan ik me zooo aan hem ergeren! Of zijn het gewoon mijn hormonen en ben ik zelf even niet zo makkelijk de laatste dagen? :oops:

Otje

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    otje, het zijn vast je hormonen hoor die je humeur zo beinvloeden.
    Ik kan de laatste dagen ook niets hebben van mensen om mij heen.
    Mijn dochter irriteert mij ook heel erg terwijl ik altijd veel van haar kan hebben.
    Ik ben ook alleen nog maar bezig met mezelf daar heb ik genoeg aan.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff zie net mijn banner... ik heb nog helemaal niet het idee dat het zo snel gaat....

Karin

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het is weer rustig hier, zeker weekend!

Otje en Lianne, ik kan ook niet zo veel hebben hoor, ben ook erg met mezelf bezig. Hoort erbij moeten we maar denken!

Ja Duikster, de kans is groot dat je deze week je baby gaat zien, spannend he!

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo ben weer lekker thuis, en het eten staat in de oven. nog een paar uurtjes werken en ik kan ook aan mijn verlof beginnen.

toen ik thuis kwam had mijn man het kastje opgehangen boven commode. en het is super geworden. lekker de laatste wasjes draaien deze week en inrichten.
    leuk he daphne, die 35 weken, en nog 35 dagen te gaan. heerlijk ook dat bij jou het kamertje af is. ben benieuwd ;)

duikster het gaat hard he? echt ieder moment kan het nu komen bij de eerste mamas van december. ik vind het heel spannend hoor.

ik moet nu gauw de keuken in, want straks gaat het niet goed... hahaha

14. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Ik heb vanacht helemaal niet geslapen. Had stekende pijn in mijn buik. BEn ook vaak naar toilet geweest voor ontlasting.. Heb mij constant afgevraagd, of het mijn darmen waren die op hol geslagen waren of dat ik voorweeen had. Ik heb ook bruinachtig slijm gehad
    Tegen de ochtend is de pijn toegenomen en heb nog steeds pijn. Zo om de 10 minuten, een stekende pijn, wat een minuut duurt..
    De vk hadden wij vanmiddag gebeld. Volgens haar had ik pijn, vanwege slijmverlies.
    Ik vraag mij af of dit gewone voorweeen zijn of dat het snel gaat gebeuren...

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    spannend sellie,

als je in bad douche gaat neemt het dan af of blijft het....

als het vlijft lijkt het de voorbode...

groet Karin

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Sellie, het klinkt iig erg hoopgevend allemaal. Vaak gaa je darmen harder werken vlak voor je bevalling begint, ik heb bij allebei de keren voor de bevalling heel veel tijd op het toilet doorgebracht. Het slijm dat zou je slijmprop kunnen zijn, en vermengt met bloed kan dat betekenen dat de ontsluiting ook al begonnen is. Dit in combinatie met de pijn die regelmatig is en een minuut aanhoudt... nou meid ik kan het mis hebben natuurlijk maar ik denk eigenlijk dat het niet zo lang meer gaat duren voor je ;) en als dat zo is.... zet um op!

Ja Karin het gaat hard hé ineens, ik ben eind dec uitgerekend en mag zelfs over ander halve week al thuis bevallen... tis wat! het duurt voor ons allemaal niet lang meer gelukkig! Ben zooo nieuwsgierig naar hoe mijn meisje eruit ziet, kan bijna niet meer wachten!

Hier weer een rustig dagje. Mn bed staat nu in de wk en op klossen naast de computer dus ik vermaak me wel. Ik ben nu een dekentje aan het haken dus ik hou mezelf wel bezig. Heb via marktplaats een sluitlaken op de kop getikt voor een 10tje ze heeft hem zelf maar een paar dagen gedragen en was de eerste eigenaar dus echt een mazzeltje. En ja hij is voor iedereen goed om te gebruiken dat heb ik volgens mij ook gezet in dat vorige berichtje, maar dus in het bijzonder als je bekkenklachten heb. Ik vond het echt heerlijk toen ik dat ding omkreeg, ik was lekker gewassen, sluitlaken om frisse pyjama aan... heerlijk je komt dat helemaal bij na de bevalling.... oooh erg zeg ik heb echt heel veel zin om te bevallen! Vooral als ik bezig ben met de voorbereidingen, het komt nu zo dichtbij, ik weet nu bij elke stap die ik neem hoe snel het vanaf ny gaat. Ik had bv laatst de kraamzorg aan de telefoon voor de intake en ik herinnerde me weer hoe snel het de vorige keer gegaan is na dat telefoontje.. heel gek was dat. En dan al die vragen over de tijd erna, het blijft ook na 2 kinderen nog heel onwezelijk om me voor te stellen dat ik er straks nog een kindje bij heb.

Ik reageer morgen wel op andere berichtjes ik ga nog even haken en dan slapen.

Truste!![/list]

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    dat is het hem nu net Ayla!
    ik kan me nog maar moeilijk een voorstelling maken van hoe het dadelijk zal zijn..... Maar ja, bij ons is het ook de eerste. Op de een of andere manier leef ik er al 8 maanden naar toe, maar blijft het heel onwerkelijk. Nu staat alles klaar in huis, kamer af, box in de woonkamer, wipstoel etc.. maar als ik er naar kijk kan ik me toch nog moeilijk voorstellen dat daar heel binnenkort een kleintje van ons samen in ligt....

Karin

18. dat gevoel heb ik ook duikster. We hebben er ook zo naartoe geleefd, maar nu het zo dichtbij is, kan ik het me ook niet voorstellen.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb net 3 x (steeds met een kwartier ertussen) flinke krampen in mijn buik gehad. Ook werd mijn buik heel hard. En net (tijdens de 3e pijn) moest ik ineens flink naar de wc... eens kijken of het zo nog terug komt of dat het toch mijn darmen zijn geweest... spannend wordt het wel nu.

Lianne en Molly: het zullen idd wel mijn hormonen zijn. Ik kan echt nog maar weinig hebben van man en dochter. Soms voel ik me daar wel eens schuldig over maar kan het op dat moment soms echt niet helpen... :oops:

Welterusten, ik ga zo proberen te slapen!

Gr Otje

20. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Hier even een update van mij, heb niet alles gelezen wat hiervoor is besproken, wat heb al heel de dag last van mijn buik, soort menstruatieklachten!
    Ook ik vraag me dan af is het mijn buik dat gewoon even van slag is of mijn darmen of zijn het idd voorweeën?! Echt heel vaak naar het toilet moet ik niet, maar heb echt al heel de dag last van een zeurende pijn! Ken dit niet echt van mijn dochter namelijk, dus...
    Gelukkig moet ik morgen naar de vk dus dan geef ik het wel ff aan en hopelijk kan zij mij meer vertellen!
    Morgen horen jullie dus meer van mij!

Truste voor straks, bij ons is het nu etenstijd, niet dat ik heel erg honger heb, maar maak wel een stukkie vlees klaar zo!

Deel Deze Pagina