december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Karin en man; Gefeliciteerd met jullie zoon!!

Vera; zet m op meid!

Rabia; Mooie naam!

Ayla; ik weet dat ik "pas" 5 dagen overtijd ben, maar aangezien ik al 4,5 week aan het rommelen ben en 2 weken voorweeen heb, heb ik er niet meer zo'n vertrouwen in. en ik vind ook dat een verloskundige er is om je gerust te stellen en je niet het gevoel te geven je niet serieus te nemen. Het is mijn eerste kindje, dus ben nog niet zo ervaren als jij.

Otje; Succes vandaag!

Vannacht echt een verschrikkelijke nacht gehad. Gisteravond weer een portie voorweeen en om 4 uur vannacht werd ik wakker van erge krampen en steken in mijn buik en rug. Ik dacht (weer) het is begonnen, maar nee. Nog steeds heb ik last van die krampen, dus ik heb vanochtend weer gebeld. Waarschijnlijk is dit de fase waarin het hoofdje nu helemaal naar beneden komt. Het voelt inderdaad wel een stuk zwaarder aan de onderkant nu. Ik moet vandaag dus veel lopen. Nou, dat zal ik doen en hopelijk gebeurt het dan vandaag of morgen hoor. Mijn vriend blijft in ieder geval bij mij vandaag, hij heeft vannacht ook amper geslapen en hij heeft ook last van zijn keel. Hopelijk merkt de kleine dat en wil hij daardoor nu wel komen!

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Na het strippen van gisteren een avond met veel harde buiken gehad.
    Heerlijk geslapen en vanochtend alles weer rustig.

Ga vandaag nog maar even van mijn buik genieten zonder buikpijn.Vk wilde vandaag nog wel eens strippen, maar ik heb besloten dat ik het niet meer wil, elke keer buikpijn zonder resultaat.
    Mijn dochter kwam ook niet vanzelf, toen had ik ook een infuus nodig.Ik leg me er maar bij neer dat ik gewoon hulp nodig heb.
    Morgen 10.00 naar zh voor ctg, en bespreken met gyn wanneer er hulp aangeboden gaat worden.
    Ik hoop dat ik morgen mag gaan bevallen.
    Heb trouwens al wel 3 dagen enorm veel slijm met licht rose bloeddraden (vies verhaal)

Karin, toch een keizersnee?
    Fijn dat je mannetje Nick eruit is, hopelijk herstel je snel. Proficiat. :D

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Duikster en hubbie: Van harte met de geboorte van jullie zoon Nick!

@Veraenroy: Spannend zeg. Heel veel succes en sterkte meid!

@Otje: Heb je de beeb al verteld dat hij vandaag jarig is :p

@Rabia: Heel leuk verzonnen, Jayron. Super!

@Lianne: Jeetje, nu gaat het toch echt niet lang meer duren voor je. Ik hoop dat ze je snel gaan inleiden, als dat toch moet gebeuren.

Vanochtend weer naar de gyn geweest en ctg gehad. Bloeddruk is 130/95. Als mijn bloeddruk onder de 90 is mag ik terug naar de VK. Ik denk dat ik iedere middag een middagdutje ga doen.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie, je moet gewoon bellen en zeggen dat je je al een paar dagen zorgen maakt dat je minder leven voelt. vinden ze echt niet raar hoor.
    daar zijn ze voor, en wat ze altijd zeggen, beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.

wat word het spannend hier, ik wil steeds kijken wat er gebeurd.
    rabia, wat een mooie naam en heel apart.
    wij zijn er nog steeds niet uit.. erg he, is de schuld van mijn man, die is gaan twijfelen, en nu zit ik er dus ook mee.
    straks alles maar eens opschrijven, danhebben we een lijstje in ieder geval. zijn moeder komt ook met namen aanzetten, en ik vind die dus echt afschuwelijk....

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, hier komt een uitslaper zich ff melden :oops:

@Vera: nu gaat het dus echt gebeuren! Sterkte en ben heel benieuwd.

@Nijn en Lientje: hier ook nog steeds geen gerommel hoor.

@Debbie: die kleine van mij is ook een stuk rustiger. Voel em nog wel heel regelmatig. Alleen zijn de bewegingen minder krachtig. Maar zo lang ik em toch met regelmaat voel maak ik me er niet druk om. Enne...ik denk dat ik de laatste ben die gaat bevallen :D

@Nietje: dat klinkt ook goed!

@Molly: vind het nu echt niet leuk meer voor je! Denk dat ik nog wat harder moet gaan duimen. En ik snap best dat je serieus genomen wilt worden door de vk en dat je door zo lang te rommelen het vertrouwen een beetje verliest. Het is tenslotte je 1e kind! Is altijd makkelijker praten als je al meerdere kinderen hebt.

@Lianne: NU GAAT HET ECHT GEBEUREN! Let maar op :D

@Daphne: dat gaat de goede kant op met je bloeddruk! Slaap lekker straks ;)

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nee, helemaal vergeten! Babyyyyyyy; je bent jarig vandaag! Kom eruit, dan krijg je heeeeeeeeeeeeeeele leuke cadeautjes! :D :)

Daphne: Doe lekker rustig aan, dan zakt je bloeddruk hoop ik en komt het allemaal toch nog goed!

Gr Otje

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: misschien helpt het als we allemaal heel hard: 'Happy Birthday' gaan zingen \:D/

8. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    :whistle: happy birthday toooooo ? :)

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Meiden ik ga nu ff de verloskundige bellen, ik laat jullie zo meer horen oké. Die van mij is namelijk rustig en voel hem nog maar 1 a 2x per dag, en niet zo krachtig als normaal. Eve dan zijn we samen de gene die als laatste overblijven denk ik, want ik heb echt niet het gevoel dat het komt hoor spannend!

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Vera: heel veel succes, je kunt het!

@Lianne: zet hem op en anders morgen?

@Rabia: mooie naam zeg!

@Rest van de meiden: afwachten nog hè!

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wil wel een baby voor mijn verjaardag! Ben vandaag jarig, maar helaas geen beebje te bekennen....

Nou ja ik heb maar besloten iets zinnigs te gaan doen, dus ga de badkamer maar schoonmaken. Mijn visite komt pas vanavond.

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Meiden: Ik moet rustig aan op de bank gaan zitten ongeveer 3uurtjes, ik moet een filmpje gaan kijken ofzo. Als ik in die 3uur iets voel, dan moet ik het opschrijven. Voel ik die kleine nog steeds maar heel weinig, dan moet ik weer even bellen. Dan gaan ze kijken of ik een hart filmpje nodig heb, ik vind het best wel eng hoor hoop echt dat alles goed is.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Gefeliciteerd Lientje Met Je Verjaardag

14. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Duikster en man, van harte gefeliciteerd!

Spannend hoor de rommelende vrouwen of diegene die al echt beginnen!Kop op! :whistle:

Hier is op dit moment ook weer rustig.
    Ik had dinsdag urine ingeleverd ivm klachten maar ik had geen blaasontsteking, daardoor ben ik geister voor extra controle naar de vk geweest en rara.had dezelfde doos weer aahhh :c:
    Die kon me niet echt dingen duidelijk maken.
    Ze heeft me onderzocht, bloedruk was goed, beeb lag goed vast in de bekken en het hartje klonk goed, tussen de 145 en 150 hartslagen.
    Er is toen nog weer urnie getest op eiwitten en er zat een spoortje eiwit in..maar vond ze niet zo erg..maar ja ik vind dat er goed nagekeken moest worden want heb niets voor niets klachten, nou ja ze heeft toen maar even moeite genomen om een gyn te bellenen ik kon dan even gaan bloedprikken in het ziekenhuis.
    Ik had haar al gevraagd wat he t eventueel zou kunnen zijn, ze kon het me niet duidelijk vertellen, aan de ene kant kon het voorweeen zijn geweest en aan de andere kant kon het zijn omdat me spieren in de rug natuurlijk ook gebruikt worden die anders niet gebruikt worden last hadden van de zwaarte van de banden ect..
    Lekker duidelijk weer.. :(
    Nu had ze dan het hoofdje beneden aan de buitenkant gevoeld en gaf een dat er wellicht nog geen activiteieten waren geweest..ik keek me mannetje al aan en dacht ja..kan je aan de buitenkant voelen, dus heb de vk die me belde over de bloeduitslag (die was trouwens goed) gevraagd of dat ook kon, nee dat kon niet aan de buitenkant gevoeld worden,moest inwendig pfff wat een doos.. :c:
    Dus alles met alles is het goed met de beeb en weten ze niet waar ik de klachten van heb, hoort er bij..lekker weer pfff
    Een heel verhaal..hopelijk is het wat duidelijk ;)

Maandag of dinsdag moet ik weer heen voor controle en wellicht dat ik ga informeren of ze me eventueel inwendig willen onderzoeken of ik al activiteiten heb gehad..weet ik dat ook weer..nu weet ik dus niet of ze het op de praktijk doen..

Dit weekend verjaardag van me mannetje \:D/ ..heb er zin in want dan gaan de dagen ook wat sneller vorbij..trek ik het niet dan geef ik dat aan en dan ben ik ff boven ;)
    We wachten maar weer af he ;)

Meiden sterkte he! kop op komt allemaal goed ;) :whistle:

Liefs XXX

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lientje: Gefeliciteerd met je verjaardag :D

@Debbie: denk dat als je idd een paar uurtjes rustig gaat zitten die kleine vanzelf weer in beweging komt! Heeft ze overigens nog gezegd wat belangrijker is: het aantal bewegingen of hoe krachtig ze zijn?

@Arwen: dat wordt er niet duidelijker op zeg :( Gelukkig is wel alles goed met die kleine.

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hey Meiden,

Me eigen verloskundige belde me net even, ik moet even langskomen bij de praktijk. Dit omdat me bloeddruk ook verhoogd is en ze het dus toch even extra in de gaten wil houden, nou jullie horen van me zodra ik terug ben. Kusss debbie

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Het maakt niet uit hoe krachtig ze zijn of hoeveel als ik die kleine maar voel, elke beweging moest ik ff opschrijven.

18. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hallo allemaal,

Allereerst iedereen gefeliciteerd die inmiddels de afgelopen week bevallen zijn.

Ik lees wel regelmatig mee, maar tis hier zo druk dat het bijna niet bij te houden is :rolleyes:

Ik word straks opgenomen ivm een geplande keizersnede morgenochtend. Dus erg spannend allemaal.
    Laat volgende week wel even weten hoe het is gegaan als ik weer thuis ben.
    Tenzij Nijn het vermeld ;)

Iedereen succes met de laatste loodjes! Kop op, nog even volhouden !

groetjes doenka

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik moet zo naar het ziekenhuis.
    Me bloeddruk is omhoog gegaan hij is nu 120/85 en heb nu ook eiwit in me urine terwijl ik dat gisteren niet had en ik voel de baby ook nog is minder dus ik moet zo aan de CTG en er word bloed afgenomen en verder gaan ze kijken.
    Ik heb ook nog steeds hoofdpijn.
    Ik zit er nu echt doorheen zit hier ook huilend achter de computer.

20. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Debbie succes!

Karin en man, gefeliciteeeerd!

Rabia mooie naam zeg!

Lientje gefeliciteerd met je verjaardag! 2 jaar terug heb ik mn moeder voor haar verjaardag een baby gegeven, maar dit jaar wilde ze dat tocvh écht niet, dan maar een mooi lampje ;)

Arwen ik begrijp echt helemaal niets van je verhaal hoor :) Is dus een erg wazige situatie. Maar vaak kunnen vks niet zeggen waar het aan schort hoor is erg moeilijk om daar uitspraken over te doen kan echt vanalles zijn nl. Nou iig gaat het met de kleine goed. Maar aan de buitenkant voelen of er al activiteit was... :( Vink toch knap :)

De rommelenden ook veel succes volgens mij gaan er weer een aantal baren.. het werd toch tijd niet we zitten al weer halverwege de maand :confused: Is toch eigenlijk wel vreemd dat er zo weinig op tijd bevallen. Maar goed het belangrijkste is dat het met de kleintjes goed gaat en zij geven wel aan wanneer ze er klaar voor zijn.

Molly meid ik begrijp heel goed dat je er genoeg van hebt hoor. Ik moet er niet aan denken om net als jou weken zo door de rommelen, zoals ik al eerder zei. Maar ik denk echt dat het in jouw geval een kwestie is van dagen, en niet meer van weken. Probeer je zelf ondanks de ongemakken toch nog een beetje moed in te praten. Ik ben het ook erg zat ook al ben ik nog maar 38 weken maar kan al weken niets meer, dus kan me echt wel voor een deel invoelen in wat je voelt. echt in de laatste weken denkt volgens mij elke vrouw dat die baby daarin blijft zitten en er nooit uitkomt. Mijn vk maaakte de vorige keer nog de opmerking dat ze vrouwen vaak het gevoel geeft dat ze nooit zullen gaan bevallen zodat het achteraf wel meevalt allemaal, en dat is ook echt zo. De vorige keren heb ik tot 41 weken gelopen ik was bij allebei strontmisselijk de hele zwangerschap door, maar niemand die mij wilde strippen en dat is achteraf maar goed geweest ook. Mijn lichaam en dat van mn kids is gebouwd op 41 weken zwangerschap ik zal het maar onder ogen moeten zien denk ik. En mocht deze mevrouw beslissen eerder te komen dan mag dat natuurlijk altijd ;) Zal haar geen strobreed in de weg leggen.

Mss heb ik makkelijk praten omdat ik al 2 keer ben bevallen en dus heb gezien dat het allemaal wel meevalt achteraf maar toch we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en de een is eerder aan de beurt dan de andere, we zullen het ermee moeten doen.

Ik ga weer even slapen, vannacht bijna geen oog dichtgedaan, mevrouw was de flikflak aan het oefenen denk ik :rolleyes: Ik werd wakker van een harde bons in mn buik, had mevrouw zich even flink hard om zitten draaien en is er eigenlijk de hele nacht mee doorgegaan... ik krijg ook alleen maar gekke kinderen volgens mij :) Is wel erg gezellig hoor ;)

Deel Deze Pagina