december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb wel een vk gebeld, maar nog geen dokter. Ik zal hem volgende week ook eens in gaan lichten!!

    Karin
     
  2. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik zag in een tijdschrift een erg leuk boekje staan, is misschien voor jullie ook leuk;

    "een heerlijk cadeautje voor jezelf, deze 2 mooie boekjes in bewaarcassette. Het ene is een handboek vol informatie, recepten en praktische tips over je zwangerschap van maand tot maand. Het andere is een dagboek, waarin je aan de hand van vragen en opdrachten een superpersoonlijk verslag kunt schrijven over jóuw zwangerschap"
    9 maanden moeder worden, door Lies Cornelissen. Uitgeverij Terra € 14,95.

    Ik ga m zo bestellen, lijkt me leuk!
     
  3. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

    Dat is toch helemaal niet erg Molly, ik ben ook zo hoor..
    Dan ben ik te enthousiast, ik vind het al zo moeilijk om het aan niemand te vertellen!!
    Ik vind het ook allemaal zo spannend :)
     
  4. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi
    Ik ben vandaag ook de stad ingegaan en heb ''1001 zwangerschapstips'' (van Michelle kennedy) gekocht en voor mijn man ''Babymanagement voor mannen'' van Henk Hanssen.
    Verder had ik al enkele andere boeken. Maar die had ik allang verslonden.
    En bij prenatal wezen snuffelen en hun magazine gehaald om lekker in weg te dromen.
    O ja ook een meegroei Bh gekocht bij Hema want bij de vorige zwangerschap waren mijn borsten al binnen 5 weken gegroeit.

    Mieltje
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hallo meiden,

    ik heb vanmiddag mijn verjaardag (a.s. dinsdag) alvast gevierd met mijn ouders, schoonouders, (schoon)broers en (schoon)zussen. Aangezien het bijna nooit voorkomt dat iedereen bij elkaar is, omdat onze ouders niet zo veel gemeen hebben, vond ik het wel HET moment om te vertellen dat we zwanger zijn. Nou..... dat was dus wel leuk, erg leuke reacties. Aan beide kanten wordt het het eerste kleinkind, dus trotse ouders. Nou blijken mijn schoonouders nog de hele kinderkamer van mijn ventje op zolder te hebben staan. We gaan binnenkort eens neuzen om te kijken of dat niet leuk is!!! Lijkt me wel leuk als het een beetje met modern is aan te vullen. Zelfs de luieremmer e.d. zou er nog zijn.
    Ach ik ga het allemaal wel beleven.

    Overigens had mijn moeder afgelopen donderdag toen ze ineens kwam binnenvallen bij ons al het idee dat ik zwanger was......
    Moeders met voorgevoelens he!!!

    Karin
     
  6. ilonas

    ilonas Lid

    24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Wij mogen ons ook bij de december-mama's aansluiten!!

    We zijn uitgerekend op 11 december!

    Groetjes Ilona's
     
  7. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wat leuk Ilona! Wij zijn 12 december uitgerekend! Wel vreemd trouwens; jij zit nu op 4 weken en 2 dagen en ik op 3 weken en 6 dagen en toch schelen we maar een dagje qua uitrekendatum :(
     
  8. lianne

    lianne Bekend lid

    19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi Hoi,

    Hier nog een december mama.
    Ik ben op 1 december uitgeteld.
    Net de verloskundige gebeld.
    Omdat ik een miskraam gehad heb in november mag ik al over twee weken komen en mag ik een afspraak voor een echo maken in week 8.
    Vind ik toch wel heel prettig dat de verloskundige zo reageerd.
    Ik voel me prima.
    Wel erg pijnlijke borsten en wat krampen in mijn buik, maar dan merk je tenminste dat je zwanger bent.
    groetjes
     
  9. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Hey Lianne,

    Ik ben ook 1 december uitgeteld :)
    Ik heb op dit moment ook erge pijnlijke borsten en s'nachts erge krampen.. :oops:
    Dit was voor mij ook echt zoiets van "ik ben echt zwanger" :) en mijn borsten groeien al aardig, dit is dan wel de eerste bevestiging ;)
     
  10. ik ben uitgereged 10 december. Weet het nog maar pas. Ga morgen naar de huisarts en woensdag afspraak maken bij de gynecoloog (dat gaat zo in België).

    Veel succes allemaal!
     
  11. sterretje

    sterretje Lid

    23 mrt 2006
    7
    0
    0
    Hier nog een december-mama. Ben op 3 december uiterekend! Kan het alleen nog niet geloven, maar de test was heel duidelijk: zwanger!!!
     
  12. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Gefeliciteerd cwvegmond :)
    Welkom bij de december mama's ;)
     
  13. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hier nog een decembermama (voor de tweede keer). Ben waarschijnlijk uitgerekend op 6 december, de verjaardag van mijn dochtertje!

    Liefs
    Juut
     
  14. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wow wat een hoop nieuwe decembermama's. En Juut..... hoe krijg je dat voor elkaar!!!

    Hier is net iemand van Moeders voor Moeders langs geweest voor een intake. Nog een testje... en ja... het waren weer twee streepjes. Vanaf volgende week woensdag begin ik bij MvM. Ik heb als cadeau voor het boek gekozen.

    En wat bleek.... de mevrouw van MvM is de assistente van mijn eigen huisarts. Ze gaat nu gelijk morgen in het systeem vermelden dat ik zwanger ben, dus hoef ik de HA niet meer zelf te bellen!! Best handig zeg maar.

    Karin
     
  15. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb vanmorgen ook de HA gebeld.
    Assistente vertelde me dat ik zelf rechtstreeks naar de verloskundige kon bellen.
    Dit ook gelijk gedaan.
    Ik mag 26 april voor het eerste gesprek komen en +/- 4 weken later de echo.
    Kan niet wachten tot het zover is.
     
  16. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Als ik dat hier lees heeft iedereen al een afspraak lopen bij de Vk, zal morgen ook eens bellen.
     
  17. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ga ze ook deze week bellen, ik wil ook een afspraak!
     
  18. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi december mama`s,

    Ik had net een topic geopend met de vraag welke kwaaltjes jullie nu al hebben.
    Natasja adviseerde om deze vraag in dit topic te stellen. Dan kan die andere gesloten worden.
    Dus vandaar: Welke kwaaltjes hebben jullie al?
    Mijn kwaaltjes:Ik krijg steekjes in mijn onderbuik, soms links, soms rechts, maar soms ook echt in het midden.
    Verder zijn mijn tepels erg gevoelig, worden van het minste geringste erg stijf. ( lekker genant)
    Heb wat last van opboeren, en heb een voller gevoel.
    Ik snoep normaal op mijn werk de hele dag door als er iets lekkers is.
    Er staat nu al een paar dagen een doos vol met chocolade en heb hooguit 2 stukjes gehad.
    Erg vreemd voor mij, want ik ben echt verslaafd aan chocolade.
    Ben verder niet echt misselijk.
    Wel vermoeider dan normaal.
     
  19. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier nog één decembermama. Ik heb vandaag duidelijk posi getest dus ik sluit me hier ook aan.
    Ik ben begin dec uitgerekend, precies weet ik het niet. Ik denk rond 2 dec.

    Mijn kwaaltjes???
    * 1 week vreselijke trek gehad als ik in bed lag.
    * Slecht slapen.
    * Weer last van mijn rug, wat ik heel lang niet gehad heb!! ( dat wordt misschien nog leuk!!)
    * veel gerommel in mijn buik/ darmen.
    En verder??? Ik zou het niet weten.
     
  20. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey patje gefeliciteerd.
    We wachten wel af, want er staat beslist nog wat te komen, denk je niet?
     

Deel Deze Pagina