Ik moet eerlijk bekennen dat ik het idee (inclusief gedichtje) van een ander forum heb gehaald. Maar ik zeg altijd: beter goed gejat dan slecht bedacht! Enne: jullie allemaal natuurlijk ook een goed paasweekend! Groetjes Suusje
Suusje, wat een leuk idee! Misschien dat ik dit wel wil ook wel 'afpakken'! Wij gaan (proberen) te wachten tot 10 weken. We zullen wel zien hoeveel geduld we nog hebben. Mijn ouders worden ook voor de eerste keer grootouders. Bij mijn man zijn ze nu pas in december grootouders geworden, dus voor hen zal het de tweede keer zijn. Iedereen ook een fijn Pasen! Saartje
@ Saartje, lachen hoor dat jij alles weggooit. En dat je alleen al misselijk wordt van de gedachte. @suusje, leuk idee, heel veel plezier met het vertellen, geniet er maar van. Aan de nieuwe decembermama`s, welkom. Wat zijn we al met vele!!!! Gister de hele dag een weeig gevoel in mijn buik. Niet echt misselijk, maar als ik iets gegeten had dacht ik blehh. En als ik dan weer honger had protesteerde mijn maag ook weer. Vandaag de hele dag een beetje "dizzy". Bloeddruk laten meten door collega, onderdruk was iets laag. Andere collega zei: Je bent toch niet zwanger, dan kun je ook last hebben van duizeligheid. En ik met een stalen gezicht: Nee hoor, ben je gek!!! Ik wil het echt nog even voor me houden. Net met de post cadeautje gekregen. Van mijn schoonzusje. Een leuk kaartje en een zwangerschapsdagboek, waar je per week kunt bijhouden wat je voelt, wat er gebeurt is, afspraken bij VK, enz. echt te gek!!!
@ Saar: je mag het idee "jatten" hoor! @Hope: ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor, om met een stalen gezicht glashard te ontkennen! En wat een leuk idee om een zwangerschapsdagboek bij te houden! Groetjes Suusje
Hallo dames, Welkom decembermama's, hoe meer mama's hoe meer vreugde hihi!! Ik vind het zo leuk deze topic alle mama's en kwaaltjes bij elkaar en delen van dingen! super! dat wou ik nog even weer kwijt Vandaag gaat alles wel goed, ben alleen weer heel moe..af en toe voel ik mijn borsten en een steek in mijn lies/buik..het hongergevoel is nu een beetje onder controle (hoop ik)maar slapen kan ik op het moemnt als de beste Gister heb ik aan mijn schoonmoeder moeten vertellen dat ik zwanger ben, was niet echt in de planning..... Mijn vriend die moest gister naar het ziekenhuis en ik heb geen rijbewijs en mijn schoonmoeder die zou rijden..Nu had ik die ochtend een afspraak bij de ha dus ik kon niet meerijden, zou op de fiets achterna komen, maar zei vroeg zich dus af waar ik was en waarom ik bij de dokter was..dus kon het eerst wel op houden "controle" maar verder hadde n we niets gezegt, ik moest dus van de ha bloedprikken indezelfde ziekenhuis en gelijk een afspraak maken voor een echo, ook daar.. Nadat mijn vriend weg was gebracht naar de operatiekamer moest ik dus die dingen doen...ja kan haar daar niet laten staan, ok bloedprikken was nog iets dat je kan verklaren maar die echo word wel iets moeilijker.... Dus heb ik het haar maar verteld, ook al zouden we het samen doen..pffff erg moeilijk hoor om het nog even stil te houden :S Vanavond komt ze weer en zal er denk ik wel over gesproken worden, heb het me vriend dus gisteravond verteld dat ze het wist, wat moet ik anders???? Hou ook niet zo van liegen of er om heen draaien. Ben benieuwt hoe het loopt.. Nu mijn schoonvader nog :S (mijn schoonouders zijn gescheiden) Suus een top idee hoor!! denk dat ik het ook zo een beetje van je ga pikken, het gedicht in elk geval!!! Hoe is het verders met iedereen????? Liefs knuff XXX
hallo allemaal, wat zijn er de afgelopen dagen weer veel decembermama's bijgekomen. Gezellig!!! Wij zijn vanochtend bij mijn opa geweest. Hij had nog steeds onze trouwfoto's niet gezien! ahum.... dat was niet zo netjes van ons natuurlijk na ruim 9 maanden. We hebben hem ook verteld dat als alles goed gaat hij in december zijn eerste achterkleinkind mag komen bewonderen. Hij was er helemaal stil van... en zei toen: ik hang in december de vlag uit.... en dan eens kijken wat alle anderen hier in de hof er van zeggen. Lief he!!! Karin
AnitaV en Noralien, ik duim echt de komende weken voor jullie en hoop dat jullie snel geruststellling krijgen of de echo's. Ondanks dat het voor ons allemaal spannend is, is het voor jullie wel extra spannend nu!! Karin
Heeey, was een inwendige echo niet een optie dan?? Wat raar, ze kunnen toch altijd een termijnbepaling doen? of is dat weer een nieuwe regel? Ik ga nl as vrijdag voor een termijnbepaling, vroege echo ofzo..
Dag dames.. Ik heb nog een aanrader voor jullie. Misschien oud nieuws, maar goed altijd handig om te vermelden toch? Naast het gebruik van foliumzuur, is het aan te raden om Roosvicee ferro te drinken ( 1 eetlepel per dag is voldoende). Dit is een vruchtensiroop, rijk aan ijzer. Dit blijkt erg belangrijk te zijn, met name tijdens de zwangerschap.. Ook heb ik zelfs gehoord (of dat waar is weet ik niet...) dat het misselijke gevoel in de eerste paar maanden bij gebruik hiervan kan afnemen!
Ik lees steets dat jullie al zo vroeg een echo hebben gehad. En dat er nog 1 word gemaakt : Dat is in rotterdam niet :x ik vind dat niet leuk Als je je kindje wil zien moet je er voor betalen pffff Hier mag het pas met 20 weken dacht ik Liefs Manon.
Dag Manon, ik denk niet dat dit et rotterdam te maken heeft.. Ik denk dat dit te bespreken is met je verloskundige.. En vaak moet er aanleiding voor zijn, heb ik begrepen. Bijv. bloedverlies, eerdere miskraam, vraagtekens hoever je bent en ook soms als je je heel erg ongerust voelt.. Misschien kun je een vk bellen en vragen ofe r een mogelijkheid is om een vroeg echo te laten maken..
Ik denk dat het ook ligt aan de VK hoor. Bij onze eerste was er geen sprake van de bovenstaande dingen. Maar de Vk begreep hardtsikke goed dat wij natuurlijk graag een echo wouden en heeft het toen idd afgeschoven op niet precies weten hoe lang zwanger.
We zijn weer een dag verder en merk dat langzaam het gevoel van blijdschap toeneemt. Ik durf na te denken over hoe het straks allemaal gaat en verlies af en toe zelfs het gevoel van angst. Wel houd ik steeds ff mijn adem in als ik naar het toillet ga. Ik denk/hoop dat het blije gevoel de komende dagen/weken toeneemt en de angst verdwijnt. Toch wel eng hoor, zo'n zwangerschap.
Ik ben pas 3 weken en 4 dgn zwanger. Ik weet het pas een paar dagen en heb een cyclus van 23 dgn. ziet er zo stom uit, een banner van nog geen 4 wkn
Ik zie nu dat als ik de uitgerekende datum bereken dmv de calculator en dan een banner aanmaak, ik al verder ben. Er wordt blijkbaar rekening gehouden met een kortere cyclus. Ik ben dus verder dan wanneer ik vanaf mijn laatste menstruatie reken. Ben nu dus 4 weken en 1 dag zwanger
Hallo allemaal, ik wil even iedereen vrolijk pasen wensen!!!! iemand nog leuke ideeen om je ouders/schoonouders te vertellen dat we zwanger zijn?? ik neem die ene zeker mee met het fotolijstje en de decembergedicht!! die is gaaf maar zijn er meer ideeen?? Hoe is het trouwens verlopen met dat kodo aan de ouders?? wat vonden ze ervan?? Sorry ik ben de naam even kwijt wie dit ook al weer heeft gedaan Liefs XXX
Ik kijk nog steeds op het toiletpapier of mijn og niet gekomen is. Het is zo onwerkelijk allemaal. Ik moet nog een opdracht maken voor school ( ik studeer rechten, geen richting om te volgen als je zwanger bent) Het is zo theoretisch en ik kan alleen maar denken aan baby's, baby's en kinderkamers. Maar ik ga nu echt beginnen anders ben ik zometeen weer moe ( ook al zoiets) Fijne paaszondag iedereen
@sellie het was een inwendige echo, maar ook dan kan het wel eens zijn dat niet alles te zien is. En dat was in dit geval zo. Ik heb inderdaad het geluk dat ik een goede begleiding heb en weer terug mag komen. @manon, iedereen kan een vroege echo krijgen, gewoon om te bepalen hoelang je al zwanger bent. Je dient dan aan te geven dat je niet weet hoelang je zwanger bent.