december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Karin, heel veel succes morgen! Je wordt mama! Ik hoop dat je een mooie bevalling hebt.

Pim

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jullie zullen er aan moeten wennen aan die zeiltjes want als de kleine is geboren moet je nog even op die matjes liggen en over die mega surfplanken in je onderbroek nog niet gesproken en die bloed zooi het is wel vies, maar goed je hebt er wat mooi's voor terug.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    trouwens eve, bij de thuiszorg waar ik de klossen ging halen vroegen ze me of ik ook een matrasbeschermer wou lenen. dus dat kanje ook nog proberen.

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    He Otje, wat vervelend dat je je vandaag zo voelt meid en dan moet je ook nog op de fiets. Maar echt, morgen voel je je waarschijnlijk weer een stuk beter. Zulke dagen heb ik ook steeds tussendoor.

Wat een goed idee om zo'n molton zeiltje onder het hoeslaken te doen, ga ik voor vannacht ook doen.

Heb niet het idee dat het strippen hier iets heeft uitgemaakt, ik heb af en toe een harde buik, maar verder nergens last van. Ik hoop dat ik morgen bij de verloskundige ook gelijk een afspraak kan maken voor het uiteindelijke inleiden, dan staat het maar vast en heb je ook iets om naar toe te leven.

Karin, ben je al zenuwachtig voor morgen?

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik had bij de hema een molton bedzeiltje gekocht, 50 bij 90 cm. Heb dit gebruikt in plaats van die stomme plastic in het kraampakket. Was dat ding ook al na 1 nacht beu :) Sinds deze week heb ik hem uit bed gehaald. Het vloeien is nu toch niet meer zo veel.

Moet zeggen dat ik de nasleep van de hechtingen en het gekneusde gevoel beneden vervelender vindt dan die hele bevalling. Maar het gaat iedere dag al beter. Alleen als ik te lang gewandeld heb, ben ik blij als ik weer kan zitten :)

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    nou fijn dat jiri goed groeit nu, ja toch en zoals je zegt je hebt iig je best gedaan,
    ff over die 6 wkn, het zijn 6 mnd hoor :confused: , of ik moet het meerdere keren verkeerd hebben gelezen. ze hebben nu nog hel erg behoefte aan lich. contact. je kunt ze nog niet verwennen maar wel laten gewennen ;) !
    ik heb orlando ook vaak bij me en dan is hij stil en slaapt zo. alleen momenteel enigszins last van zijn darmpjes. schijnt tot 3mnd 'normaal' te zijn :cry: . zielig voor hem.

gr saskia

enne jiri en orlando wegen nu hetzelfde :D

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Doet me echt goed. Ik heb net mijn dochter weer opgehaald en zit nu lekker binnen. Ik doe straks lekker mijn nieuwe pyama aan (van Sint gekregen) en dan lekker warm op de bank met een warme choco met slagroom ofzo. Heb ik veel zin in! Ik hoop echt dat ik me morgen wat beter voel want nu ist gewoon echt een baalbui. :( Hoop ook dat de baby snel komt.

Krijgen jullie ook zo veel foon, sms, mails, msn vragen of de baby er al is? Hardstikke lief natuurlijk maar ook om moe van te worden. Want moet natuurlijk elke keer zeggen dat er niets aan de hand is en zou zo graag willen melden dat onze baby geboren is!

Gr Otje

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Toen ik dit net zo zat te typen voelde ik me ineens heel lullig over mijn gezeur... want er zijn er hier ook een aantal die zelfs al over de datum heen zijn... Meiden, ik denk aan jullie hoor! ;)

9. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Jezus zeg, wat een hoop pagina's om te lezen, daar had ik echt de fut niet voor.

Heb wel opgepikt dat er weer een paar dames zijn bevallen, proficiat allemaal, geniet van jullie kleintjes.

Karen je word morgen dus ingeleid, hoop dat het snel gaat, succes.

Ik word vrijdag ingeleid als er tegen die tijd nog niks is geboren, dus heb ook een vooruitzicht. Werd wel tijd, want ben het wel echt zat.

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @eve: ik weet niet wat voor bed je hebt, wij hebben een molton van 180 cm en die kostte 20 euro.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zit er even doorheen en ga dan ook niet reageren op alle berichten, wat ik normaal wel trouw doe. Ik moest vanmiddag om 15.15 uur bij de gyn zijn en mocht meteen weer door naar boven voor ctg, bloedprikken, urineonderzoek en nog meer bloeddrukmetingen. Mijn onderdruk was beneden tussen de 105 en 110. Later was het weer tussen de 95 en 105. Overmorgen moet ik WEER op controle bij de gyn en ik moet het rustig aan doen. Ik doe al rustig, als ik nog rustiger doe moet ik echt de hele dag op de bank gaan zitten.

Ik vind mezelf een beetje zielig nu....

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Daphne: je mag nu ook best ff zielig voelen hoor! Echt leuk is het natuurlijk niet wat je nu weer te horen hebt gekregen van de gyn :cry:

@Otje: jij mag ook best ff lekker 'doorzeuren' hoor!

Zat vanavond ook ff in een dipje en heb ff lekker hard gejankt bij 'Grey's Anatomy'. Maar...we moeten elkaar wel een beetje oppeppen hier hoor. Anders blijven we hangen in het zielig doen en dat schiet ook niet op. Eigenlijk zijn we gewoon hartstikke gezond en krijgen straks een mooie beeb! Dus nog ff schouders eronder :thumup:

Ook ik krijg nu ineens email en telefoon omtrent hoe het nu gaat. Heb ook niet altijd zin om te antwoorden. Maar ze bedoelen het goed en eigenlijk is het erg aardig dat mensen aan je denken. Dus breng ik elke keer weer enthousiast verslag uit :)

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @Karin succes morgen! Fijn dat je een eind in zicht hebt nu.

@Molly, balen dat het strippen niet heeft geholpen maar goed je hebt al 1 (mss nu wel al meer) cm in de pocket! Strippen werkt zelden echt goed bij de eerste zei mijn vk, daarom doen zij het ook niet iig niet voor je bijna 42 wkn bent. Hoop wel dat je bijna mag nu, je bent al zo lang aan het rommelen, is erg vemoeiend zo.

@Daphne, je mag jezelf best een beetje zielig vinden hoor! Heb ik af en toe ook last van ;) En idd de hele dag op de bank liggen is niet leuk maar je doet het wel ergens voor, dus omhoog met die benen!

@Eve, zo'n dipdag had ik laatst ook, hoort er gewoon bij als je op het einde loopt denk ik (erg hé Greys Anatomy heb het toevallig ook weer eens gezien gebeurd ineens dit! :confused: :cry: )

@ Ilona's, Debski Gefeliciteerd met jullie jongens! Deborah het werd ook wel tijd ook hé ;)

@Nynke jammer van je bv, wel fijn dat het nu goed met hem gaat. En het is idd 6 mnd dus blijf hem nog maar een paar maanden lekker vertroetelen hoor ;) En je kunt ze niet VERwennen maar wel AANwennen, dus als je graag wilt dat hij zelf in slap valt in zijn bedje kun je de volgende dingen eens proberen, werkte hier heel goed. Je moet opletten hoe vaak hij gaapt, leg hem voor de 3de gaap in zijn bed. Als je wacht tot hij echt moe is dan ben je te laat en zal hij zichzelf niet in slaap krijgen. Ook een doek om hem heen wikkelen dat vinden ze heerlijk en vallen lekker in slaap. Geef hem geen speen mee anders raakt hij daarvan afhankelijk. En kleintjes huilen vaak eventjes om in slaap te komen als je even wacht dan slapen ze meestal zo in, als hij te lang huilt of harder dan natuurlijk gelijk eruit halen.

En ik vond de nasleep (ondanks dat ik geen hechtingen heb gehad) ook vervelender dan de bevalling, mss dat de framboosbladthee daar een beetje mee gaat helpen. Dat gedoe met die lappen bleeh daar heb ik dus geen zin in maar het voordeel dan is dat je dan wel je kleintje hebt als afleiding.. *zucht*

Verder weet ik het even niet meer :(

Ik heb ook een molton maar die moet nog om mn matras, moet morgen even aan de hulp vragen of ze mijn bed even wil verschonen kan dat ding er gelijk op. Ja ik heb ook een hulp maar dat is van de thuiszorg is dus geen luxe.. zoals bij Karin ;) 'Maar de kans dat je bevalling begint met het breken van de vliezen is heel klein hoor, maar 10% van de vrouwen heeft dat. Bij mij zijn de vliezen tot het einde blijven staan, de eerste is zelfs met de helm op geboren en bij de 2de zijn ze gebroken door de vk tijdens de ontsluiting.

Ik ga slapen, was vandaag erg actief vind ik, beetje te mss maar dat merk ik morgen wel. De kleine is ook erg actief, lijkt wel of ik de alien in mn buik heb, haha zie steeds van die bobbels van beentjes en knietjes langs mn buik gaan... zo schattig maar zeg wel tegen haar dat ik haar beentje nu wel eens zonder mijn buik ertussen wil zien... maar ze luistert
    niet hé :rolleyes: lastig is dat.. ;)

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oh trouwens ik ben ook Buzzer! Eind van de week krijg ik mn pakket binnen ben benieuwd. 3 mnd gratis luiers sla ik natuurlijk niet af ;) Heb je trouwens die commercial gezien van pampers? De jongens stonden hier ineens te kijken toen ik achter de computer zat, heb ik dat filpje steeds opnieuw moeten draaien ze kregen er geeen genoeg van haha zoooo lief. Stond de jongste hier "keer keer" al voordat het helemaal was afgelopen. Kan dat filmpje nu dus wel dromen :rolleyes: Over dromen gesproken ik ga eens kijken wat er voor dromen vandaag op het programma staan ;) Truste!

15. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hallo Dames,
    Ik ben vorige week donderdag bevallen van een mooie gezonde zoon.
    Hij is prachtig. Wij zijn allemaal heel blij en leven echt in een roes.
    Het is supersnel gegaan,ondanks dat het voor mij de eerste natuurlijke bevalling was. Het gaat heel goed met me, de bevalling dat viel me 200% mee, was er erg bang voor maar achteraf zou ik het zo weer doen, echt.
    Maar ik moet zeggen dat ik wel een geluk had dat hij er in 9 uur
    was vanaf het begin dat mijn vruchtwater brak toen ik nog geen weeen had tot aan de laatste pers.
    Dat eruit persen heb ik NIKS van gevoeld alhoewel ik me niet kon voorstellen dat dat eruit kon zonder dat ik uit elkaar zou
    breken. Zo raar dus. Zo'n wee is gewoon heel krachtig en ik zat echt in een roes, ik lette op niemand alleen op de weeen.

De dag na de bevalling was ik nog de was aan het opvouwen en de woonkamer, zo goed ging het. Maar na een paar dagen toen merkte ik het wel.
    Alsof ik door een vrachtwagen was overreden, overal spierpijn! Ik heb het idee dat ik griep heb gehad. Zo lam en sloom voel ik me.

En dan die nachten he.....pffff, even afzien hoor. De ergste marteling die er is, is slaapgebrek. Gebroken ben ik. Ik geef borstvoeding en dat gaat top.
    Alleen heeft ie in de nacht die drang continue om te sabbelen, zuigbehoefte en ik wil nog geen speen
    geven omdat ie anders de borst niet meer wil en dus ligt ie de hele nacht te huilen en te zoeken naar mouwen, handen, vingers, armpjes,alles waar ie maar op kan sabbelen.
    We zijn dolblij met hem, ik ben helemaal verliefd op hem. Alyssa heeft het er soms moeilijk mee, huilbuien,
    Mijn man is superlief voor zijn meid gelukkig want ik ben er nu even niet voor haar. Zo met mezelf en de kleine bezig.Het is best zielig voor d'r. Als mijn man hem wil pakken, zegt ze: nee papa, jij moet hier komen, ik wil bij jou! En huilen. Van mij wil ze niks hebben. Alleen papa wil ze.
    Volgende week zijn we weer lekker met z'n tweeen en dan hoop ik dat ik haar weer veel aandacht zal geven. Alhoewel ik wel elke dag met haar speel.

Heerlijk zo'n uk erbij!

16. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Rabia: fantastisch om te horen zeg, nog een decemberkindje erbij! Gefeliciteerd met je knulletje en geniet lekker van hem! Ennehh, wat is zijn naam eigenlijk?!?

17. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    gefeliciteerd Rabia met je zoon..

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Rabia: Gefeliciteerd met je zoon en fijn dat de bevalling zo goed is verlopen!

Daphne: meid, kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit nu. Zo ingesteld op je thuisbevalling... en nu loopt het misschien allemaal anders. We denken aan je!

Eve: Wat duurt het wachten soms lang he? Kom ook maar ff lekker "zeuren"!

Ayla: Volgens mij ken ik die reclame van pampers nog niet. Hoe gaat ie dan?

Gisteravond heb ik om 20.30 mijn dochter in bed gelegd en ben zelf daarna ook in bed gekropen. Als mijn man laat thuis is vind ik het heerlijk om vroeg in bed te liggen met de tv aan. Ik heb "Bijstand in de liefde" gekeken.
    Gisteren trouwens ook maar even het zeiltje in bed gelegd, want stel je voor dat je een nieuw matras moet kopen.....
    Ooh wat is dat irritant zeg! Ritsel ritsel kraak kraak! Wordt er mesjokke van... maar ik laat het toch liggen.
    Nog even een vraagje: Hoe hebben jullie dat zeiltje neergelegd? Wij hebben 1 groot matras en wilde het niet aan mans kant leggen dus heb het maar een keertje dubbel gevouwen en zo ongeveer ergens boven mijn billen tot voeteneind. Of heb ik het helemaal fout gedaan?

Ik heb trouwens besloten niet te veel gaan zeuren over dat de baby er nog niet is. Helaas kan ik hem er toch niet uit kijken of denken (kon dat maar) dus ik ga vandaag gewoon lekker veel doen in huis (tot de energie weer op is) en wie weet helpt het wel gewoon!

Groetjes van Otje

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @Rabia, gefeliciteerd meid! Goeie bevalling gehad ook nog mooi zo! En de bv ok. Maar was gaan opvouwen de dag ná de bevalling meid STOM! haha Maar daar was je al achter merk ik ;) Meiden doe dit niet na hoor, lekker bijkkomen hoe goed je je ook voelt anders krijg je een terugslag als de kv weg is en dat wil je dus écht niet! En over je dochtertje ik weet niet hoe oud ze is maar als je jaloezie wilt voorkomen dan moet je haar iet meer gaan betrekken bij de baby, laat haar een luiert pakken, of de baby helpen afdrogen ed. Laat haar kleine dingen doen voor haar broertje dan voelt ze weer dat ze erbij hoort. En als je gaat voeden hoef je dat natuurlijk niet zonder haar te doen, geef haar ook iets te drinken en pak er een boekje bij, is even passen n meten de ene aan de borst en de andere naast je maar het ging hijer goed hoor. Dat krijgt de oudste ook aandacht. Nu moet je natuurlijk oppassen dat je niet gaat overdrijven, ze moet nl ook leren delen en in het begin is dat delen van de aandacht erg moeilijk maar ze went er wel aan. Succes!

Otje wees jij nou maar een beetje vooorzcihtiger met je energie! Doe wel wat maar niet te veel meid, je hebt er nog 1 lopen dat is al vermoeiend genoeg.
    Die reclame is heel lief, zie je allemaal slapende kindjes van verschillende afkomsten, en hoor je het liedje stille nacht gezongen door Do. De jongens konden er geen genoeg van krijgen zo lief, de reclame is ook heel lief. Het gaat over de samenwerking tussen Pampers en Unicef, van elke pak luiers die verkocht wordt krijgt een kind een polio injectie.

Nou mijn buik wordt voor mn gevoel veel te klein voor die kleine alleen is zij het er niet mee eens, ze danst nog steeds mn hele buik rond, met alle (pijnlijke) gevolgen van dien :rolleyes: Lastig hoor zo'n soepele buik, maar ja wat wil je ook hij was sowieso bij de eerste al soepel laat staan na 3 zwangerschappen... pfff Mn vk zegt ook dat ik een erg comfortabele baarmoeder heb... nou liever iets minder haha dan komen ze er tenminste uit!

Ik voelde me gisteren best goed (qua bekken) dus denk dat ik vandaag eens ga proberen om naar buiten te gaan. Ik wordt nl gek van mn strings niets zit meer lekker. Dus moet nu echt een paar comfi broekjes gaan halen. Kan ik gelijk tijgerbalsem halen, het verhaal van Rabia over spierpijn heeft me eraan herinnert ik vergeet het steeds. Na de bevalling heb je nl (vaak) giga spierpijn door het persen je gebruikt nl spieren die je anders nooit gebruikt. Dus mijn tip van de dag is.. Tijgerbalsem!

Gisteren na school ging de oudste met papa de boom ophalen, daarna hebben we hier warme chocolademelk met koekjes gegeten en de film Polar expresse gekeken, was een hele leuke middag.
    s'Avonds hebben we versierd en de kerstboom opgetuigd.. heerlijk!
    haha Die kleine van me is helemaal door het dolle heen hij vindt die boom en al die lichtjes geweldig. Vanmorgen rende hij de kamer in, en begon te juigen want de boom stond er natuurlijk nog steeds. Toen mn man de lichtjes aandeed juigde hij weer haha hij is zo lekker enthousiast :) Nu moet hij er natuurlijk wel vanafblijven en dat blijft toch een beetje moeilijk als je net 2 bent. Maar hij begint het te leren, nu zegt hij steeds als hij naast de boom staat "leeen kijke" om op te vreten toch! :D

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    rabia gefeliciteerd met je zoon~!

Deel Deze Pagina