december 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by duikster, Mar 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sidessa

Sidessa Lid

Oct 31, 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Goedemorgen allemaal,

Hier weer een ellendige nacht achter de rug, veel maagzuur en had iedere keer het gevoel dat ik moest poepen. Maar iedere keer als ik op de wc ging zitten waren het alleen de aambeien wat gingen vervelen, hebben jullie daar ook zo een last van?

@ Slingding, wat een lekker ding zeg, je mag er trots op zijn.

@ neeltje, hoop dat het niks erg is met je eiwitten.

@Otje, heb ook zoveel last van vocht de laatste twee weken, heb zelfs een ring om die ik niet meer afkreeg op tijd, ben bang dat ik hem moet gaan doorknippen. Maar ik heb er meer last van in mijn benen, die jeuken gewoon van de spanning op de huid.

@Debbie, ken dat gevoel dat je je net een lijk voelt, zo voel ik me namelij ook. Ben volledig uitgeput door die vervelende nachten.

Moet morgen om 9 uur naar het ziekenhuis voor weer eens aan de monitor te hangen ( is standaard procedure in belgie als je je uitgetelde datum voorbij bent). Hoop ergens dat ze me daar gaan houden om in te leiden want heb er wel genoeg van.

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Maandag 17.00 moet ik weer naar de verloskundige toe

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Slingding: Ach wat een lieverdje. En wat een mooie bos met haar heeft ze!

@Molly: Maagzuur? Jakkies! Ik moet iedere nacht aan de rennies, al een paar maanden. Bah.

@Neeltje: He, dat is minder zeg. Ik hoop dat de labuitslagen een beetje meevallen. Voel je je nog wel goed?

@Otje: Oei, zou het begonnen zijn? Bel anders de VK, dan kan ze even controleren!

@Sidessa en Debbie: He wat balen zo'n nacht.

@Sidessa: Ik had in het begin van de zwangerschap last van (inwendige) aambeien. Gelukkig is het weggegaan en nu heb ik nergens last van. Ik kan alleen zeggen: ga niet zitten persen!

Nou hier een fatsoenlijke nacht. Ongeveer een uur wakker gelegen, maar verder geslapen. Nog wat gerommel gehad in dat uur, maar niet zo erg gelukkig.

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    Hier eindelijk ook weer eens een keer een goede nacht gehad. Wel de nodige keren er uit geweest om te plassen, maar tussendoor gewoon goed geslapen. Wat een verademing zeg.
    Vanmiddag moet ik weer naar de gynaecoloog. Extra controle ivm bloeddruk die te hoog was woensdag en mijn urine moet opnieuw gecontroleerd worden op blaadonsteking, want die was niet helemaal goed woensdag. Hoop maar weer dat alles goed is.

@Daphne: Ik word helemaal koud als ik al die nare verhalen uit jouw omgeving hoor. Vreselijk zeg.
    @neelte: wat vervelend dat je eiweitten in je urine hebt. Mijn bloeddruk is ook te hoog, maar gelukkig nog steeds geen eiwitten (onderdruk 95).
    @Slingding: Nogmaals gefeliciteerd! Wat een lieverd!

5. moniekje

moniekje Actief lid

Feb 11, 2006
    485
    0
    0
    Neeltje:
    Ik hoor eigenlijk niet bij de decembermama's (ben een jan.mam) maar ik las bij jouw dat je bloeddruk omhoog was gegaan en dat je ook eiwit in je urine had. Dat heb ik dus ook.
    Ik was woensdag bij de VK voor controle en ze meette mijn bloeddruk en die was omhoog gegaan dus moest ik oook nog even over een stickje plassen en daar zat een spoor van eiwitten op.
    Voor de zekerheid maar even laten controleren in het ziekenhuis en ik kon daar woensdag al terecht.
    Daar hebben ze weer mijn bloeddruk gemeten en hij was weer een klein beetje omhoog gegaan. En in mijn urine zat een klein spoortje van eiwit.
    Ik heb nog bloedgeprikt en de Gynecoloog zou bellen als de uitslagen niet gunstig waren en geen bericht was goed bericht. Gelukkig heeft ze dus niet gebeld.
    Ik moet maandag ook weer terug komen voor controle, net als jou Neeltje. Ik krijg dan ook een echo. heb jij verder ook klachten? Ik namelijk niet echt. Alleen wat vocht in de handen. Mijn trouwring kan ik niet meer afkrijgen. Verder wat last van zware armen.
    Hopelijk gaat alles goed komen.

Trouwens ik kan nu niet meer thuis bevallen. Hoe zit dat met jou?

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Otje: Ik hou heel erg veel vocht vast bij me kuiten, enkels en voeten, als ik sokken aan heb gehad dan staat er een rand in altijd. Het is meestal ook pijnlijk en het jeukt gewoon, dikke vingers heb ik altijd al gehad dus.

Verder verlies ik ook al een aantal dagen flink wat afscheiding en vocht, maar wat het nou is zou ik niet weten. Of het nou vocht, urine of vruchtwater is, ik zou het echt niet weten eigenlijk. Al denk ik dat het geen vruchtwater is hoor, want het blijft niet lopen zeg maar dus. Maar elke keer als ik naar de wc ga, dan zit er wel iets in me onderbroek dus.

Ik heb sinds vanmorgen trouwens ook heel veel buikpijn, zal hij dan toch eerdaags komen?

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Zo volgens mij word het hier wat rustiger met de berichten of niet ;)

Mijn meisje heeft een leuke eerste schooldag gehad, en ook vanmorgen weer opgewekt heen.
    Gelukkig heeft mijn mannetje haar heen gebracht, want ik voelde me echt niet lekker vanmorgen.

Ik wil wel op de fiets, maar dat voelt niet prettig aan , en mijn ketting is geknapt, en nog niet gemaakt :(

Wel heel raar hoor, mijn kleine meisje die groot word en al naar de basisschool gaat.
    Heb de hele dag het huis zo'n beetje voor mezelf.

Onze hond Balou snapt er niks van, gaat telkens uit het raam kijken, en is niet bij me weg te slaan , terwijl ze anders altijd bij mijn mannetje zit, of met Manon speelt, is ze nu alleen.

Het was me gisteren wel een beetje te veel van het goede, was gisteravond helemaal afgepeigerd.

En dan vanmiddag of vanavond nog een uur rijden naar Sappemeer.
    Mijn schoonvader is jarig, en eigenlijk blijf ik liever thuis, maar stel dat het begint, en ik ga niet mee, en mijn vriend kan niet optijd terug komen, dan kies ik er liever voor om mee te gaan denk ik, zodat als het allemaal begint, we samen naar groningen kunnen gaan, zodat hij er toch bij is.
    Stomme redenering misschien hihi, maar geeft mij een prettiger gevoel.

Ookal voelde ik me heel erg beroerd bij het opstaan, ik heb het hele huis alweer aan kant, moest van mezelf.

En net realiseerde ik me dat ik de kleine nog helemaal niet gevoeld had vanmorgen, dus ik maar even luisteren met mijn first sound apparaatje, maar het hartje klopt mooi.
    Spontaan ineens weer beweging, dus ik ben weer gerust gesteld.
    Komt denk ik toch door de drukte enzo.

Maar het is weer bijna tijd om mijn meisje van school te halen dus ik zal me klaar maken ( gereed zoals mijn vriend altijd zegt :D ), zodat ik niet te laat kom.

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ben even helemaal stil van dat bericht van daphne. de nachtmerrie van iedere ouder.

dat vocht, bij mij begon het al in de vakantie.. in juli, en dat getintel.
    maar ik moet zeggen dat nu ik het wat rustiger aan doe dat dat wel scheelt. ik heb wel eens gedacht van wat moet dat worden als ik nog een paar maanden moet. maar nu zijn we er bijna.

nou ik heb zeker rare dromen hoor. vanacht droomde ik dat er iemand in de tuin stond. toen heb ik de gordijnen dicht gedaan.

en ik moet vandaag ook eten verzinnen, maar ook niet veel in huis. en het weer nodigt niet echt uit om naar buiten te gaan. alhoewel ik er nog wel even uit moet.
    pannenkoeken vind ik ook heerlijk, maar met 2 kinderen en 2 volwassen is dat nog een behoorlijke stapel die gebakken moet worden. en ben daar dan nog wel een tijd mee bezig.
    gister was het hier wel spook weer hoor, onweer, met extreme flitsen. en mijn zoon zou voetballen, maar het voetbalveld stond onder water.

gelukkig hoef ik alleen maar vandaag eten te maken, want morgen gaan de kids logeren, hebben wij een verjaardag waar we even heen gaan. en dan gaan we uit eten samen.
    zondag gaan we sinterklaas vieren.

verder verveel ik me dood, nu ik verlof heb lijken de dagen veel langzamer te gaan.

melliemel wat een heerlijk mannetje is het toch. je kan al echt zien dat die wat gegroeid is.
    en ook een leuk geboortekaartje.

slingding, gefeliciteerd, wat een prachtig meisje zeg. ik kan echt genieten van al die fotos.

ik heb snachts steeds dat ik ook vocht in mijn onderbroek heb zeg maar. volgens de vk komt dat omdat je zweet en dat word dan zegmaar vastgehouden in je vagina, en dan komt dat er ineens uit.
    toen mijn vruchtwater doorgebroken was kwam het er echt in scheutjes uit, tijdens het lopen of zitten en opstaan. heel raar gevoel, want in eerste instantie wil je het tegen houden maar het loopt gewoon.

ik was benieuwd of er weer een baby geboren zou zijn, ben benieuwd wie de volgende gaat worden? ;)

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Hey Noura,

Ik heb een tijdje geleden Angel laten pendelen voor mij he, en hier kwam uit 8december. Dat is dus vandaag, dus misschien beval ik vandaag wel ;). Het is wel flink aan het rommelen dus, en zelfs denk of dacht ik de 8ste of de 12de van december dus wie weet haha.

10. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Jeetje, nog geen nieuwe baby's, het zag er in november zo hoopvol uit voor de december mama's, maar nu gaat het niet echt snel he!

Ik heb vannacht heerlijk geslapen, lijkt wel of het bij mij afwisselt, 1 nacht slecht, 1 nacht goed, belooft dus wat voor aankomende nacht! Vanochtend om 7 uur pas voor het eerst wezen plassen! Om 9 uur heb ik lekker As the world turns in bed liggen kijken, want door mijn pannenkoeken kon ik dat gisteren niet zien. Daarna weer lekker in slaap gevallen. Net belde mijn vriendin me wakker en die komt straks lekker een bakkie thee drinken. Ik heb dus weer een doel vandaag!

Sidessa, dat gevoel wat jij beschrijft heb ik ook, ik dacht dat het door die pannenkoeken kwam eigenlijk. Mijn darmen zijn er helemaal van streek van. Gelukkig heb ik geen last van aambeien, maar ik heb wel steeds het gevoel dat ik moet poepen en dan lukt het niet (net wel gelukkig!).

Gisteren toen ik uit de douche kwam ben ik met mijn badjas achter de computer gaan zitten en sindsdien zit er een plek op de computerstoel. Ik dacht eerst dat het water was nog van het douchen, maar het is nu echt een vlek met zo'n kring, het ruikt niet, dus ik weet niet wat het is. Toch ben ik vaak bang dat ik mijn vliezen breek zonder het te merken en dat ik dan gewoon doorloop. Als je vliezen breken moet je toch binnen 24 gaan bevallen? Wat als dat niet gebeurt dan?

11. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0

Daar zou ik me niet teveel aan vast houden Debbie, bij mij zei ze namelijk 21 november!

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik geloof dat als je vliezen breken dan moet je binnen 24 uur thuis bevallen. anders moet je naar het ziekenhuis, dan houden ze je daar in de gaten. maar ze kunnen je er langer mee doorlaten lopen. (onder controle natuurlijk)

spannend debbie, die pendel.
    voor mij is ook gependeld, en daar kwam de 27e uit, een meisje.... nou dat 2de klopt al niet (tenzij de echo mis zat)

en mijn vader flapte er laatst uit dat het 12 december uit. haha en die doet normaal nooit zulke uitspraken. maar we zullen zien. ondanks dat ik nieuwsgierig ben, mag het nog wel even blijven zitten, want ik geniet ook nog wel van het zwanger zijn.

dit weekend moeten we trouwens de klossen er maar eens onder gaan zetten. en ik moet even een extra kruik halen bij de buuv.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Mmmm ja oké, maar jij hebt 3 datums he molly ;) ;) .
    Haha nee ik pin me er echt niet aan vast hoor, maar vind het wel grappig. Het is vandaag de 8ste en het rommelt flink, heb ook best wel last van banden en buik en rugpijn dus.

14. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Ik hoop het voor je Debbie en voor mezelf hoop ik dat in ieder geval 1 van die andere 2 data dan uiterlijk klopt, veel langer hoop ik het toch niet te rekken!

Wij hebben zelf steeds gezegd dat het 12 december wordt geboren, omdat we precies weten wanneer het verwekt is en 40 weken na die dag is 12 december, dus misschien wordt het gewoon die dag.

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Meiden volgens mij krijgen we straks echt dat de 1 na de ander bevalt hier hoor ;) , kijk hoeveel meiden eral overtijd lopen en hoeveel eral in hun laatste loodjes lopen. Of zal iedereen op de zelfde dag bevallen, mmm spannend hoor. Tis ff afwachten geblazen haha, ben erg benieuwd.

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Ja inderdaad, ik hoop voor je dat je gelijk hebt Molly en dat je inderdaad de 12de bevalt. Het is ff afwachten he wanneer hij/zij zin heeft om te komen, maar ik hoop dat het spoedig is voor ons beide

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

@Debbie ik was gependeld voor 5 en 8 december maar ik pin me er ook helemaal niet op vast,hij komt toch echt wanneer hij zelf wil.

@Slingding wat een mooi meisje en wat heeft ze veel en donker haar zeg, echt leuk :D

@Duckie succes vanmiddag.

Ik heb sinds gisterenavond wel weer dat gerommel maar ik heb echt heel lekker en lang kunnen slapen.
    Nu ik dus wakker ben begint gelijk de steken in me buik weer en heb ook last van me onderrug en me buik voelt heel zwaar maarja we zien wel hoe het loopt.
    En het word zeker tijd voor nieuwe baby's :D

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Daar heb je helemaal gelijk in hoor vales, hij komt inderdaad wanneer hij wilt en niet wanneer wij willen.

En Baby's Van Mama's Langer Dan 37 a 38 Weken Zwangerschap Kom Op! Jullie Mogen Nu Wel Eens Komen Hoor, We Wachten Op Jullie ;) ;) ;) ;) ;) ;)

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Jolanda: Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat zwaar is zeg. Probeer tussendoor rustig aan te doen hoor!

Wij gaan zo het bevallingsbad ophalen. Verder komt morgen het bed. Het bad komt namelijk in de woonkamer te staan en er moet een bed bij zijn, voor het geval het kindje ineens snel moet komen en de VK er goed bij moet kunnen. De klossen heb ik sinds dinsdag in huis. Klossen voor boven onder het bed én klossen voor beneden. Nou, de woonkamer zal goed vol komen te staan, dus vandaag maar even opruimen.

20. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    nou daphne, je krijgt een volle bak daar ;)

ik ga zo maar eens een broodje maken,en mijn dochter komt zo uit school voor de middag pauze.

fijn jolanda dat je dochter het zo leuk vind op school. is toch weer een hele mijlpaal.
    als het echt te zwaar word met ophalen, kan ze dan niet met iemand mee? ik kan me best voorstellen dat je straks mischien een keer net op het punt van bevallen gaat staan. in ieder geval is het ook alweer bijna kerstvakantie.

Share This Page