Karina: Gefeliciteerd met je dochtertje Megan Reese, ook al een lekker stevig kindje! Vales: Van harte gefeliciteerd met Wessel en veel geluk! Onze Jasmijn doet het goed, de BV begint nu lekker op gang te komen en ze zit nog maar 90 gram onder haar geboortegewicht (twee dagen eerder was dat 190 gram). Wel heeft ze twee nachten flink last van darmkrampjes gehad, zooooo zielig en als kersverse ouders voel je je dan best een beetje machteloos. En windjes laten dan... ongelooflijk! Ik dacht dat onze hond er wat van kon, maar... Voor de rest is het een heel lekker en tevreden moppie. Ik wil mijn avatar ook graag vervangen in een fotootje van Jasmijn, maar door de hoge resolutie wordt-ie dan heel klein, zo klein dat het bijna geen geen heeft. Nog even doorknutselen dus...
Otje zet hem op morgen! Vales: de kraamverzorgster moet je helpen met aanleggen zodat Wessel goed gaat happen. Bij mij zijn ze er in het ziekenhuis ook anderhalve dag mee bezig geweest om dat goed te laten lopen. Nu gaat het prima... Wat een lekker ventje trouwens. Het pakje op de foto komt me heel bekend voor.... heeft Nick ook aan gehad, maar ik had een maatje 50 en daar past hij nu al nauwelijks meer in.... Lola Jasmijn groeit al flink.... Ik ga weer effe kijken bij Nick, want het is weer tijd om te gaan voeden.... aan mijn boobs te voelen... Vanavond gaan we effe met onze kleine naar de duiktraining om oliebollen te eten en bij te kletsen. En om Nick te laten bewonderen natuurlijk.... Heb ook wel weer zin om even lekker bij te kleppen met mensen en iets anders als gesprek dan alleen Nick.... Ben vanmiddag ook effe op de fiets naar het dorp geweest terwijl Frank bij Nick bleef. Ook wel lekker gewoon effe alleen op pad.... Karin
Otje, spannend hoor, morgen om deze tijd heb je misschien je kleintje wel in je armen! Wordt je lange wachten toch beloond! Lientje, ik ben ook 2 keer gestript. De 1e keer verloor ik de dag erna een kleine slijmprop, maar verder niets, de 2e keer kwamen er wel wat weeen op gang, maar verder geen ontsluiting, dit begon pas echt nadat de verloskundige mijn vliezen had gebroken. Noralien en anderen die nu graag hun kindje willen; kop op, nog even en ook jullie wachten wordt beloond, het wachten duurt lang, ik weet het, maar het is het echt waard! Morgen is onze kraamhulp voor het laatst, vind ik helemaal niet erg. Ze is heel aardig hoor, maar alles gaat zo goed met Dain, dat het niet echt nodig is dat zij hier steeds is. Met de kerst voelde het ook een beetje vreemd, wij hadden liever met z'n 3tjes geweest en zij was waarschijnlijk liever thuis geweest. We hebben een Douglas bon van 15 euro voor haar gekocht. Ze heeft trouwens een wollen trui van michel gewassen en die trui kan Dain nu onderhand aan, zo is ie gekrompen. Wij vroegen dus of ze daar voor verzekerd zijn, ja, maar met een eigen risico van 50 euro. Lekker dom, zij verpest zijn trui en dan krijgen we niets vergoed. Het is een trui van H&M van 40 euro, maar wel net nieuw, vind het wel zonde. Hebben jullie echt het idee dat jullie niet zonder kraamhulp hadden gekund? Wij niet echt.
goh molly wij hebben ook morgen voor het laatst de kraamhulp, maar wij hebben deze periode 3 kraamverzorgsters gehad, door de drukke kersttijd. wel vervelend van die trui. mischien kan je je eigen verzekering inschakelen. ik ben eigenlijk nog heerlijk aan het genieten, de visite begint nu wat op gang te komen. en we ontvangen nog boven. met mij gaat het verder heel goed. heb nergens last van eigenlijk. behalve dan de nachten, dat die toch wat onrustig was. vanacht ging het goed, maar hij moet nog wel om de 3 uur, omdat die zo klein is. ik heb wel giga stuwing. echt ik heb het idee dat ik er iemand mee kan neerschieten. zo staan ze op scherp. maar hij krijgt genoeg binnen, gister had hij uit 1 borst 90cc binnen. je hoort het dan ook klotsen, en daar had zijn maagje dan weer last van. maar vandaag gaat het goed, hopen dat het zo blijft. otje ik hoop morgen gauw van je te horen. succes! verder hoop ik dat iedereen zijn kleintje snel in de armen kan houden, want kan me voorstellen dat dat wachten niet meer leuk is. mijn man ging vandaag werken, bleek dat ze hem vrij hadden gepland. ook fijn als dat dan even gemeld word. nu gaat die gewoon werken deze week. en dan is die volgende week vrij. vind ik wel vrij, dan is de kraam weg, en mijn dochter is jarig woensdag. en ook kunnen we dan met de kinder wagen nog weg. vandaag hebben we safouane in de tummytub gedaan. heerlijk vond die dat, en gister is die met mij samen onder de douche geweest wat die ook fijn vind. ik blijf maar doortypen, ben zo vol van dat ventje. daphne wat jammer dat de bv niet gelukt is bij jou, en vales wat vervelend die problemen rondom bv. hoop dat het goed komt voor je. en de fles is ook leuk om te geven, en kan je met net zo veel liefde doen. en neeee daphne ik voel me geen hangbuikzwijntje. hahaha, dat trekt toch wel bij. mijn buik is al helemaal aan het wegtrekken. kraam stond er ook van te kijken omdat het normaal veel langer duurt bij een 3de. maar ik mis mijn zwangere buik wel hoor. nou ik ga proberen meer bij te lezen hier, want het is anders moeilijk reageren en wil niet alleen over mijzelf en de kleine man praten.
Hallo allemaal, Hier even snel een berichtje van mij, ik kan helaas niet zo heel lang berichtje typen maar zodra ik ff tijd heb doe ik uitgebreid verslag. Hier gaat verder alles prima, thijmen doet het echt zeer goed. De borstvoeding is gelukkig goed op gang, hij drinkt ook lekker veel en goed. Helaas is hij veel wakker midden in de nacht, en slaapt hij overdag. Dit is eigenlijk best slopend voor mij en me vriend, want we hebben al 2nachten bijna niet geslapen. De kraamzorg is redelijk aardig, en ik kan vrij veel leren van haar dus dat is mooi. ik heb ook 2 foto's van thijmen geplaatst in me fotoalbum, dus als jullie het leuk vinden kunnen jullie deze bekijken.
@Karin De kraamhulp helpt me juist heel erg goed en die zag dat het niet goed ging. In het ziekenhuis hebben ze het niet goed gedaan ze legde hem voor me aan en lieten me alleen dus ik dacht dat het goed ging maar dat was dus niet zo. Aan 1 tepel heb ik nu ook een wondje en dat doet echt zeer. En weten jullie nog wat ik zei ik wil geen vreemde in me huis ik stuur haar zo naar huis nou nu vind ik het fijn hoor dat ze er is ze doet alles hier en ze helpt me zo goed en Johan ook die word ook echt niet vergeten door haar. Hij heeft net zijn eerste poepluier gehad. En hij woog vanmiddag 3300 gram dus hij was nog niet zoveel afgevallen. Ik ga nu weer even bij hem kijken.
ik kreeg een folder mee uit het ziekenhuis daarin stond dat je de eerste 14 dagen geen auto mag rijden, na een keizersnee ik ben na 15 dagen zelf weer in de auto gestapt en alles ging prima. ik weet niet hoelang ze tegen jou hebben gezegd dat je niet mag rijden... de kraamhulp, vk en lactatiekundige hebben ons erg geholpen met de bv maar het gaat niet ik kolf nu moedermelk af en geef dit met de fles. Otje: heel veel succes morgen! Lientje: ik hoop dat het strippen heeft geholpen!
Noura, ik kan me heel goed voorstellen dat je zo vol bent van je ventje dat je er wel over door kan blijven vertellen hoor. Is toch ook heerlijk, zeker als alles goed gaat.....geniet er maar lekker van. Otje, heel veel succes morgen. Ik hoop dat het een beetje vlot op gang komt. Je hebt het verdiend, na zo lang te hebben moeten wachten. Ik heb net wat foto's in jullie albums bekeken.....wat een lekkertjes allemaal zeg Ik heb vanmiddag een echo gehad omdat de VK twijfelde over de groei van de baby. Omdat bij inwendig onderzoek bleek dat ze minder ingedaald is dan de VK dacht, ging ze hierover twijfelen. Misschien zou ze tóch wat kleiner zijn (VK schatte haar zo'n 6 á 6,5 pond). Gelukkig was alles goed op de echo en het geschatte gewicht is nu 3250 gr (VK had dit dus goed ingeschat). Wel fijn om nog ff bevestiging te krijgen. Maar wat een verschil met de echo van 28 wkn. We kregen meteen een voet(je) in beeld....was echt beeldvullend; ziet er nu megagroot uit. Een voetje is nu net zo groot als eerst de hele baby Verder voel ik me weer iets beter. Ik heb me over de teleurstelling van gisternacht (hele nacht weeën, maar geen ontsluiting) heengezet en heb nu weer zoiets van...ik zie het wel.
Thnx allemaal voor jullie berichtjes! Morgen aan mij denken he? Ik laat zsm iets weten... Ben nu zoooo benieuwd hoe het morgen allemaal zal gaan. Hier thuis staat alles klaar. Morgen om 6.30 loopt de wekker... Ben nu best een beetje zenuwachtig aan het worden en mijn man ook... Nog steeds een raar idee dat de baby er waarschijnlijk nu wel binnen 1 of 2 dagen is... maar wel geweeeeldig dat ik m straks eindelijk kan zien! En iedereen z'n naam kan vertellen! Groetjes van Otje
@Otje: succes morgen. @vales: Ik dacht ook zo over kraamhulp, maar vond het toch wel fijn hoor. Alleen creerde ze zelf werk, veel afwas en was. Terwijl wij dit dus echt niet zo veel hebben. De eerste paar dagen vond ik het wel fijn, de hulp, maar was toch blij toen de 8 dagen om waren. @molly: balen hoor van die trui. @lola/melliemel: Jiri heeft ook last van darmkrampjes. Al vind ik het soms moeilijk om zeker te weten of het op dat moment zijn darmen zijn of iets anders. Ik geef nu cinababy er tegen. Weet iemand hoe snel de cinababy helpt? @Daphne: balen van de borstvoeding. Ik vond het ook een moeilijk moment om over te stappen naar flesvoeding. Maar hij zat al 5 dagen op zijn laagste gewicht, vind achteraf dat we toch te lang met de BV zijn doorgegaan. Hij doet het nu echt goed. En ik voel me ook een hangbuikzwijntje, baal echt van mijn buik en extra kilo's. Wil ze erg graag kwijt, voel me momenteel niet happy met mijn lijf. @duikster: fijn hoor dat je tussen de voedingen door tijd over hebt. Ik heb Jiri nu maar weer in de draagdoek gedaan. Wilde niet slapen na de voeding van 7 uur en kan moeilijk hem steeds op mijn arm houden, kan ik helemaal niets meer doen. Moet zeggen dat de doek erg goed werkt. Als ik dat zo lees hoe bij sommigen de borstvoeding zo goed gaat, ben ik wel een beetje jaloers. Ik heb nooit zo veel kunnen kolven en van te veel had ik al helemaal geen last. De stuwing is bij mij ook reuze mee gevallen. Misschien allemaal al voortekenen dat het niet goed ging.
@ otje ik wil je heel succes wensen morgen, en duim voor je dat alles goed gaat verlopen, en dat je je ventje met 1 a 2 dagen in de armen hebt liggen patricia
vales: proficiat! otje: veel succes morgen, spannend seg! Hier ook een hangbuikzwijntje ! Vooral vervelend met de feestdagen vind ik. Ik ben al wel 15 kg kwijt (van de 19), maar de resterende 4 zitten allemaal op mijn buik denk ik... en die kwabbelt zo ! Maar ja, als ik dan in de wieg kijk... ben ik dat weer snel vergeten. Vandaag op controle geweest bij de vk met Liene. Alles was heel goed. Liene's gewicht was goed. Voor de borstvoeding gaf de vk me de raad om zomergroenten te eten. Blijkbaar houden deze groenten de overproductie ook tegen (sla, tomaten, wortels, ...) en stimuleren wintergroenten (kolen, spinazie, ...) de productie nog meer. En als het dan nog zo veel is, één tas saliethee per week drinken. Ze zei wel om niet eerst te kolven, want dan gaan je borsten nog meer melk aan maken en krijgt Liene alleen de achtermelk (want de voormelk is dan afgekolfd) en deze is vetter en dan gaat ze te veel bijkomen. Ik haal Liene nu ook tussentijds van de borst om te boeren en dat helpt inderdaad. De vk vond dit ook goed. Groetjes, Saartje
Goeiemorgen! Nog even snel een berichtje van mij. Alles goed hier. Ben wel zenuwachtig en tis nog erg onwerkelijk allemaal. Lief dat jullie aan me denken. Ik hoop dat ik snel iets kan laten horen. Gr Otje
hoi ,hoi, otje; heel veel succes he, nynke; ik heb geen idee wanneer de cinababy gaat werken, heb zelf nu abcdophinus van solgar wat ook tegen krampjes werkt ben ook erg benieuwd wanneer dit aanslaat (gisteren begonnen) hier zitten nog steeds 6 a 7 kilo aan hoor van de 13 kilo . dit al vanaf 1 week na de bevalling . maargoed ik denk maar zo, straks gaat het er vanzelf wel weer af als ik weer ga sporten en werken en nu heeft het nog functie voor de bv en mijn weerstand . je moet wat verzinnen hè. hihi voel me geen hangbuikzwijntje en ben niet ontevreden, maar zit nog niet op mijn oude figuur/gewicht en dit wil ik toch wel weer terug straks (over een half jaar ofzo) wat een lieve babies zeg om te zien, hoop dat we elkaars baby met de meeting nog eens kunnen bewonderen. saar; wat goed dat liene het zo goed doet, vales; goed joh dat hij zo weinig is afgevallen volgende week krijgt orlando zijn eerste prikjes, hopelijk heeft hij er weinig last van, het schijnt dat het abcdophinus ook daar bij werkt, ben benieuwd, heb ook al zetpilletjes in huis enzo. verders niks bijz. te melden' gr saskia
Ben benieuwd Otje, hoe het met je gaat Iedereen heeft het over de zwangerschapskilootjes weer kwijtraken. Bij mij zal dat we andersom zijn. In het begin van de zwangerschap ben ik 5 kg afgevallen. Heb er zo ongeveer de hele zwangerschap over gedaan dit weer bij te komen. Toen ik eindelijk 1 kg boven mijn oude gewicht zat, viel ik ineens weer 4 kg af Die zitten er inmiddels wel weer aan, maar ben nu dus maar 1,5 kg zwaarder dan voorheen. Dat betekent dus dat ik een stuk lichter zal zijn na de bevalling. Volgens de Vk komt dit wel eens vaker voor, vooral bij zwaardere vrouwen (ik heb van mezelf ook veel overgewicht ). Nu ben ik benieuwd of bij mij de kilo's er weer aanvliegen na de bevalling of dat ik dit cadeau krijg hihi. Gisteravond tot halverwege de nacht weer weeën. En vanmorgen vanaf een uur of 5.30 tot nu weer. Net als eergisternacht komen ze regelmatig en houden ze even aan, maar helaas worden ze niet heviger dan toen. Durf er dus niet op te hopen dat het dit keer wél door gaat zetten. Ik weet nu iig wel dat deze weeën dus nog niet voor ontsluiting of iets dergelijks zorgen. Vanmiddag wekelijkse controle bij de VK. Stiekem hoop ik tóch dat het nu wél overgaat in het echte werk, maar denk eerlijk gezegd dat dat niet het geval is .
nou noralien, ik hoop dat de weeen bij jou doorgaan zetten. wat een verschil in verloskundigen trouwens. mij werd verteld dat ik mocht kiezen voor doorprikken van de vliezen, maar dan had ikwel het risico dat als de ontsluiting niet vorderde binnen 2 uur dat ik naar het zieken huis moest. de keuze lag helemaal bij mij. maar ze adviseerde wel om het smiddags te doen, en anders zou ze de volgende dag kijken. verder ben ik heel tevreden met mijn figuur, en dat komt allemaal wel goed verder. nou ik ga even evalueren met de kraamhulp en typ later wel weer. otje heel veel succes! denk aan je!
Ze kan bij mij de vliezen nog niet doorprikken omdat ik nog helemaal geen ontsluiting heb. Het zijn voorweeën die vervelend en best al pijnlijk zijn, maar die zorgen dus nog niet voor ontsluiting. Er zit dus niets anders op dan afwachten wanneer het wel door gaat zetten