hoi meiden rabbia; gefeliciteerd met je knulletje, en zoals ayla al zei is het verstandig om iig te voorkomen dat jullie dochtertje jaloers word, ja hoe heet hij en hoe zwaar was hij en hoe lang? ben nie nieuwsgierig hoor lianne; vervelend zeg die krampen molly; bij jouw blijft het spannend hè?! enne hopen dat de vk gelijk heeft hè? nynke31; fijn hè het idee dat je ze de eerste 6 mnd niet kan verwennen? ik denk ook dat je op een gegeven moment echt wel ziet of merkt dat hij je in de maling neemt ja toch? noura; he balen zeg dat je pas vrijdag terecht kan zit je nog een paar dgn met de pijn. of valt dat nog mee? onzeker meisje; wij hebben ook niks meer van jantien gehoord daphne; rustig aan doen he meid, enne je hebt een mooie buik hoor zoals ik zie in je album eve; ik ben idd ook erg benieuwd... otje; is balen hoor, eigenlijk moet ie nu gewoon gaan komen gr saskia
@Molly: inleiden pas na de kerst? Dat vind ik wel erg laat hoor. Volgende week woensdag trouwens ook. Misschien dat de vk toch wel heel sterk het idee heeft dat je vanzelf al eerder gaat bevallen maar dat niet als zodanig tegen je zegt om je geen valse hoop te geven ofzo. We gaan weer vrolijk verder duimen!
hoi molly ik ben zelf ook in ziekenhuis geweest en moest van vk een afspraak maken voor evt inleiding (dan staat die datum tenminste vast al) en ze hebben mij gezegd da tik als ik niet eerder beval 22 december waarschijnlijk wor dingeleid ik hoor het as maandag als ik weer eens naar de vk mag ze zijn tegenwoordig niet meer zo snel met alles jammer genoeg maar bij mij konden ze het wel begrijpen dat ik eerder wilde ivm de feestdagen daarom vind ik het lullig voor je dat ze er bij jou zo moeilijk over doen welk ziekenhuis heb je trouwens? en heb jij meteen d eslijmprop met bloed verloren of was het eerst helder en beetje dikker slijm (slierten) wan tik ben namelijk maandag gestript en heb sinds vanacht steedfs helder slijmverlies vroeg me af of da teen teken kan zijn da tmijn slijmprop onderwe gis ofzo groetjes anita
@Nietje; Bij mij kwam de slijmprop in een keer. Het voelde met plassen al wat raar, net of er iets vastzat, toen ik af ging vegen kwam dus de beroemde slijmprop(je). nu heb ik bij het plassen nog steeds helder slijmverlies. Ik vind het ook stom dat ze geen datum wilde noemen. Ze zei dat als ze iedereen die 42 weken is van te voren in moeten plannen, dat dat geen doen is. Toen ik een nieuwe afspraak ging maken vroeg ik om maandag; vol, dinsdag; ook vol, uiteindelijk had ze nog een gaatje op woensdag. Als het er dit weekend nog niet is bel ik maandag gewoon met het een of ander en dan komen ze maar langs hoor, ik vind woensdag ook te ver weg. Zal je zien dat als ik na woensdag een afspraak maak weer alles vol zit en ik met 46 weken een keer kan bevallen ofzo! Maar goed, hopelijk komt het zover niet en beval ik voor de 20e gewoon zelf.
Jeetje, wat is het rustig hier. Alles goed met iedereen? Kreeg net een brief dat ze woensdag 20-12, de dag dat ik ben uitgerekend, werkzaamheden gaan verrichten aan de waterleiding Die is dan van 9.00-14.00 afgesloten. En 4 dagen daarna moet je het water eerst koken voordat je het gebruikt. Lekker handig als ik dan net met de weeen bezig ben of al bevallen Ik haal wel flessen water in huis, maar toch.
@molly, meid ik ken je frustratie, zelf vandaag ook weer op controle geweest en alles eruit gegooid over wanbeleid in het ziekenhuis, 30 gyn en 30 meningen enz enz.. Ze keek me alleen nog schaapachtiger aan.. u wilt toch bevallen, dan moet u nog maar wat wachten hoor, was haar repliek.. man ik kon haar wel over dat bureau trekken.. ik moet ook vrijdag terug en daarna pas weer woensdag asl ik 42 weken ben.. Blijkbaar is een KZ, hogebloeddruk (medicijnen) geen medische indicatie om eerder te beginnen. Laten we duimen dat het echt, maar dan ook echt nu gaan doorzetten
@Eve dat heb jij weer hé is je huis eindelijk klaar gaan ze nu weer aan de waterleiding beginnen,ik zou inderdaad ook flessen water in huis halen lijkt me een stuk handiger. @Molly echt vervelend zeg dat je nou nog geen datum heb en ook raar dat je pas woensdag weer moet. Hopelijk beval je snel en hoef je niet meer naar de VK. Ik heb trouwens nu al 2 dagen erge hoofdpijn,tenminste gister was het minder dan dat het nu is. Is hoofdpijn eigenlijk een teken dat je bijna kan gaan bevallen of zeg ik nu iets raars Mijn bloeddruk is al weken het zelfde dus denk niet dat hij opeens omhoog kan vliegen,toch?
Hey Meiden, Hier gaat het redelijk, best wel last van me rechterkaak en me rug. Heb niet zo heel veel gedaan vandaag, alleen ff alle papieren uitgezocht. Een doos met babykleding uitgezocht en de was in de droger gedaan, vanavond alleen nog ff boodschappen doen en saté maken en dan lekker eten en verder doe ik helemaal niks vandaag. Morgen weer een dag hoor, dan maar ff de babykamer afstoffen en stofzuigen. Vandaag heb ik daar echt geen zin meer in, en heb ook hoofdpijn dus.
volgens mij kan dit wel hoor, maar ben natuurlijk geen arts, als je het niet vertrouwd ff bellen naar devk. gr saskia
Geloof niet dat hoofdpijn met een aankomende bevalling te maken heeft! Het kan wel duiden op het feit dat je te weinig drinkt en op zwangerschapsvergiftiging, dus als ik jou was zou ik de vk wel even inlichten! Je bloeddruk stijgt altijd iets als de bevalling nadert!
maar door hogere bloeddruk kun je ook hoofdpijn krijgen ( heb ik mij een laten vertellen ) groetjes anita
he gatver eve, hoop niet dat je dan net bevallen moet, of bevallen bent. is altijd vervelend zonder water te zitten. en ook toiletbezoek heeft dan geen water. maar een paar emmers vullen voor de zekerheid mischien. daphne je hebt een heel mooi buikje hoor, wel puntig, maar moet je nagaan wat er al in zit, dan is het nog heel netjes hoor. volgens mij kan je bloeddruk ook ineens stijgen hoor. maar het heeft ook vaak te maken met te weinig drinken. debbie jij zou toch rustig aan doen? en nog heb je iedere dag een hele lijst.... saskia ik heb gelukkig geen pijn aan die kies. heb er al eens een kanaalbehandeling aan gehad. dus er zitten stiften in, maar toen is die een keer helemaal doorgebroken, en heeft de tandarts dat weer netjes gemaakt met een vulling. waarschijnlijk gaat die vrijdag over een kroon beginnen. maar dat wil ik niet. ik hoop wel dat die zitten blijft, want het drukt nu op mijn tandvlees, maar anders zit ik met zo`n scherpe kies. en ik hoop ook dat ik voor die tijd niet beval, anders bijt ik hem mischien wel stuk met persen... en na de bevalling naar de tandarts moeten lijkt me ook niet zo`n lekker idee. ik ben benieuwd hoe het met duikster is...
trouwens wat betrefd het buzzen, ik had een mail gekregen dat ik mee kon doen als ik een baby voor het einde van 2007 verwachtte, maar ik heb ook aangegeven dat ik wekelijks op mijn neefje pas. dus dat zal ook meegespeeld hebben. ach we zullen het zaterdag wel gaan zien.
Over Buzzen: de pampers actie zit inmiddels vol. Heel jammer, maar je kon alleen meedoen als je een kleintje had van 1 december of daarvoor. Helaas, pindakaas. Over bloeddruk: Die kan ineens stijgen, dat is mij ook verteld. Ik had donderdag nog een acceptabele onderdruk van 85 en vrijdag was de onderdruk 100.
Ik heb net ff wat gegeten en het is al een stukje minder en ik moet morgen toch naar de VK. Ik drink altijd wel genoeg dus denk niet dat het daarvan komt denk eerder dat ik te weinig heb gegeten. Ik hou ook geen vocht ofzo vast dus zwangerschapsvergiftiging lijkt me niet. @Noura ben wel benieuwd hoeveel luiers je nou eigenlijk krijgt. En ik ben ook benieuwd hoe het met Karin is.
Ik ben geloof ik echt al 10 x gebeld vandaag! Allemaal willen ze weten of de baby er al is... Wat een aandacht, erg lief maar ja... kan toch nog niks nieuws melden... Gr Otje
Nou, vanmiddag weer naar vk geweest. Met heel veel moeite heeft ze me nu eindelijk toch kunnen strippen, was geen pretje trouwens. Ik heb nog weer andere korreltjes van haar meegekregen voor vanaond, gaat het nu vannacht weer rommelen komen ze me morgen thuis nogmaals strippen. Hey zijn mijn laatte uren voor een thuisbevalling. Vrijdag om 10.00 wordt ik overgedragen aan de gynocoloog, die bepaald dan wanneer en hoe we verder gaan. mijn vk zei wel dat deze gyn vooral staat voor een natuurlijke bevalling, zonder opwekking, dus het is nog maar de vraag wanneer ze dan de knoopdoorhakken om me te gaan helpen. Wel sta ik dan regelmatig onder controle, zodat de kleine het goed blijft doen. Ik heb wel gerommel hoor in mijn buik van het sttrippen. Vk zei, kom op morgen wil ik beschuit met muisjes bij je zien... Ik hoop het.... Molly , bij ij kwam de slijmprop met slierten en gister oud bloed, en vandaag wat helderder bloed. Otje, ook het beste, en hopelijk zet het bij jou nu ook door. Allemaal verder veel succes voor degene die ik gemist heb. Ik hou jullie op de hoogte.