december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Daphne: gefeliciteerd!
    Juut: gefeliciteerd met Seth!

2. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    @Otje:
    ik hoop voor je dat het snel doorzet allemaal, maar het komt dus inderdaad voor (zie ondergetekende) 15 dagen overtijd, ingeleid een dag en nog geen mm ontsluiting of zelfs maar verweking. Zorg wel dat je met alles rekening houdt..

Groetjes
    Juut

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Joepie Vales, eindelijk meid! Gefeliciteerd met Wessel! Jouw bevalling klinkt een beetje als die van mij, alleen wilde bij mij de ontsluiting juist niet vlotten. Nou meid, geniet van je kleine vent!

Otje, nog even en dan heb jij je kereltje ook eindelijk in je armen.

Noralien, balen meid dat het niet door heeft gezet, ik ken dat, erg frustrerend inderdaad. Hopelijk zet het snel door en anders moeten ze je maar een handje helpen hoor!

Michel is nu Dain aan het verschonen, dus dat betekent dat ik zo klaar moet gaan zitten voor de borstvoeding. Wel een dagtaak hoor! Maar als dat mannetje dan zo tevreden ligt te drinken is dat het wel waard. De stuwing is bij mij nu geloof ik over z'n hoogtepunt heen en gelukkig heeft het bij mij niet ontzettend pijn gedaan. Michel heeft net Dain schoon, laat Dain een scheet en zit alles weer onder :D Ik ga m even helpen!

Nou meiden, nog een fijne 2e kerstdag verder en tot gauw!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, ik kan het op het moment niet bijhouden hier. Ben veel te druk met genieten van mijn mannetje :) Even de reacties op de berichten die met kerst zijn gepost.

@Karina: Van harte met de geboorte van Megan. Wat vervelend dat je zo bent uitgescheurd. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt.

@Molly: Wat een mooi mannetje. Hij heeft wel wat weg van Mitchell.

@Juut: Van harte met de geboorte van Seth! Fijn dat jullie nu thuis zijn.

@Slingding: Het is jouw kleintje hoor. Als je niet wil dat iedereen haar vasthoudt, omdat ze dan onrustig wordt, gewoon terugpakken en zeggen waarom. Enne, goedbedoelde adviezen: gewoon laten praten en doen wat jou het beste lijkt.

@Noralien: Getver, dat is balen zeg. Na zo een lange tijd weeen, met die tussenpozen, zou je toch echt denken dat het is begonnen. Ik hoop dat het snel doorzet meid.

@Otje: Inderdaad leuk, die schommelwieg. Ik heb hem ook in het boek zien staan van de Prenatal.

@Vales: Gelukkig, toch eindelijk bevallen :) Van harte met de geboorte van Wessel. Het zat niet mee, zo te lezen, maar gelukkig gaat alles goed met jullie en zijn jullie thuis.

Hier gaat alles goed. Eergisteren voor het eerst gaan wandelen. Gisteren bij mijn ouders gaan gourmetten en vandaag hebben mijn ouders hier gekookt. Helaas is het geven van BV mislukt. Ik en de kraamverzorgster hebben er alles aan gedaan, maar er komt gewoon niks. Heb er echt veel om moeten huilen, maar goed, niks aan te doen. Het belangrijkste is dat Mitchell het gewoon heel goed doet. Hij eet, slaapt en maakt zijn luier vol, hihi. Morgen gaan we voor het eerst naar de stad.

Vandaag was de kraamverzorgster voor het laatst, dus nu moeten we het helemaal zelf doen. Om eerlijk te zijn ben ik aan een kant w

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Leuk om te zien dat de avaters onder de namen langzaam maar zeker veranderen in foto's van vertederende babysnoetjes :D

Molly, wat een mooi ventje is Dain zeg!

Daphne, wat jammer dat het geven van borstvoeding niet gelukt is. Maar idd, je hebt het geprobeerd en het belangrijkste is dat Mitchell het goed doet.

Hier zijn zo af en toe weer wat weeën te bekennen. Het lijkt er wel op dat ik weer van voren af aan moet beginnen. De weeën zijn veel minder heftig en er is geen regelmaat in te herkennen. Nu maar hopen dat het vannacht door gaat zetten
    Ik vind het wel tijd worden dat er iets gaat gebeuren, al zie ik hier helaas ook meiden die nog veel verder over tijd zijn dan ik. Voor diegenen....ik hoop dat het bij jullie ook snel mag gaan gebeuren.
    Dan mag ik eigenlijk nog niet klagen hé, maar ja, na vannacht en vanmorgen had ik goede hoop en die is weer een beetje vervlogen :(

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @noralien: vervelend dat het steeds niet doorzet. Ik hoop voor je dat het vannacht heeft doorgezet.

@de rest: inderdaad steeds meer babytjes in de avatars. Ik ben echt hartstikke jaloers. Hier gebeurt helemaal niets, buik is niet hard, geen voorweeen, geen slijm HELEMAAL NIETS. Ik word er zo moedeloos van. Zie mijn thuisbevalling ook al langzaam veranderen in een ingeleide ziekenhuisbevalling. Ik moet vandaag weer op controle, ga vragen of het gestript kan worden, maar ik reken er maar niet op want waarschijnlijk kunnen ze er toch niet bij.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou ben net geweest. Ik moet voor een CTG naar het ziekenhuis, en als het kan gaan ze daar ook strippen. Ben benieuwd.

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lientje: Succes int ZKH!

Hier even snel een berichtje van mij. Alles goed en alles nog rustig. Zometeen moet ik naar t zkh voor CTG en extra bloeddrukmeting enzo.

Als het goed is ben ik vanmiddag gewoon weer thuis. Ik houd jullie op de hoogte!

Gr Otje

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lientje, vervelend zeg, dat er nog helemaal niets gebeurt. Misschien dat ze je in het ziekenhuis idd kunnen strippen.

Hier vannacht geen weeën meer. Vanaf halverwege de nacht voelde ik de baby ook helemaal niet meer. De laatste week voelde ik haar eigenlijk continu wel ergens drukkken, maar nu dus helemaal niets. Maakte me echt ongerust....VK gebeld, die is net langs geweest. Hartje klopte goed :D
    Inwendig onderzoek gedaan; helaas dus geen ontsluiting, echt helemaal niets :cry: Heb nu echt het gevoel dat ik gisternacht de hele nacht weeën voor nop heb gehad, terwijl ze zo regelmatig kwamen en lang aanhielden.
    We gaan dus maar weer afwachten en beginnen weer opnieuw als de bevalling zich (écht) aandient.

10. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    Net weer de VK geweest, alles was weer prima in orde,
    bloeddruk 134/79, hartje klopte goed.

Wel begin ik het goed zat te worden me rug,buik en bovenbenen doen erg pijn :cry: heb nu sinds 2 dagen dat ik veel vocht vast hou dikke enkels. Verlies nu meer afscheiding sorry soms echt hele klodders, ik loop gewoon helemaal leeg ik p**p er wat van af lijkt wel of ik aan de jeweetwel ben. :confused:
    heb de eerste kerstdag de hele dag met rugweeen gelopen :cry:
    En het zet verdorrie gewoon niet door :cry:

Ik moet 2 januari weer komen, en als het kindje dan nog niet geboren is wil ze me gaan strippen, ik hoop zo graag dat we het kleintje deze week nog vast mogen houden. :baby:

patricia

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Vales, gefeliciteerd met de geboorte van Wessel!

daphne ik stuur je nog een pb'tje over borstvoeding,
    maar het is erg frustrerend dat hier bijna iedereen overstroomd van de bv en wij willen ook en krijgen er bijna niks uit. ik moet nu 3x kolven om 2 voedingen eruit te krijgen dus overdag leeft ze op bv en in de nacht leeft ze van hypo allergene fv en dat gaat goed en van de week ga ik weer proberen of ze aan de borst wil gaan drinken.

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Otje, spannend, ben benieuwd of het echt heeft doorgezet... Niet dus, maar op de valreep nog wel een wieg gekocht zie ik.... Sterkte morgen...

Vales, ik hoop dat je je kleine inmiddels vasthebt. Ah ik zie het... geniet lekker van Wessel....

Slingding.. lastig hoor dat oma je kleine meid zomaar aan iedereen geeft, zeker als ze dat niet kan hebben. Vandaag maar lekker rustig doen...
    Nick heeft er overigens weinig moeite mee en vindt het bij iedereen wel gezellig....slaapt ook gewoon verder op iemands armen...

Noralien: balen hoor, ik hoop dat het snel gaat doorzetten voor je... Ik zal trouwens binnenkort ook eens gaan kijken of ik een mooie foto van Nick als avatar kan gaan gebruiken. Moet ik alleen weer even mijn mannetje lief aankijken...

Nynke.. ik geniet volop van mijn kleine man... Nou is hij ook heel rustig en huilt weinig... Ook heb ik tussen de voedingen in best tijd voor mezelf. Mijn man moet 3 januari pas weer aan het werk dus we wachten even af hoe het dan gaat. Ik doe wel veel in de verzorging voor Nick, maar mijn man pakt het ook wel uit zichzelf op om hem af en toe te verschonen of komt er gezellig bij zitten als ik hem aan het voeden ben...
    Waar ik een beetje tegen op zie is dat ik de komende tijd nog niet mag autorijden ivm keizersnede en daardoor veel minder mobiel ben dan ik gewend ben... Het telkens inschakelen van anderen als ik eens ergens heen wil is niet echt mijn ding... Maar ja.... die weken zijn vast ook snel voorbij. Enne wandelen is goed om de laatst kilo's er weer af te werken... hoop ik. Ik ben er al 8 kwijt, nog 4 te gaan...

Molly heerlijk je verhaal. Nick kan ook heel goed alles nog eens onderpoepen/plassen als hij net schoon is. Ik heb gisteren bij mijn ouders erg gelachen. Mijn aanstaande schoonzusje ging Nick verschonen (onder mijn supervisie....) en zij had dat nog nooit gedaan. Ging dus al niet heel handig en had ze hem net schoon, begint Nick dus flink te plassen, hele aankleedkussen onder, maar ook romper en dergelijke, dus toen moest hij meteen helemaal verkleed worden.... en dat was dus nog veel meer werk. Mijn schoonzusje vond het allemaal nog maar lastig.... Ach ze zal er wel aan wennen, want naar wij weten wil ze zelf ook erg graag zo'n wurmpje op de wereld gaan zetten over niet al te lange tijd als het allemaal mag lukken. Gelukkig is mijn broer wat meer voorbereid... Wij zijn opgegroeid met vele oppaskinderen die wij ook mee gevoed en verschoond hebben, dus hij is ervaren...

Daphne vervelend dat de BV niet op gang is gekomen, maar fijn dat Dain het zo goed doet...

Lientje, nog niet wanhopen, je hebt nog enkele dagen om thuis te mogen bevallen...

Oh Patricia, jij ook al..... hou het nog effe vol...

Ik zou wel wat weeen jullie kant uit willen blazen, maar dan moeten ze ook wel effectief zijn en iets moois in gang zetten...

Karin

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben net terug uit het ziekenhuis. De CTG was goed en ze hebben geprobeerd te strippen. Wel een beetje een rotgevoel, maar hoop dat het helpt. Ze kon er met 1 vinger tussen komen zei ze, maar of dat nou veel of weinig is weet ik eigenlijk niet. Ik moet vrijdag terug, en dan kijken ze of het wordt ingeleid op vrijdag direct of anders pas dinsdag. Ik hoop natuurlijk dat het vanzelf begint door het strippen. Wie heeft ervaring met strippen, of het helpt of niet zeg maar?

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi meiden!

@Juut: gefeliciteerd met Seth.
    @Karina: gefeliciteerd met Magan
    @Daphne78: gefeliciteerd met Sam.
    @Vales: gefeliciteerd met Wessel. Eindelijk dan!

@Saar/Karin: wat bij mij inmiddels goed helpt tegen het gulzige drinken en het teruggeven/spugen van de voeding is eerst Mika een minuut of 10 aan een speen laten zuigen. Dan is de ergste zuigkracht al minder als ik hem aan de borst leg en dan kan hij beter en minder gulzig drinken. Daarnaast koppel ik hem regelmatig los en laat hem boeren. Het scheelt echt enorm en het gaat goed. Af en toe spuugt hij nog wat uit, maar niet meer zo erg. En ik geef hem niet meer zo veel. Na 15 minuten drinken is het gewoon over en haal ik hem er af. Met die voeding kan hij makkelijk 3 uur vooruit en 's nachts nog langer (4/5 uur).

Op de andere dingen reageer ik later vandaag of morgen. Mika huilt en moet gevoed worden en daarna komt er kraamvisite. Dus: later meer!

Groetjes Suusje

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha suusje: bij ons is het spugen inderdaad niet zo erg. Maar Nick drinkt zo'n 20 minuten en dan haal ik hem er ook af. Hij kan daar inderdaad ook zo'n 3,5 uur mee verder en 's nachts ook langer. Ik ga hem nu effe wakker maken om te voeden, anders gooit hij zijn hele mooie voedingsschema in de war. Ik voed op verzoek, maar ook een beetje op verzoek van mijn boobs en wat ik zelf prettig vind... laatste voeding om 23.00 uur en dan lekker slapen tot een uur of 4.30 uur bevalt me prima. Als hij om 23.00 uur nog slaapt maak ik hem ook echt wakker voor de voeding. Hij doet het daar prima op...

en Saar: wat suusje aangeeft is echt het proberen waard....Ik ben er erg blij mee en Nick spuugt of deze manier veel minder dan als ik hem door laat drinken... of vaker dan 1 x per 3-3,5 uur...

Karin

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vanochtend was alles in orde bij de CTG. Morgenochtend moet ik om 7.30 al in het ziekenhuis zijn... dan wordt ik ingeleid. Misschien kom ik nog naar huis, misschien niet. Zal er een beetje van af hangen hoe snel het gaat...

Groetjes Otje

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb dan nu eindelijk even tijd om hier wat te vertellen hij ligt nu eindelijk weer lekker te slapen.
    Wat een zware nacht is het geweest zeg hij heeft de hele nacht heel hard gehuild en hij werd steeds eventjes stil en dan zette hij het weer op een krijsen.
    We dachten dat hij krampjes had want je hoorde zijn darmpjes steeds borrelen en dat is het onder andere dus ook geweest maar nu blijkt dat hij me borst niet goed pakt dus hij had dus ook heel veel honger want eigenlijk heeft hij die hele tijd niet gegeten ook al dachten wij(jo en ik)van wel,hij heeft ook nog niet gepoept.
    Ik geef het hem wel goed aan maar hij duwt het steeds weg zodat hij alleen me tepel vast heeft en hij sabbelt er alleen op dus nu heeft de kraamzorg een zo'n dubbele borstkolf geregeld.
    Ik moet hem nu eerst de borst geven lukt dat niet en gaat hij weer alleen sabbelen dan moet ik hem bijvoeding geven en als hij dan klaar is met eten dan moet ik 10 minuten aan de kolf.

Met mij gaat het wel goed heb wel sinds vandaag onwijs veel spierpijn maar dat is normaal omdat ik zo lang heb geperst.
    Van de hechtingen heb ik weinig last het is ook helemaal niet blauw en de kraamzorg die zegt ook dat ze het echt super netjes hebben gehecht.
    Gisteren was me schoonzus op bezoek en ik loop al lekker rond en zit gewoon recht op me kont en ze zat me helemaal verbaasd aan te kijken ook dat ik al zo goed rondliep met wessel enz.
    Ik ga nu even een foto in mijn album zetten.

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Er staat een foto in mijn album.
    Hij was trouwens ook vandaag voor het eerst in bad geweest en dat vond hij echt heerlijk :D

Otje ik wil je heel veel succes wensen en zet hem op hé.

En iedereen bedankt voor de felicitaties.

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Lientje, Otje, Noralien, Patricia: Wat vervelend dat het bij julile allemaal niet niet begint danwel niet door wil zetten. December loopt ten einde en de kleintjes moeten nu echt maar eens komen hoor.

@Vales: Wat een lieverdje zeg. Balen van de BV en vooral dat je kleintje zo heeft liggen huilen.

Hier gaat alles prima. Mitchell drinkt en slaapt en maakt zijn luier vol. Vandaag ben ik met hem naar de stad geweest en aan de collega's van mijn moeder laten zien (werkt bij Hema). Ik kwam mijn kraamverzorgster nog tegen in de stad (was gisteren voor het laatst) en zij keek wel op dat ze mij in de stad zag. Maar het ging hartstikke goed en ik ben op tijd naar huis gegaan.

Voor de dames die ook zijn bevallen: voelen jullie je ook zo'n hangbuik zwijntje?

@Otje: Whaaaa, nu komt het wel heeeel dichtbij. Als ik je niet meer spreek op msn: heel erg veel succes, zet m op, je kunt t!

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi,

tijd niet geweest, tja feestdgn hè!
    voor degene die zijn bevallen; gefeliciteerd, sorry 't is niet super persoonlijk maar heb niet alles teruggelezen vandaar.

hier alles oke, op orlando zijn darmkrampjes na, heel zielig voor hem.

hoop iedereen snel op het mama forum gedeelte te zien

gr saskia

Deel Deze Pagina