Hallo allemaal, Ik heb even alle decembermama's (tm pagina 28) op een rij gezet: duikster, nietje, molly, charissa1979, melliemel cindy, hope, mieltje, marjan72, ilonas lianne, saar, sterretje, juut, sellie shar, vales, veraenroy, batchie, jolanda nynke31, yoda, guppie, bianca21, suusje76 rebecca, manon, angela, arwen, otje rebeccaenowen, debbie1988, tamaratje, anitaV, patricia24 amira, iganoe, noralien, suus1, natas26 Dat zijn er al 40! Trouwens de bevallingslijst is veel korter. Heel leuk clubje zo.
heyyyyy mieltje das gaaf!! het zijn er nogal wat he!!! 40 hihi das nogal wat!! hihi yup 28 Super joh, komen vast nog wat meer bij!!!! welkom welkom
dat zijn er inderdaad wel heel wat, maart/april is een vruchtbare maand geweest zeg! even heel iets anders, ik ben nu 4 weken en 4 dagen, maar heb al vanaf dag 1 dat ik weet dat ik zwanger ben, beetje afscheiding tis heeeeel lichtbruin/gelig, is dit erg??? patricia
Hoi Meiden! Daar ben ik weer. Bedankt voor al jullie verschrikkelijk lieve en opbeurende woorden . Mijn bruinverlies is inmiddels zo goed als opgehouden en op dit moment vloei ik witte afscheiding. Schijnt ook erger te worden in de loop van de zwangerschap. Ik ben vanmorgen, met als Saar, vanmorgen ook misselijk opgestaan. Heel rustig aan gedaan, mijn man heeft de ontbijttafel klaar gemaakt en toen rustig een cracker met jam gegeten. Daarna ging het beter en wat broodjes. Die misselijkheid vind ik niet echt leuk en ben er een beetje bang voor. Is natuurlijk helemaal niet nodig, maar toch! Mijn borsten voelen een stuk minder pijnlijk sinds ik zwangerschapsbeha's draag. Echt een verademing! En de moeheid valt bij mij reuze mee. Ik doe gewoon rustig aan de hele dag en laat mijn man werken, haha. Ik merk dat ik 's nachts onrustiger slaap (behalve dat ik echt elke nacht minimaal 1 keer uit bed moet om te plassen), en ben 's ochtends vroeg wakker. Normaal ben ik mijn bed niet uit te branden in het weekend.... We hebben nog niets aan onze ouder verteld en hebben besloten toch te wachten tot in ieder geval het einde van de maand (zoals we in eerste instantie ook wilden). Het is zo'n dubbel gevoel: je wilt het graag vertellen, maar anderzijds is het nog zo pril, dat je ook niet wilt dat mensen het al weten. Zo, ik ga effe een bakkie doen en tot later! Groetjes Suusje
Hoi suusje, ben blij dat het beter met je gaat, is toch altijd schrikken he!! Ik heb mischien wat leuks gezien voor de zwangere decembermama's, ik heb m zelf ook geinstaleerd, de babywatch iemand er bekend mee? ja kan m downloaden via babywatch.nl en kan je m op je pc zetten, die telt de secondes,minuten uren dagen weken maanden van je zwangerschap af!! heel leuk mischien.... Ik ben er heel erg mee bezig, met de kleine, heb echt zin om dingetjes te gaan halen, kopen ect, zijn er meer??? Ben ook heel erg moe, de hele dag gapen pffff maar echt slapen doe ik niet..Vind het echt zalig om op e bankt te liggen, alleen maar liggen en verders niets.. Ik moet ook meer drinken van de dokter dus heb nu altijd een flesje mee die moet ik 2x vullen dan heb iuk 1 1/2 liter water op, en dan de rest wat ik drink..moet toch genoeg zijn. Ik heb ook het idee dat ik ongelovelijk dik word, ben al gezet maar nu al helemaal het gevoel, kan nog niet eens maar toch... vandaag heb ik zo dag dat ik alles laat vallen en omgooi, dat ik weet niet wat ik wil , wil naar buiten maar er is weinig in de buurt te doen,maar ook weer niet, huilen staat me nader als lachen en ben heel moe..terwijl ik om 10 u me bed ben uitgekomen.. 1 troost, dit zal denk ik niet lang duren dat het over is, moet de dag doorkomen.. Mijn vriend ligt nu ook helft van de dag te slapen door de operatie en het word nog niet echt beter, ben de hele dag aan het lopen, wat we altijd samen deden doe ik nu alleen..kan merken dat ik er nu wat meer moeite mee heb.. ja je hebt van die dagen he Liefs XXX
Suusje, ik ben ook heel veel met ons hummeltje bezig. Soms praat ik er ook tegen. Zo van: 'mmm, jij hebt precies zin in chips, dan zal mama er maar een zakje eten." Ik heb al wel een beetje zwangerschapskleing besteld bij la redoute. En een pyama en schatiige babysloefjes. Misschien wat vroeg, maar wil er gewoon dingen voor doen. Iedereen heeft wel eens zo'n stomme dag, niet alleen als je zwanger bent, maar ik kan er ook iets van krijgen. Mijn tip: doe iets leuk aan, ga buiten, bel een vriendin op en ga iets drinken. Niet binnen blijven zitten! Amuseer je en tot horens! Saartje
Ik ben vanochtend ook voor het eerst echt misselijk geweest dat was niet zo leuk want ik stond op punt van overgeven gelukkig is dat niet gebeurt. Ik heb vannacht ook erg slecht geslapen maar verder gaat het wel oke. Ik heb een beetje een ongi gevoel in mijn buik en een heel klein beetje van mijn borsten maar wel nog steeds moe maar dat is nu helemaal niet zo gek na vannacht. Ik ga zo lekker op de bank liggen denk ik.
Nou ik merk gewoon helemaal niks Dat is aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant wil ik wel zwanger voelen hihi ja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen Misschien als ik wat verder ben in de zwanger schap Weet je wat ik wel heb, boven mijn navel lijk het of er een balletje zit : Liefs Manon.
Mijn misselijkheid is gelukkig de afgelopen twee dagen iets minder geworden. Ik kan weer genieten van eten. Ik heb ook al een week zwangerschapsbeha's aan, zitten echt heerlijk vergeleken de andere bh's. Ik had bij mijn vorige zwangerschap al bij 8 weken zwangerschapsbroeken aan, dat heb ik nu niet want ik was ruim 2 kilo afgevallen de afgelopen weken door het misselijkheidsgevoel. Fijne paasdagen allemaal, en veel plezier met het vertellen aan de familie voor degene die dat gaan doen.
goedmiddag dames, Mieltje, wat heb jij veel geteld zeg, maar al 40!!! Mooi hoor en van mij mogen er nog meer volgen!!! Ik ben lekker een eind wezen wandelen in het bos samen met mijn mannetje en al wel even gebabbeld over kinderspulletjes, maar we gaan eerst maar eens de zolder van mijn schoonouders inspecteren (daar zouden al mijn man's oude spullen (bedl, bad, etc) nog staan) voor wij echt op zoek gaan naar aanvulling. Zaterdag even bij Ikea wezen kijken, altijd leuk, maar nu helemaal!! Je ziet wel steeds meer commodes waar je kindje in de lengte op kan en dat lijkt mij wel heel handig dan hoef je niet iedere keer zo gedraaid te staan als je je kleine verzorgd!! Maar mijn broertje had al aangeboden om zoiets voor ons te gaan maken, dus wie weet hoe het er gaat uitzien...... De afgelopen 2 dagen heb ik wel meer zuur in mijn lijf, maar echt misselijk ben ik niet. Het is meer een onbehaaglijk gevoel... tja.... en moe dat ben ik ook nog steeds. Gisterenavond wilde ik in bed nog een programma afkijken maar dat is dus niet gelukt. Mijn mannetje mij nog proberen wakker te houden, maar die gaf het ook maar op... Karin
Nee, dat is niet erg Is normale afscheiding, heb ik al mijn hele zwangerschap. Draag ook inlegkruisjes. Zolang je maar geen helderrood bloedverlies hebt. Mijn borsten voelen zwaar. Ik draag al 3 dagen een zwangerschaps BH. Zit wel lekker. Snachts kan ik maar in een een houding op mijn zij slapen anders doen ze superpijn. Wij krijgen trouwens de babykamer van mijn schoonzus: wit met bruin: commode, ledikant en kast: helemaal compleet en ziet er nog nieuw uit. Ook maxi cosi, wandelwagen etc krijgen we. Ontzettend lief van hun.. Nou ik ga even mijn man helpen, ik hoor dat hij met de vaat smijt
Hallo december mama's.. Pffff, ik voel mij ook zo erg moe al dagen zelfs... Ook heb ik een aantal dagen last van misselijkheid.. Dan eet ik meteen iets en wordt het minder.. Pfff, ja ik was degene die vorige week (geloof ik) zich zorgen maakte geen symptonen te hebben van zwangerschap.. haha.. Suus, ik ben blij dat je ongeruste gevoel nu minder is.. Ik denk inderdaad ook dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik las ergens dat lichte bloedverlies kan komen door geslachtsgemeenschap, moeilijke ontlasting waardoor een adertje kan losspringen.. En dat bloedverlies met daarbij een heftige (blijvende) pijn een slecht teken kan zijn... Dus kop op!!
Ik heb ook gelezen dat je in de periode waarin je normaal gesproken ongesteld zou zijn, dat je dan ook kans hebt een beetje bloed te verliezen, misschien is dat bij jou ook zo Suus. Ik verlies geen bloed, maar begin wel steeds misselijker te worden. Niet echt dat ik moet overgeven, maar het zit wel heel hoog zeg maar. Vanavond gaan we voor het eerst weer vrijen, best spannend!
Meiden, wat een druk bezocht topic is dit zeg. Leuk om te lezen dat er al 40 meiden in december zitten. Ik ben benieuwd wie er als eerste met kerst is uitgerekend, die moeten er nu toch ook al wel zijn (of heb ik die al gemist??). Ik heb op zich nog steeds nergens last van, behalve nu ik met de paasdagen wat te veel dingen heb gegeten die niet zo goed voor mij zijn (zoet en vet spul) en dat moet ik nu bekopen. Ik voel me dan ook al sinds gisteravond niet echt lekker. Opgeblazen gevoel en brandend maagzuur enzo. Ik hoop dat het snel weer over gaat, ik heb hierdoor wel ontdekt dat ik nergens last van heb zolang ik maar gezond en regelmatig blijf eten. Verder zijn mijn borsten nog steeds een beetje gevoelig,maar niet noemenswaardig. Ze zijn wel gegroeid en daar zul je mij zeker niet over horen klagen (en mannetje ook niet), goed voor ons sexleven zeg maar, hihi . Ik ben blij te lezen dat een aantal meiden al meegroei BH's hebben, ik denk dat ik die ook ga halen, want heb nog maar 1 BH die nog normaal past, maar bij deze steken de beugels ook al in mijn vel, dus kan eigenlijk echt niet meer. Meiden geniet nog even van de avond en tot de volgende keer. LIefs Marjolein
Hahaha wij hebben het gisteravond weer gedaan. Ik durfde gewoon niet omdat we de vorige keer precies daarna de miskraam kregen. Weet natuurlijk wel dat het daar niet door is gekomen, maar was wel angstig. Enne........ ik voelde veel meer, erg lekker!! Pim
;t blijft toch spannend hoor. Ik vind het wel lekker, maar tegelijk houdt ik alles ook wel heel erg in de gaten. Ik kan nog niet heel ontspannen genieten nu van het vrijen!! Ik hoop dat dat weer snel zo mag zijn.... Karin
He marjan, ik ben op 1 december uitgerekend, zag nog wel een paar meiden die ook net als ik 7 weken en 4 dagen zijn. Ik heb de laatste 2 dagen zulke erge hoofdpijn en duizelig.. herkent iemand dit? Het is zo erg dat ik vandaag maar een dagje thuis blijf Ik heb gewoon te hard geroepen dat ik me zo lekker voelde, de hele week voelde ik me super en kon de hele wereld aan en nu is het 2 dagen weer helemaal mis en kun je me zo bij elkaar rapen. Ik ben ook nog supermoe.
Oh ik heb trouwens ook zo'n 9 maanden boek gekocht van anne geddens. En een speen met Papa is the best en een zwangerschaps trainingsbroek.