VROLIJK PASEN ALLEMAAL! Arwen, dat ben ik als je plaatsgenoot nog wel! Never mind, nu al last van zwangerschapsdementie? HAHA, geeft niet hoor! Als je nog meer ideetjes wil, ik heb hem van de site www.mijnkind.nl, onder forum en dan topic "net zwanger". Succes ermee! Groetjes Suusje PS. Lullig dat je schoonmoeder er op die manier al achter moest komen dat je zwanger bent! Maar goed, soms kun je dat gewoon niet verborgen houden. Hoe is het nu met je mannetje dan?
Heyyyy suusje, sorry hoor ik was het echt ff kwijt, ik vergeet wel vaker wat:S Ik zal even kijken op dat forum dankje ja heel lullig he pffff maar ja ze vind het wel geweldig hoor!! kunnen er nu wel gewoon over praten en dat scheelt heel erg..dus nu zijn we aan het nadenken hoe we het onze ouders samen gaan vertellen.. Met mijn mannetje gaat het wel redelijk, snurken vannacht en ik was al zo moe dus ben op het andere bed gaan liggen maar hoorde m nog..pfff deuren dicht gedaan maar niet vee slaap gehad *zucht* er komt nog veel bloed uit de neus..bah! dinsdag moet hij weer heen en dan worden de watten/gaas uit zijn neus verwijderd :S Hopelijk word hij gauw beter is niks zo..hij ligt de grootste tijd te slapen..maar ja als het maar beter word is alles goed Hoe is het dan met jou suusje??? Ga je nog leuke dingen doen? Liefs XXX
hallo, ben nieuw hier op het forum, en ik ben 6 weken en 2 dagen zwanger, heb al redelijk last van misselijkheid in de ochtend en ik ga 2 mei voor de 2e keer naar de VK, ik was 11 april ook al geweest, om te bepalen hoever ik was. volgens de rekenmethode zou ik 7 weken en 4 dagen zijn geweest, maar volgens de inwendige echo was ik 5 weken en 4 dagen, dus de volgende keer ben ik 8 weken en 4 dagen. Gelukkig was er 11 april al hartactiviteit te zien, je schrikt toch wel een beetje als blijkt dat je nog niet zover bent.
Wat krijgen we een grote groep, gezellig hoor! Ik hou ook een soort dagboek bij. Ik heb het boek 9 maanden moeder worden gekocht, dat bestaat uit 2 delen. Het ene deel is de beschrijving per maand wat er allemaal met je gebeurd en het andere deel is in de vorm van een dagboek. Hierin kun je per maand bijhouden wat er gebeurd. Is erg leuk om bij te houden, ook later voor je kind om terug te lezen. Ik ga nu lekker van het zonnetje genieten!!
Hoi meiden, Met mij is alles goed. Maak me een beetje zorgen omdat ik een ienieminie klein beetje bruin verlies had. Daarbij heb ik ook lichte menstruatieachtige krampjes. Zit nu half internet af te speuren of dat normaal kan zijn. Conclusie is dat dit mogelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Suusje P.S. @Arwen: nee, we gaan niets bijzonders doen dit weekend, behalve dan onze ouders vertellen dat ik zwanger ben....
@suusje, Ik zou me niet te veel zorgen maken. Bruinverlies komt heel vaak voor en zelfs helderrood bloed hoeft niets te betekenen. Zolang je geen echte bloeding krijgt zou ik me niet ongerust maken. Groetjes Noralien
Noralien, bedankt voor je opbeurende woorden, maar ik blijf piekeren. Pas als het weg is ben ik weer gerust.... We hebben in ieder geval besloten nog even te wachten met het vertellen aan onze ouders. Groetjes van een piekerende Suusje
Ik heb ook een zwangerschapsdagboek die had ik vorig jaar al gekocht,hij is van Anne Geddes. @ Suusje maak je niet teveel zorgen ook al is het moeilijk waarschijnlijk is het niets.
Kan ik me heel goed voorstellen hoor suusje. Ik kijk zelf iedere keer als ik naar het toillet ga eerst of ik geen bloeding heb. Ik hoop voor je dat het snel over gaat. Dan kun je weer lekker gaan genieten. Groetjes Noralien
Dankje wel voor de uit leg Sellie. En eigenlijk maak ik me niet meer zo druk Want als je eerder een echo krijgt zie je toch niet echt veel. Ja je ziet wel wat natuurlijk, maar met 20 weken heeft de baby al alles Ik wacht lekker rustig af tot dat ik mag Ik heb ook nog geen afspraak bij een vk. Dat doe ik van de week wel. Liefs Manon.
heyyyy suusje, Is het veel?? ik denk ook dat jeje niet zoveel zorgen hoeft te maken..bruinverlies kan te maken hebben met een gesprongen adertje..zolang je niet echt een menstruatie hebt kan het geen kwaad. Maar vertrouw je het niet zou ik gewoon de dokter/HA bellen, helaas moet je dan nog even wachten..rotweekendes ook Ik wens je veel sterkte meis, probeer je niet te druk te maken Liefs Dikke knuf XXX
Hey Suusje, heel veel strekte met alles, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik kijk ook nog altijd op de wc hoor in toiletpapier.... Voel me zo moe de laatste dagen. Lig nu weer in bed. Ik heb echt last van mijn buik, opgezet. Ook steken links. Ik kan alleen maar slapen slapen slapen en ben niet wakker te krijgen. Vandaag was het half2!!!voordat ik opstond. Moet wel paar keer per nacht uit mijn bed om te plassen. Het lijkt net alsof ik wordt geleefd, ik voel me echt anders, soms heel dromerig. Ik krijg ook niet meer veel mee wat anderen zeggen. Vandaag hadden we doopfeest van de dochter van mijn zus, maar ik ben blij dat ik nu in bed lig! We zijn echt al op tijd weggegaan. Hebben meerdere van jullie hier last van? Ben blij dat ik morgen vrij heb, maar ben benieuwd hoe ik dinsdagochtend mijn bed uit kom.
Ja ik ben ook elke keer super moe kan echt niet tot laat opblijven zoals ik normaal doe en ik kom ook erg laat me bed uit. Morgen moet ik weer werken en dan moet ik kwart over 6 me bed uit en dat is de laatste tijd ook een ramp. Ik ben blij als de vermoeidheid voorbij is.
Ik had het er net met mijn vriend over dat ik zo ontzettend moe ben. Is echt niet normaal. Ben nét zwanger, maar zó moe... Vanmiddag nog ff geslapen en nu heb ik weer zoiets van, ik ga naar bed. Klinkt dus heel bekend. Maar het geeft mij ook wel een geruster gevoel. Ik heb al veel meer zwangerschapsverschijnselen dan bij de eerdere 2 zwangerschappen die in een vroege miskraam eindigde. De test was ook al veel eerder positief. Is misschien toch een goed teken?! Mijn lichaam is hard aan't werk om een goed verblijf voor onze uk te zijn, tóch?!
Hallo allemaal, Allereerst natuurlijk allemaal super gefeliciteerd!!!! Ook ik sluit me aan bij deze groep, ook ik ben een december mama Uitgerekend op 16 december. Vorig weekend met clearblue digitaal getest en jawel ZWANGER, daarna de 2 testjes die ik nog over had ook gebruikt omdat ik het niet kon geloven....ook allebei zwanger ha ha. Ik heb er een foto van gemaakt en hem op de computer gezet, als ik dan weer es aan het twijfelen ben open ik hem gewoon hi hi zooooooooooo stom. Aanstaande woensdag komt moeders voor moeders bij mij langs. Dan doen ze nog een keer een test.....en dan ben ik toch weer zoooo onzeker, bang dat het toch negatief is. Gek he, normaal ben ik altijd nuchter en zeker van mijzelf nu ben ik emo en over zoveel dingen onzeker. Ach dat zal er wel bij horen. Verder heb ik last van normale (zoals ik heb kunnen lezen) symptomen: Moe, pijnlijke borsten, steekjes in mijn buik en een opgeblazen gevoel. Ik heb het inmiddels mijn moeder en mijn broertjes verteld. Verder weet een goede vriendin van mijn het en het maatje van mijn vriend. Ha ha we hadden allebei afgesproken het niet te vertellen maar hebben afgelopen vrijdag tegen elkaar bekend dat we het niet voor ons konden houden tegen deze personen Goed het is een heel verhaal geworden, was het al eerder van plan maar had nog niet genoeg tijd gehad om het hele topic te lezen, nou dat is me vanavond wel gelukt , 't was een hele lap tekst ha ha wel gezellig natuurlijk!!!
Leuk hoor nog meer december moeders erbij, gezellie!!! Vanmorgen slechte start gemaakt. Suusje, ik had nl. iets ligt rood bloedverlies. Ik schrok ook enorm, heb gebeden of het a.u.b. goed bleef gaan. Het is echt maar een beetje geweest, ik denk doordat ik vanmorgen wat moeite had met ontlasting maken, (sorry hoor) Misschien door de druk een adertje gesprongen. Momenteel is alles weer gewoon, poeh gelukkig! Vanavond bij mijn moeder gaan gourmetten, was echt gezellig. Zij had voor ons ook nog een dagboek gekocht. ( had gister al een gekregen van mijn schoonzusje) Deze was van Anne geddes. @Vales, jij hebt deze ook, mooi he? Beetje bij beetje voel je je meer zwanger, maar na het bloedverlies vanmorgen stond ik ook weer even met beide benen op de grond. Ik wens iedereen alvast een fijne paasmaandag en tot morgen misschien. Liefs Hope
Ja Hope ik heb hem ook en ik vind hem erg mooi,ik heb de eerste 5 jaar er ook van die is ook erg leuk. Gelukkig is je bloedverlies weer weg
Ha Hope Ik heb ook af en toe bloed op WC papier van achteren. Mijn stoelgang is te hard. Niets om je zorgen te maken. Ik weet dat ik veel moet drinken maar schiet er gewoon in. Zolang het maar niet van voren kom! Even mijn verschijnselen: moe moe en nog eens moe Ik doe in het weekend zelfs een middagdutje, anders trek ik het niet. Waren naar de dierentuin geweest, en ik was echt op van de hele dag. Maar wel leuk. Vandaag wil ik toch naar babypark gaan om ideetjes op te doen. groet Miel
hallo allemaal, aan al de nieuwe mama's in spe: proficiat en welkom! Noralien, dat lijkt me ook heel fijn om te zien dat je al verder bent dan verwacht. Ik zou er ook niks mee inzitten als mijn banner ineens een sprong maakt van een paar dagen/weken. Ik probeer wel van elke dag te genieten, maar ik zal blij zijn als de eerste 12 weken en dus ook de grootste ongerustheid voor bij zijn. Suusje, ik hhop voor je dat het bruinverlies snel stopt. Zoiets is niet leuk. Maar ik heb ook gelezen dat het aan vele dingen kan liggen. Hopelijk is het snel gedaan en kan je weer volop genieten. Jammer dat je je vertelmoment nu hebt moeten uitstellen. Maar ja, dan hebben jullie dat nog te goed. Ik ben deze ochtend voor de eerste keer echt misselijk opgestaan. Ik wordt nu 's morgens altijd wakker voor een plasje. Ik snel uit mijn bed en de golf van misselijkheid sloeg me in het gezicht. Ben snel mijn plasje gaan doen en toen weer gaan bekomen in bed. Na een kwartier ben ik opgestaan (rustig nu) en toen was het beter. En ik blij ! Ik was ook blij met mijn misselijkheid! Wat zijn we toch rare mensen... blij zijn met pijnlijke borsten, steken in de buik en misselijkheid! Ik moet nu ook werken voor school, maar daar komt ook weinig van terecht. Ik studeer bij voor kleuterjuffrouw en heb binnen 2 weken stage. Ik moet nu alles uittypen. Maar eer ik begonnen ben... eerst eens kijken op deze site, dan eens geboortekaartjes kijken, dan even lezen in het zwangerschapsboek, even over mijn buik wrijven, .... ben ik al weer bijna moe! (ik slaap elke namiddag een uurtje en half, als ik kan) Dat hummeltje in mijn buik is zo leuk om aandacht te geven en al dat typwerk totaal niet! Are, ik ga er (nog eens) invliegen! Iedereen leuk Pasen gehad? Ik ben bij mijn grootouders op de zetel in slaap gevallen! Saartje
Ik vind het toch zo'n raar idee dat je lichaam zo snel zwanger voelt Mijn borsten zijn super gespannen, steeds wat steekjes in mijn buik en zoooooo ontzettend moe!!!! Daar schijnen er hier meer last van te hebben hihi Hoe meer ik last heb van deze dingen, hoe meer ik het gevoel krijg ddat het deze keer goed blijft gaan, dus wat mij betreft..... Groetjes Noralien