december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

daphne; het getver weer zo'n triest verhaal.

slingding; wat een poppetje zeg en wat een haar!

noura; mmm 7 pond of 5pond is wel een groot vershcil ja toch?!

volgens mij is nederland een van de weinige landen waar het 'normaler' is om thuis te bevallen dan in het ziekenhuis. wat ik hoor van verschillende mensen die uit het buitenland komen (engeland ierland duitsland) is het 'normaal' om in het z.huis te bevallen en abnormaal om thuis te bevallen :confused:

karin; lekker hoor een werkster in huis, mmmmm, bij de gedachte alleen al dat je huis schoon 'word'gemaakt heerlijk.

otje; lekker dat jouw moeder ook ff heeft geholpen in het huis

lientje; leuk de herstboom op tuigen, alleen denk ik tot nu toe dat ik hem dit jaar niet ga neerzetten, ik weet niet waar ik hem neer moet zetten hihi.

volgens mij mag ik zowieso wel blij zijn dat hij eerder is gekomen zeg, want als ik het af en toe zo lees, krijg ik echt medelijden met jullie dat het allemaal zo zwaar en rottig is als je er op zit te wachten.

nynke31; ook ik geef bv en het is 'normaal hoor dat ze regelmatig komen, zo ga je vanzelf ook voldoende produceren en mijn kraamhulp zij tegen mij dat de kleine er met fv 2wkn en met bv 3 wkn over mag doen om op zijn geboortegew. te komen hoor. en wss zit er echt wel genoeg voeding in je bv hoor maar ff geduld :oops: ;) . komt echt goed. orlando was binnen 10 dgn op zijn geb. gew. en is daarna nog beter gaan groeien. als je zelf graag bv wilt blijven geven volhouden hoor en laat je dan niet ompraten door andere, want je hebt echt wel genoeg voeding ;) .

by the way, orlando komt nu ook weer vaker hoor, maar kan ook regeldgn zijn. dus.....

gr saskia

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Heb vandaag een zeer slechte dag, mijn hormonen slaan nu echt op hol.
    Ik heb vanmiddag veel tranen laten vloeien, ik kan nu echt bijna niets meer, zelfs gewoon zitten wordt met te veel.
    In mijn bed met het voedingskussen tussen mijn benen is de enige plek waar ik het nog even volhou.
    Gelukkig was er een lieve mama vanmorgen op school die aanbood mijn dochter mee te nemen, mijn man heeft haar net weer opgehaald, ze hadden gezellig koekjes gebakken.
    Heeft zij gelukkig toch een leuke middag, ik kan haar nu echt niet veel meer bieden.

Samen met mijn man even weekend boodschappen gedaan, dit zijn nu echt uitstapjes, het zijn echt de laatste zware loodjes.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Even vlug een update, zonder verder te reageren (doe ik volgende keer weer). Ik ben gisteren bij de VK geweest en moest bellen als ik hoofdpijn kreeg of iets dergelijks, in verband met mijn gestegen bloeddruk. Nu heb ik vandaag af en aan hoofdpijn en heb ik het heel warm, dus net toch maar gebeld. Ik moet zo even langs komen. Zal jullie straks een update geven.

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Daphne: Ohoh, als het maar geen zwangerschapsvergiftiging is dan!
    Bedankt voor je belangstelling trouwens, hier gaat het wel, wel gerommel, maar geen baby!

Ik reageer later nog wel even, maar moet nu mijn kleine meid ophalen!

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier ook even een korte up-date zonder verder te reageren (heb hier niet de puf voor)
    een vrij goede nacht gehad ondanks alle voedingen. kailynn moet elke 3 uur borstvoeding met aanvulling van hypo allergene kunstvoeding. dus eerst 2x 20 minuten borst en dan nog kunst en verschonen dan ben je bijna 1 1/2 uur bezig en dan kan je weer 1 1/2 slapen en dan moet ze weer ander valt ze te veel af, kan ze zich niet warm houden en krijst ze oor verdovend aan 1 stuk door. het gaat al beter dan gisteren, maar ik ben bek af. gisteren na 5 uur niet meer geslapen, naar huis toe, tussen de middag niet geslapen en om 0.30 uur kon ik gaan slapen na de voeding van 23.00 uur. na een keizersnee komt de borstvoeding moeilijker op gang. ze heeft vanmorgen de gehoor test gehad en ze was al snel geslaagd.
    heb een hele goede kraamhulp, ze is wat ouder maar een een doordouwer m'n hele huis is spik en span!
    over mijn keizersnee het viel reuze mee de ruggenprik zat zo (even moeten wachten door een rug wee) en die kleine was er zo, mijn man moest op den duur even weg want het dichtbranden van de vaatjes stonk enorm en op zijn nuchtere maag en zo'n stink mondkapje, dat ging niet maar toen was kailynn er ook zo. Het herstel gaat ook goed al moet ik me van iedereen inhouden anders krijg je een enorme terugslag na een paar maanden. De wond ziet er heel mooi uit! valt me reuze mee. en ik ben gisteren ook de etos nog even ingelopen voor voeding en tepelhoedjes en zeep enz. (kreeg op m'n donder van iedereen.
    Ik ga even de lasagne in de oven zetten.
    tot gauw en dan hoop ik weer meer te reageren maar nu even niet!
    succes die nog moeten bevallen (bijna iedereen nog en het is al de 8ste)
    en denk hard onder de weeen straks als je haar of hem vast hebt ben je alles van ellende vergeten.

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Net 3 uur lang the sound of music zitten kijken, was wel ff lekker hoor zo op de bank, kat op me benen, zak chips naast me en lekker deken over me heen. Net ook ff gedoucht, maar rugpijn is er nog steeds en het rommelt ook nog steeds. Misschien een raar iets he en misschien verbeeld ik me het wel, maar het lijkt wel of me kat nu iets aanhankelijker wordt kan dit? Hij komt hele tijd bij me zitten, en heeft net ook al 3uur bij me gelegen betekend dit iets?

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hier rommelt het al een paar daagjes, maar het zet niet door. Ik heb net een nieuwe buikfoto geplaatst, en hoop dat dit de laatste zal zijn.

PS: de een zegt dat ze nog hoog ligt dan ander zegt dat ze al goed gezakt is, ikzelf zie dit dus echt niet. Wat vinden jullie?

Groetjes Vera

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik krijg net een sms van Daphne.

Ze is net naar de VK geweest voor extra controle en de bloeddruk is veel te hoog: 135/95 dus ze moet naar het ziekenhuis.

Als ik meer hoor, bericht ik het wel!

Groetjes van Otje

9. hallo allemaal,

ik had gehoopt om te lezen dat er iemand bevallen is, maar nee hoor! Wat een keikopjes allemaal! :) :)

@daphne: wat een nare verhalen krijg je allemaal te horen in je omgeving! Ik hoop voor je dat je het een beetje van je kan afzetten. :(

@otje: ik hoop echt voor je dat het vruchtwater is geweest. Bij mij braken mijn vliezen en toen was ik na een halve minuut nat tot aan mijn knieën. Nadien bleek dat mijn vliezen bovenaan waren gescheurd, dus Liene is nog met 'de helm geboren', zoals ze zeggen. Tegen dat ik moest bevallen, waren mijn vliezen al weeral gevuld, dus met het persen is de vruchtzak gekomen met water in. Maar hier wordt geduimd voor je! :thumup:

@daphne: wij hadden hier onze huiskamer ook verbouwd. Ik zal eens een foto in mijn album plaatsen van ons badje. Wij hadden ook een bed staan in de huiskamer. Wel zonder klossen, want dat hoeft blijkbaar in België niet. Dat was ook wel handig voor na de geboorte. Ik ben dan daar gaan opliggen met ons Liene en nadien is daar de moederkoek gekomen.

@Sidessa: wat bedoel je met: aanvragen of je thuis mag bevallen? Want dan ben ik dat vergeten! :D Je kan in België ook gewoon thuisbevallen hoor, maar het wordt inderdaad niet veel gedaan. Maar ik vond het fantastisch. Ik zou het niet anders gewild hebben!

@Molly: Liene is pas geboren toen mijn vliezen al 28u gebroken waren. De vroedvrouw en -man zei dat dat geen probleem was, omdat ik constant goede weeën had gehad. Dan is er weinig risico op infectie, en omdat mijn vliezen zo hoog waren gescheurd. Maar ja, het is natuurlijk een ander land.

Hier gaat alles goed. Vandaag is Liene gewogen en ze woog 3kg 500, dat us 60gr minder dan haar geboortegewicht. Dus dat was heel goed, want ze heeft 2 weken om terug op haar geboortegewicht te komen en omdat ze al gewoon kaka doet (geen meconium meer), is ze al op haar 'dieptepunt' geweest.

De borstvoeding gaat goed. Ik ben wel een beetje geschaafd aan mijn twee tepels, maar geen kloven. En 's nacht slaapt ze (are, zover dat ik al iets kan zeggen natuurlijk, maar tot nu toe toch) 6u aan een stuk. Ook flink dus.

Ik ben echt zo verliefd om onze kleine meid! Ik duim dat jullie baby's er snel zullen zijn!

Ik zal nog wat foto's in mijn album zetten.

Groetjes,
    Saartje

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    jeeh spannend en rot tegelijk we ho0ren het wel

gr saskia

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik hoop maar dat alles goed gaat met Daphne en dat ze nog wel naar huis mag.

Ik heb al de hele middag last van me buik en onderrug.
    Ik heb echt hele scherpe kramp onderin me buik en af en toe trek het een beetje tot me navel en word me buik een beetje hard,weet niet zo goed of dat nou weeën zijn,zelf denk ik van niet maarja ik wacht gewoon af het word als het echte weeën zijn vanzelf wel erger.

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lianne: wat vervelend voor je dat je je nu zo naar voelt. Leef echt met je mee! Ga voor je duimen dat het nu echt niet lang meer duurt. En dat boodschappen doen op dit moment een uitje is snap ik maar al te goed. Hier hetzelfde verhaal. Is eigenlijk best wel een beetje grappig.

Jeetje, wat vervelend om te horen van Daphne! :( Hoop echt dat haar bloeddruk weer zakt als ze in het ziekenhuis is. Misschien komt het toch een beetje door de stress van al die nare berichten.

Ik moet zelf trouwens ook van de vk opletten dat ik geen hoofdpijn krijg. Heb net ff zitten slapen in m'n stoel en word dus prompt wakker met hoofdpijn. Maar heb ook een stijve nek dus zal wel in een rare houding hebben geslapen. Vervolgens lees ik het berichtje van Daphne en dan schrik ik toch wel ff.

@Slingding: klinkt behoorlijk vermoeiend zo'n kleintje. Maar heb het idee dat je er wel goed mee omgaat. Vind wel dat je heel snel weer op de been bent. Zie mezelf niet meteen weer naar de Etos gaan hoor. Doe dus nog maar ff lekker rustig aan. Enne...voor die lasagna kom ik graag langs.

@Debbie: ze zeggen idd dat huisdieren aanhankelijker worden als de bevalling nadert. En aangezien je dat zo graag wilt hoop ik het echt voor je.

@Saar: goed om te horen dat alles zo goed gaat met Liene!

@Vales: je blijft maar rommelen, he? Hou je taai!

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Otje zou je niet voor de zekerheid je ringen afdoen, stel dat het blijft, moeten ze er straks nog afgeknipt worden!

De DVD's doen hun werk ter vermaak als ik het zo lees. Ik moet zeggen dat ik daar weinig geduld voor heb. Lees toch liever een boek, maar dat geld altijd al wel...

Daphne ik hoop dat je weer naar huis mag, maar als je bloeddruk oploopt en je krijgt klachten dan denk ik dat je niet meer thuis mag gaan bevallen. Tenminste dat geld voor mij nu wel....Da's dan wel balen van je badplannen...Maar het belangrijkste is dat je ukkie gezond de wereld komt aanschouwen he....Je bloeddruk verhoudt zich trouwens met die van mij....
    Ik hoop snel weer van je te horen, of via Otje...

Leuk he Molly, zo'n kleine op bezoek, maar ja, troep geeft het wel. Heb je dadelijk zelf ook.
    en ja... ik ben heel blij met mijn werkster.... Heerlijk dat het allemaal weer zuiver is...

Nynke lastig dat Jiri zo vaak komt, maar het is inderdaad een kwestie van volhouden met BV als ik dat hoor. Een vriendin van mij moest eerst een beetje afkolven voor ze haar zoontje aanlegde, om de voormelk weg te halen (zit weinig voedingswaarde in) en dan kon hij achtermelk drinken (wel veel voedingswaarde). Ook kreeg zij het advies zelf voldoende vetten te eten, bv. pinda's om zo de BV voldoende voedingswaarde te geven. Dat heeft heel goed gewerkt en ze heeft uiteindelijk meer dan 9 maanden BV gegeven. Er zijn dus alternatieven in plaats van meteen overstappen op FV. Effe navragen bij VK of kraamhulp wil misschien ook wel verheldering geven...

Lianne: balen, maar morgen komt je moeder ook toch om mee verlichting te geven? Ik duim voor je dat er snel iets mag gebeuren..

Slingding je bent maar druk met je kleine meid.... Neem ook voldoende rust, je mannetje kan ook eten in de oven schuiven of boodschappen doen...

Vera: ik hoop dat je gelijk hebt en je geen nieuwe buikfoto meer hoeft te plaatsen, maar je kunt er natuurlijk ook geen meer maken...

Saar wat heerlijk dat alles goed loopt met Liene en dat je aan het genieten bent...

Vales: misschien toch een voorbode...

Karin

14. keizerin

@Debbie mijn honden laten me ook al een paar dagen niet met rust vooral eentje van mij niet die wil echt de hele tijd bij me zitten en me handen likken :(

@Eve hou je hoofdpijn wel goed in de gaten hé.
    En ja het blijft maar rommelen maar zo erg als vandaag heb ik het nog niet gehad.
    Ik vind het vooral vervelend omdat je steeds gaat hopen dat het nu echt is en als blijkt dat dat dus niet zo is voel je je zo klote.
    Ik ga er nu ook echt niet vanuit dat hij komt ben ook gewoon boodschappen enz gaan doen.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    melliemel die 5 pond is het gewicht waar die nu op zit, en 7 pond wat de vk schat als geboortegewicht.

jeetje daphne, ik hoop dat alles goed met je is.

ik ben daarstraks allemaal slijmerig bloed verloren, en heb gauw wat dingetjes in huis gehaald, maar heb nu al een paar uur steeds pijnlijke harde buiken.
    ik ga even rustig doen nu, en wachten tot mijn man thuis is. als het dan nog zo is dan moeten we denk ik bellen gaan.

16. keizerin

Spannend Noura,veel succes.

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: jeetje, wat onverwachts ineens. Doe alsjeblieft rustig aan en als de pijn aanhoudt idd bellen naar de vk. Is het hetzelfde bloedverlies dat je eerder hebt gehad of is het nu heel anders?

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Noura, jij ook al aan de rommel....
    Veel succes.

Karin

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Meiden,

Ik hoop echt spoedig dat er een aantal van ons zal gaan bevallen, in ieder geval heel veel succes. En daphne hopelijk mag je gewoon weer naar huis toe meis, in ieder geval veel sterkte.

Spannend noura veel succes hoor

20. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hiero weer een decemberbaby. Ik ben op 6 december om 7.23 uur bevallen van een gezonde baby Lynn. Ik zou ingeleid worden op 6 december, maar op 5 december om 23.45 uur braken mijn vliezen en om 00.15 uur begonnen de weeën. Om 02.45 uur waren we in het ziekenhuis en om 06.30 uur mocht ik al gaan persen. En nog geen uurtje later is Lynn geboren. We zijn sinds gistermiddag uit het ziekenhuis. Het is een klein, fijn meisje. 2900 gram en 48 cm lang. Ik heb nog niet alle bladzijdes bijgelezen, maar Slinding en Saar, jullie ook van harte gefeliciteerd! En mocht ik iemand vergeten zijn...sorry, maar ik moet nog verder lezen. Ik zal proberen een foto in mijn album te plaatsen.

liefs Bianca.

Deel Deze Pagina