december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ha Saar, een 5 sinterklaasbaby ( in Nederland althans)! Fijn dat alles goed is gegaan! En zo te zien is het een heel lief poppetje! Proficiat :D !

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

saar gefeliciteerd met liene, wat een droppie zeg.

suusje76; spannend hoor.

lianne; wat balen zeg maargoed aan de andere kant goed teken dat de kline het wss erg prettig vind om bij je te zijn ;)

jolanda;he getsie, ik voel met je mee, auw.

daphne; mmmm je zal mij toch nie gaan volgen he ;) :) :D .

gr saskia

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Saar: GEFELICITEERD met je dochter Liene!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Suusje76: Succes met slapen vannacht, ik hoop dat je lekker slaapt.

@Lianne: Ik krijg helemaal geen inwendige onderzoeken! Overigens wil het niks zeggen hoor, dat je nog geen ontsluiting hebt. Het kan ineens beginnen en dan heel snel gaan. Heel lang kan t niet meer duren ;)

@Saar: Van harte meid! Wat een lieverdje. En wat goed te horen dat het je is bevallen (ow, dat klinkt raar) in bad. Ik hoop maar zo dat mijn kleintje iig tot zondag mag blijven zitten, dan kan ik ook lekker in bad bevallen.

@Melliemel: Eeehh, ik wilde t je eigenlijk niet na doen. Wél wil ik zo snel terug krimpen als jij, als ik zo eens naar jouw buikje kijk, van twee weken na je bevallen. Tips zijn welkom, hihi.

@Karina: Hoe gaat t met jou?

Ladies! Als ik zit op de bank gaat t wel, maar als ik ga lopen, dan gaat t lekker krampen. Ook heb ik steken in mijn buik. Hebben jullie dit ook (gehad)? Ik heb eigenlijk helemaal niet veel harde buiken, dat vind ik zo raar. Mijn mannetje denkt dat ik binnen een week beval.

Het komt nu wel ineens heel dichtbij. Voor hetzelfde geld duurt het nog weken, maar zo voelt het niet op dit moment. Ik voel me er heel raar onder...

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Daphne: het klinkt idd wel heel serieus zoals je het beschrijft. Kan me goed voorstellen dat het je overvalt en je je er raar onder voelt. Zal voor je duimen dat het afzakt.

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    En Karin, nog alles rustig. Ik duim voor je dat alles goed gaat meis. Ben nieuwsgierig naar dat kleine mensje in je buik ;)

Voor alle andere dames ook een voorspoedige bevalling gewenst!
    En voor alle verse mama's; Gefeliciteerd!

Melliemel; wat een mooie foto's in je album!

7. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Tja, stuitbevalling of keizersnede... de gyneacoloog raad een gewone bevalling aan, aangezien het niet zo'n groot kindje is en ik en de beeb verder gewoon gezond zijn. En omdat een keizersnede toch ook niet altijd beter hoeft te zijn.
    Maar ik was vanmiddag na de draaipoging een beetje verward en suf. Dus we hebben het er dinsdag bij de volgende afspraak verder over. Kan ik er nog even "rustig" over nadenken. Maar ik he 'm al gezegd dat ik zowieso tegen een bevalling opzie (het onbekende ervan) En m'n vriend denkt al helemaal niet mee, net als over de draaipoging. Hij zegt het is jouw lichaam dus jouw beslissing. GGrrr wat heb ik daar nu weer aan. Gelukkig is íe nu aan het werk, anders was het momenteel hier niet te harden denk ik.
    Kort lontje he..?

Saar; GEFELICITEERD met je schattige dochter!

Ik ben benieuwd wie de volgende is.

Groetjes Patrice

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Saar Gefeliciteerd met jullie dochtertje :D

@Daphne ik heb ook de hele tijd krampen en steken en die heb ik ook al een paar weken,maar ik moet zeggen dat ik vandaag echt veel last heb.
    Ik werd vanochtend wakker met onwijze steken in me buik echt van die hele scherpe en moest ze echt weg puffen maar ik viel later weer in slaap en toen was het minder.
    Nu heb ik sinds 4 uurtjes ongeveer weer van die krampen,me buik word ook af en toe een beetje hard.
    Ik ga denk ik zo maar even douchen kijken of het helpt.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Vales: Oei, spannend zeg! Ik heb er ook al een week of 6 last van, maar af en toe en niet zo als dit. Ik heb ook steken in mijn buik (geen idee wat dit kan zijn). Maar voor jou is het ook wel tijd :p Mocht het begonnen zijn: succes meid!

10. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Hoi hoi,

@Saar, van harte gefeliciteerd geniet er lekker van.

@Slingding, ook jij van harte.

Mijn god 1 dag niet online geweest, ben bijna een uur aan het bijlezen.

Vandaag naar ziekenhuis geweest voor aan de monitor te hangen. Na 20 minuten aan die monitor te hangen komt de gyn. en zegt hij dat het niet goed is omdat de kleine niet beweegt. Nu beweegt die bijna nooit s'morgens en zeker niet om 7 uur. Hij zei het kan zijn dat ze dan slapen, maar het kan ook zijn dat de voeding bijna op is en de kleine zich niet prettig voelt. Nou de zenuwen gierde door mijn lijf. Toen heeft hij flink met mijn buik liggen schudden om de kleine wakker te maken en ik moest nog minimaal een uur aan de monitor. Achteraf bleek alles toch in orde en mocht ik weer terug naar huis. Had wel 2 cm ontsluiting en de baarmoederhals was ingekort, maar de kleine was nog niet helemaal ingedaald. Nu moet ik zaterdag om 9 uur terug aan de monitor.

Het erge is nu ik in het ziekenhuis ben geweest heb ik ineens een ontzettende angst voor de bevalling gekregen. Kijk er tegenop nu, weet ook niet waarom. Denk dat ik met de neus op de realiteit geduwd ben nu ik die verloskamer weer gezien heb. Of het zijn gewoon de zenuwen, zal wel normaal zijn zeker. Ben ook heel emotioneel voel ik, zou zo kunnen huilen, maar probeer me in te houden voor mijn dochtertje anders raakt die zo in paniek als ze mama ziet huilen.

Ja ja laatste loodjes wegen duidelijk echt zwaar!

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D zo, daar was ik ook weer eens!

Slingding en Saar; van harte gefeliciteerd! Dat wordt volop genieten de aankomende tijd!

Alle dames bij wie het rommelt, succes!

Ik ben benieuwd wie de volgende is! ;)

12. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    De eersten zijn geboren, zou dit het begin zijn van de geboortegolf? Saar en Slingding, gefeliciteerd (en ook de partners natuurlijk). Hier is alles nog steeds rustig, ben vandaag weer naar de vk geweest. Bloeddruk was keurig (115-65) en de beeb is lekker rustig qua hartslag. Heb nog erg weinig gerommel, voor mijn gevoel duurt het echt nog wel even.

13. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Saar en Slingding; van harte proficiat met jullie kleintje. Nu maar lekker genieten van je kraamtijd.

Boogschuttertje; jammer dat de versie niet gelukt is. Je zal wel een flinke beurse buik hebben. Bij mij hebben ze vorige week een paar draaipogingen gedaan en was ook mega beurs.
    Begint nu gelukkig weer weg te trekken.

Ik ben vandaag bij de gyn geweest.
    Bij echo bleek ukkie een aardig groot koppie te hebben. Dus de gyn vindt het niet verstandig om vaginaal te bevallen.
    Ik krijg volgende week vrijdag de keizersnede. Wel spannend hoor!
    En ook wel een gek idee dat je nu al weet wanneer je moeder wordt. Tenzij ukkie plannen heeft om eerder te willen komen natuurlijk. Maar verwacht ik niet.

Eve, kop op meid!
    Kweet dat het niet altijd meevalt om in je eentje te staan. Spreek uit ervaring.
    Tjonge wel een heftig verhaal bij jou hoor. Al is het wel een beetje vergelijkbaar met dat van mij.
    Al is bij mij de vader van ukkie niet meer in beeld.
    Wel fijn dat het bij jou wel zo is. Zo kan je nog eens wat overleggen en financieel een bijdrage hebben is ook wel prettig lijkt me.

groetjes doenka

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Meiden,

Ik heb alles gelezen, maar ben de helft alweer vergeten. Ik weet dus ook niet meer waarop ik wou reageren, en ik weet dus ook niet echt meer wat ik wou zeggen. Maar saar in ieder geval gefeliciteerd met je prachtige dochter, het staat nu 4-4 (4 jongens en 4 meisjes).

Saar & Slingding wat zijn de lengte's van jullie meiden>? Geef dit even door a.u.b dan kan ik de lijst bijwerken, ik hoor het wel. Liefs Debbie

Jantien - 25 november - ? - normale ligging - ......
    Debski - 27 november - jongen - normale ligging - .....
    Melliemel - 30 nov/1 dec - jongen - normale ligging - 4 november - 43 cm - Orlando
    Lianne - 1 december - meisje - normale ligging - ......
    Duikster - 5 december - ? - normale ligging - ......
    Batchie - 5 december - jongen - achterhoofd ligging - 17 november - 53 cm - Vishesh
    Juut - 6 december - ? - normale ligging - .......
    Sidessa - 6 december - meisje - normale ligging - ......
    Sellie - 7 december - meisje - normale ligging - 26 november - 51 cm - Ecrin
    Molly - 9 december - jongen - normale ligging - ......
    JessicaD - 9 december - meisje - normale ligging - 23 november - Inge
    Saar - 10 december - meisje - normale ligging - 5 december - Liene
    Ilonas - 10 december - jongen - normale ligging - ........
    Raomi - 10 december - jongen - normale ligging - ......
    Vales - 11 december - jongen - normale ligging - ......
    Marjan72 - 11 december - meisje - normale ligging - ......
    lintjezuur - 11 december - ? - stuit ligging - ......
    Nynke31 - 13 december - jongen - normale ligging - 30 november - 49 cm - Jiri
    Veraenroy - 13 december - meisje - normale ligging - ......
    Jolanda – 13 december - ? - normale ligging - ……
    Slingding - 14 december - meisje - stuit ligging - 3 december - Kailynn
    Otje - 14 december - jongen - normale ligging - ......
    Suusje76 - 14 december - ? - stuit ligging - .......
    ellenD - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Rabia - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Arwen - 16 december- ? - normale ligging - ……
    Duckie - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Natas26 - 16 december - jongen - normale ligging - 7 oktober - 38 cm - Colin
    Karina - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Setje - 17 december - jongen - normale ligging - .......
    nijn - 17 december - ? - normale ligging - ......
    Lientje - 18 december - ? - normale ligging - ......
    Debbie1988 - 18 december - jongen - normale ligging - ......
    Doenka - 19 december - ? - stuit ligging - ......
    patricia24 - 20 december - ? - normale ligging - ......
    Manon - 20 december - meisje - normale ligging - .......
    Eve - 20 december - jongen - normale ligging - ......
    marjoleinch - 22 december - ? - normale ligging - ......
    Bianca16 - 22 december - meisje - normale ligging - ......
    Feitkifkim - 24 december - ? - normale ligging - ......
    renaatje - 25 december - jongen - normale ligging - ......
    gnessy21 - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Lola - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Mootje1985 - 26 - december - ? - normale ligging - ......
    Robyn - 26 december - ? - stuit ligging - ……
    Neeltje - 26 december - jongen - normale ligging - ......
    pascalina69 - 26 december - meisje - normale ligging - ......
    Ayla - 28 december-meisje - normale ligging - ......
    boogschuttertje - 28 december - ? - stuit ligging - ......
    manuela6 - 28 december - ? - normale ligging - ......
    charissa27 - 29 december - meisje - normale ligging - .......
    essepes - 30 december - jongen - normale ligging - ......
    Daphne - 31 december - jongen - normale ligging - ......
    Noura - 31 december - jongen - normale ligging - .......
    gogadow - 31 december - ? - normale ligging - ......

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saar gefeliciteerd met je prachtige dochter.
    het begint nu echt op gang te komen lijkt het wel hier. ik vind het iedere dag spannend om te gaan kijken

en daphne klinkt ook heel spannend bij jou..

ik ben al weer vergeten met wat ik reageren wil, maar heb hier ruzie met het aansluiten van de kleine tv. pfff sneeuwbeeld, en handleiding is onvindbaar. ik word er gigantisch chagreinig van. dus ga maar even verder, en dan maar hopen dat het voor mekaar is.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha dames,

ik ben nog thuis hoor! Mijn bloeddruk was nog steeds hetzelfde, onderdruk 95/100 en geen eiwitten in mijn urine. Moet zaterdag opnieuw voor extra controle en bloedprikken naar het ziekenhuis tenzij ons kleintje eerder besluit de wereld te gaan aanschouwen.

Eve: je zit een beetje in hetzelfde schuitje als ik. Rust nemen is toch wel belangrijk. Ik moet zeggen dat ik ook overdag mijn rust wel nodig heb omdat ik 's nachts niet altijd goed slaap, maar ik ga 's middags echt een poosje liggen en slaap vaak toch wel een uurtje. Wel op de bank trouwens, mezelf midden op de dag naar boven slepen, is me te veel van het goede, ook omdat de VK al eerder gezegd heeft dat ik zo min mogelijk trap moet lopen vanwege mijn pijnlijke heupen.

boogschuttertje: jammer dat het draaien niet gelukt is. Veel sterkte bij de verdere keuzes die jullie moeten gaan maken

Daphne: fijn dat alles goed is verlopen bij de crematie. en blijkbaar vonden de ouders het erg fijn dat jullie er waren. Sommige mensen hebben onvermoede krachten die ze op zulke momenten aan kunnen wenden totdat er rust komt en dan alles kunnen laten gaan....

Nynke wat heb jij een heerlijk ventje zeg....

debbie volgens mij ben jij niet zo heel verstandig bezig met die gezondheidsklachten en dan maar door blijven rammelen, maar goed, jij voelt je eigen lichaam, ik niet....

Lianne: jammer dat strippen nog niet aan de orde was...

Saar: gefeliciteerd met LIENE! en fijn dat het water pijnstillend heeft gewerkt.....

Daphne: nog effe wachten hoor tot de 37 weken....

ElviraR: dank je voor de aanmoedigingen, ik word zelf ook wel heel nieuwsgierig....

Vales: spannend hoor...

Sidessa: lastig die spanning, maar kan me voorstellen dat die toeslaat als de gyn ineens allerlei opmerkingen gaat maken. We gaan allebei zaterdag op herhaling in het ziekenhuis. Ik mag ook voor extra controle...

Noura: snel een andere TV, want anders wordt je alleen maar chagrijniger de komende tijd.

Tot later

Karin

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Sidessa: Ben even vergeten waarom je naar het ziekenhuis moest :oops: Was daar een reden voor? Moet wel een zenuwentoestand zijn geweest. Zou me ook rot schrikken. Die kleine van mij is 's ochtends ook heel rustig dus hij zou bij mij ook niet echt bewegen denk ik. Gelukkig was toch alles in orde.

De angst voor de bevalling is denk ik logisch als je in zo'n medische omgeving bent. Ik heb de verloskamers bezocht toen ik ongeveer 20 weken was. Kreeg het toen al een beetje benauwd van alle toeters en bellen.

@Doenka: toch wel prettig nog zo'n alleenstaande moeder. Enne...het lijkt me idd raar om te weten wanneer je moeder wordt. Hoeveel weken ben je dan?

@Karin: fijn dat je weer lekker thuis bent. Vraag me alleen wel af waarom mijn vk me niet heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis en jij dus wel. Waarschijnlijk omdat de 3e meting van m'n bloeddruk wel goed was. Nou, voor de zekerheid ga ik toch maar wat extra rust nemen.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Eve,

wat ik ervan weet is als de bloeddruk boven 90 is er reden is voor doorsturen, omdat die bij jou nu 85 was (laatste meting) is dat denk ik niet gebeurd. Overigens heb ik mijn hele zwangerschap al rond de 85 onderdruk. Afgelopen maandag was hij echter ineens 100 en toen ging de VK echt doorsturen.... Dus daarom denk ik dat je nog niet doorgestuurd bent.

Dames,
    we hebben Jantien vandaag ook nog niet gehoord he! Zou het dan toch....

Karin

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dat zal het dan idd zijn. Heb trouwens ook al de hele zwangerschap zo rond de 85 onderduk. De vk zei daarom ook dat een beetje hoger bij mij niet zo erg is. In tegenstelling tot iemand die de hele tijd 60 heeft en dan ineens 90.

En idd, Jantien is nu wel erg lang afwezig. Kan niet anders dan dat ze aan het bevallen of al bevallen is.

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Dames,

Ik heb niet zo heel veel gedaan in huis hoor, ik heb alleen de koelkast schoon gemaakt en boodschappen gedaan samen met me vriend. Ik heb ook ff lekker warm gedoucht, alleen heeft het helaas niet echt geholpen. Zometeen ff lekker bietjes eten, daarna lekker op de bank tv kijken. Ik moet morgen weer naar de verloskundige toe, dus ik hoop dat me verkoudheid dan wat minder is. Ik ga verder deze week niet veel doen, dus ik neem me rust echt wel hoor meiden. Toch bedankt voor jullie medeleven en steun en goede advies

Deel Deze Pagina