december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Sidessa: Probeer je niet te druk te maken (lekker makkelijk gezegd)!

@Doenka: Goed dat ze dat nu zien en niet als je al uren ligt te zwoegen. Spannend hoor, nu je precies weet wanneer de kleine zal komen.

@Duikster: Voel je je al wat beter?

2. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    @Eve: moest gewoon op controle, hier in België is dat standaard op het einde van de bevalling, omdat hier de meeste ook in het ziekenhuis bevallen.

@ alle alleenstaande moeders: Toen ik zwanger was van de eerste was ik ook alleenstaand. Ik was 3 maanden zwanger toen ik erachter kwam dat mijn ex een ander had na een relatie van 8 jaar. We hadden ook nog net een maand ervoor een huis gekocht dus jullie kunnen je wel voorstellen wat een stress zwangerschap ik heb meegemaakt toen. Nu het belangrijkste wat ik jullie wil vertellen is, dat hoe slecht ik me ook tijdens de zwangerschap voelde. Toen mijn dochter eenmaal geboren was, wist ik waar ik het voor gedaan had en dat ik de moed niet moest laten zakken, nu had ik iets voor te leven en te vechten. En ja het is niet makkelijk alleen, maar je kunt het. Ik dacht altijd anderen kunnen het ook en ik zal laten zien dat ik dat ook kan.

@Debbie: Doe toch maar lekker rustig en luister goed naar je lichaam. Laat je lekker verwennen door je vriendje, haha.

@Duikster: Zal aan je denken als je zaterdag in het ziekenhuis bent. Maar misschien zijn we wel voor die tijd al bevallen?
    Maar nogmaals ik weet hoe zwaar de zwangerschap is alleen, de eenzaamheid, het onbekende, maar kijk maar er zijn altijd mensen die je zullen steunen en zelfs diegenen waar je het misschien helemaal niet van gaat verwachten.

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Saar, wat een schattig meisje...proficiat geniet maar lekker van haar.

Alle andere rommelende dames succes de komende nacht, hopelijk morgen meer bevallingnieuws hier.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Gmmbll. Ik denk ik ga onder de douche en dan is het voorlopig weer even over met dat gerommel, want dat is iedere keer zo. Kom ik even bedrogen uit, t is nog erger dan daarnet. Bah. Ik hoop dat het straks alsnog ophoudt, want ik wil wel slapen vannacht :evil:

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saar: Gefeliciteerd met je dochtertje Liene! Wat een mooi kindje! Geniet ervan he!

Daphne: Jeetje meid, zou het dan toch begonnen zijn bij jou?

Sorry, heb zoveel moeten lezen... even te weinig onthouden... Tis weer lekker druk hier.

Ik was straks aant koken en ondertussen de tafel aant dekken dus wel druk bezig... Kreeg me toch steken onderin met het lopen. Echt flink pijnlijk. Toen had ik even zo'n gevoel van: volgens mij duurt het niet meer lang. Maar nu voel ik me weer prima en alles is rustig en is dat gevoel ook weer helemaal weg... :( Vind het eigenlijk wel jammer... zou wel willen dat het nu begint want vind het lang genoeg geduurd nu...

Gr Otje

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    @ saar: Gefeliciteerd met de geboorte van je mooie dochter!
    Mooie foto, met zo te zien een leuke jonge oma :D

@ daphne: oei je begint dus ook al zo te rommelen, het word spannend zeg!

@ Duikster: blij dat je nog lekker gewoon naar huis mocht zeg!

Ik kom ook net onder de douche vandaan.
    Liep er gewoon een straaltje bloed naar beneden.
    De gyn zei vanmiddag dat dat gewoon door het onderzoek kwam, en het zal ook wel gewoon erger lijken dan het was onder de douche.
    Ook was er een klein slijmerig bloederig propje :oops:
    Pff ook al is dit mijn tweede kindje, dit is allemaal zo nieuw ook voor mij, aangezien ik de vorige zwangerschap nu al onze dochter in mijn armen mocht houden, zonder dit er allemaal bij door die keizersnede.
    Hier word ik toch wel erg onzeker van.

Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, en tegelijkertijd zie ik er erg tegenop, omdat ik mezelf wel erg kleinzerig vond vanmiddag :cry:

7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Saar: gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Wat een schattig meisje zeg! En gelukkig dat de onderwaterbevalling zo goed is bevallen!

De pijn in mijn onderrug zet niet door. Wordt niet erger, ook niet minder. Pfff, heb net mijn moeder de kleren van het lijf gevraagd naar haar bevalling, maar ze wist het niet meer zo goed. Wel dat ze ook rugweeën had en dat het bij de eerste (bij mij dus) ook een dag duurde. Maar ja, zegt waarschijnlijk niets. Zij had immers ook geen stuit....

@Doenka: ja, bij een te groot hoofdje is een stuitbevalling niet aan te raden. Ik was dan ook blij dat mijn gyn vanmorgen bevestigde dat ons kindje een klein hoofdje heeft. Hij had er alle vertrouwen in, zal dus de bevalling afwachten.....
    @Boogschuttertje: ik zat vorige week met het zelfde dillemma. Als je wat wilt weten over mijn keuze en achtergonden mag je me gerust PB-en. Ik hoop ze te beantwoorden, als de voortekenen niet gaan uitmonden in een bevalling één dezer dagen....
    @Karin: ja Jantien, die ligt vast te puffen nu, of inmiddels al dolgelukkig met een kleintje in haar armen....
    @Daphne: spannend hoor!

Wie zou de volgende zijn? Ik gok Jantien!

Tot later.

Suzanne

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Jolanda: Als je het niet vertrouwd, gewoon gaan bellen hoor. Niet in de zenuwen gaan zitten!

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik kom net onder de douche vandaan en de krampen zijn gelijk weer een stuk minder.

@Duikster fijn dat je toch weer lekker naar huis mocht.

@Jolanda misschien is het wel een stukje van je slijmprop.

@Daphne spannend zeg,maar hopelijk stopt het wel want anders kan je niet in je bad bevallen wat je graag wilt.

Ik moet morgen trouwens weer naar de VK,moet er om 11.10 zijn.

10. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Sidessa hoop dat je gelijk hebt, voor zaterdag bevallen dan...

Daphne: wat vervelend al dat gerommel. Ik voel me wel iets beter, maar ik weet het niet. Heb nog steeds wel een raar gevoel en onze kleine is ook veel drukker dan normaal. Misschien zijn hier dan toch zo ongeveer de eerste harde buiken van mijn zwangerschap in aantocht. Maar ja... ze moeten toch een keer beginnen he...

Otje, blijft vervelend dat op en af gaande gedoe he....

Jolanda: ga jij in principe op de natuurlijke manier bevallen nu? Kan me wel voorstellen dat je ondanks je al rond lopende kleine nu toch weer gespannen bent, omdat er dingen gebeuren die je nog niet kent.

Suusje: vervelend die pijn in je rug. Ik ben juist weer wat mobieler. de pijn in mijn heup/bekken neemt af, maar ja ik moet toch rust houden vanwege de bloeddruk... al die kwaaltjes op het end...

Vales vervelend dat het weer afzakt...Toch wel een goede graadmeter die douche om te kijken hoe het ervoor staat.

Nou hoop morgen te lezen dat Jantien haar kleine in elk geval in haar armen heeft mogen sluiten.

Welterusten dames....

Karin

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Jantien - 25 november - ? - normale ligging - ......
    Debski - 27 november - jongen - normale ligging - .....
    Melliemel - 30 nov/1 dec - jongen - normale ligging - 4 november - 43 cm - Orlando
    Lianne - 1 december - meisje - normale ligging - ......
    Duikster - 5 december - ? - normale ligging - ......
    Batchie - 5 december - jongen - achterhoofd ligging - 17 november - 53 cm - Vishesh
    Juut - 6 december - ? - normale ligging - .......
    Sidessa - 6 december - meisje - normale ligging - ......
    Sellie - 7 december - meisje - normale ligging - 26 november - 51 cm - Ecrin
    Molly - 9 december - jongen - normale ligging - ......
    JessicaD - 9 december - meisje - normale ligging - 23 november - Inge
    Saar - 10 december - meisje - normale ligging - 5 december - 51 cm - Liene

Ilonas - 10 december - jongen - normale ligging - ........
    Raomi - 10 december - jongen - normale ligging - ......
    Vales - 11 december - jongen - normale ligging - ......
    Marjan72 - 11 december - meisje - normale ligging - ......
    lintjezuur - 11 december - ? - stuit ligging - ......
    Nynke31 - 13 december - jongen - normale ligging - 30 november - 49 cm - Jiri
    Veraenroy - 13 december - meisje - normale ligging - ......
    Jolanda – 13 december - ? - normale ligging - ……
    Slingding - 14 december - meisje - stuit ligging - 3 december - Kailynn
    Otje - 14 december - jongen - normale ligging - ......
    Suusje76 - 14 december - ? - stuit ligging - .......
    ellenD - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Rabia - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Arwen - 16 december- ? - normale ligging - ……
    Duckie - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Natas26 - 16 december - jongen - normale ligging - 7 oktober - 38 cm - Colin
    Karina - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Setje - 17 december - jongen - normale ligging - .......
    nijn - 17 december - ? - normale ligging - ......
    Lientje - 18 december - ? - normale ligging - ......
    Debbie1988 - 18 december - jongen - normale ligging - ......
    Doenka - 19 december - ? - stuit ligging - ......
    patricia24 - 20 december - ? - normale ligging - ......
    Manon - 20 december - meisje - normale ligging - .......
    Eve - 20 december - jongen - normale ligging - ......
    marjoleinch - 22 december - ? - normale ligging - ......
    Bianca16 - 22 december - meisje - normale ligging - ......
    Feitkifkim - 24 december - ? - normale ligging - ......
    renaatje - 25 december - jongen - normale ligging - ......
    gnessy21 - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Lola - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Mootje1985 - 26 - december - ? - normale ligging - ......
    Robyn - 26 december - ? - stuit ligging - ……
    Neeltje - 26 december - jongen - normale ligging - ......
    pascalina69 - 26 december - meisje - normale ligging - ......
    Ayla - 28 december-meisje - normale ligging - ......
    boogschuttertje - 28 december - ? - stuit ligging - ......
    manuela6 - 28 december - ? - normale ligging - ......
    charissa27 - 29 december - meisje - normale ligging - .......
    essepes - 30 december - jongen - normale ligging - ......
    Daphne - 31 december - jongen - normale ligging - ......
    Noura - 31 december - jongen - normale ligging - .......
    gogadow - 31 december - ? - normale ligging - ......

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Sidessa: op zich wel goed zo'n extra controle. Maar het kan ook een boel ongerustheid veroorzaken zonder dat daar een reden voor is. Wel gek dat Nederland en Belgie zo verschillen in dat opzicht.

@Daphne: oeps, dat is toch wel vervelend dat het erger is geworden na het douchen. Misschien zijn het dus wel echte weeen. Ik ga nog harder voor je duimen dat het niet doorzet.

@Jolanda: als je je morgen idd nog zo onzeker voelt zou ik de gyn/vk idd toch maar even bellen.

@Vales: tja, en bij jou nemen de krampen weer af tijdens het douchen. Tjonge, die laatste loodjes zijn wel erg onvoorspelbaar :(

@Karin: de pijn in mijn heup is bijna weg. Is nog wel wat gevoelig en ook waggel ik nog wel. Denk dat die kleine op een zenuw drukte. Nu is hij nog verder ingedaald en waarschijnlijk is daardoor de druk van die zenuw.

Nou, ik ga m'n hoge bed maar weer es opzoeken. Ben benieuwd hoe ik vannacht zal slapen. En ook benieuwd wat er morgen weer allemaal te lezen valt hier.

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Goedemorgen!

Nou, ik heb een megaslechte nacht achter de rug en was ook weer in de waan dat het begonnen zou zijn, maar niks, het is weer helemaal weggezakt. Maar ik heb wel sinds 3 uur geen oog meer dichtgedaan, balen dus.

Gisteren ben ik weer bij de gynaecoloog geweest. Mijn bloeddruk was aan de hoge kant 152/94, dus morgen weer terug voor een extra controle. En omdat ik nogal wat rare klachten had hebben ze mijn urine getest op blaasonsteking. En helaas was die niet helemaal zuiver, maar ze konden er ook niet uit halen of het wel echt een blaasontsteking was, dus die testen ze morgen weer opnieuw. Gisterenavond hoop ik ook voor de laatste keer zwangerschapsyoga gehad. Ik heb de hele cyclus er al op zitten en betaal nu per les tot aan de bevalling. Volgende week is de laatste les van dit jaar , maar ik hoop dat ik daar niet meer naar toe kan omdat ik al bevallen ben!

@Saar en Slingding: EIndelijk de eerste decemberbaby's! Wat leuk. Gefeliciteerd met jullie meiden, geniet ervan!

@Daphne: Ben benieuwd of het bij jou heeft doorgezet zeg.

@Eve: Respect voor hoe je het allemaal doet in je uppie! Jij redt het wel!

@Jolanda: Goede nacht gehad?

Ik ga er vanuit dat jantien ook aan het bevallen is hoor. Anders hadden we allang wat gehoord schat ik zo.

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    Saar en Slingding, gefeliciteerd meiden!

ik word nu toch ook wel weer heel erg nieuwsgierig! hoe lang zal het nog gaan duren? heb steeds vaker harde buiken maar dat wil ook niets zeggen helaas.
    vanmiddag weer naar de Gyn, eens kijken of hij nog zo ver voor loopt.

ga nu eerst weer verder terug lezen want ik ben alles al weer vergeten :oops:

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen,

Ben ook weer wakker na een rustige nacht. Hoe is het hier met de andere rommelende dames?

Gr Otje

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

ik ben net me bed uit na een redelijke nacht, ik moet eerlijk zeggen ik heb echt redelijk geslapen. Ik werd helaas om 04.00 alweer wakker omdat ik naar de wc moest, hierna kon ik niet meer slapen :cry:. Ik ben toen wakker gebleven tot 05.30, toen ging me vriend eruit. Om 06.30 kwam hij mij gedag zeggen en was ik dus nog wakker, toen heb ik gelukkig nog even 1 1/2 uur kunnen slapen. Het is trouwens echt heel slecht weer hier, regen, storm en onweer niet echt fijn, vanmiddag 16.30 mag ik weer naar de verloskundige toe ben benieuwd.

Maar zijn er alweer nieuwtjes? Hier rommelt het nog steeds goed hoor, maar niks dat doorzet dus.

18. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    aan alle december maama's (to be)
    succes

Ik krijg vandaag te horen of mijn datum december is geworden (ivm te grote baby door zwangerschapsdiabetes).
    Spannend, volgens onze eigen berekening is het namenlijk 31 dec, volgens de allereerste echo 6 jan, 2de echo 10 jan, 3de echo had zelf al een datum van +/- 25 tot 31 dec.
    Raar he, vandaag op naar echo nr 4 en hopenlijk iets meer duidelijkheid
    groetjes mij

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Morgen ladies,

Hier een prima nacht achter de rug. Twee plasjes en meteen weer in slaap gevallen. Geen gerommel meer. Ik moet zo naar de VK, dus eens kijken wat zij gaat zeggen.

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he Daphne, het heeft dus niet doorgezet...

hier ook een rustig nachtje... Gisteravond wel wat gerommel, maar nu is het weer stil...

Duckie succes met de extra controle vandaag....

Neeltje, hij mag bij jou ook al komen he.....

Eve fijn dat de pijn in je heup weg is.... Bij mij is het ook ver weg, ik loop weer wat makkelijker.... Maar waggel waggel hoort er ook bij he....

Karin

Deel Deze Pagina