december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb net even de verloskundige gebeld. De baby is nu weer superrustig en heeft vanochtend wel bewogen maar ik maak me toch zorgen :rolleyes: Ze komt begin van de middag even langs... Ik houd jullie op de hoogte.

Molly: Hoe is het nu met je?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vreemd, ik heb een vraag gesteld bij de VK op het forum en die zei dat het geen kwaad kom. En die man van me, die wordt al elke dag gegrepen :oops: , helaas zonder resultaat (nou ja zonder resultaat, je begrijpt wat ik bedoel)

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @ Otje: ik hoop dat alles goed is met je kindje. Ik zou het inderdaad ook even laten checken hoor....

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo,
    Ik ben net met hubbie voor het eerst heel even naar buiten geweest met die kleine (mijn moeder gevoel zei ook wel dat het kon) van te voren de wagen opgewarmd met een belly warmer en daarna haar erin en de warmer onder het matrasje gelegd, jas aan en muts op en goed ingestopt, het was heerlijk en kailynn sliep heerlijk door.
    Bij thuiskomst haar voor de zekerheid getempt en 37.2 dus geen temp dip.
    De kraamhulp zei ook in eerste instantie bij geboortegewicht naar buiten, dat is ook het protocol, maar de vk zei anders.

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo dames!

Eindelijk weer eens een beetje tijd om hier weer eens te kijken! Heb het allemaal een beetje vluchtig doorgelezen, en zie dat de babyboom nu écht begonnen is.

Ik wil iedereen die inmiddels bevallen is dan ook van harte feliciteren met de zoontjes en dochtertjes! :D

Alle dames bij wie het zo lang duurt, heeeeeel veel sterkte! Ik heb echt met jullie te doen! Ik hoop dat het gauw mag gaan gebeuren voor jullie!

Hier beginnen we inmiddels een beetje te wennen aan de nieuwe gezins situatie, de eerste 3 nachten waren wel behoorlijk vermoeiend, tja je moet alles nog leren he. ;) Maar gelukkig begrijpen we ons mannetje steeds beter, en kunnen wij s'nachts ook slapen! :)

Ik wilde eigenlijk nog wel mn bevallingsverhaal vertellen, maar weet niet of daar nu iemand op zit te wachten, dus plaats ik het wel bij "de bevalling" dan heb je zelf de keuze om het te lezen. ;)

tot snel weer!

liefs Setje

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Ik ben net weer terug van het ziekenhuis, alles was gelukkig goed.

Me bloeddruk is 90/170 en deze is dus netjes, in mijn urine zat geen eiwitten meer. Me bloed hadden ze ook weer afgenomen en deze uitslag was ook weer goed, en me ctg scan was ook goed. Alleen mijn kleine uk ging lekker liggen slapen, dus heb extra lang aan die ctg gemoeten.

Er werd ook gevraagd door een vrouw of ik mee wou doen aan een onderzoek, dit is een onderzoek voor vrouwen met hoge bloeddruk.

De HYPITAT-studie betreft evaluatie van het beleid dat gevoerd wordt bij patiënten die na 36 weken zwangerschap een hoge bloeddruk dan wel een pre-eclampsie (hoge bloeddruk met eiwitverlies) ontwikkelen. Het beleid bestaat enerzijds uit het inleiden van de bevalling en anderzijds onder goede controle afwachten tot de bevalling spontaan begint. De effecten van deze beide strategieën zijn niet goed vergeleken. Het onderzoek wordt verricht in een landelijk samenwerkingsverband en loopt in meer dan 40 ziekenhuizen in Nederland. Voor meer informatie wordt u verwezen naar de website

Ik wou hier wel aan mee doen, dus dit hielt in dat ik een vragenlijst in moest vullen. Ook heeft ze een test gedaan op de computer, en uit deze test zou dan blijken of inleiden beter is voor mij of afwachten.

Na een tijdje aan de ctg te hebben gelegen, moest ik met haar mee naar een kamertje. We gingen eerst even praten, hierna heb ze inwendig gekeken bij mij. Ik had 2cm ontluiting, me baarmoeder was al bijna verweekt en alles was verder goed. Deze gegevens vulde ze in in haar computer, en toen deed ze de test. Hieruit kwam het volgende:

Het beste beleid voor deze mevrouw is: Inleiden

Dus ik heb meteen te horen gekregen dat ik ingeleid zal gaan worden, ik moet morgenochtend om 06.00 bellen. Ik krijg dan te horen of er morgen al plek is, zoja dan heb ik uiterlijk vrijdag of zaterdag me kindje bij me. Zo niet dan mag ik vrijdag komen, en dan heb ik uiterlijk zaterdag of zondag me kindje bij me. Dit ligt eraan hoe snel me lichaam reageerd op de hormonen en of me baarmoeder al zacht genoeg is, dus ik zit best wel in de zenuwen nu hoor haha. Voor kerst heb ik zoieso me kleine man bij me eindelijk, en kan ik hem eindelijk knuffelen enz.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    fijn hoor debbie dat het einde in zicht is en nu maar hopen dat er morgen al plek voor je is.
    Succes met de bevalling.

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Ik hoop inderdaad dat er morgen al plek is, heb geen zin om nog tot vrijdag in spanning te zitten haha. Heel erg bedankt voor het succes wensen, zal ik wel nodig hebben denk ;)

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben net bij mijn VK geweest en die heeft de dienstdoende gyn gebeld en ze willen me niet eerder zien dan de 25ste dus ik baal als een stekker.
    Als hij dus voor de 25ste er niet is moet ik de 25ste op controlé en dan gaan ze pas kijken of ze gaan inleiden of niet maar waarschijnlijk laten ze me lekker lopen tot de 27ste ofzo.
    Ik ben zo kwaad maarja de VK heeft echt haar best gedaan en kan niks meer voor me doen.

@Molly hopelijk heeft het nu bij je doorgezet en ben je hard aan het werk.

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

eve; gefeliciteerd met je mannetje fynn, mooie naam. rust goed uit hoor want zo te horen was het behoorlijk heftig, hoe is het nu met jouw en fynn?

molly hoe is het met je?

debbie ik hoop voor je dat het morgen al kan.

slingding; goed hoor dat je je moederinstinct hebt gevolgd, dit zal je nog meerdere keren gaan doen denk ik zo ;) enne ik heb dit idd ook gehoord dat de kleine zijn/haar temp goed moet aanhouden en boven het geboortegewicht moest zijn, vandaar dat ik dit vorige keer ook vroeg. ik ben ook met orlando naar buiten gegaan toen hij boven zijn geboortegewicht was en zijn temp goed op pijl hield (2265gr gb gew.)
    enne ik heb de eerste en 2e keer ook zijn temp gecheckt hoor direct na thuiskomst ;)

otje; hoe is het met de kleine?

ayla; ja ik heb ook allemaal produkten van weleda, helemaal top. ik vind deze produkten zowieso erg goed en lekker (gebruikte ze zowieso zelf altijd al voor in bad en voor massages)en voor orlando gebruik ik ze ook nu heerlijk.

hier niet veel te melden.

gr saskia

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even snel een berichtje van mij: De VK is geweest. Ze heeft het hartje gehoord maar wil toch dat ik voor de zekerheid even een echo en CTG laat maken in het ziekenhuis. Ik moet er om 14.15 uur zijn.
    Ik laat het jullie weten als ik weer thuis ben...

Gr Otje

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

Otje heel veel succes.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh debbie, ineens komt het einde dan in zicht... ik zal aan je denken morgen.

en jeetje zeg al een februari baby.. das snel.

nou ayla, als het gaat sneeuwen kunnen we de slee nog proberen... ;)

haha al die mannen die gegrepen worden, ze hebben het er maar zwaar mee. ze zeggen dat je zin afneemt, ik hebdaar nog geen last van. maar ja, moest het ook weken inhouden tot week 37, mischien heeft het daarmee te maken.

nou ik ga naar de verloskundige, eerst wouden de kinderen mee, maar nu niet meer..... het zou alleen maar over babys gaan.... :(

14. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Otje: succes, ik denk aan je!

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Otje succes meis,

16. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo meiden, Eert wou ik jullie hartelijk bedanken voor jullie reacties en felicitaties..Super!

Jullie hebben al in grote lijnen mijn bevallingsverhaall gehoord van mijn mannetje.
    het is erg snel gegaan en weinig besef gehad van tijd.
    Achteraf bleek dat ik in 2 u en 25 minuten ben bevallen, dit vanaf het moment van het breken van de vliezen.
    De vliezen braken in bed, ben gaan douchen en me mannetje belde de vk.
    We zouden die avond verjhaardag houden omdat er nog niets aan de had was eigenlijk..diemiddag boodschapjes gedaan ect..
    De weeen begonnen een half uur na het breken van de vliezen en kwamen direct er vlot acher elkaar.
    Ze werden met de tijd heftiger en kreeg er rugkramp bij, moest er spontaan van overgeven..pff dit tijdens de wee.
    De vk nog maals gebeld en toen ze vrij vlot kwam had ik 5 cm ontsluiting en lichte presweeen.
    Kon moeilijk lopen maar moest direct naar het ziekehuis omdat er miconium in het water zat.
    In het ziekenhuis direct gaan liggen en de weeen waren niet te houden, kreeg persweeen en kopn vrijwel direct persen.
    Toen bleek dat Myrthe de navelstreng 2x om haar nekje had en blauw zag.
    Nadat de vader de navelstreng had doorgeknipt werd ze direct meegenomen.Dit hadden we niet echt door omdat men zei dat ze even voor controle weg moest.
    Ze kreeg de score 4.Zuurstof toegedient en trok vrij vlot bij.
    Ze kwam weer bij ons en we hebben daar een tijdje bijelkaar gelegen, gedimde lichten en skyradio op de achtergrond, heerlijk genietend van elkaaar!Mooiste moment in me leven!
    Ze werd gewassen en aangekleed en ik mocht me dochen en werd met myrthe naar de zaal gebracht.
    Ze deed het keurig maar moest nog voor de zekerheid nog 1 nacht extra blijven.

Myrthe was 3730 gram en 50cm.

ze doet het nu ook erg goed! we zijn van borst naar de fles gegaan en komt nu goed aan.
    Ze kwam thuis met het gewicgt vab +- 3513 en nu is ze 3630 gram.
    ze heeft wat last van krampjes maar doet het perfect!

Ik zal gaw fot's plaatsen vaan haar alsik even tijd heb.
    Ben zelf nog erg moe..zodra het lukt zal ik ons engeltje showen ;)

Dames die zijn bevallen gefeliciteerd!
    Dames die nog moeten bevallen, kop op!komt goed ;)

Tot gauw!

liefs XXX

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hallo Dames,

Mag ik van iemand hier een 06nummer, zodat ik kan melden als ik bevallen ben? Ik heb namelijk alleen eve haar nummer, maar die ligt zelf nog in het ziekenhuis dus vandaar dat ik het vraag. Zoja geef hem dan maar even via een privé berichtje, ik merk en hoor het wel. Liefs Debbie

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hoi hoi,

ik lees net van otje dat ze op controle is. hoop dat alles goed is.

ik ben net terug van de vk, en vanwege de pijnlijke harde buiken (had er daar ook weer 3) en de slijmprop, waarvan ze vond dat het wel zou moeten beginnen. wou ze toch even inwendig onderzoeken, het kindje lag heel laag, en ze kon het helemaal aanraken en zelfs omhoog duwen. ze heeft ook gestript. het is nu 50/50 of het zet door of niet. we zullen wel zien.

debbie je mag mijn nummer wel, maar ik weet niet hoe het bij mij gaat lopen.

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Nee inderdaad noura, dus daar heb ik ook niet zo heel erg veel aan helaas. Moet het van iemand hebben die al bevallen is, als dit mag natuurlijk?

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik weet natuurlijk ook niet hoe het loopt, want wie weet zit ik hier nog vrolijk te typen volgende week.
    ik heb hier net even met mijn dochter en haar vriendinnetje zitten knutselen op de grond. kerstengel vleugeltjes, voor het kersttoneel stukje. ik kreeg me toch een kramp toen ik opstond.
    ik ga zo maar wat rommelen in huis, en dan even door de babykamer. en daarna lekker met een kop thee op de bank.

Deel Deze Pagina