december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vannacht voor het eerst geen last van maagzuur. Wat een feest! Verder lekker lang uitgeslapen. Het is toch rot weer dus ben niet van plan om een eind weg te gaan vandaag. Vinden jullie het trouwens ook zo ongezellig dat het de hele dag zo donker is?

@Slingding: fijn dat je weer thuis bent! En ook al zo lekker snel :D En wat kan Kailynn lekker boos kijken. Lief hoor!

@Neeltje: wat balen zeg van je bloeddruk en eiwitten. Mijn bloeddruk was ook iets te hoog maar gelukkig geen eiwitten. Hoop dat het bij jou beter wordt door flink wat rust te nemen.

@Otje: heb al een hele tijd last van vocht. Moest m'n ringen op een gegeven moment laten doorknippen :( Maar het meeste vocht zit in m'n voeten en onderbenen. Ik probeer er maar niet te veel meer op te letten. Kan alleen m'n bergwandelschoenen nog enigzins aan. Maar dan alleen als ik ze aan het begin vd dag aantrek. Mocht ik dus 's avonds naar het ziekenhuis moeten dan vrees ik dat ik op m'n sloffen ga :D

Heb ook last van regelmatig vochtverlies. Maar las gisteren dat het normaal is om aan het eind vd zwangerschap last te hebben van veel waterige afscheiding. Dat zal het dus wel zijn.

@Noura: begin me nu ook af en toe wat te vervelen. Ben achteraf blij dat ik het tijdens m'n verlof nog zo druk heb gehad met de verbouwing. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om 5 weken thuis te zitten zonder echt iets te doen te hebben.

@Molly: dat heb ik ook: bang zijn dat m'n vliezen zijn gebroken zonder dat ik het doorheb. Maar als ik berichten van andere meiden lees schijn je het toch echt wel te merken. Daar moeten we dan maar van uit gaan.

@Daphne: dat klinkt als een complete verbouwing :D Hebben jullie zo'n grote woonkamer dan? Hoop alleen wel dat je kleintje op tijd is want anders staat alles de hele tijd in de weg. Of valt dat mee?

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja eve dat is zo, als je nog wat bezig bent gaat de tijd sneller, ben ik meer moe savonds zodat ik eerder kan gaan slapen. en met dit weer kan ik ook niet veel
    maar gelukkig hebben we een druk weekend voor de boeg, en maandag naar de vk toe.
    ik ga mischien ook straks wel de enveloppen schrijven. muziekje erbij aan. en dan voor die tijd nog even de keuken een beetje bijhouden en stofzuiger door het huis. dan is dat ook weer gedaan.
    iedere dag iets doen, zodat ikhet bij houd.

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben net lekker wezen douchen en heb mijn zoon eens even flink toegesproken. Heb hem verteld dat ie morgen jarig is en dat hij toch echt zijn verjaardag niet mag missen, dus dat hij wel aanstalten moet gaan maken. Hoop dat het werkt....

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Haha, die is grappig :) :) :)

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Vochtverlies is idd normaal tijdens de laatste weken van de zwangerschap dat komt door de daling van het hormoon progestonon (of zo iets ben zwanger weet je wel :rolleyes: ) die zorgt ervoor dat je baarmoeder rustig blijft, vandaar denk ik dat er ook zo veel gerommel is bij jullie. Ik heb dat bij de vorige ook niet gehad en geen gerommel gezien dus ook niet veel afscheiding ed.
    Vocht vasthouden doe ik ook helemaal niet, ik heb mn bijna mn oude figuur nog, op een grote bal op mn buik na. Ben gisteren ook even op de weegschaal gaan staan bij de vk en weeg nu 67 met kleren aan, ben dus iets minder dan 7 kilo aangekomen. Oh en de kleine heeft ze nu ook kunnen schatten (de vorige keer dat ik haar had was het daar nog te vroeg voor en daarna onervaren vk's gezien een stagiair en een invalster) Maar het is dus weer een lekker kleintje, ze schat haar tussen de 6 en 6.5 pond, dus net als haar broertjes, al zal ze nooit zo klein zijn als de oudste die woog 2900 met 41 weken.

Voor degenen die zich vervelen, zoek een tijdverdrijf want je weet nooit hoe lang het nog gaat duren voor je het weet loop je 2 weken uit, al hoop ik van niet. Ik heb u leren haken en ben babyslofjes en dekentjes aan het haken, heel makkelijk en het geeft je wat te doen terwijl je je niet druk hoeft te maken. En bovendien heb je er mooi resultaat van. Het enige wat je nodig hebt is een haaknaald en wat wol.

Heb vandaag mn eveloppen binnen, met de proefdruk, ziet er goed uit. Ik vind het kaartje ook zo leuk hihi. Ik laat manlief de enveloppen schrijven hij heeft nl een veeeel mooier handschrift dan ik.. ik heb wat je noemt een spijkerschrift :rolleyes:

@Daphne wat een enge verhalen idd, maar goed dat je het zo van je af kunt zetten, en idd het helpt je wel te relativeren. Probeer dit gevoel wel vast te houden en er nuchter naar te blijven kijken anders kun je er mss tijdens je bevalling last van krijgen.

@Sidessa, wat leiden ze toch snel in in Belgie zeg. Waarom moet dat bij jou eigenlijk?

@Noura, Ik heb ook verschrikkelijk vreemde dromen, heel bizar af en toen maar ja het hoort erbij hé

@Debbie, goed dat je het rustiger aan doet nu, leg jezelf echt regelmatig een rustuurtje op, lekker op de bank of bed met een boek, dit zijn je laatste dagen/weekjes denk daaraan. Oe ik ben wel streng zeg :) Maar ik meen het wel!

Nou ik ga weer eens verder het dekentje haakt zichzelf niet en de kleine zal toch iets om zich heen moeten als ze zich aandient ;)

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    :) Molly, maar helaas bepaald hij wat zijn verjaardag gaat worden, kijk maar naar die kleine van Slingding die dacht er zelfs anders over dan de gyn!

7. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik weet het Ayla, maar misschien motiveert t m om naar buiten te komen?

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh ayla, jij breit en haakt wat af of niet? haha, ik heb daar helemaal geen zin in nu. het zal wel aan het weer liggen, ik wou eigenlijk nog vouwgordijnen maken voor mijn zoon, en heb nog een dansfilm met antonio banderas, maar heb nergens zin in.
    raar he die bizarre dromen, ze zijn gelukkig niet eng.

haha leuk molly, ik hoop voor je dat het werkt!

bij mij word de kleine steeds op 7 pond geschat. de gynacoloog had van de week gemeten en toen was die tussen de 2500 en 2600 gram.

volgens mij worden bevallingen in het buitenland toch veel medischer genomen dan hier. zowel met inleiden, als pijnbestreiding e.d.

9. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Aya, het is niet dat het moet, maar het ze zijn er hier gewoon sneller mee. Ze laten je lopen tot 10 dagen na je uitgetelde datum en dan praten ze over inleiden. Het is zoals Noura zegt, het is hier allemaal veel medischer dan in nederland. Hier ga je de laatste weken ook standaard op controlen in het ziekenhuis. Ook de meeste bevallingen vinden hier in het ziekenhuis plaats. Als je thuis wilt bevallen moet je dat aanvragen.
    Pijnbestrijding is hier inderdaad ook anders, je kunt hier heel makkelijk de ruggeprik krijgen als je dat wilt en er word ook veelzijdig gebruik van gemaakt.

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ben daarom toch blij dat ik hier in nederland beval. Lijkt me niets al dat medische eromheen. Vind het ook erg overdreven dat je in Belgie al extra op controle moet bij de gyn als je een dag over de 40 weken loopt. Maar goed elk land heeft weer iets anders. Hier zijn ze weer te voorzichtig met pijnstilling waardoor veel vrouwen een traumatische bevalling krijgen. Niet dat ik voor pijnstilling ben hoor, maar pijnstilling is soms echt nodig.

Ja ben een bezig bijtje Nouramaar kan niets anders doen en zo heb ik nog het gevoel productief te zijn.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik dacht te lezen dat Sidessa hoopt ingeleid te worden, maar dat dat niet zeker is...

Ayla ik heb bewondering voor je hoor, haken en borduren etc. is echt niets voor mij. Kan er geen geduld voor opbrengen. Echter voor een goed boek..... ik ben onder zeil...

Jolanda, fijn dat je man vanmorgen Manon kon wegbrengen....

Debbie wie weet komt de pendel wel uit....

Molly ik hoop voor jou dat de gedachte werkt....

Vanmorgen is de werkster hier weer geweest. Dus weer een heerlijk schoon huis.. Ik kan daar zo van genieten, hoewel ik momenteel zelf weinig behoefte voel om iets bij te houden in huis. Gelukkig dat er dus een andere oplossing is....

enne met een schoon huis, alles klaar zou ons kleintje toch langzaam aan ook wel aanstalten kunnen gaan maken.....Hij of zij beweegt in elk geval nog flink in mijn buik... en als ik naar buiten kijk zou ik denk ik zelf ook nog effe warm binnen willen blijven...
    Nou ik ga morgen weer naar het ziekenhuis en dan maar kijken wat die te vertellen hebben. of er al enige activiteit van onze beeb te bespeuren is dat tie de wereld wil aanschouwen....
    Ik zou toch wel graag met kerst weer uit mijn kraambed zijn...

Karin

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja in nederland zijn ze niet zo snel met ruggenprik e.d. in sommige landen word dan ook wel eens vreemd naar ons gekeken.

hier in nederland kan het zelfs voorkomen dat ze je tot 3 weken na de uitgerekende datum door laten lopen. (moet er niet aan denken)

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Meiden ik ga ff dvdtje kijken op de bank ;), ik ben dus ff lekker rustig aan bezig vandaag haha. Misschien komt die kleine dit weekend wel, juist omdat ik nu me rust neem haha.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallooo,

Ben ik weer. Het vocht in mijn vingers is weer grotendeels weg getrokken. Heb er nu geen last meer van. Ring zit ook niet meer strak nu.

Mijn moeder is me vandaag aan het helpen in de huishouding. De badkamer krijgt nog een grote beurt enzo. Das wel fijn! Want vind dat veel te zwaar nu en mijn man is overdag ook druk met werken.

Gisteren nog aan t knutselen geweest voor als de baby geboren is. We zetten geen bord in de tuin maar hangen iets voor het raam. Namelijk 4 spuugdoekjes aan een waslijntje voor het raam en op elk doekje staat 1 grote letter. Die heb ik er gisteren opgeverfd met textielverf. Tis echt zo'n leuk gezicht! Kan nu helemaal niet meer wachten tot de kleine geboren is!

Verder nog geen babynieuws zie ik? Hmm... tja, het is natuurlijk pas 8 december he? December duurt nog 3 weken dus er kan nog veel gebeuren.

Gr Otje

15. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Dat ga ik ook doen, om drie uur moet ik de kleine gaan halen en dan is het afgelopen met de rust. Dus nu lekker dvd'tje op en lekker op de bank. Veel plezier debbie

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Oh wat loop ik alweer achter!

@daphne: wat erg dat het weer in je directe omgeving is gebeurd. Zeker als je zo op het einde loopt ben je natuurlijk nog eens extra gevoelig voor dit soort gebeurtenissen.

@slingding: wat een lief kleintje. En wat heeft ze al een bos haar! Hoe gaat het verder met jou, heb je nog veel last van de keizersnede?

@jolanda: ja ik zou ook mee gaan als hij ver weg moest. Het zou je maar gebeuren dat hij er niet bij is. Lijkt me niet echt ideaal.

@debbie: ik ben niet zo thuis in dat pendelen, maar heeft ze het ook al eens goed gehad? Ik weet wel dat ze geslacht pendelen, maar ja dan is er 50% kans. Ben wel benieuwd of ze met data ook zo precies zijn.

@noura: komt bekend voor, mijn familie probeert ook steeds data te voorspellen. En als ik de telefoon even niet opneem, denken ze gelijk dat ik aan het bevallen ben.

@molly: ik dacht dat als je vliezen breken het water dan ook een beetje blijft lopen, omdat je steeds nieuw vruchtwater aanmaakt. Dus ik denk dat je het wel merkt.

@sidessa: hier hetzelfde, ik heb ook zo slecht geslapen. Heb vannacht ook nog beneden gezeten. Had veel last van brandend maagzuur en was klaarwakker. Ben nu best moe, maar ben bang dat ik als ik nu bij ga slapen, vannacht weer niet kan slapen.

Ben net even een kerstboom wezen halen met mijn moeder. Heb alleen geen standaard gekocht, dus kan hem pas morgen opzetten. Nou ja heb ik ook weer wat te doen.

Eigenlijk moet ik nog een paar manden schoon wasgoed strijken, maar heb totaal geen zin, dus dat ga ik ook maar morgen doen denk ik.

Verder alles rustig, ik voel nog niets rommelen vandaag.

17. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Me mannetje en ik spreken de kleine ook regelmatig aan dat ie mag komen ect..maar nope de beeb heeft er geen zin, vind het denk ik wel prima zo ;) het heeft bijna een week gerommeld en sinds gister is het rustig..ik hoop dat de beeb dit weekend komt maar heb er een hard hoofd in dat het gebeurd..Ik hoop niet dat het volgend weekend gebeurd want dan is me mannetje jarig..ja hoe doen we dat he..uitgerekende datum is de verjaardag van me mannetje..maar goed we wachten af.
    Ik slaap prima maar toch ben ik overdag erg moe, ik ben niet bijster actief.
    De beeb is ook wat minder actief in vergelijking met vorige week..en sinds gisteravond doen me tepels zo pijn pff
    Het enigste is gewoon afwachten brrrrr zal eens dvds bijelkaar gaan zoeken om de dag door te komen, begin me nu aardig te vervelen :(

Liefs XXX

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Eve: Wij hebben een redelijke woonkamer, maar moeten wel schuiven hoor. De tafel en stoelen moeten aan de kant. Verder wil ik het bed op z'n kant zetten, dat neemt natuurlijk een stuk minder plaats in dan. Het is niet ideaal en ik hoop ook dat mijn hubbie het na de bevalling meteen opruimt, samen met moeder en kraamverzorgster, want ik houd niet van die troep.

@Molly: Hahahah, grappig. En ik die van mij maar toespreken dat hij niet vóór zijn verjaardag naar buiten mag :p

@Otje: Jij ook al zo'n ijverige mama. Handig hoor! Jammer dat het nog niet is begonnen.

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Mijn vriendin is net weg met haar zoontje van bijna 1 (17 december). Gisteren had ik beneden lekker opgeruimd en gestofzuigd, nou daar is nu dus niks meer van te zien, leuk hè kinderen ;)

Mijn vriendin en haar zoontje hebben hem ook nog even toegesproken, hopelijk luistert ie daarna!

Wat lekker dat je een werkster hebt Duikster, lijkt me heerlijk! Ik hoor trouwens van meiden om me heen die nu al zijn bevallen dat de kraamzorg van hun nog gewoon alles doet, ook de huishoudelijke klusjes, hopelijk treffen wij er ook zo één.

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Die kleintjes laten hier allemaal goed op zich wachten. Wel balen hoor.

Jiri meldt zich vaak om te drinken, vooral 's nachts, dit is dus erg vermoeiend. Nu gaan we rond 8 uur en 11 uur 's avonds een flesvoeding geven. Hopelijk slaapt hij dan wat beter en komt ie maar 1 keer. Nu vaak 2 tot 3 keer op een nacht.
    Het kan zijn dat mijn borstvoeding te waterig is en hij dus niet genoeg binnen krijgt. Hij zit nog steeds op zijn afgevallen gewicht van maandag. Wel balen. Dinsdag wordt hij weer gewogen. En anders moet ik fles en borstvoeding gaan afwisselen en helpt dat niet, dan moet ie helemaal de fles gaan krijgen. Zou het wel jammer vinden, maar ja, het is dan niet anders.

@mellemiel: Jiri was bij de geboorte 49 cm. Dus misschien is hij nu ook wel 50 cm. Weet niet hoe snel dit gaat. Maar die van jouw groeit nu wel goed in gewicht. Ik hoop Jiri ook snel.

Verder hebben we sinds vandaag geen kraamhulp meer. Vind het wel lekker. Maar het is wel wennen om nu overal zelf aan te moeten denken en alles zelf te moeten doen. Ook met het huishouden enzo. Gelukkig helpt mijn vriend met alles :)

Deel Deze Pagina