Net terug van de manueel therapeut. Hij heeft wat geduwd, gedraaid en getrokken. Maar zodra ik van de behandeltafel afstapte deed het weer als vanouds zeer Moet dus eerlijk zeggen dat het niet echt geholpen heeft. Maar wie weet is het effect later pas merkbaar. Volgende week ga ik nog een keer. En als dat ook niet helpt dan moet ik het maar gewoon uitzingen die laatste weken. @Karin: welke oefeningen heb jij mee gekregen? Ik moet gaan zitten en dan m'n rug hol en bol maken zodat m'n bekken kantelt en verder zoveel mogelijk m'n bekken proberen te ontspannen.
Hoi Eve en Ayla, ik ben onder behandeling van een orthomanueel therapeut al jaren, is dus geen fysio. Deze heeft gisteren mijn bekken rechtgeduwd (hierbij wervels teruggezet in oorspronkelijke positie, ik voelde ze ook verschuiven) De pijn neemt nu flink af... Daarnaast heb ik adviezen gekregen om vanuit liggende houding op te staan: knieeen zoveel mogelijk optrekken naar mijn borst en me dan min of meer van bank en/of bed af laten glijden zo mogelijk met mijn buik naar het bed/bank toe zodat je het gewicht als laatste hebt. Het hol en bol maken van de rug ken ik ook Eve, dat werkt wel, maar leer ik ook bij de yoga..... Bekken goed kantelen is de remedie....., maar valt niet mee met een buik die steeds naar voren hangt.... Oh Saar, bij mij neemt de pijn langzaam af ipv toe, dus het heeft echt wel geholpen gisteren.... Eve een warm bad/douche om je spieren te ontspannen na een bezoek aan de manueel therapeut wil ook wel eens helpen bij mij..... Succes met de laatste loodjes, het blijft zwaar ook hier... Karin
Ik ben inderdaad benieuwd of Sellie bevallen is. Haar laatste berichtje is van zondag..... Ik heb net nog een foto geplaats van mn buik, vanochtend gemaakt... Zal wel een van de laatste foto's worden (hoop ik) Gr Otje
Hallo allemaal. Ik ben 1 van de 2 novembermama's, waarvan het beebje totaal geen haast heeft Gister ben ik lichtjes gestript bij de VK, maar helaas pindakaas, geen effect. Ik heb al ruim 2 weken gerommel en gepruttel, maar het kindje zit nog heel ruim in heel veel vruchtwater. Dus het heeft het wel naar de zin. Ik ga jullie verhalen ook lekker een beetje bijhouden, want tja wie weet. Als het allemaal tegenzit dan wordt ik uiterlijk vrijdag 8 december ingeleid. Het is wel allemaal superspannend hoor, maar wel leuk! Groetjes Jantien
Zo zie je maar weer dat er vele behandelmethoden zijn. Ik ben in behandeling geweest bij een oefentherapeute/mensendieck en de oefeningen die jullie noemen, heb ik ook van haar gehad. Als je buik in de weg zit bij het bekkenkantelen kun je ook op handen en knieën gaan zitten of staand voor een dressoir/tafel deze oefening doen. Verder is de "kwispeloefening" (kont/bekken van links naar rechts bewegen) ook een hele goede, evenals de boeddhahouding (in kleermakerszit). Als zithouding niet meer met je benen over elkaar, maar benen wijd of de mannenzit! Gelukkig helpt bij de meeste van jullie de behandelingen in ieder geval! Over de steken in ons muts: ik heb het af en toe zo erg dat ik amper kan lopen! OEF! Erg vervelend inderdaad. En volgens mij komt dat door het indalen, en Ayla niet (alleen) door het hoofdje, want ik heb een kontje beneden liggen.... haha! En tot slot: ook mijn urine is nooit gecontroleerd, tot vorige week. Ik moest voor het eerst naar de gyn en had prompt een te hoge bloeddruk (95/120). Toen moest ik ter plaatse in een pietepeuterig klein potje plassen terwijl ik net daarvoor thuis al was geweest... Ging niet echt goed dus, was al zo weinig en ook nog de helft ernaast! Otje: 3 weken oud en 3 kilo is een klein kindje zeg! Lijkt me beter dan een ruime 8 ponder! Zo ga weer. Groetjes Suusje
@Karin: Nogmaals van harte meid! @Otje: Oei, wilde dromen? Spannend! @Eve: Balen zeg, dat het niet heeft gewerkt @Jantien: Oei, dan wordt je misschien ook een decembermama. Het is schijnbaar veel te gezellig bij jou om eruit te komen
hihi het is hier ook gezellig bij de decembermamas, hoewel we nog niet zo veel paginas hebben als de november mamas. welkom dus jantien, en ik heb ook de novembermamas in de gaten gehouden, en nu zijn wij dus bijna aan de beurt.... bedankt voor de felicitaties wat betrefd de neefjes. maar het zal met kerst niet veel drukker worden hoor, het is van de marokkaanse kant van de familie en die vieren geen kerst. maar daarentegen is het daar wel vaak de zoete inval. en we hebben dit jaar het offerfeest op 31 december, maar wie weet ben ik dan bevallen, bezig op wachtende... wie weet. otje wat een net buikje heb je! ik heb vandaag al tegenstrijdige opmerkingen gehad. ik was vanmorgen op de koffie en daar hoorde ik dat ik een mooi niet zo groot buikje had. en even later kom ik de buuv tegen en die zegt dat ik toch wel dik ben. tja het is maar hoe je het bekijkt. ze dacht ook dat ik een meisje kreeg, ik zou tekenen in mijn gezicht... ik hoor van veel kanten dat ze denken aan een meisje.... haha wij weten beter... hihi suusje de "kwispeloefening" die is leuk. die hoor je veel , ook van mensen die op zwangerschap gym zitten. jammer eve dat het niet zoveel heeft uitgehaald bij de manueel therapeut. mischien word het nog wat beter. ik hoop het voor je. nog een paar dagen en dan mag je in je huisje he? heerlijk... ik ben net een wasje met wat donkerder kleertjes aan het draaien, en dat is als het goed is het laatste. ik ben alleen zo dom af en toe, of vergeetachtig, zet ik de machine aan, en dan vergeet ik het wasbolletje er in te doen. vanavond naar de verjaardag van mijn moeder, en morgen is het zoontje van mijn vriendin jarig...
Ik hoor ook allerlei verschillende dingen. De een zegt dat het nog best mee valt en anderen vragen of het er toch stiekem geen twee zijn! Oooh wat vind ik dat toch een domme stomme opmerking! Net of ik dat zelf dan niet zou merken ofzo? Pffff (last van mn hormonen?) Gr Otje
Noura, dat domme heb ik nou ook. Laatst kwam ik iets in de koelkast tegen wat er totaal niet in thuis hoorde! Ook ben ik erg onhandig geworden. Met koken gooi ik dingen over de vloer enzo, totaal onberekenbare handelingen waar ik niets aan kan doen. Zo erg! Laatst gooide ik een bakje geraspte kaas over de vloer i.p.v. het eten. Zal er dus wel bij horen, hihi!
Hallo Meiden, Hier gaat het redelijk de rug en buikpijn is er nog steeds, douche helpt ook niet echt tegen me rugpijn helaas. Vannacht weer veel wakker geweest en veel moeten plassen, ook had ik het af en toe bloed heet vannacht. Vandaag ga ik niet veel doen, beetje opruimen en aardappels schillen en afwassen. Me vriend moet vanavond weer naar school toe, zoals elke dinsdag en donderdag avond. Hij heeft namelijk sinds augustus een nieuwe baan, en hiervoor moet hij een opleiding assistent monteur (electriciën) volgen van 1 a 2 jaar. Maar we weten wel waar die het voor doet, dus is het de moeite waard. Ik kijk er nu al heel erg naar uit hoor, dat ik vrijdag alweer naar de verloskundige mag. Weten jullie toevallig dat als je verloskundige naar het hartje luisterd of je het dan mag en kan opnemen met je telefoon? Of kan dit kwaad, i.v.m de stralingen?
Ik heb alleen heel erg dat ik dingen vergeet, ik leid echt aan dementie op het moment. Bijvoorbeeld gistermiddag had ik iets in me hoofd, en ik zei tegen mezelf dit moet ik vanavond even tegen me vriend zeggen. Dus hij kwam thuis en ik was het gewoon vergeten, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik me vriend riep terwijl ik onder de douche stond en ik dus iets tegen hem wou zeggen. En dan was die er en dan was ik het gewoon stom weg vergeten, maar het zal er inderdaad wel bij horen denk ik hoor.
Ah dus hier zijn de nachterlijke slaapproblemen ook behoorlijk heftig. Met het plassen heb ik mezelf de afgelopen 4 weken een beetje aangeleerd om niet bij iedere melding van de blaas te reageren. Ik had dan ook 3 druppels en dat was het. Ivm angst voor een blaasontsteking wacht ik nu gewoon tot ik echt heftig moet. En daar is mijn lijf een beetje aan gaan wennen, zodat ik nu ipv om het uur wakker word, om de 2 uur moet plassen. Verder ben ik heeeeeel veel wakker van het trappen van droppie. Volgens de VK is mijn baarmoeder zo ruim voor het kindje, dat het nergens in de knel zit en lekker rond kan zwemmen in het ruime zwemwater. Het heeft het dus echt wel naar de zin. Het is wel fijn om met jullie mee te lezen, want bij de november mama's zijn ze eigelijk op Femmy en mij na allemaal bevallen. En met de beebtalk kan ik nog niet mee doen.
Hey Jantien, Dat is inderdaad een goed idee, dat als je je blaas dat aan kan leren. En het is inderdaad niet echt heel leuk voor jou en femmy om nu mee te kletsen bij de november mama's, hun hebben nu allemaal al hun kindje en hun bevalling om over te kletsen en jullie nog niet. Maar 1 ding is zeker meis, het zal echt niet lang meer duren denk voor dat jullie je kleintjes ook vast kunnen houden en voor dat jullie ook lekker over babytjes en bevallingen mee kunnen kletsen he. En misschien vind je kleintje het gewoon echt te lekker bij jou, en heeft hij of zij zoiets van nooouuu nog eventjes dan . Maar nog ff volhouden meis, spoedig heb jij je kleine beebie ook bij je hoor.
de laatste nachten moet ik ook vaker naar het toilet, om de 2 uur ongeveer. maar ik kan niet proberen het op te houden want dan slaap ik helemaal niet meer. dus toch maar het bed uit, met veel gesteun, want ik heb zere knieen en hielen als ik opsta. ik doe soms hele domme dingen hoor, ik leg spullen ergens waar ze niet horen. ik had laatst briefgeld in mijn hand, en toen ik vuilnis weg moest gooien had ik dat ook weg gegooid. (gelukkig kwam ik er wel achter) ach ja, ik hoop maar dat dat straks over gaat, maar hoor wel eens dat dat nog een paar maanden in je lichaam kan blijven zitten, al die hormonen.
Ow lekker, nou ik hoop het toch niet he. Maar opzich is het ook wel logisch, je kan natuurlijk niet meteen verwachten dat alle hormonen uit je lichaam zijn. Misschien een rare vraag he, maar wat houden kraamtranen eigenlijk in? En ik heb nog een vraagje aan jullie alle, ik hoop dat iemand antwoord weet. Ik heb sinds een paar dagen dat als ik sta te douchen, ik het gevoel heb of ik constant moet plassen. Ook al heb ik net geplast, dan hou ik nog steeds dit gevoel en alleen als ik onder de douche sta weet iemand wat dit kan zijn of wat dit is of hoe dit kan?
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer even. Mijn voorspelling om op de 28e november te bevallen gaat waarschijnlijk niet uitkomen.... Vanochtend ben ik weer naar de verloskundige geweest en alles was weer goed, geen echt nieuws eigenlijk. Vanmiddag ga ik bij mijn pufgenoot op kraambezoen die donderdag bevallen is van een dochter. Wel vreemd, want ze was, net als ik, ook op 9 december uitgerekend. Die kleine van mij zal dus ongeveer zo groot zijn als die van haar! Ik ga nu weer even wat fotootjes in mijn album zetten.
Hallo Allemaal, Voor de meiden die het leuk vinden en die msn hebben, dit is mijn msn adres: blije_lieve_mama@hotmail.com en als jullie willen mogen jullie mij toevoegen