december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Welkom Robyn,

Veel plezier in ons gezellig december 2006 Mama's forum, en veel succes met de laatste loodjes. Ik hoop voor je dat je kindje nog draait, en anders veel succes gewenst met je keizersnee.

2. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Meiden,

hier ook alleen het hoognodige werk, liep al weken alles straks bij te houden, omdat de gyn zei dat dit kleintje ook wel veel eerder zou komen. Nu lopen we straks nog overtijd!
    Dan maar veel voor de kraamzorg om te stoffen en te doen, ik maak me er nu niet meer druk over..

(hier normale ligging)

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ohhh jee, ik ben ruim een half uur bezig geweest om bij te lezen! Pfff! :confused:

Debbie: ik ben van de oorspronkelijke decemberleden met Slingding de enige met een stuitbeeb. Tijdens het bijlezen heb ik even bijgehouden welke nieuwe decembermama's ook een stuitbeeb hebben.
    Ik kom dan op de volgende 'stuiters': Doenka, Boogschuttertje, Slingding, Linda en ik natuurlijk.

Voor de stuitmama's: ik heb vorige week een draaipoging gehad die mislukt is omdat het kindje al te diep is ingedaald. Gisteren heb ik tijdens het bezoek aan de gyn de knoop doorgehakt en besloten voor een stuitbevalling te gaan (hoewel de kans op keizersnede toch nog zo'n 40% is). We zullen zien dus, maar ik ga ervoor!

Ik zou ook niet precies weten hoeveel pakjes ik heb hangen. Even tellen....
    Ik heb twee slaappakjes (één met voetjes en één zonder inmaat 50/56). Die gaan mee naar het ziekenhuis. Verder heb ik zo'n 8 rompertjes in mt. 50/56 (korte en lange mouw door elkaar) en zo'n 4 rompertjes in mt. 62. Verder heb ik één slobbroekje mt. 50/56, drie gewone broekjes met bijbehorende shirtjes in mt. 50/56 en nog 2 shirts met lange mouw. Verder nog in mt 62 twee slaappakjes en een truitje met een t-shirt.
    Ik verwacht nog wel veel te krijgen na de bevalling.... en anders is het zo gehaald, toch?

Otje: ik doe bijna niets meer in huis. Mijn man doet alle grote dingen en ik doe de lichte klussen als vaatwasser in- en uitpakken, strijken en was vouwen.

Ik ga een broodje eten nu. Tot later! Enne... niet te hard gaan he, dan is het niet meer bij te houden, haha!

Groetjes Suusje

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Ik moet de ligging zoieso nog weten van:

Melliemel
    Lianne
    tijgetje80
    Duikster
    Sellie
    JessicaD
    Ilonas
    Marjan72
    Nynke
    Veraenroy
    EllenD
    Rabia
    Setje
    Eve
    marjoleinch
    Feitkifkim
    Mootje1985
    Neeltje
    Ayla
    manuala6
    essepes
    Daphne
    gogadow

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ben net ook bij de VK geweest en ze gaan me op het vroegst 27 december inleiden als hij niet uit zich zelf komt,word daar echt niet vrolijk van als ik daar aan denk.
    Alles was verder goed bloeddruk hetzelfde als vorige week ze zei dat ik veel vruchtwater heb want je zou denken dat ik een groot kindje krijg maar ook zij denkt een kleine 7 pond.
    Toen we het hartje gingen luisteren vroeg ze of ik wist wat het werd zegt ze een meisje zeker ik zeg nee een jongen zegt ze oww het hartje gaat zo snel en dan is het meestal een meisje :confused: maar ze zei dat ze het nog niet had meegemaakt dat ze het met de echo fout hadden hopelijk is dat ook zo bij mij want ze maakt me weer lekker aan het twijfelen.
    Hij ligt trouwens helemaal klaar met zijn ruggentje recht zei ze.

Ik ben benieuwd hoe het met Nynke is.

Ik vind het nou niet zo boeiend om op het lijstje te zetten of je baby goed ligt hoor maar oke.
    Ik vind het toch helemaal niet meer overzichtelijk iedereen praat door elkaar heen heb ik het idee en zo kan je niet meer goed op elkaar reageren beetje jammer.
    En Debbie Melliemel is al bevallen dus de ligging heeft niet veel zin meer bij haar ;)

@Otje ik doe ook niet veel meer in huis.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Stuitmama's: onder "zwangerschap" staan twee topics over stuitliggingen. Wellicht kunnen jullie daar nog info vandaan halen. Ik heb er zelf ook op geschreven.

Gr. Suusje

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Suusje wie is linda?

8. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Hallo hier ik weer even, wat gaan jullie lekker hard hihi!

Ik doe eigenlijk alles nog in huis, tuurlijk helpt mijn mannetje me wel als ik het hem vraag, maar ik kan gewoon zelf heel lastig stil zitten, dus als je mij vraagt wat is het hoognodige vind ik dat eigenlijk mijn hele huis wel! Ik kan er niet tegen als ik weet dat het straks voor de helft is gedaan als mijn kindje komt en ik een paar dagen in bed lig! Ik heb ook nog een kindje rondlopen dus vind het gewoon ook wel nodig!

Misschien is het hier anders hoor, het is hier wel veel stoffiger he, moet toch eigenlijk als je het echt schoon wilt houden zeker wel elke dag stofzuigen en dan zeker om de dag dweilen, maar dat doe ik niet meer hoor! Plus dat ik twee honden heb, die hier heel de dag buiten rondhangen en dan weer lekker stoffig binnen komen haha!
    Dus ik ga zo weer lekker aan de slag, zet ik keihard de dvd van Toppers aan en dan ben ik niet meer te stoppen joh!

@Vales: Aan het hartje kunnen ze echt niet zeggen wat het wordt hoor, bij mij hebben zeiden ze eerst een meisje en toen een andere een jongen (ik vroeg er toen zelf naar, vond het wel grappig)! Maar als je kindje schrikt ofzo van de aanrakingen die de vk net heeft gedaan, dan gaat het hartje sowieso omhoog! En ja, als ze het goed hebben is het nog niet zo raar, want ze hebben 50% kans daarop, hihi!

Voor de rest hier redelijk rustig, wel af en toe wat krampjes en beurzen plekken onderin, het kindje is ook vrij rustig vind ik, dus wie weet is dat een goed voorteken!

10. keizerin

Ja inderdaad Karina want eerst ging die wat langzamer en opeens wat sneller en toen zei ze dat.
    En ze zei dat hij ook wakker was want je hoorde hem wat bewegen.
    Ach ja ga er toch wel gewoon vanuit dat het een jongen is.
    We hebben niet eens een naam voor een meisje we waren al blij toen we eindelijk een naam voor onze jongen hadden gevonden en die hebben we pas sinds een paar weken.

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik moet dinsdag weer naar de verloskundige en dan ga ik ook eens vragen wanneer ik ingeleid zou worden. Ik ben 2 dagen voor jou uitgerekend Vales, dus word ik misschien net voor kerst ingeleid en dan heb ik dus een kerstkindje :( Ook zal ik dan eens vragen hoeveel vruchtwater er bij mij nog in zit, want dat hebben ze mij ook niet verteld.

wat de lijst betreft, ik ben er ook niet zo'n voorstander van om er nog meer informatie bij te zetten, de lijst was toch goed zoals ie was? Het wordt er met nog meer informatie niet overzichtelijker op.

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Molly: "normaal" gesproken doen ze alleen inleiden op "gewone" dagen als er geen spoed is zeg maar. Maar ja... misschien is dat bij elke VK weer anders? Als die van mij te laat komt wordt ik donderdag 28 december ingeleid (op mijn vaders verjaardag...). Das precies 14 dagen na mijn uitgerekende datum.
    Maarre.... we gaan er gewoon lekker NIET van uit dat we ingeleid worden en onze babys komen gewoon op tijd! hoop ik.....

13. keizerin

Molly bij mij zei ze alleen dat ik veel vruchtwater heb omdat ik vroeg of ze wou schatten hoeveel pond hij ongeveer zou zijn en toen zei ze je zou denken dat hij groot is als je naar je buik kijkt maar je hebt gewoon veel vruchtwater maar als je voelt is hij gewoon normaal,een kleine 7 pond.

En als ik dus 42 weken zou zijn moet ik 1ste kerstdag naar het ziekenhuis en waarschijnlijk word ik dan ingeleid op 27 december en dan is me vriend jarig.
    Als ik daar aan denk moet ik gewoon echt al huilen want ik wil dus echt niet nog zo lang lopen ik vind het nu al super zwaar aan het worden,maar ik ga er nu nog gewoon vanuit dat hij lekker op tijd komt.

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

tijgetje80
    Duikster
    Sellie
    JessicaD
    Ilonas
    Marjan72
    Nynke
    EllenD
    Rabia
    marjoleinch
    Feitkifkim
    Mootje1985
    Neeltje
    Ayla
    manuala6
    essepes
    Daphne
    gogadow

15. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Heej Vales.
    Kun je dan niet vragen om voor de kerst ingeleid te worden?

Ik ben volgende week zaterdag 14 dagen overtijd, wat dus de dag van inleiden zou zijn. Maar ik ben niet van koninklijke bloede (grapje) dus doen ze het de dag ervoor.

Wie weet kun jij dan de dag (of 2) voor kerst ingeleid worden.
    Dan heb je Kerst met je moppie(s) en niet de 27 2 verjaardagen.

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ben ook vanmorgen bij de vk geweest. Alles was weer goed, moest dit keer ook urine meenemen, en dat was ook goed gelukkig.

Ik had nu weer een andere vk, dus vroeg gelijk of ze in kon schatten hoeveel hij bij zn geboortje ong. weegt en ze zei ook 7 pond.... Nou dat is volgens mij een normaal gewicht toch?!

Ff uitgelegd van wat er zich vannacht allemaal in mn buik en rug afspeelde, en het zijn idd voorweeen. Hij was met zn hoofdje nog verder gezakt en dat icm voorweeen was prima! Ik ben benieuwd!

Nu moet ik volgende week weer, maar ik moet dan ook weer urine meenemen. Volgens mij hadden jullie het er v/d week toch nog over? Bij mij moet het nu iig elke week mee.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou ik heb weer een foto geplaatst in mijn album van mijn buik nu bij 38 weken (1 tipje van de sluier het zal de laatste foto zijn die ik maak van mijn buik want de 40 weken ga ik niet redden) ik noem mijn buik nu een stuiterbuik omdat de kleine in stuit ligt.
    Het is een raar idee dat je weet wanneer de kleine nu gaat komen maar voor het zelfde geld begint het vanmiddag uit zich zelf.
    ik ga even slapen, ben benieuwd hoeveel bladzijdes er straks weer bij zijn.
    Weltrusten die ook even gaan slapen.

ik doe en mag ook helemaal niks meer zelf in het huishouden doen moet totale rust houden dat was de voorwaarde vanuit het ziekenhuis.

18. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik denk ikke ;)

Groetjes van Linda

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

tijgetje80
    Ilonas
    Marjan72
    EllenD
    Rabia
    Feitkifkim
    Mootje1985
    Ayla
    manuala6
    essepes
    Daphne
    gogadow

20. keizerin

@Jantien dat ga ik zeker ook doen als ik overtijd ga lopen.
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze me voor de kerst zouden inleiden en nu kreeg ik dat als antwoord nou ben er wel een beetje van slag van had het niet verwacht maar hopelijk komt hij gewoon op tijd.

Deel Deze Pagina