december 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by duikster, Mar 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @debby1988: wij gaan gelijk op trouwens. Ja ik voel me ook een soort waggelend gevaarte, maar ja nog even.

@ayla: had ik daarnet ook. Ik had een heel lang bericht getypt, ben ik zo stom om iemands album te gaan bekijken zonder ok te klikken. Weg bericht!

@raomi: ik ben al sinds week 34 bezig met die perineumolie. Misschien helpt het, misschien niet, dat zullen we nooit weten natuurlijk. Maar het geeft in ieder geval het gevoel dat ik een poging heb gedaan. Dat inknippen en hechten lijkt me echt vreselijk, ook al zegt iedereen dat je er niks van voelt.

2. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

Mar 24, 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Spannend zeg bij jullie! Vind het leuk om af en toe even te spieken hoe het bij jullie gaat en of er al beebjes zijn natuurlijk! Vooral voor Jantien en Debski hoop ik dat het niet al te lang meer hoeft te duren. Enne Otje het zegt allemaal niets hoor, mijn eerste kwam 8 dagen te laat en de tweede was 2 dagen voor de uitgerekende datum dus blijf hoop houden! ;) Nou meiden heel veel succes allemaal!

Groetjes Saskia.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk heerlijk geslapen heb vannacht. Ben er maar drie keer uitgeweest om te plassen en heb voor de afwisseling tussendoor gewoon geslapen :p . En ook niet raar gedroomd, want daar heb ik zoveel last van de laatste tijd.

@Ayla en Lientje: Zo blijf je bezig natuurlijk :p
    @Ayla: Mijn man hoort ook heel vaak z'n mobiel niet. Hij werkt op de bouw en dan is dat wel eens lastig. Maar hij heeft 'm nu in ieder geval op trillen gezet en hij kijkt regelmatig of hij geen oproepen mist. Dat lijkt me ook wat ja, dat je hem niet kunt bereiken en dat je bezig ben. Je vraagt je af hoe mensen datvroeger deden, zonder mobiel.
    @Debbie: Volgens mij moet je niet teveel meer eten als je bevalling begint, want dat ligt dan letterlijk veels te zwaar op je maag. Ik heb wel dextro energie gekocht, voor wat energie.
    @Debski: Spannend he die volle maan, ik ben benieuwd of er hier nog meer baby's geboren worden ;)
    @Lientje: Ons kindje is ook vooral 's avonds en 's nachts actief. OVerdag voel ik hem/haar niet veel.

Ik neem trouwens ongeveer drie kopjes framboosbladthee per dag. Ik heb er verder geen bijsluiter bij, want ik heb het los gekocht bij de reformzaak.

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Nou ik hoop echt dat het niet zolang meer zal duren bij mij, ik hoop eigenlijk gewoon voor alle meiden dat het niet zo heel lang meer zal duren. Ik heb altijd gezegd ik wil niet op 5 of 6 december, maar geloof mij als het nu komt dan ben ik er reuze blij mee hoor. Ik zeg eerlijk liever 5 of 6 december dan met kerst, en ach ja ik kan het moeilijk tegen houden dus.

Ayla me darmen zijn aan het rommelen, me buik is aan het rommelen, me bloeddruk is een stukje omhoog geschoten, zal het dan toch echt binnenkort?

Lientje wat leuk zeg dat we even ver zijn :D :D, inderdaad nog eventjes en we hebben onze kleine wondertjes lekker dicht bij ons en in onze armen. Echt een heerlijk idee, ik kijk er echt naar uit hoor.

Jaa dat snap ik duckie :D, alleen me moeder buurvrouw had gezegd. Toen ik bijna ging bevallen, toen had ik nergens meer trek in en wou ik niet meer eten. Met andere worden daaraan kan je zien dat je gaat bevallen, dus als je eetlust weg is?

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    @lientje: Ik heb het hechten wel een beetje gevoeld. Maar daarna is nog ongemakkeijker. Ben blij als het strakjes genezen is. Kan in tenminste weer normaal zitten :D
    Ik had ook gesmeerd met perineumolie. Maar omdat de kleine werd tegengehouden door de navelstreng, moesten ze wel knippen. Dus je hebt het niet altijd in de hand.

Heb nog niet veel bijgelezen :( mis het wel hoor.....
    Het is toch wel druk met zo'n kleintje en vermoeiend. Hoop straks snel mijn ritme een beetje gevonden te hebben.

De borstvoeding komt goed op gang, maar hij is een langzame drinker.
    Verder doet ie het goed. Zal kijken of ik vandaag weer wat foto's kan plaatsen.

6. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Hier goed geslapen en nog geen gerommel.
    Humpie is vooral overdag actief.
    Heb nog niet het idee dat Hump aan het indalen is :( .

Verder geen nieuws.

7. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Goede morgen :p

Nou ik heb net mijn klossen besteld, volgende week maandag heb ik ze binnen.

Ik hoop maar dat het op tijd is, als de bevalling nu maar niet begint :confused:

Ze hebben er namelijk niet zo veel meer, het is zo druk.
    iedereen is zeker zwanger :) of moet bevallen.

Ik heb nog nergens last van, maar dat had ik met mijn zoontje ook niet.
    S''avonds nergen last van en toen in eens om half 2 in de ochtend :confused: dat was echt een verrassing :)

En toch heb ik liever een voor teken, voor weeen of zo ;)

nou succes meiden ;)

Ik ga dit keer thuis bevallen , ik vind het wel een beetje eng.

liefs

8. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Hoihoi

Wat een gerommel hier idd allemaal.
    Nou bij mij is dat gerommel als sinds dat ik 38 weken ben.
    Het zegt dus niets. Dat bedoel ik niet ontmoedigend hoor!
    Ik hoop voor jullie dat het gerommel idd voortzet.
    En ik ben benieuwd wie hier de eerste decemberbaby krijgt.

Gisteravond een vreselijke huilbui gehad.
    Ik ben kapot en er gebeurd maar niets.

Sex, frambozenbladthee, strippen, trappenlopen en al wat ik al heb geprobeerd......
    Mijn kindje heeft geen haast.

Gister ook een klein beetje teleurstellend antwoord gehad op de vraag wat de gyn gaat doen.
    Mijn vriend vroeg of het zowieso vrijdag wordt dat ik ingeleid wordt.

Nee hoor zegt ze als het druk is kan hij het ook over het weekend heentillen als moeder en kind het goedmaken.

Tja lichamelijk gaat het allemaal wel, behalve de pijn in mijn lijf.

Hoe dan ook...... Ik kan niet meer.

En dan kunnen mensen wel roepen dat ik er nog maar even van moet genieten......
    Maar ik vind het echt geen genieten meer, jammer genoeg!

Maar goed ik ga proberen om mijn dag toch nog een beetje vermaakt door te komen.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Jantien: Meid, wat iedereen ook zegt..... tuurlijk baal je! Ik kan het me heel goed voorstellen. En die huilbuien... ja heb ik ook last van. Moet soms om het minste of geringste huilen zeg.
    En je kan wel allerlei dingen proberen (thee, sex, enz) maar als je lichaam er niet klaar voor is ben ik bang dat het ook weinig helpt. Ik hoop echt voor je dat het snel begint!

Over sex gesproken trouwens... had gisteravond zomaar ineens zin... maarre..... het was eigenlijk helemaal niet zo leuk. Is toch niet meer echt handig met zo'n dikke buik. Man was blij... ikke mwoah... Hahah :) Het heeft trouwens ook niks geholpen want tis hier zo rustig als wat, geen gerommel.

Morgenochtend weer naar de VK... ben benieuwd weer.

Groetjes Otje

10. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik las trouwens nog ergens iets op internet. Misschien leuk?

Bevallingstrucs:

Zorg dat je het niet één moment koud krijgt tijdens de ontsluiting. Warme sokken, drie paar over elkaar. Een warme trui en een lekkere slobberbroek.

Drink genoeg. Bouillon sterkt ook nog eens aan.

Denk de hele tijd: Ik kan het. En dat is waar, je kunt het!

Bedenk je dat iedere wee ook weer eindigt.

Doe wat je op dat moment wilt doen. Schreeuw als je wilt schreeuwen. Giebel als je wilt giebelen. Vloek als je wilt vloeken. Niet zo netjes, maar met een bevalling mag alles. Als jij je er maar goed bij voelt.

Onthoud: jij bent de baas over de bevalling. Als iemand je irriteert, zeg dat dan. Ook al is het de verloskundige, de kraamverzorgster of je partner. Iedereen zal er begrip voor hebben.

11. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Jantien, kop op ik voel me net zo als jij.
    Alles doet me zeer, en de uren kruipen.
    Ik kan weinig hebben van anderen, en de tranen branden veel achter mijn ogen.
    Ik heb het ook helemaal gehad, en wil dolgraag gaan bevallen, zelfs al is het sklaas avond, boeit me nu niets meer.

Meid je bent niet de enige die zo uitloopt, we denken aan elkaar....
    Lianne

12. saar

saar Fanatiek lid

Hallo allemaal,

Bij mij rommelt het nu ook meer en meer. Maar ik denk ook niet dat dit het echte werk is.

Stilletjes begin ik nu ook te willen dat ik beval. Ik vind het nog wel leuk, maar zou gewoon de hele dag thuis willen zijn, alleen met mijn man en zonder andere mensen. En dat gaat natuurlijk niet. Hebben jullie dat ook dat je je verschrikkelijk ergert aan andere mensen en hun adviezen, verhalen, raad, ...?

Ik drink 2 bekers frambozenbladthee per dag (op advies van vk) en gebruik de periniumolie om de twee dagen.

Ben te moe om op iedereen te reageren. Ik was deze morgen om half 6 wakker en ben alle decoratie in huis beginnen inpakken (voor de verhuis) en dan de kerstdecoratie beginnen te zetten. Ben nu klaar, maar moe... Nu straks de kerstboom nog.

Saartje

13. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Saartje: Lees ik het nu goed? Ga je nog verhuizen?

14. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Handige tips Otje! Zal er ook zeker een paar gaan gebruiken.

Wat betreft het voorrommelen, ik ben er echt niet blij mee hoor, geef mij maar zo'n bevalling wanneer je nog nergens last van hebt gehad. Dit is namelijk zo vermoeiend, iedere keer denk je toch weer; zou het? Ik heb ook altijd gezegd ik wil niet op of rond sinterklaas bevallen, maar het maakt me nu niet meer uit. Hoe eerder hoe beter.

Wat de eetlust betreft; die is bij mij nog optimaal hoor, dus als dat een teken moet zijn dan wil die kleine van mij nog lang niet naar buiten!

@Jantien; Meid, ik leef zo met je mee, ik hoop iedere ochtend weer een berichtje van je te zien dat je kindje zich gemeld heeft, maar helaas. Ook stom dat ze eerst steeds zeiden 8 december en dat het nu ineens ook na het weekend kan zijn, ze moeten toch ook snappen dat die 2 extra dagen slopend kunnen zijn?

@Otje; wat word je dan lekker vlot al gestript! Ik ga morgenochtend ook weer naar de verloskundige en zal ook eens vragen wanneer ze zoiets bij mij gaan doen. Ik wil ook weten bij hoeveel weken ze in gaan leiden. Ik hoop bij 41 al, anders duurt het helemaal zo lang en als het dan maar steeds bljift rommelen... bah.

Dat smeren met perineum olie doe ik niet, ik ga er nu ook maar niet meer aan beginnen denk ik.

15. saar

saar Fanatiek lid

We kunnen in ons huis vanaf 25 december, en dan gaan we eerst schilderen en dan de eerste week van januari zijn we weg.

Maar niet voor de bevalling meer dus! :) Stel je voor... :) Ik word al moe als ik daar aan denk! :)

Maar ik pak nu al wel alles in wat ik niet meer ga gebruiken voor half januari.

Saartje

16. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goedemorgen allemaal!

ik heb eindelijk officieel verlof!

otje je hebt helemaal gelijk met die tips, als je moet bevallen, mag alles, en trek je niets aan van de mensen om je heen. haha ik heb de vk geknepen in haar been. ze zat het dicht naast me...

ik heb nog nooit voorweeen gehad, maar vanochten werd ik wakker van een hele pijnlijke harde buik. maar verder nergens meer last van hoor.

jeetje jantien, duurt lang bij jou, kan me voorstellen dat je het gehad hebt. en vervelend dat je nog niet weet of je vrijdag word ingeleid. ik hoorde laatst dat iemand helemaal al klaar werd gemaakt, en dat het toen werd afgeblazen omdat er ineens een spoedgeval tussendoor kwam.
    ik hoop voor je dat het voor jou wel doorgaat.

bij mij is de kleine snachts niet actief, en overdag ook heel weinig. hij schuift soms wat heen en weer, maar dat sommige er echt pijn van kunnen hebben daar kan ik me niets bij voorstellen. net als gekneusde ribben.
    moet wel zeggen dat ik veel liever had dat die wat meer bewoog, want dit is ook niet fijn.

wel fijn nynke dat je voeding goed op gang komt. en je hebt zelf natuurlijk ook tijd nodig om aan te sterken, en je ritme te vinden. het is nogal een verandering in je leven.

nou debbie je hebt een flinke ronde buik, maar wel een echt zwangere buik. en nog eventjes dan is die weg. ;)
    bij mijn bevalling van mijn zoon had ik tussen de weeen door zin in kwarktaart en drop, en tijdens een wee was ik misselijk (gek he?)
    mijn eetlust is dan ook nooit afgenomen voor een bevalling. dus ook niet iets om je op vast te pinnen.

mijn man is ook een ramp met mobiel, soms kan ik bellen wat ik wil en dan hoort die hem niet. vooral niet als die in de spuitcabine staat. maar ik heb inmiddels het nummer van de chef dus dan kan ik die bellen.

leuk saskia dat spieken, heb ik ook veel gedaan hoor, en nog steeds wel eigenlijk.

ja ayla eng is dat he, als je niet weet of het nog sneller kan gaan. ik hoop het niet hoor. bij mijn zoon was ruim 3 uur een mooie tijd, en bij mijn dohcter een uur vond ik eigenlijk echt te snel. en daar had ik nog dagen last van naweeen. ook geen pretje. maar we moeten maar zien hoe het deze keer gaat.

gister zijn we even bij mijn schoonouders geweest en mijn man heeft ze verteld wat het ging worden, hij wou het heel graag vertellen. als het maar niet verder verteld word. nu is er dus weer een hele namen discussie op gang gekomen :cry:

straks moet ik op controle bij de vk, mijn man heeft eindelijk eens vrij kunnen krijgen dus we gaan gezellig samen.

nou even verder lezen wat er is bijgeschreven

17. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Noura: Wat fijn dat je nu verlof hebt! Heerlijk genieten nu he?

Saar: Ik schrok al! Dacht dat je nog ging verhuizen voor dat de baby er was... pffff.. hahaha :)

Molly: Als het goed is wordt ik idd met 40 weken gestript. Was een tijdje terug bij de VK (37 weken was ik toen) en toen vroeg ze of ik op zag tegen de bevalling. Heb gezegd dat ik voornamelijk op zag tegen het overtijd zijn omdat mijn 1e meisje zooo lang op zich liet wachten. Ben uiteindelijk met 42 weken ingeleid. Dus toen heeft ze die thee voorgesteld en voorgesteld om met 40 weken te strippen. Eerder had ook nog weinig zin volgens haar.

Gr Otje

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo daar ben ik weer,nog steeds zonder baby :x

Ik word echt gek vannacht weer om de zoveel minuten(niet bijgehouden) harde buiken en ze deden ook echt wel zeer dus ik werd al een beetje blij nou blij voor niks dus want het zakte weer weg :(
    Ik voel me ook echt niet lekker weet niet wat het is maar voel me al een paar dagen beroerd.
    Overdag blijf ik ook veel steken en krampen houden.
    Vandaag is me moeder jarig dus als die kleine vandaag komt zou dat wel grappig zijn :) maar ik zelf denk het niet,zou me niks meer verbazen als ik gewoon overtijd ga lopen.

@Noura wat heerlijk zeg eindelijk verlof.

@Jantien ik zou helemaal gek worden als ik jou was,wat vreselijk zeg om zolang te moeten blijven lopen en dat ze je ook pas misschien na het weekend gaan inleiden.

Wat mij trouwens op valt is dat als ik framboosbladthee heb gedronken dat die kleine onwijs druk word,hebben jullie dat ook?

19. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Laten we anders vanavond met volle maan allemaal tegelijk bevallen!

Heb net even gestofzuigd boven, ben gelijk kapot! Ik ga nu lekker even douchen en dan ga ik de schone was opruimen. Probeer vandaag maar zoveel mogelijk nuttige dingen te doen. Begin me namelijk steeds nuttelozer te voelen. Heb ik zoveel dagen vrij, maar er echt iets mee doen ho maar. eigenlijk zonde

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    Goed plan Molly, allemaal vandaag bevallen! Ik moet wel heel erg lachen om de herkenning hier. Een paar maanden geleden zei ik steeds dat ik liever niet op 5 december wilde bevallen en nu ben ik alleen maar blij als het morgen zou beginnen. En ik lees hier dat meer mensen dat hebben!

Ik ben vanochtend ook maar weer eens wat klusjes gaan doen. Heb de auto van binnen gedaan en nu heb ik last van harde buiken. Ik heb soms helemaal geen puf om wat te doen en op het andere moment ben ik niet te stoppen. Maar ik moet mn energie goed verdelen ivm hogere bloeddruk.

@Vales: Ik heb daar geen last van dat die kleine drukker wordt als ik de thee heb gedronken. Tenminste niet dat ik weet , ik zal er eens op letten.
    @Noura: heerlijk, eindelijk verlof! Volgens mij ben je de allerlaatste! Geniet er maar lekker van.

@Lianne en Jantien: Kom op meiden! Nog heel even en dan mogen jullie je kleine hummeltje in je armen sluiten!

Sex is inderdaad niet meer zo handig met zo'n dikke buik en ik heb daar eigenlijk ook niet zoveel behoefte meer aan. Geloof dat het idee dat het de bevalling zou kunnen bespoedigen voor mij de grootste reden is om er nog aan toe doen :oops: :p

Share This Page