december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    ps raar om mezelf op die lijst te zien staan trouwens...

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @debbie: Gefeliciteerd met je zoontje Thijmen
    @feitkifkim: Gefeliciteerd met je zoontje Rick
    @duckie: Gefeliciteerd met je dochtertje Demi
    @ayla: Gefeliciteerd met je dochtertje Marley
    @manon: Gefeliciteerd met je dochtertje Jaimy

Eindelijk wat meiden!

@Vales: ik hoop voor je dat het strippenw erkt. Het wordt nu echt wel tijd voor je!
    @Karina: spannend!
    @Eve: fijn dat je weer thuis bent. Kan me voorstellen dat je eerste nacht alleen met Fynn spannend is, vonden wij ook, en wij zijn nog met z'n tweetjes....

Met mij gaat alles goed, maar Mika heeft veel last van spugen. Eerst kleine beetjes na het voeden maar vanmiddag spuugde hij een hele voeding uit. Vanmiddag was hij aan het huilen en ontroostbaar. Een 1,5 uur daarvoor had hij pas een voeding gehad, maar toch maakte hij hapbewegingen en heb ik hem aan de borst gelegd. Weer flink van gedronken, maar tien minuten na het voeden ging het helemaal mis en heeft hij de hele ! voeding uitgespuugd. Hij spuugde alles met een grote harde straal over mij en zichzelf heen, over de bank en dat wel twee keer. :confused: Later, toen we hem aan het omkleden waren kwam er weer wat. Ik vind het zo zielig en weet niet wat ik moet doen. :cry: We hebben hem in badje gestopt en nu slaapt hij eindelijk als een roosje. Ik durf hem bijna niet meer te voeden. Iemand tips wat ik kan doen of waardoor het zou kunnen komen? Wij hebben het gevoel dat hij te veel en te snel drinkt. Ik heb ook zo veel melk.

Onze avondmaal is er dus bij ingeschoten. We hebben maar nasi uit de vriezer opgebakken, was niet echt een succes, maar ja, je moet toch wat!

Ik hoop op jullie reacties en ervaringen!

Verder: fijne feestdagen.

Groetjes Suusje

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja Ayla dat zei ze ook dat het meestal 24 uur duurt voordat er wat gebeurt maarja eigenlijk mag ze het niet doen en vanmorgen had ik er dus eentje aan de lijn die van de praktijk zelf is.
    En ze heeft vannacht zelf dienst dus ze belast er niemand mee als het wel gaat beginnen.
    Ik heb nu echt gewoon wat rust over me heen gekregen omdat ik nu weet waar ik aan toe ben en ik weet dat dat gerommel toch niet voor niks is geweest.

4. @Ayla Gefeliciteerd met jullie dochtertje
    @Manon Gefeliciteerd met jullie dochtertje

vales: nog even doorbijten en je hebt je baby bij je!

groetjes allemaal,
    Saartje

5. Zo, vier dagen niet online geweest en meteen 8 baby's geboren!

Wat zeg ik: 9, want ik ben gisteren (23-12) bevallen van onze dochter Jasmijn!

Om 8.00 uur zijn in het ziekenhuis de vliezen gebroken en is de bevalling ingeleid. Binnen een uur had ik zulke heftige weeën dat ze me snel aan de pijnbestrijding hebben gelegd (de nieuwe doe-het-zelf methode). Gelukkig maar, want ik kreeg al heftige persweeën toen ik pas 5 centimeter ontsluiting had. Doordat ik dus (haast) geen pijn meer had, kon ik me volledig concentreren op het wegzuchten van de persweeën, hetgeen natuurlijk steeds lastiger werd. Toen ik eindelijk MOCHT persen, was Jasmijn er in minder dan een half uur!

Vanmorgen zijn we thuis gekomen en Jasmijn is werkelijk een voorbeeldige baby, huilt tot dusverre alleen eventjes als ze verschoond wordt!

Onze dochter is 50 centimeter lang en woog bij haar geboorte 3890 gram, een lekker stevig kindje dus...

Even de mama's (en papa's) feliciteren die de afgelopen dagen zijn bevallen:

Molly: Gefeliciteerd met Dain
    Noura: Gefeliciteerd met Safouan
    Debbie: Gefeliciteerd met Thijmen
    Feitkifkim: Gefeliciteerd met Rick

Marjolein: Gefeliciteerd met Emma
    Duckie: Gefeliciteerd met Demi
    Ayla: Gefeliciteerd met Marley
    Manon: Gefeliciteerd met Jaimy

En alle meiden die nog 'moeten': veel succes!

6. Lola: gefeliciteerd met Jasmijn! Geniet ervan!

Saartje

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ayla, geniet maar lekker van je kleine meid!
    Ik zal morgen eens kijken of het werkt met zo'n voedingskussen in de box, want dat heb ik inderdaad een...
    oh, onder je banner staat arley ipv Marley

Vales.... ik hoop dat het op gang komt en je morgen je kleine mag vasthouden.

Suusje: het kan zijn dat Mika te veel voeding binnenkrijgt. Je kan proberen om Mika tijdens een voeding na enkele minuten van de borst te halen en dan te laten boeren voor je hem terug legt aan de borst. Mijn VK gaf aan dat als een kind binnen 2 uur weer begint te happen en hij in principe goed gedronken heeft de vorige voeding nog niet verwerkt is. Het kan dan zijn dat Mika meer zuigbehoefte heeft en een speen (combispeen want die lijkt het meest op de tepel en geen dentalspeen) uitkomst biedt. Bij Nick werkt het in elk geval.
    Ik weet niet hoe lang je Mika voedt, maar Nick drinkt ongeveer in 20 minuten een borst leeg, met een tussenpauze dan.... Ik haal hem er soms ook af na die tijd om te voorkomen dat hij te veel binnen krijgt... Ik heb bij wijze van spreke liever dat hij elke 3 uur komt ipv elke 4 uur en zijn voeding er in houdt dan dat hij te veel te gulzig drinkt en gaat spugen....

Als je het niet zeker weet kun je altijd VK effe bellen of kraamzorgcentrum, deze kunnen je ook voorlichten. Overigens zijn alle spenen uit de gratis dozen dentalspenen. Voor de eerste nood werken ze wel, maar volgens mijn VK kon ik toch beter zo'n combinspeen gaan halen om tepel/speenverwarring te voorkomen....
    Succes eventueel met uitproberen Suusje...

Lola en man gefeliciteerd met Anne-Jasmijn. Wat een flinke meid zeg, bijna 8 pond....

Karin

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Lola: Gefeliciteerd met jullie dochter Jasmijn! Geniet lekker van haar!

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Van harte gefeliciteerd met je dochter Jasmijn!

Vales: Ik hoop dat het strippen aanslaat! En anders dus morgen inleiden? Nu kan het niet lang meer duren voor jou.

Ayla: Meid, wat ben je alweer actief achter de pc! Doe wel rustig aan he en geniet van je meisje.

Pfff... wat een "hormonenavond" weer zeg. Heb straks weer zo moeten huilen. Het is kerstavond en morgen en overmorgen echt kerst... en ik zit hier met man en dochter wat natuurlijk geweldig is maar zonder baby... :cry: Nou, het werd me even iets teveel straks.

Mama's: Geniet van jullie gezinnetje in deze mooie kerstdagen... ik hoop dat ik mijn gezinnetje ook snel kan uitbreiden... snik snik...

Voor iedereen die nog moet bevallen: Allemaal veel succes!

Liefs van Otje en MERRY CHRISTMAS!!!

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    22 jongens tegen 14 meisjes

Jantien - 25 november - jongen - normale ligging - 5 december - 50 cm - Kasper
    Debski - 27 november - jongen - normale ligging - 6 december - 50 cm - Jesse
    Melliemel - 30 nov/1 dec - jongen - normale ligging - 4 november - 43 cm - Orlando
    Lianne - 1 december - meisje - normale ligging - 15 december -.. cm -Dimphy
    Duikster - 5 december - jongen - normale ligging - 13 december - 50 cm - Nick
    Batchie - 5 december - jongen - achterhoofd ligging - 17 november - 53 cm - Vishesh
    Juut - 6 december - ? - normale ligging - .......
    Sidessa - 6 december - meisje - normale ligging - 14 december - 49 cm - Janissa
    Sellie - 7 december - meisje - normale ligging - 26 november - 51 cm - Ecrin
    Molly - 9 december - jongen - normale ligging - 21 december - 49 cm - Dain
    JessicaD - 9 december - meisje - normale ligging - 23 november - .. cm - Inge
    Saar - 10 december - meisje - normale ligging - 5 december - 51 cm - Liene
    Ilonas - 10 december - jongen - normale ligging - 11 december - 51 cm - Julian Antonius
    Raomi - 10 december - jongen - normale ligging - 19 december - 53 cm - Storm
    Nietje - 10 december - jongen - normale ligging - 16 december - .. cm - Emir
    Vales - 11 december - jongen - normale ligging - ......
    Marjan72 - 11 december - meisje - normale ligging - 11 december - 45 cm - Emma
    lintjezuur - 11 december - jongen - stuit ligging - 13 december - .. cm - Sven
    Nynke31 - 13 december - jongen - normale ligging - 30 november - 49 cm - Jiri
    Veraenroy - 13 december - meisje - normale ligging - 14 december - .. cm -Jelina
    Jolanda – 13 december - jongen - normale ligging - 11 december - .. cm - Aaron
    Slingding - 14 december - meisje - stuit ligging - 3 december - .. cm - Kailynn
    Otje - 14 december - jongen - normale ligging - ......
    Suusje76 - 14 december - jongen - stuit ligging - 7 december - .. cm - Mika
    ellenD - 15 december - ? - normale ligging - ......
    Rabia - 15 december - jongen - normale ligging - 7 december - 47 cm - Jayron
    Arwen - 16 december- meisje - normale ligging - 15 december - … - Myrthe
    Duckie - 16 december - meisje - normale ligging - 19 december - 52 cm - Demi
    Natas26 - 16 december - jongen - normale ligging - 7 oktober - 38 cm - Colin
    Karina - 16 december - ? - normale ligging - ……
    Setje - 17 december - jongen - normale ligging - 14 december - 50 cm - Jayden
    nijn - 17 december - ? - normale ligging - ......
    Lientje - 18 december - ? - normale ligging - ......
    Debbie1988 - 18 december - jongen - normale ligging - 22 december - 53 cm - Thijmen
    Doenka - 19 december - jongen - stuit ligging - 15 december - .. cm - Stan
    patricia24 - 20 december - ? - normale ligging - ......
    Manon - 20 december - meisje - normale ligging - 24 december - 48 cm - Jaimy
    Eve - 20 december - jongen - normale ligging - 19 december - ? cm - Fynn
    marjoleinch - 22 december - ? - normale ligging - ......
    Bianca16 - 22 december - meisje - normale ligging - 6 december - 48 cm - Lynn
    Feitkifkim - 24 december - jongen - normale ligging - 22 december - 50 cm - Rick
    renaatje - 25 december - jongen - normale ligging - ......
    gnessy21 - 25 december - meisje - normale ligging - ......
    Lola - 25 december - meisje - normale ligging - 23 december - 50 cm - Jasmijn
    Mootje1985 - 26 - december - ? - normale ligging - ......
    Robyn - 26 december - ? - stuit ligging - ……
    Neeltje - 26 december - jongen - normale ligging - ......
    pascalina69 - 26 december - meisje - normale ligging - ......
    Ayla - 28 december-meisje - normale ligging - 24 december - 48 cm - Marley
    boogschuttertje - 28 december - ? - stuit ligging - ......
    manuela6 - 28 december - ? - normale ligging - ......
    charissa27 - 29 december - meisje - normale ligging - .......
    essepes - 30 december - jongen - normale ligging - ......
    Daphne - 31 december - jongen - normale ligging - 19 december - .. cm - Mitchell
    Noura - 31 december - jongen - normale ligging - 21 december - ? cm - Safouan
    gogadow - 31 december - ? - normale ligging - ......

11. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ook vanaf Aruba:

Bon Pasco Y Bon Ana Nobo!!!
    (Fijne feestdagen en een goed nieuwjaar)!

Veel liefs aan jullie gezinnetjes!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hmmmm... had een leuk lijstje gemaakt met de bevaldatums precies op volgorde (tja, je moet wat als je je verveelt) maar krijg het niet hier neergeplakt. Het komt allemaal door elkaar te staan :rolleyes:

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :rolleyes: Hmmm t gaat niet goed...

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb nu wel krampen maar ik ga zo gewoon lekker naar bed en we zien het wel.
    De VK denkt wel dat ze me morgen gaan inleiden Otje.
    Ik hoop ook zo voor je dat je snel je kleintje in je armen kan sluiten.

Als ik niet meer kom wens ik iedereen vast een hele fijne kerst.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola, gefeliciteerd met je dochter jasmijn!

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat er bij mij ook wat is begonnen. Heb al sinds 8 uur vanavond elke 5 minuten een keiharde buik. Doet nog niet zo veel pijn, maar is wel al een vervelend gevoel en ik kan er niet van slapen. Misschien wordt het wel een kerstkindje.....

17. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    @lientje: Hier een jan.mam. Ik heb sinds een uurtje vreselijke rugweeen volgens mij. Steeds om de vijf minuten. Ze worden heel langzaam heftig en zakken dan weer af. Ze duren ongeveer een minuut. Is het bij mij misschien ook begonnen?

18. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    @Moniekje, dat is heel goed mogelijk hoor, je kan altijd de vk even bellen, zeker als het al zo regelmatig is!

Bij mij is het (gelukkig) weer afgezwakt, zag me echt niet dagen met rugweeën lopen namelijk!
    Morgen word ik weer gestript en dan mag het gewoon niet meer zo lang duren!

We zijn de net nog even naar de mis geweest, deze werd gehouden op de kazerne, waar mijn vriend geplaatst is! We verveelde ons zo, dus toen bedachten we nou misschien is dat wel even een mooie afleiding! We zijn verder niet gelovig, maar vind het altijd wel een mooi moment om bij alles stil te staan, dus dat hebben we nog even gedaan!

Nou, allemaal nog fijne dagen geniet van elkaar!

19. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Ik ben ook begonnen.
    Sinds gisteravond weeën, om de 3 a 4 minuten nu.
    VK vannacht al langsgeweest.
    Echter geen ontsluiting.
    Ze komt 08.30 uur terug.

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Alle mama's die een kerstkindje krijgen, zet m op en succes!

Deel Deze Pagina