december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo,

was even bij jullie topic aan het lezen.

wil iedereen feliciteren die is bevallen. lekker he, je zoon of dochter eindelijk in je armen.
    en voor de dames die nog moeten, veel succes.
    ook met de laatste loodjes. duurt niet lang meer.

ik zag dat het dochtertje van lianne ook dimphy heet. LEUK.
    hoor de naam niet veel.

liefs mamsie

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    even laatste nieuws. vk geweest, paar cm ontsluiting, en om 3 a 4 min weeen. maar moeten even zien of het doorzet. als het vanmiddag nog zo is, mag ik aangeven of ik wil dat ze de vliezen breekt.

jullie horen wel hoe het loopt

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Spannend noura heel erg veel succes, hopelijk zet het door voor je meis.

Hier redelijk geslapen, ik heb wel weer een beetje hoofdpijn.

Er is vandaag helaas geen plek op de verloskamers, dus het word morgen dat ik naar het ziekenhuis ga om ingeleid te worden. Wel jammer natuurlijk, maar ik weet in ieder geval dat het niet lang meer duurt. En vind het toch wel beetje eng hoor, en ben best wel zenuwachtig.

Moet om 10.45 wel in ziekenhuis wezen voor ctg scan, en afspraak met verloskunde en dan meteen afspraak maken voor morgen.

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Zo daar was ik weer even na een paar dagen. Wat een leeswerk zeg! Maar.... ik heb alles terug gelezen!

@Daphne: gefeliciteerd met de geboorte van Mitchell!
    @Roe: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    @Debbie: welkom thuis (je bent alweer bijna naar het ziekenhuis ;) )en hopelijk kun je morgen je kindje in je armen sluiten! Toitoitoi, zet hem op!
    @Eve: gefeliciteerd met de geboorte van Fynn. Erg leuke naam. Finn was maandenlang onze favoriete naam, maar 7 weken terug zijn we nog geswitched naar Mika!
    @Lianne: wat een schatje is Dimphy zeg! Leuke foto.
    @Raomi: gefelicteerd met de geboorte van Storm!
    @Kairn: Wat een stomme kraamhulp zeg. Die van ons was geweldig. Ze perste voor mij verse sinaasappelsap en mijn man wilde naar zijn werk gaan en toen dwong ze hem ook eerst een glaasje te drinken, want dat was ook goed voor hem. Zo lief! We hebben bij haar afscheid ook een kistje wijn gegeven voor de kerst!
    Wat een boel jongens zeg! December is dus echt een jongensmaand zo te zien! Gewoon twee keer zoveel jongens als meisjes.....

Met mij gaat alles goed (de griep is bijna weg en de buikwond doet nog maar een klein beetje pijn) en met Mika ook. We zijn inmiddels een paar keer wezen wandelen (@Slingding: volgens onze kraamhulp kan dat makkelijk met een mutsje, warme kruik en een warm dekentje! Zeker als de kleine de lichaamstemp zelf al goed ronde 37 graden kan houden!). Ik moet duidelijk weer mijn conditie opbouwen en was na een klein rondje doodop! Maar wel heerlijk om weer buiten te zijn, na ruim een week binnen.... De kleine Mika doet het goed, maar houdt ons 's nachts al meer uit de slaap. Hij komt om 1.00 uur en om 5.00 uur en dat is dus twee breaks in de nacht. Gelukkig heeft mijn man na vanmiddag ook een week vakantie tot 2 januari en dan kunnen we 's ochtends langer blijven liggen. :D

Vanochtend komt de wijkverpleegkundige op bezoek en kennis maken. De komende vier jaar is zij onze wijkverpleegkundige vanuit het consultatiebureau.
    Vanmiddag komt ook de eerste kraamvisite (anders dan opa's, oma's, ooms en tantes). Er zou al eerder komen, maar die hebben i.v.m. drukte op het werk (bakkerij en winkel) voor de kerst allebei afgebeld. Jammer, maar die komen nu gewoon volgend jaar. Dat is ook alweer gauw!

Tot zover even.

Later weer meer!

Groetjes Suusje

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Jeeemineeee... wat ben ik weer een portie chagerijnig zeg...

Ik moest vanochtend al om 8.45 uur in het ziekenhuis zijn voor een CTG. Wel vroeg en haasten vanochtend maar ja... dacht; lekker op tijd, dan ben ik ook op tijd thuis. Om 8.40 uur was ik netjes op tijd in het ziekenhuis en mocht plaats nemen in de wachtkamer. Na 20 minuten pas kwam er iemand me halen voor de CTG. Het stond niet op de planning :confused: Ben er gisteren nog geweest en afgesproken maar ja... blijkbaar niet verwerkt ofzo?
    Nou, ik ongeveer 40 minuten aan die CTG (tot 9.45 uur) en toen was het goed en mocht ik eraf. De verpleegster zei: Neem maar even plaats in de wachtkamer... dan laat ik t controleren door de arts en als alles goed is mag je naar huis. Dus ik wachten... en wachten... en wachten... Om 10.20 ging ik toch maar eens vragen aan de juffrouw van de balie of de CTG nu goed was en of ik naar huis mocht. Dus zij bellen... ze waren vergeten de CTG af te geven bij de arts! Had ik daar dus al bijna 3 kwartier voor niks op mijn kont gezeten! Nou... weeeeeeer wachten en uiteindelijk was de CTG dan gecontroleerd door de arts en mocht ik naar huis. Het was inmiddels 10.50 uur! :evil: Ik naar buiten naar de bussen... gelukkig kwam mijn bus meteen. Maar ik moest overstappen bij het station. Sta ik om 11 uur op het station... Komt mijn aansluitende bus pas om 11.25 uur! Grrrrrrrr..... nu is het dus 11.45 uur en ik kom net binnen! Jeeeeeeeeeeeeeeeetjuh wat een waardeloze k..-ochtend! :evil:

Sorry... moest het even kwijt hoor...

Noura: Zo te horen gaat het bij jou bijna gebeuren! Ben erg benieuwd.

Molly: Hoe ist nu met je? Ben je al lekker aant knuffelen met je baby?

Suusje: Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou en je zoontje!

Debbie: Morgen ingeleid? Spannend! Het duurt nu dus echt niet lang meer voor jij ook je kleintje hebt!

Manon: Zit je er een beetje doorheen, meid? Kom hier maar lekker kletsen hoor.

Er gaan er wel steeds meer bevallen een dezer dagen he? Helluuup, laat me nu niet helemaal alleen achter he? Ik wordt pas 28 december ingeleid en das nog een hele week! :cry:

Groetjes van Otje

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Otje wat een klote morgen had je zeg.
    En volgens mij ga ik wel bij je blijven hoor.

Ik ben echt benieuwd naar Molly.

@Noura succes.

@Debbie nou nog 1 dagje wachten en jij hebt je kleintje,ik wou dat ik dat had.

@Eve Gefeliciteerd met je zoontje :D
    @Raomi Gefeliciteerd met jullie zoontje :D

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi,

roami; gefeliceteerd met jullie zoon storm

noura; spannend

otje; wat een k,,,,mensen in het z.huis zeg. en dan die verbindingen met het ov :evil: :evil:

gr saskia

8. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    @noura: hoop voor je dat het doorzet, heb je de kleine lekker met de kerst :)

hier gaat alles zijn gangetje nog, alleen maar last van ongipijn, maar het zet totaal niet door, gister was ik bij me ouders even, en had in 1 uur tijd 5 weeeen maar die hielden maar 20 sec aan, eerst een harde buik trok door tot me onderrug, oef dat deed wel pijn :( . En nu is alles weer weg :cry:

patricia

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vales: Ik had je al eventjes niet gezien hier en toch wel gehoopt dat je aan het bevallen was. Nee dus... heb je nog last van gerommel ofzo? Bij mij lijkt het alleen maar beter te gaan... totaal geen gerommel. Maar baal er stevig van... Heb liever 1 hele dag veel pijn en dan mn baby! :D

10. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Hoi allen,
    Ik ben nu al 5 dagen over de uitgerekende datum heen (16 december).
    Ben al aan de frambozenbladthee en ananas geslagen maar nog geen effect (geloof ik).
    Ik wil zó graag thuis bevallen. Vanaf wanneer moet je naar het ziekenhuis?
    Je mag toch 10 dagen over je uitgerekenende datum heen zitten?

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Creatype: Je mag vanaf 42 weken niet meer thuis bevallen dus het kan nog eventjes voor jou. 16 December uitgerekend + 14 dagen = 30 december. Tot deze datum mag je dus nog thuis bevallen.

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hallo allemaal,

Inderdaad Kim is bevallen en we zijn nu de trotse pappie en mammie van onze 3550 gram wegende Dain (spreek uit als deen).

En wat een zware bevalling was het voor Kim. Dinsdagavond voorween die rond 0.00 uur overgingen in echte weeen. Zo rond de 5 minuten een wee van een minuut. Twee keer gestript en om 14.00 op woensdag door de verloskundige Medea van Alnatal, zijn thuis de vliezen kapotgemaakt. Omdat er geen vooruitgang zat in de onstluiting en omdat er poep in het vruchtwater zat, zijn we naar het ziekenhuis gegaan.

Daar aangekomen heeft Kim een aantal uur vreselijk pijnlijke weeen gehad en is besloten om een ruggeprik toe te dienen. Verlost van de pijn en weer terug op de verloskamer heeft ze een weenopwekker in het infuus gekregen. Dain reageerde heel sterk op de weeen en zijn energie nam daardoor af. Tijdens het persen is toen besloten om Dain te halen met zo'n dop op zijn kop en een flinke knip bij Kim. (Al met al is ze 25 uur onfgebroken bezig geweest en ik ben net zo trots op haar als op die mooie kleine vent. Bikkels zijn het.)

Ziet er raar uit dan hoor, je eerste kennismaking mat je baby en dan ziet ie er toch wat raar uit met zo'n groot hoofd. Maar ik heb even gehuild bij het vasthouden van die kleine. Wat mooi zeg!

Omdat Kim een beetje koorts had en Dain in het water gepoept had is dus besloten om Dain 2 nachten in de neonatale(?) afdeling op te nemen om te controleren of hij geen infectie of iets opgelopen heeft.

Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis: Dain is goed aan het opdrogen, hij probeert al een beetje aan de borst te gaan en met Kim gaat het ook goed. Met een beetje geluk mag Dain vanmiddag bij Kim op de zaal blijven en kunnen we morgen als gezinnetje naar huis.

Voor de dames die nog moeten bevallen : een betere bevalling toegewenst dan de onze en voor allemaal fijne dagen met jullie gezinnetjes.

Groeten van Kim en Michel

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Kim/Molly en Michel: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Dain!

Zo te lezen is het idd erg zwaar geweest voor mama en baby. Doe maar lekker rustig aan en geniet van jullie zoontje!

Groetjes Otje

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    19 jongens tegen 9 meisjes

Jantien - 25 november - jongen - normale ligging - 5 december - 50 cm - Kasper
    Debski - 27 november - jongen - normale ligging - 6 december - 50 cm - Jesse
    Melliemel - 30 nov/1 dec - jongen - normale ligging - 4 november - 43 cm - Orlando
    Lianne - 1 december - meisje - normale ligging - 15 december -.. cm -Dimphy
    Duikster - 5 december - jongen - normale ligging - 13 december - 50 cm - Nick
    Batchie - 5 december - jongen - achterhoofd ligging - 17 november - 53 cm - Vishesh
    Juut - 6 december - ? - normale ligging - .......
    Sidessa - 6 december - meisje - normale ligging - 14 december - 49 cm - Janissa
    Sellie - 7 december - meisje - normale ligging - 26 november - 51 cm - Ecrin
    Molly - 9 december - jongen - normale ligging - 20 december - ? cm - Dain
    JessicaD - 9 december - meisje - normale ligging - 23 november - .. cm - Inge
    Saar - 10 december - meisje - normale ligging - 5 december - 51 cm - Liene
    Ilonas - 10 december - jongen - normale ligging - 11 december - 51 cm - Julian Antonius
    Raomi - 10 december - jongen - normale ligging - 19 december - 53 cm - Storm
    Nietje - 10 december - jongen - normale ligging - 16 december - .. cm - Emir
    Vales - 11 december - jongen - normale ligging - ......
    Marjan72 - 11 december - meisje - normale ligging - ......
    lintjezuur - 11 december - jongen - stuit ligging - 13 december - .. cm - Sven
    Nynke31 - 13 december - jongen - normale ligging - 30 november - 49 cm - Jiri
    Veraenroy - 13 december - meisje - normale ligging - 14 december - .. cm -Jelina
    Jolanda – 13 december - jongen - normale ligging - 11 december - .. cm - Aaron
    Slingding - 14 december - meisje - stuit ligging - 3 december - .. cm - Kailynn
    Otje - 14 december - jongen - normale ligging - ......
    Suusje76 - 14 december - jongen - stuit ligging - 7 december - .. cm - Mika
    ellenD - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Rabia - 15 december - jongen - normale ligging - 7 december - 47 cm - Jayron
    Arwen - 16 december- meisje - normale ligging - 15 december - … - Myrthe
    Duckie - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Natas26 - 16 december - jongen - normale ligging - 7 oktober - 38 cm - Colin
    Karina - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Setje - 17 december - jongen - normale ligging - 14 december - 50 cm - Jayden
    nijn - 17 december - ? - normale ligging - ......
    Lientje - 18 december - ? - normale ligging - ......
    Debbie1988 - 18 december - jongen - normale ligging - ......
    Doenka - 19 december - jongen - stuit ligging - 15 december - .. cm - Stan
    patricia24 - 20 december - ? - normale ligging - ......
    Manon - 20 december - meisje - normale ligging - .......
    Eve - 20 december - jongen - normale ligging - 19 december - ? cm - Fynn
    marjoleinch - 22 december - ? - normale ligging - ......
    Bianca16 - 22 december - meisje - normale ligging - 6 december - 48 cm - Lynn
    Feitkifkim - 24 december - ? - normale ligging - ......
    renaatje - 25 december - jongen - normale ligging - ......
    gnessy21 - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Lola - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Mootje1985 - 26 - december - ? - normale ligging - ......
    Robyn - 26 december - ? - stuit ligging - ……
    Neeltje - 26 december - jongen - normale ligging - ......
    pascalina69 - 26 december - meisje - normale ligging - ......
    Ayla - 28 december-meisje - normale ligging - ......
    boogschuttertje - 28 december - ? - stuit ligging - ......
    manuela6 - 28 december - ? - normale ligging - ......
    charissa27 - 29 december - meisje - normale ligging - .......
    essepes - 30 december - jongen - normale ligging - ......
    Daphne - 31 december - jongen - normale ligging - 19 december - .. cm - Mitchel
    Noura - 31 december - jongen - normale ligging - .....
    gogadow - 31 december - ? - normale ligging - ......[/quote]

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @Otje: wat een gedoe in dat ziekenhuis. Maar zie er de positieve kant van in: je dag gaat zo wel sneller voorbij

@Kim/Molly en Michel: Gefeliciteerd met Dain!

@noura: voor jou gaat het vast niet lang meer duren.

Langzaam aan word ik toch wel een beetje jaloers op iedereen die al is bevallen. Ik had vandaag een uur aan een stuk (voor)weeen, dus ik dacht eindelijk, het begint, maar nu weer niks. Word er een beetje gek van.

16. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Bedankt voor je antwoord Otje! Ik hoop dat ik het haal...

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @creatype: 30 december is nog 9 dagen hoor! Dat moet toch lukken?

18. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Ik ga mijn best doen. Alle middeltjes zijn in huis (frambozenbladthee, ananas, bitter lemon).
    Alleen vind ik het geen van allen lekker... blehh... zure troep.
    Maar ik heb er natuurlijk alles voor over.
    Ik hoop in iedergeval vóór de kerst.

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik kom net uit het ziekenhuis vandaan, jeetje wat een gedoe zeg.
    Het was me een partij druk daar in het ziekenhuis, we lagen met 4 op een kamer en allemaal aan de ctg scan. Was er eentje naast mij en die ging liggen slapen, helemaal niet erg natuurlijk hoor wat moet je anders. Maar ze lag me een partij te snurken, nou het waren echt een lange 60minuten voor mij helaas hierdoor.

Maar gelukkig me urine, bloeddruk en ctg scan waren goed, me bloeddruk was 120/90 erg netjes dus. Ik moest even gaan wachten in de wachtkamer de verloskundige wou me zien, toen heb ik een uur moeten wachten. Jaa sorry we waren iets uitgelopen, was het antwoord en excuus wat ik kreeg maya. Toen ik eindelijk naar binnen mocht heeft ze even inwendig gekeken, ook heeft ze me toen gestript. Dit was niet echt pijnlijk, maar wel gevoelig. Het is geen pretje in ieder geval, en me onderbuik deed er zeer van. Dit strippen heeft ze gedaan omdat me baarmoeder nog niet zacht genoeg en rijp genoeg is, en hopelijk is dit morgen wel zo. Want als morgen me baarmoeder meteen rijp en zacht genoeg is, dan kunnen ze meteen starten met de hormonen. En anders krijg ik een soort veter ingebracht (volgens haar een tampon ofzo met gel) en dit zou er dan voor zorgen dat het nog rijper en zachter word daar, en dan kan het evt. nog tot zaterdag duren voor ik word ingeleid. Maar ik blijf dan wel in het ziekenhuis, dus hoe je het ook went of keert ik ga vanaf morgen het ziekenhuis in.

Wel moet ik morgenochtend 06.00 even bellen, wanneer ik kan en mag komen. Want stel er is echt een spoed geval, dan gaat deze voor natuurlijk. Maar ik sta wel als eerste op de lijst voor inleiden, want anders kan ik niet meer mee doen aan dit onderzoek waarvoor ik me heb opgegeven. Want de eis hiervoor was namelijk, dat je binnen 48uur zou worden ingeleid. En morgen is het 48uur later, dus het zal morgen wel moeten haha. Ik vind het echt heel spannend, en ben toch stiekem wel een klein beetje bang hoor en heel erg zenuwachtig.

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Molly gefeliciteerd met je kindje, geniet lekker van hem en rust lekker uit.

Deel Deze Pagina