Allereerst: Otje, het lange, lange wachten is eindelijk beloond: Van harte gefeliciteerd met je zoontje Koen! Ik merk goed dat het lastiger wordt om alles op dit topic bij te houden. Voor de bevalling heb je alle tijd om uren achter de pc door te brengen en zo vlak na de bevalling heb je het hartstikke druk. Daarbij heb ik aan het 3,5 uur lang wegpuffen van persweeën (ik kreeg al persweeën toen ik pas 5 cm ontsluiting had) een 'zitprobleem' overgehouden. Ik zit nu dus met een laptop op de bank. Verder voel ik me supergoed en zit nog maar 1,5 kilo boven mijn eigen gewicht. Ik kan veel van mijn gewone kleren al aan! Morgen de laatste dag kraamhulp. Hoewel ik het me de eerste dag niet kon voorstellen, ben ik nu blij dat we er daarna alleen voor staan. We hebben echt een heel leuke kraamhulp gehad, maar het is toch ook erg fijn om je eigen gang weer te kunnen gaan. Ook verheug ik me er onwijs op om met ons meisje te gaan wandelen. De BV is nu echt goed op gang. Jasmijn drinkt per voeding slechts zo'n 15 tot 20 minuten, maar krijgt in die tijd genoeg voeding binnen. Ze drinkt echt met van die grote teugen en mijn man en ik grappen dan ook dat onze dochter nu al aan de fast food zit... Vandaag woog ze 40 gram meer dan bij haar geboorte. Ook de eerste 'spuitluier' is binnen. Het zat tot halverwege haar ruggetje! Ook heeft het 'Pamela Anderson-effect' inmiddels zijn intrede gedaan . De zoogkompressen moet ik zowat ieder uur vervangen, anders loop ik met natte plekken... Groetjes, Lola
@Daphne; ik loop mezelf ook voorbij en dat begin ik nu te merken. 'S nachts slapen we slecht door de voedingen en doordat Dain veel last van krampjes heeft en overdag zou ik dit moeten inhalen, maar dit schiet er vaak bij in. Ik ben nu dus echt supermoe en ik heb al 2 dagen last van stampende koppijn en een stijve nek. Ik kan ook overal om janken en als er iemand wil komen kijken heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik zou echt zo graag eens een hele nacht willen doorslapen, maar ik ben bang dat dat er voorlopig niet inzit. Met oud en nieuw krijgen we ook nog allemaal vrienden over de vloer, als ik daar nu aan denk moet ik al janken. Nog 3 kwartier tot Dain's volgende voeding en dan hoop ik echt dat ik een paar uurtjes kan slapen.
@Molly: Dat je, jezelf voorbij loopt snap ik ook wel, daar heb ik ook wat last van, wil eigenlijk weer vanalles doen en ongemerkt doe ik dat dan ook, maar ik probeer het toch zo weinig mogelijk te doen! Wat ik alleen van jou niet zo goed begrijp, waarom laat je al die mensen naar jou toe komen dan? Kan je dat niet als nog afzeggen en het gewoon uitleggen, dat zullen ze toch wel snappen! Wij zijn ook uitgenodigd bij vrienden, maar ik heb er ook totaal geen behoefte aan, wij blijven lekker met zijn viertjes en als ik zin heb om een rondje wijk te lopen, kunnen we altijd nog even ergens blijven hangen, maar om mensen over de vloer te hebben of om bij mensen te gaan hangen, daar moet ik echt niet aandenken hoor! Ik zou als ik jou was er nog even heel goed over nadenken of dit wel een goed idee is, want voor je het weet zit je er doorheen en dan ben je verder van huis! Sterkte met slaap gebrek!
25 jongens tegen 15 meisjes Jantien - 25 november - jongen - normale ligging - 5 december - 50 cm - Kasper Debski - 27 november - jongen - normale ligging - 6 december - 50 cm - Jesse Melliemel - 30 nov/1 dec - jongen - normale ligging - 4 november - 43 cm - Orlando Lianne - 1 december - meisje - normale ligging - 15 december -.. cm -Dimphy Duikster - 5 december - jongen - normale ligging - 13 december - 50 cm - Nick Batchie - 5 december - jongen - achterhoofd ligging - 17 november - 53 cm - Vishesh Juut - 6 december - jongen - normale ligging - 21 december - 51 cm - Seth Sidessa - 6 december - meisje - normale ligging - 14 december - 49 cm - Janissa Sellie - 7 december - meisje - normale ligging - 26 november - 51 cm - Ecrin Molly - 9 december - jongen - normale ligging - 21 december - 49 cm - Dain JessicaD - 9 december - meisje - normale ligging - 23 november - .. cm - Inge Saar - 10 december - meisje - normale ligging - 5 december - 51 cm - Liene Ilonas - 10 december - jongen - normale ligging - 11 december - 51 cm - Julian Antonius Raomi - 10 december - jongen - normale ligging - 19 december - 53 cm - Storm Nietje - 10 december - jongen - normale ligging - 16 december - .. cm - Emir Vales - 11 december - jongen - normale ligging - 25 december - 52 cm - Wessel Marjan72 - 11 december - meisje - normale ligging - 11 december - 45 cm - Emma lintjezuur - 11 december - jongen - stuit ligging - 13 december - .. cm - Sven Nynke31 - 13 december - jongen - normale ligging - 30 november - 49 cm - Jiri Veraenroy - 13 december - meisje - normale ligging - 14 december - .. cm -Jelina Jolanda 13 december - jongen - normale ligging - 11 december - .. cm - Aaron Slingding - 14 december - meisje - stuit ligging - 3 december - .. cm - Kailynn Otje - 14 december - jongen - normale ligging - 28 december - Koen Suusje76 - 14 december - jongen - stuit ligging - 7 december - .. cm - Mika ellenD - 15 december - ? - normale ligging - ...... Rabia - 15 december - jongen - normale ligging - 7 december - 47 cm - Jayron Arwen - 16 december- meisje - normale ligging - 15 december - - Myrthe Duckie - 16 december - meisje - normale ligging - 19 december - 52 cm - Demi Natas26 - 16 december - jongen - normale ligging - 7 oktober - 38 cm - Colin Karina - 16 december - meisje - normale ligging - 25 december - 54 cm - Megan Reese Setje - 17 december - jongen - normale ligging - 14 december - 50 cm - Jayden nijn - 17 december - ? - normale ligging - ...... Lientje - 18 december - ? - normale ligging - ...... Debbie1988 - 18 december - jongen - normale ligging - 22 december - 53 cm - Thijmen Doenka - 19 december - jongen - stuit ligging - 15 december - .. cm - Stan patricia24 - 20 december - ? - normale ligging - ...... Manon - 20 december - meisje - normale ligging - 24 december - 48 cm - Jaimy Eve - 20 december - jongen - normale ligging - 19 december - ? cm - Fynn marjoleinch - 22 december - ? - normale ligging - ...... Bianca16 - 22 december - meisje - normale ligging - 6 december - 48 cm - Lynn Feitkifkim - 24 december - jongen - normale ligging - 22 december - 50 cm - Rick renaatje - 25 december - jongen - normale ligging - ...... gnessy21 - 25 december - meisje - normale ligging - ...... Lola - 25 december - meisje - normale ligging - 23 december - 50 cm - Jasmijn Mootje1985 - 26 - december - ? - normale ligging - ...... Robyn - 26 december - ? - stuit ligging - Neeltje - 26 december - jongen - normale ligging - ...... pascalina69 - 26 december - meisje - normale ligging - ...... Ayla - 28 december-meisje - normale ligging - 24 december - 48 cm - Marley boogschuttertje - 28 december - ? - stuit ligging - ...... manuela6 - 28 december - ? - normale ligging - ...... charissa27 - 29 december - meisje - normale ligging - ....... essepes - 30 december - jongen - normale ligging - ...... Daphne - 31 december - jongen - normale ligging - 19 december - 48 cm - Mitchell Noura - 31 december - jongen - normale ligging - 21 december - 47 cm - Safouane gogadow - 31 december - ? - normale ligging - ......
Hoi Allemaal, Hier even een update... Ik had gezegd dat ik niet meer zou posten in dit topic, maar ik kan het niet helpen, ik blijf het toch steeds lezen. Dus hier ben ik dan weer. Helaas zonder baby nog steeds. Ik ben gisteren voor een CTG geweest. Het kleintje doet het nog prima en ik had totaal geen weeenactiviteit, daarom hebben ze besloten nog niet in te leiden. Als het van het weekend niet vanzelf komt word ik dinsdag pas ingeleid. Ik baal er wel ontzettend van, had toch een beetje gerekend op gisteren, ook al hadden ze nog niets beloofd. Nou ja ik heb me er maar bij neergelegd dat het kleintje waarschijnlijk niet vanzelf zal komen, dus ik zit nu ook niet meer zo te wachten. Ik vind het wel jammer dat het een ziekenhuisbevalling gaat worden, maar t belangrijkste is natuurlijk dat alles goed verloopt.
Hier een januari mama zie dat er toch best een aantal van jullie ook januari mama's zullen worden! Succes met wachten en de bevallingen!
goedemorgen otje: fijn dat alles goed is gegaan en dat je meteen weer naar huis mocht. geniet van je mannetje. hier is nog alles rustig, alleen heb ik elke dag erg veel last van mijn darmen en daardoor slaap ik slecht. gelukkig hebben de kinderen nu lekker vrij zodat ik wel kan blijven liggen en niet om 7 uur eruit hoef. vandaag dus ook tot 10 uur in bed gebleven. ik geniet er nu nog maar even van want als die kleine er straks is dan moet ik er weer vroeger uit. liefs charissa
Otje: gefeliciteerd met Koen. Hier nog iemand die erg moe is. En dat nog steeds na 1 maand De gebroken nachten vind ik vreselijk. Ben altijd zo moe 's ochtends. Gelukkig hebben wij nog niet veel bezoek gehad. En opa's en oma's laten we ook echt niet iedere dag komen. Moeten zelf nog een ritme krijgen en vind het ook wel fijn om mijn eigen ding te kunnen doen. Kom er vaak ook niet aan toe. Jiri huilt best veel. Wil niet goed slapen, ja op mijn arm of in de draagdoek. Maar dan ben ik nog beperkt. Word er af en toe moe van. Huilen er meer baby's zoveel? Wij blijven lekker met z'n drietjes thuis met oud & nieuw.
nynke hier nog zo'n slaap/huil drama, ik herken me helemaal in jou. voel me net een wandelend wrak. Nu mag ik over vannacht echt niet klagen hoor om 24.00 uur de laatste voeding en om 6.30 uur kwam ze weer en viel heel gelukkig sliep ze gelijk weer door tot 10:30 uur en wij ook. Hoeveel voedingen krijgen jullie kleintjes per 24 uur? Voor de dames die kunst en moedermelk geven je moet even aan je vk of wijkverpleegkundige vragen wat je moet doen met vitamine K en D want dat zit wel in kunstvoeding maar als je maar een beetje op een dag geeft en meer moedermelk moet je het wel geven.ik hou op papier bij hoeveel kust en moeder melk ze krijgt. dan kijk ik of ze het nodig heeft maar wanneer en hoeveel moeten je maar even navragen. Ik zeg dit omdat teveel vitamine K ook echt niet goed is) wij hebben ook nog niet veel visite gehad, ja de eerste dagen in het ziekenhuis maar dan blijven ze allemaal maar even. veel mensen zeggen we komen volgend jaar wel het is nu zo hectisch met die dagen dus de meeste drukte gaat bij ons nog komen denk ik. Wij blijven met oud en nieuw ook met z'n 3en want het is de eerste oud en nieuw sinds een jaar of 5 dat ik vrij ben normaal zit ik met oud en nieuw in de nachtdienst. En de komende jaren zal ik ook weer de pineut zijn. We gaan van de week een beetje de kadootjes opruimen want die staan overal uitgestald en ik wordt ze een beetje beu want het ziet er zo rommelig uit. en nu maar zien te onthouden wat je allemaal hebt. Ik heb gisteren alle foto's laten afdrukken en nu maar gauw inplakken anders komt het er ook niet van net zoals mijn dagboek. ik heb de hele zwangerschap alles opgeschreven en ik ben bij de verlossing blijven hangen en kom er niet toe om te schrijven heel jammer want de verlossing en de tijd erna gaat het ook om, misschien maak ik een samenvatting van de eerste maand. Kelly27: er staat in de bijsluiter van de domperidon dat je het niet mag nemen bij borstvoeding maar dat zetten ze er bijna standaard in en je kleintje krijgt zo weinig er van binnen dat ze er geen last van kan hebben, (is ze in ieder geval niet misselijk of last van een opgeblazen gevoel want daar is het middel eigenlijk voor) en een lactatiekundige zal het niet adviseren als het niet goed zou zijn toch?!? hoop dat het werkt voor je!
Otje eindelijk hé! Gefeliciteerd meid met KOEN! Rust goed uit en neem je tijd om bij te komen van je zware bevalling. Daphne doe jij ff normaal zeg! 3 uur door de stad lopen op de 10 dag. Pas op hoor, voor je het weet krijg je een terugval. Doe nog maar even rustig aan nu "mag" het nog. Net als Molly, als je niet wilt dat die mensen komen dan bel je ze toch af? Je moet wel goed je grenzen bewaken hoor. Er is echt niemand (of hij/zij is compleet achterlijk) die dit niet zal begrijpen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er niemand anders op het idee komt dat dit mss wel iets te veel voor je zou kunnen zijn
@Karina en Ayla; jullie hebben gelijk meiden, ik heb gisteren ook tegen mijn vriend gezegd dat ik het eigenlijk nog niet zo zag zitten. Hoewel ik er vandaag weer wat anders tegenaan kijk. Heb vannacht zowaar kunnen slapen! Voel me gelijk een stuk beter! De vrienden die komen, die komen pas rond 9 uur en om 12 uur gaan ze met z'n allen weer ergens anders heen, dus dat is nog te doen. Ik heb wel gezegd dat wanneer ik het niet meer trek, ik dan gewoon naar bed ga en dat begrijpen ze gelukkig allemaal. Vanochtend zijn we wezen wandelen met Dain, hij sliep gewoon door! Ik voelde me wel echt een trotse moeder hoor! Ook kan ik mijn spijkerbroek weer aan! Ben alweer 9 kilo kwijt, dus nog maar 3 te gaan! Ik ga nu Dain verschonen en eten geven. Tot later!
Ik wil jullie wat vragen, willen jullie stemmen op Kailynn bij mensen linq ze doet mee aan de wedstrijd leukste baby van het jaar 2006. via de onderstaande link kom je bij haar pagina van mensen linq bij de sterren kun je aangeven hoeveel sterren ze waard is! alvast bedankt! http://www.mensenlinq.nl/geboorte/doSho ... Index=4436 voor de gene die morgen hier niet meer komen, een hele mooie jaar wisselling en een heel mooi en liefdevol 2007 samen met de baby'tjes en de rest van de familie.
Hallo allemaal, Het kolven gaat echt niet goed het word bij elke keer minder nu kolf ik hooguit 20ml. Van de kraamhulp moet ik morgen een beslissing gaan maken of ik zo door wil blijven gaan of volledige FV wil gaan geven. Vind het zo moeilijk had nooit gedacht dat het niet zou lukken ben er echt verdrietig van. De kraamhulp zegt dat ik er echt alles aan gedaan heb en dat ik me echt niet schuldig moet gaan voelen en dat ze me dapper vind dat ik zoveel er aan gedaan heb. Ik heb elke 2 uur aan die kolf gezeten en het komt gewoon niet verder opgang. Toen hij in het ziekenhuis aan me borst lag vond ik het zo geweldig ik wou er echt langer mee door gaan dat ik eigenlijk van plan was maar nu gaat dat dus mooi niet door en ben er echt helemaal stuk van. Me vriend vind het ook echt niet leuk voor mij en wou ook graag dat ik BV kon geven maar hij vind dat ik moet stoppen voor mezelf want ik ben er best wel gestrest van. Met Wessel gaat alles super goed hij is weer 70 gram aangekomen @Slingding ik heb voor je gestemt. @Molly ik kan niet wachten tot dat ik lekker met Wessel kan gaan wandelen.
eve wat een leuk ventje, heb net even je fotos bekeken. ik zou ook zeker niet te veel doen. vaak krijg je dan later een terugval. ik hoorde laatst van mensen die hadden kraamvisite, en de vrouw lag in bed, en de visite en man zaten beneden aan de biertjes, en bleven lekker lang plakken. ik wil ook niet te veel mensen, gewoon een beetje rustig aan doen en genieten. en het bezoek een beetje verdelen. volgende week heeft mijn man vrij en dan willen we niet alleen met visite bezig zijn. safouane, heeft weer de hele dag geslapen, vanacht om half 3, en om half7 een voeding, daarna was die een beetje aan het piepen in bed, dus heb hem bij me genomen en af en toe nog wat gevoed en geprobeerd terug te leggen. toen heeft die toch nog tot half 11 geslapen. vandaag heb ik mijn borstkolf gekregen, en ik ga straks denk ik eens proberen hoe dat gaat. vanavond ben ik even naar mijn werk geweest om beschuitjes te brengen. en dat was wel even gezellig. ze waren allemaal heel benieuwd naar de kleine, mischien dat ik volgende week even met hem langsga. maar tot nu toe is hij nog niet buiten geweest. met dat vuurwerk vind ik dat niet zo`n fijn idee, en het is te slecht weer. vanavond kan het behoorlijk gaan stormen hoor ik net. ik hoorde dat er een windhoos voorspeld is. brrr otje klinkt behoorlijk pittig die bevalling van je, maar nu kun je lekker bijkomen en genieten van je mannetje. slingding, hier krijg safouane zeker 8 voedingen per dag. charissa, je hebt gelijk, geniet er zeker nog maar lekker van. want nu kun je nog lekker uitslapen, en die rust die je nu neemt die komt straks goed van pas. lientje gezellig dat je nog wel komt posten hoor, ben toch altijd benieuwd hoe het ook met jou is. en je hebt helemaal gelijk, het belangrijkste is dat alles goed loopt.
dank je wel! meiden willen jullie stemmen aub, ze komt in februari in de proviciale krant te staan. dank je wel!
goedemorgen... nou ja goed... Ik heb me gisteren zwaar beroerd gevoeld. Ik heb een borstontsteking. Gisterochtend om 9.30 zat ik al bij de huisartsenpost na een nacht te hebben liggen rillen in bed. Mijn linkerborst is helemaal rood aan de binnenkant. Ik heb nu van de huisarts het advies gekregen om Nick telkens aan de linkerkant aan te leggen en hem mijn borst helemaal leeg te laten drinken. Ik ben dan ook erg blij dat ik al een kolf had, want anders zou mijn rechterborst het echt niet trekken. Die kolf ik nu 3x per dag....Ach voordeel is dat ik wel meteen een voorraadje BV aan leg voor als ik weer naar cursus moet begin januari.... Ik voel me nu nog steeds niet echt lekker, regelmatig rillingen. Gisteren had ons Nick ook echt een huildag... Ik denk dat de boerenkool die wij de dag ervoor gegeten hadden hem niet zo goed beviel.... Overigens heeft Nick de laatste 2 nachten van 23.30 tot 5.45 uur doorgeslapen... Heerlijk...Alleen vinden mijn boobs dat nog niet helemaal prettig.... Wij zouden eigenlijk vanavond oud en nieuw met vrienden gaan vieren, maar ik denk dat we vanavond maar thuisblijven of de koorts moet nog flink gaan zakken....Had vanmorgen nog 39.6. Ik heb wel antibiotica gekregen van de huisarts, dus hoop dat dat snel gaat werken. Het is wel al minder pijnlijk nu.... Daphne: ik moet er ook echt niet aan denken hoor om al drie uur door de stad te gaan lopen... Lientje: fijn dat je er weer bent enne veel sterkte dinsdag als je denkt dat het niet meer uit zichzelf gaat beginnen Nijn... waar ben je.... Slingding: Nick krijgt 6 voedingen per dag. enne... ik zal zo even gaan stemmen op je kleine meid... Noura: al op het werk geweest.... pff... ik blijf er nog lekker effe weg.... Karin
hoi ff snel sling ding heb op je mooie meid gestemd hoor vales; je moet doen wat jij wil, is dit toch doorzetten gewoon doen hoor, en is dit stoppen dan zal het ook een goed besluit zijn. dat is beter dan een gefrustreerde moeder zijn ,ja toch. jij beslist. succes met je besluit. als jij alleen het besluit maakt is het een goed besluit gr saskia
Hallo allemaal, Even snel een berichtje van mij. Het gaat redelijk goed maar de dagen zijn natuurlijk echt hectisch met zo'n kleine baby! Met mij gaat het best goed, alleen nog veel last van mijn stuitje. Met Koen gaat het ook heel goed. Alleen de nachten is hij erg onrustig en moet dan veel huilen. Hij moet nog even in een ritme komen. Nu ligt ie lekker te slapen en krijgt zometeen weer een voeding. Sorry, heb even niet bijgelezen.... tis me even te veel allemaal op dit moment maar ik kom gauw weer eens voorbij. Groetjes van Otje