december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien en lientje ik denk ook aan jullie hoor dat het maar gauw mag gebeuren want voor je het weet is december voorbij! grapje hoor! maar ik hoop voor jullie dat je de kleine snel mag vast houden!

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Vales, vervelend he zo'n kloofje.... ik heb er ook een gehad. Bepanthen op gesmeerd na de voedingen en dit werkt goed.... Bij mij is het nu weer weg. Wel blijft de linkertepel gevoeliger....
    fijn trouwens dat de kraamhulp zo ondersteunend is....

Slingding: ik zal het eens nagaan, maar bij ons gaven ze 6 weken aan om niet auto te rijden. Ik ga het eens uitzoeken...

Saar: ik ben nu 8 kilo kwijt, nog 4 kilo te gaan.... Maar zie het wel. Mijn buik is ook een beetje blubber, maar door de KS is het natuurlijk helemaal anders...
    en inderdaad ons manneke maakt alles goed...
    enne... ik kan al wel weer in mijn eigen kleding...

Otje: je bent nu in het ziekenhuis... ik denk aan je...

Noralien: sterkte ik hoop dat het echt een keer aanzet voor je...
    Lekker trouwens dat je maar zo weinig bent aangekomen...

Vanmiddag komt de verpleegkundige van het CB voor de intake... Ben benieuwd...
    Ik ga Nick zo weer voeden... Vannacht kwam hij pas om 5.20 uur weer... heerlijk
    We hebben vanmorgen voor het eerst met ons manneke onder de douche gestaan. Hij vond het heerlijk... en wij ook.... Met zijn drietjes douchen en daarna snel ons manneke aankleden en voeden....

Nou ik ga zo maar eens kijken of hij weer wat wil drinken....

Karin

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mijn blubber buik zit er ook nog, kan nog niks van broeken van voor de zwangerschap aan. maar na een keizersnee mag je 6 wekken weinig doen, maar ik baal wel van die zwangerschaps broeken ondertussen. gisteren ook nog maar eens een trui gekocht de oude zitten te strak of zijn te kort.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @slingding: ja december is zo voorbij. Ik hoop dat het nog december wordt, maar ik denk het wel.

Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis voor een CTG en dan beslist de verloskundige daar of ik direct mag blijven voor een inleiding, of dat ik moet wachten tot dinsdag. Ik twijfel heel erg, ik lees toch nogal heftige verhalen over inleidingen, maar van de andere kant vind ik wachten tot dinsdag ook wel erg lang. Daar komt ook nog eens bij dat ik vandaag lichtbruin slijm ben verloren (slijmpropstukjes misschien?) waardoor ik weer twijfel of het niet vanzelf gaat beginnen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Inleiding of wachten. Ik hoop maar dat ik vandaag of vannacht ineens toch weeen krijg, en dat ik de keuze niet hoef te maken.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bericht van otje:

hoi hier alles goed. begin lijkt er te zijn, heb nu 2x gel gehad. regelmatig pijn en 2 a 3 cm ontsluiting. eind van de middag weer onderzoek

spanneeeeend dus.......

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

he bah wat vervelend. maar ja, eens moet het er toch eens uit.

ik heb net afscheid genomen van de kraamhulp. nu moet ik alles weer zelf doen. best jammer want het was wel heel luxe hoor ;)
    ik moest maar veel slagroom en volle melk enzo eten, drinken, want ze was bang dat ik anders te veel af zou vallen.
    verder is de huisarts geweest, heeft safouane even nagekeken, en alles is goed met hem.
    was wel leuk om te zien, onze huisarts is heel groot en lang, en hij was heel lief met hem bezig, aan en uitkleden.... heel schattig.

lientje ik hoop dat het ook nog december word voor je. want dat wachten is ook niks lijkt me.

lekker he duikster om te douchen met zo`n kleintje, ik vind het vooral zo mooi als je het contrast ziet, zo`n roze lichaampje tegen mijn lichte huid. safouane vind de tummytub trouwens geweldig, is ook prachtig om te zien.

7. even snel een vraagje: nemen jullie de baby dus gewoon mee onder de douche? Gewoon vasthouden dus?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar lijkt me wel erg leuk om te doen.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, wie kan me advies doen voor een goede borstkolf. ik krijg hem van mijn moeder, en mag kiezen electrisch of handmatig. ik ga hem een paar keer per week gebruiken. ik zou graag weten wat jullie ervaringen zijn, en voorkeuren.

9. mijn vorige bericht was mijn 500ste!

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Gefeliciteerd! Een jubileum haha

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb besloten dat ik het december-mamaforum ga verlaten. Ik merk nogal dat iedereen al bevallen is. Iedereen is inmiddels over hun baby bezig (begrijpelijk natuurlijk) terwijl ik nog steeds zit te wachten. Daardoor wordt er ook maar weinig op mij meer gereageerd.

Ik begrijp het heel goed, ik zit zelf niet te wachten op hele verhalen over baby's terwijl ik er super van baal dat die van mij er nog niet is, en jullie zitten niet meer te wachten op verhalen van iemand die nog niet is bevallen.

Bedankt zover voor jullie reacties! Ik hoop dat ik snel terug kan komen met het bericht dat ook mijn kindje er is, zodat ik kan meepraten over gebroken nachten, borstvoeding enz.

Groetjes

Lientje

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ah lientje wat jammer, maar kan me best voorstellen dat het rot is dat er zo weinig word gereageerd. maar het is ook best druk als je net bevallen bent. ik hoop heel snel te horen dat je ook jouw kleintje bij je hebt.

ja saar je kan je kleintje gewoon mee onder de douche nemen, het is heerlijk om te zien hoe zo`n kleintje zich dan helemaal tegen je aannesteld en tot rust komt. hij heeft zelfs geen last van de waterstraal.
    wel even zorgen dat iemand je kleintje aan kan geven, en aan pakken.

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Wij hebben ook al gedouched met dimphy, heerlijk zo'n klein lijfje helemaal bloot.

Dimphy heeft nu al 3 nachten doorgeslapen.... van 11 tot 6 !
    Zal vast niet zo blijven, dus er maar lekker van genieten.

Ik geef nu sinds een week abc dofilus poeder, en heb het idee dat haar krampjes echt iets minder worden, het is wel een enorm geklieder met dat spul trouwens.

Otje zet hem op.
    Lientje, lastig he zo over tijd, weet precies hoe je je voelt, sterkte met wachten.

Alle bevallende dames succes.

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wessel is teveel afgevallen hij zit nou onder de 10% dus nu moet hij volledige FV krijgen en wat ik afkolf mag ik er ook bijgeven maar dat is nog niet veel maar is wel goed opgang aan het komen.
    Ik gaf het gisteren en vandaag nog met een lepeltje maar de VK zegt dat ik het gewoon met een flesje moet gaat doen omdat het echt teveel werk is en hij ook moet gaan leren zuigen,dus straks krijgt hij voor het eerst een flesje.
    Morgen gaan we weer proberen aan te leggen want hij pakt me borst echt niet en word ook echt boos als ik het goed aanlegt.
    De VK zei ook tegen mij je hebt echt alles geprobeert dus ga je daar niet schuldig over voelen maar nu moet hij gewoon echt goed aan gaan komen en ik maak me daar ook veel zorgen over dat hij teveel is afgevallen maar dat hoefde nou ook weer niet van de VK.
    Ik heb ook meer uren kraamzorg erbij gekregen dus dat is wel fijn.

Ik ben gister op de weegschaal gaan staan en ben al 8 kilo kwijt.
    Mijn buik is niet zo heel erg blubber had het erger verwacht.
    Ik vind het wel raar dat het opeens helemaal zacht is en plat.
    En wat ik ook echt nog steeds een raar idee vind is dat Wessel gewoon echt uit mijn buik is gekomen zo'n mooi klein kindje het is toch echt een wonder.

@Lientje ik weet ook echt hoe je je voelt en ik hoop echt voor je dat je snel je kleintje in je armen hebt.

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

noura; ik heb zelf de medela swing, ik vind deze heel fijn. het is een 2fase-kolf. dwz hij simuleert eerst hetgeen ervoor zorgt dat het toeschiet en daarna gaat hij over op gewoon kolven, heel fijn, schiet het eerder toe dan kun je hem gelijk al over zetten naar gewoon kolven. daarnaast zit er een zacht opzetstuk(wat je op je borst zet :D ) op wat fijner aanvoelt (vind ik) dan de harde plasticken van de andere 'oudere' kolfapp. ik ga hem 2dgn in de week gebruiken, wanneer je hem 4dgn in de week gaat gebruiken bv, zou ik jouw eerder de dubbele kolf van deze aanraden, is wel duurder maar dit haal je er dan zeker uit.

saar; jee je 500e ber. gefeliciteerd joh.

lientje; jammer dat je weggaat maar daarentegen kan ik het me goed voorstellen hoor, is erg frustrerend zo lijkt mij.

saar; ja zoals noura al aangeeft is het idd wel erg fijn als er iemand in de buurt is die je kleintje aan kan geven en weer mee kan nemen.

enne orlando vind het erg leuk, hij blaast de druppeltjes die op zijn mondje komen elke keer weg hihi, erg lief om te zien/horen. de tummytub vind hij ook helemaal geweldig daar gaat ie lekker letterlijk mee aan de wandel ;)

otje; en en en en en.... hoe is het nu ben erg benieuwd...

lianne; jee zeg wat een luxe hoop voor je dat het zo blijft, ik gebruik dit nu ook zo te horen helpt het bij dimphy dus ook, ik hoor allemaal positieve verhalen dus ben benieuwd hoe snel het bij orlando aanslaat. (gister begonnen). ik zat idd gister ergte knoeien met die poeder, geef bv, maar heb vandaag letterlijk een half theelepeltje gegeven, hij at het gewoon zo, mss puur geluk en doet ie het morgen niet meer hoor maar hoop van wel. heb hem daarna gelijk aangelegd om het weg te spoelen ;)

vales; he wat balen nu, maarre orlando heeft ook, wel met andere redenen hoor, fv gehad als bijvoeding met fles en ff een paar dgn volledig fv gehad maar zit nu alweer een tijdje op volledige bv dus als je bv goed op gang aan het komen is en blijft komt het vast goed hoor. en anders is fv toch ook goed joh. ik hoop voor jouw dat het aanleggen en zuigen goed gaat komen. mss is voor jouw een lactatiedeskundige ook wel erg handig, zeker ivm nog niet goed aan de borst drinken en nu flesje gaan gebruiken!?
    lekker voor je zeg dat je al 8 kilo kwijt bent, en ja tis allemaal erg zacht en plat dan he?

oh ik hoor de kleine ik ga maar weer es.....

gr saskia

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor jullie begrip, ik hoop dat ik hier snel weer terug ben. Laat het in ieder geval even weten als ik bevallen ben.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lentje: ik snap het goed hoor je moet al zo lang die bevallings verhalen lezen enzo. hoop gauw weer wat van je te lezen!

Vales: ik kan me helemaal vinden in jou verhaal over de borstvoedings problematiek. kailynn krijgt nu ook de fles met dan nu wel afgekolfde moedrmelk want aanhappen werkte bij mij ook niet en ze werd er steeds driftiger van en kon niet aanhappen en niet zuigen tegelijk. ik deed eerst alles met vingervoeden maar ik was ook steeds 1,5 uur bezig en dan had ik nog 1,5 uur rust en dan moet ik weer.
    Ik slik ook domperidon om de productie op te krikken.
    ik weet niet of je kolft maar huren van een kolf is misschien een optie dan houd je de productie goed op gang en dan weet je precies hoeveel de kleine binnen krijgt.
    Ik heb er ook 1 eerst gehuurd en toen besloten om een electische aanteschaffen (ik had al een handmatige) ook voor de toekomst makkelijk en dat werkt goed k kan nu 3/4 deel van de dag bv via de fles geven en de rewst vul ik aan met hypoallergene voeding.

Noura: ik heb eerst een dubbele borstkolf gehuurd van medela maar daar kolfde ik minder mee af dan met de avent.
    Ik heb een avent elctrische gekocht is ook handig om mee te nemen en niet mega duur (150 euro) met tas en flessen ed. je kan hem ook handmatig maken en op batarijen gebruiken, laat je ook evt. in de winkel of vk of cb adviseren.

18. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik kreeg vandaag een smsje van Eve, haar computer is stuk, dus ze kan helaas niet online komen. Ik moest degenen die bevallen zijn van harte feliciteren en Otje, ze denkt ook aan je hoor! Ben trouwens benieuwd hoever je nu bent!

Lientje, ik begrijp je ook heel goed meid. December is toch een beetje de maand van de over de datum bevallingen! Ik hoop voor je dat je snel je kindje in je armen kunt houden en dat je dan weer mee komt kletsen.

Vandaag heeft Dain zijn eerste uitje en gelijk ook avontuur gehad. Mijn moeder is jarig, dus zijn we vanmiddag even daarheen geweest. We moesten eerst tanken en na het tanken wilde de auto niet meer starten. Gelukkig was er een vriend van Michel in de buurt(heel toevallig) en toen hebben we de auto even naar een parkeerplaats geduwd. Verschillende dingen geprobeerd, maar de auto wilde echt niet meer starten. Toen heb ik mijn vader maar gebeld en die is ons toen komen halen. Dain had nergens last van, die sliep rustig door (wou dat ie dat 's nachts ook deed!).

Nu heeft Dain krampjes en de hik, lekkere combi. Hij zit nu dus lekker bij Michel op zijn pink te zuigen. Als Dain volgende week nog last heeft van krampjes gaan we ook cina baby proberen. Ik ga denk ik nog even een uurtje mijn ogen dichtdoen.

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje molly wat een avontuur al op zijn eerste uitstapje. gefeliciteerd met je moeder trouwens.

ik heb al advies in gewonnen bij verschillende kraamhulpen (ik heb er 3 gehad) en bij de thuiszorg. en de meningen zijn verdeeld, de 1 zegt avent en de ander medela. pfff dus vind het moeilijk, wel had mijn kraamhulp de avent handkolf en daar kon ik mee oefenen, en dat ging goed.
    maar melliemel ik ga die jij noemt ook eens bekijken.

hier was vanmiddag een beetje een onrustig mannetje. mischien ook krampjes. maar nu is die weer rustig. hij was trouwens afgevallen tot 2600 gram, en is vandaag weer terug op zijn geboortegewicht! hij is in 3 dagen! 200 gram aangekomen! ik ben helemaal trots.

goh slingding wat een gedoe zeg als je zo`n problemen met borstvoeding hebt. ik vind het heel knap dat je dan doorzet!

lientje ik hoop je snel weer terug te zien, en heel veel succes met de bevalling!

vales wat vervelend dat je borstvoeding niet lekker loopt, maar ik zou je ook zeker niet schuldig voelen, je kan er niets aan doen, en vind het knap dat je zo doorzet! wel fijn dat je meer uren kraamzorg gekregen hebt!
    het is ook een raar idee als je bedenkt dat dat kleintje echt kort geleden nog maar in je buik zat. ik blijf het ook een raar idee vinden. en helemaal als ik die andere 2 grote zie. en als ik me dan bedenk dat die kleine straks ook zo groot is kan ik me dat helemaal niet voorstellen.

lianne wat goed dat dimphy al zo goed doorslaapt, netjes hoor.
    ik was vannacht al blij dat safouane van 2 uur tot 6 uur had geslapen... hahaha...

nou ben benieuwd hoe het nu met otje gaat. en te bedenken dat ik vorige week pas bevallen ben. nu is het haar beurt, hoop snel van d`r te horen.

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lientje, jammer dat je ons ff verlaat, je bent nog één van de weinigen die samen met mij nog op de bevalling zit te wachten.
    Ik kan het me wel voorstellen hoor. Al lukt het mij nog wel aardig dit nuchter te bekijken. Ik ben nu (pas) 5 dgn over tijd en van de meiden die al bevallen zijn, hebben er ook een paar even moeten wachten voor het moment daar was.
    Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het iedereen nu afgaat met de kleine en verheug me erop hierover mee te kunnen praten.
    Ik ben juist halverwege mijn zwangerschap een tijd niet in dit topic geweest omdat het me te snel ging en er erg algemene onderwerpen werden besproken waar ik niet altijd op in wilde haken. Nu vind ik het juist wel weer leuk om een kijkje te nemen en met meiden te zijn die ook nét vóór of nét na hun bevalling zitten omdat dat me nu bezig houd. En daarnaast vind ik het een welkome afleiding, zo tussen de weeën door (egoïstisch hé :oops: )

Vales, jammer dat je met FV moet gaan beginnen. Maar dat wil niet zeggen dat de BV niet alsnog kan slagen, tóch?!
    Het belangrijkste is iig dat Wessel niet meer af gaat vallen. En wat de Vk al zei, je hebt er alles aan gedaan om het te laten slagen. Succes ermee...

Hier eigenlijk nog niet zoveel veranderd. Periodes met (voor)weeën afgewisseld met rust (lijkt wel een weerbericht hihi)
    Vanmiddag bij de VK geweest, alles was in orde. Zij verwacht dat het op een gegeven moment toch wel door gaat zetten vanuit de weeën die ik nu steeds heb.
    Mijn vriend heeft de rest vd week vrij genomen en hoeft dus pas weer in het nieuwe jaar te beginnen. Is wel lekker hoor, dat ie in de buurt is.
    We hebben net maar eens een poging ondernomen om (echte) weeën op te wekken ;) . Ik had van te voren nooit gedacht dat ik daar nu nog zin in zou hebben, maar ik heb er echt nog van kunnen genieten ook :oops:
    Wie weet....baadt het niet, dan schaadt het niet ;)

Deel Deze Pagina