Nee zal ik niet doen. Maar ik kijk ze van internet en het word nog veel spannender De aflevering van vanavond is ook erg leuk en spannend.
Hoi, Angela, wat vervelend zeg. hoop dat je vannacht nog een beetje kan slapen. zie een beetje tegen morgen op moet ik de hele dag weken( in De zorg) En ik heb af en toe zulke moeheidsklachten dat ik niet weet of ik de hele dag vol hou, ze weten nog niks op het werk..... We zullen wel zien, Paar hapjes vanille vla werkt perfect tegen de misselijkheid trouwens... groetjes Lianne
Dag allemaal, Hope, ik ben blij dat het bloeden uitblijft.. Probeer positief te blijven he, We zijn (oa) samen al 7 weken verder!! Ik vind het wel jammer dat je echo nog zo ver ligt, ik weet niet of het een geruststellend gevoel voor je is als je vraagt of je echo eerder kan.. Morgen heb ik mijn eerste vroege echo, het lijkt alsof mijn gevoel is uitgeschakeld.. Ik weet niet zo goed wat ik voel.. gek he..
Hallo allemaal, Hier nog een december mama ( haha nog effe wennen aan mama) Leuk om elkaar op de hoogte te houden. greetz Nique
@Sellie, momenteel ben ik weer positief, maar dat bloed maakt je wel onzeker. Ik ga zeker vragen of de echo iets eerder mag, al is het maar 1 week eerder. Jij hebt vandaag je 1e echo, spannend hoor. Laat je straks even weten hoe het is gegaan? @Lianne, ik hoop dat je de dag doorkomt. Ik werk zelf ook in de zorg. Gelukkig is het momenteel iets rustiger op de afdeling. Ben wel na mijn werk helemaal gebroken.
ik kom me ook melden dames!!! ik word toch nog net een december mama, of net niet!!! ik ben 29 december uitgeteld!!
Neeltje wat ben ik blij jou hier te treffen. Ik zei toch al in het NOD april topic dat ik jullie iste. Nou kom jij ons hier gezelschap houden. Wat zal jij in de wolken zijn op dit moment. Heerlijk he dat gevoel? Heb je de VK al gebeld?
Alle nieuwe decembermama's welkom. Ik heb de vrijdag voor pasen positief getest en ben op 23 december uitgerekende. Mijn vriend zei al, dat moet nu toch goedkomen zou je zo zeggen @sellie, vandaag een echo!!! Succes, maar geniet er vooral ook van. Lijkt me echt geweldig!!! Zo, het lijkt erop dat dit een topic voor mensen in de zorg wordt . Ik werk ook in de zorg. Met verstandelijk gehandicapten. Ik werk alleen maar 's avonds. Het is al een paar keer voorgekomen dat ik niet wist hoe ik de laatste uurtjes nog door moest komen Hebben jullie ook zo'n last van jullie borsten? Jeetje wat zijn mijn borsten gespannen. Ik heb ook het gevoel dat ze nu al 2 cupmaten groter zijn. Ik ben blij als ik 's avonds mijn BH uit kan doen
Nieuwe mama's: WELKOM! Leuk, op de valreep nog een paar nieuwe mensen erbij. Vannacht heb ik eindelijk in een keer doorgeslapen. Heerlijk! Hopelijk blijft dat zo. Misschien komt dat doordat we gisteravond verteld aan mijn ouders en zus plus vriend hebben verteld dat ik zwanger ben. Mijn moeder was jarig en voordat de visite kwam hebben we het cadeautje aan haar gegeven. Ze reageerden natuurlijk hardstikke leuk en erg blij. Dat deed me goed, want ik had gister een erg slechte dag. Helaas konden we er niet te lang over praten omdat de rest van de visite kwam, maar dat komt later wel. Vanavond gaan we het mijn schoonouders vertellen! Angela: wat erg voor! Ik hoop dat je bezoek aan de gynaecoloog meevalt en dat het allemaal goed komt! Ik zit, in tegenstelling tot anderen niet in de zorg en heb een kantoorbaan. Ik ben deze weken niet zo heel druk (minder stress en deadlines) dus dat is wel lekker. Ik wens de anderen in de zorg dan ook veel sterkte toe. Kan me voorstellen dat dat zwaar is! Noralien: ik had ook erge last van mijn borsten (ze zijn ook al 1 maat gegroeid) en draag al zwangerschapsbeha's! HEERLIJK! Die beugelbeha's zaten voor geen meter meer en deden alleen maar pijn. Misschien dus een tip voor jou! Ga nu weer aan het werk. Groetjes allemaal en tot horens! Suusje
Goedenmorgen Dames!!! Welkom Nieuwe December MAMA's Alweeer heel wat bijgekomen he qua pagina's..dus zit even op mijn werk rustig door te nemen.. Gister en vandaag ben ik echt extreem moe terwijl woensdag en disdag hele goede en energieke dagen waren angela, ik wens je heel veel succes bij de gynacoloog!!! Noralien, ikzelf zit ook niet in de zorg, ik zit ook op kantoor dus het is best gemengd suusje het is best een opluchting heo m het te vertellen iedereen weet het nu ook dat we zwanger zijn en nu heb ik het idee dat de hele wereld het weet heerlijk!!!! Ik moet 8 mei naar de verloskundige vlak naast het ziekenhuis, dus eerst om half 11 de echo en daarna om half 12 daar een afspraak, heerlijk!! die dag ga ik alleen maar wijden aan de zwangerschap, even deventer in ect..dn 10 dagen later ben ik jarig mmmmm ik heb al gehoord dat er veelmensen nog dingen voor ons hebben dus ben beniuewt, ik kijk er zo naar uit!!! Wanneer gaan julliemet de babykamer beginnen? ik denk ik ergens in juni/juli, hij is niet erg groot maar ik wil het graag optijd klaar hebben, mijn zoon is 27 dagen tevroeg geboren, dus ruim 3 weken dus wil het nu weer optijd klaar hebben!! maar ik ga natuurlijk alvast dingen opslaan heerlijk!! Zelf ga ik ook geen nieuwe dingen kopen, eert kijken wat mijn vriend zijn ouders op zolder hebben staan en anders via marktplaats, prachtige dingen en zeker niet duur! gaat er iemand ook een afkolfset kopen??? Ik ga er wel 1 halen rond die tijd want het is echt super ahndig zo ding!! kan je het eens uit handen geven ik heb dit weekend een druk weekend, ik ga naar mijn zoon, die heeft judoexamen en daarna hebben we een verjaardag, zondag op visite en savonds weer met de trein naar huis,mijn vriend mag totaal nog niks doen of druk maken,dus die mag niet mee Iemand nog die dingen weten die altijd handig zijn om te hebben??? Iemand nog voorkeur voor bepaalde dingen of kleuren???? we denken dat het kamertje iets met soort groen word en ik wil graag de kinderwagen rood/zwart word, zo sportief 3 in 1 ding..lijkt me goed of niet?? nou ik ga weer even verder, kom straks wel even weer kijken liefs dikke knuf xxxx
hallo allemaal, eerst en vooral welkom aan de nieuwe decembermama's. Jullie gaan de laatste zijn. En dan zijn er al januarimama's. Ik vind het wel leuk dat we niet meer het minst zwanger zijn. Zover zijn we dan toch al! Angela, ik wens je veel succes bij de gyn. Ik duim voor je dat alles goed komt! Noralien, ik werk in een kribbe, dus ook in de zorg. Op mijn werk weet iedereen het al, we zijn maar met 4. Gisteren kreeg ik via een andere collega te horen dat één van mijn collega's vond dat ik te moe was en dat zij nu te hard moest werken en dat ik dan maar minder moest betaald worden. Ik heb dan nagevraagd aan m'n twee andere collega's wat zij er van vonden en ze vonden dat ik mijn werk nog even goed deed. Ze begrepen dat je zwanger niet altijd even energiek kan zijn. En dat ze hoopten dat wanneer zij zwanger zouden zijn, er ook rekening met hen zou worden gehouden. (ik ben de eerste die zwanger is). Verder vond die ene collega dat ik het met mijn nieuwe uren wel gemakkelijk zou gaan hebben. Nu zou ik helemaal kunnen luieren op het werk (ik ga van 9 tot 14u werken en woensdag van 8 tot 6, nu werk ik 3 dagen van 10 uur). Ik was echt helemaal aangedaan. Gelukkig dat de verantwoordelijke vond dat ik recht in mijn schoenen stond. Maar deze morgend kwam ik op het werk aan en toen moesten we binnenkort gaan vergaderen over hoe het nu moest met mij. Afspraken maken enzo. Als dat collegialiteit is! Ik vraag echt niet het einde van de wereld! Ik ben helemaal verdrietig door dit. Ook mijn borsten trekken aan alle kanten! Ik heb nog geen zwangerschapsbeha, maar mijn gewone beha's zitten niet echt comfortabel meer. Saartje
Saar, dat slaat echt nergens op van je collegatje Er is tegenwoordig totaal geen begrip meer van mensen om ons heen. Je moet lekker aan jezelf denken!!! Doe ik ook hoor
Hallo allemaal, Ik begin me nu ook misselijk te voelen. Niet met vlagen maar hele periodes. Ik moet nog stage lopen tot 15 juni en dan kan ik weer normaal 3 dagen werken ipv 5. Ik loop nu stage bij het OM, maar ik studeer ook voltijd. Moet nog 1.5 jaar. Ik heb wel een contractverlenning gekregen. Mijn oude contract loopt af eind juni. Ik moet het ze nog wel vertellen. Ik weet alleen niet wanneer het goede moment is.
hoi hoi saar, jeetje wat een rotmens he..pffff wat een egoist! ik vind dat ze wel emer rekenschap met jemogen houden hoor!! het is toch iets moois en niet de einde van de wereld? Tegenwoordig meot je heel erg goed uitkijken wat je zegt, ik heb mijn collega net verteld dat ik zwanger ben aangezien we met zn 2en op 1 kamertje zitten maar heb me chef nog niets gezegt. Ik ben net 2 weken begonnen en wil er niet om deze reden eruit geschopt worden :S daar ben ik wel heel bang voor :S ik ben hier om een achterstand weg te werken maar denk dat ik er dan uitlig, terwijl dat neit de reen mag zijn!!! ze mogen je daarom niet ontslaan, maar dat zullen ze heus niet zeggen zo eerlijk is men tegenwoordig niet! Maar ik vind dat er wel meer begrip mag komen voor de zwangere vrouwen!!!het is best zwaar hoor, zo moe zijn, die verandereringen ed en dan nog volledig werken!! ik vind het erg knap!!! maar word er gezegt, ja je kiet erzelf voor, mega hard zijn de mensen end e wereld.. Maar meis geniet er lekker van!! laat die andere maar lekker praten, die kan het gewoon niet hebben hoor!!!!er is altijd wel wat hoor dus mijn duim heb je Liefs XXX knuffffff
Arwen en Charissa, Bedankt voor de lieve reacties, ben al wat beter gezind. Gelukkig moet ik volgende week niet gaan werken. Ik heb stage (ik studeer nog voor kleuterleidster), dus kan me nog 1.5 week op iets ander focusen. Jullie hebben gelijk dat ik aan mezelf moet denken en moet denken aan dat mooie dat in me groeit. Dat is zo bijzonder. Ik ga m'n zwangerschapblijdschap niet laten verknoeien door één rotte reactie, maar was wel er geschrokken. Saartje
sorrie ik ga van de week alles een beetje bijlezen ik ben zo ontzettend intens gelukkig nu!!! ik ben gewoon aan het stuiteren!! ga zo lekker naar buiten met m'n zoontje. tot snel meiden ik ga nog even verder stuiteren!! liefs, Neeltje