karin: wat ontzettend balen en vooral pijnlijk die borstontsteking. heel veel sterkte en beterschap en als ik jou was lekker rustig thuis blijven vanavond. In het algemeen zeggen veel mensen dat je de boezem goed moet inpakken als je naar buiten gaat of al de deur open doet want ineens kou kan ook borstontsteking veroorzaken! Bedankt voor die gene die al gestemd hebben op kailynn bij mensenlinq. Otje: doe maar lekker rsutig aan hoor. Vanaf morgen moeten we zeker over naar de december mama's? dan moet we het veld gaan ruimen voor de januari bevallende!
Molly, ik herken je verhaal helemaal. De eerste dagen waren echt een soort roes....toen de kraamhulp wegging, en ik dus meer ging doen, sloeg de vermoeidheid weer keihard toe.... Ik ben dus ook nog steeds doodmoe, hoofdpijn, weinig eetlust (en als ik eet, smaakt het nergens naar) en omdat ik gauw neig naar paniekaanvallen (en momenteel last heb van een moeder die zich vreselijk onredelijk, en manipulerend gedraagt) voel ik me echt niet lekker..... Storm maakt gelukkig veel goed.
balen raomi dat je, vervelend voel. ik voel me ook niet je van het maar mijn man heeft nu gelukkig vakantie en hij doet veel voor me.
Ik ben met de BV gestopt! Ik had gisteren voeding voor hem gekolft en hij heeft er anderhalf uur over gedaan om het op te drinken en nog had hij niet alles op en af en toe liet hij het zo uit zijn mond vallen dus ik denk nou ff kijken of hij dan wel de FV wil en dat dronk hij zo achter elkaar op dus dat was voor mij wel de druppel hoor,hij vind mijn BV gewoon niet lekker Hij hoeft nog maar 60 gram aan te komen en hij zit op zijn geboortegewicht en zijn navel is er gisteravond ook al afgevallen. De VK komt dinsdag of woensdagochtend de hielprik doen,eigenlijk moest het vandaag maar de brievenbussen worden vandaag niet geleegt dus dan ligt het er te lang. Ik vind het wel snel gaan hoor morgen is het alweer een week geleden,ik vind dat wel jammer dat het zo snel gaat. @Karin sterkte met je borstontsteking lijkt me echt geen pretje. Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst! Ik ga nu beginnen met oliebollen bakken.
Mijn vriend heeft nu ook vakantie, en we doen alles samen, dus het is wel te doen nu...echter, dit is zijn laatste week en dan moet ik het toch echt zelf gaan doen....en dat red zich ook wel, maar toch zie ik er een beetje tegenop! Molly, leuk he, buiten met je kindje! Ik ben gister alleen met Storm en de hond buiten geweest, heerlijk even een frisse neus. Storm was wakker toen ik vertrok, maar bij de eerste bocht lag hij al te slapen.
hoi meiden, ik wil jullie even laten weten dat ik op 28 december om 5,19 uur ben bevallen van kerngezonde zoon genaamd JESPER, hij is 54 cm lang en weegt 3970 gram, de bevalling is supersnel gegaan heb er totaal 6 uur over gedaan en viel me 100% mee. Mijn bevallingsverhaal komt nog wel, want ik kan nog nauwelijks goed zitten door de hechtingen. patricia
Hallo meiden, Ben een tijdje niet geweest, onze pc lag eruit omdat onze virussoftware was verlopen en eerst opnieuw geïnstalleerd moest worden. Maar... ik ben er weer. Ik zie dat jullie allemaal een Avatar met foto van jullie kindje hebben. Heb ik dus ook maar even veranderd. @Otje: gefeliciteerd met de geboorte van Koen! @Patricia: gefeliciteerd met de geboorte van Jesper! Met Mika is alles goed. Hij drinkt goed, spuugt al een stuk minder en hij komt i.p.v. elke 3 uur nu elke 4 uur. Gaat dus de goede kant op. Dat betekent 6 voedingen per dag. @Karin: vervelend van de borstontsteking. Schijnt erg pijnlijk te zijn. hopelijk gaat het snel beter! @Vales: balen van de bv, maar als het niet gaat, helaas dan! Groetjes Suusje
hoi allemaal patricia: gefeliciteerd met je kindje. ik hoop dat alles goed is gegaan. vales: voel jezelf niet schuldig. met fv worden kindjes ook groot. slingding: ik heb jou dochter 5 sterren gegeven. hier is alles nog steeds rustig dus wordt het toch een januari baby en ook in 2007. ik vind het wel een beetje jammer maar het belangrijkste is dat mijn kindje gezond te wereld komt. misschien wordt het wel een 1 januari baby. ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren hoor want mijn darmen blijven ook een beetje vervelend doen en de harde buiken nemen ook toe, maar nog geen weeen helaas. ik kom morgenmiddag nog even terug en ik wil jullie hierbij vast een gelukkig nieuwjaar wensen en ook jullie mannen en prachtige kindjes. en geniet ervan want voor je het weet is het jaar weer om en zijn ze al weer 1 jaar. liefs charissa
patricia gefeliciteerd met jesper! suusje fijn dat je er weer bent. ik heb ook nog geen avatar met de kleine, de foto die ik nu heb is van mijn oudste zoon als baby. maar ze lijken als 2 druppels water. jammer vales dat het niet gelukt is. maar wel goed dat je de keus gemaakt hebt. en als die fles lekkerder vind, ach die kan je met net zoveel liefde geven. en het gaat erom dat je kleine het goed doet. ik weet nog wel de hielprik, ik zat er bij te huilen..... otje wat een mooi mannetje.... karin wat vervelend die borstontsteking, doe maar rustig aan. ik wist trouwens niet dat je van kou ook een ontsteking krijgen kan. ik loop altijd zo naar buiten, dus zal daar op gaan letten. ik denk dat we over moeten naar de decembermamas als alle babys geboren zijn. maar dat zal vast gauw gebeuren. ik vind het heel raar om te bedenken dat het vandaag mijn uitgerekende datum is. ik mis het zwanger zijn best wel. ik moest nog even naar mijn werk om beschuit te brengen. anders was ik weggebleven. oh ja, en mijn kerstpakket (envelop met inhoud) lag er ook nog. was een leuke inhoud, dus ben er blij mee. we zijn hier helemaal in feeststemming, gister slachtfeest, en vandaag oud en nieuw. we hebben allemaal lekkere dingen, en gekruide vleesspiesjes voor op de bbq. ik heb ook gekolfd en heb er al 100 cc uitgekregen, ben dus best wel trots. ik weet alleen niet hoeveel die ongeveer zou moeten in de fles. nou ik hoor safouane, tijd voor de voeding. iedereen een gelukkig uiteinde, en voorzichtig met het vuurwerk
patricia: gefeliciteerd met jesper! geniet er van! Hoi suusje: blij dat je er weer bent., en dat het goed gaat. Kailynn zit nu ook op 6 voedingen overdag om de 3 á 4 uur en de nacht bijna door van een uur of 24.00 uur tot 6. 00 uur en dan slaapt ze gelijk weer door tot 10.00 uur. ze drinkt in de nacht hypo allergene voeding en overdag afgekolfde moedermelk. voor de gene die flesvoeding geven hoeveel ml per keer krijgt jullie kleintje? vanaf volgend jaar ga ik weer proberen of ik haar kan aanleggen aan de borst, kijken of ze al wat minder driftig is enz. zal een hoop tjd schelen want als mijn man niet thuiis is moet ik haar eerst flessen en dan spelen, terug op bed en dan afkolven en dan blijft er bijna geen tijd over voor iets anders. in de avond heeft ze echt haar huil uurtjes hoor maar ja dat hoord bij haar. we mogen niet meer zo klagen eigenlijk het is erger geweest allemaal.
ik geef nu bij 4 weken 110 ml aan kailynn met afgekolfde melk de enen keer drinkt ze het zo weg en de andere keer kost het haar moeite, het ligt er ook aan hoeveek voedingstoffen er in zitten. als ze het zo weg drinkt pak ik nog een beetje bij want je mag het maar 1 keer opwarmen dus vindt ik het zonde dat ik weg moet gooien dan pak ik liever bij. je mag het op kamertemp. geven. en daarin 6 uur bewaren. volgens de nieuwe richtlijnen? en over die kou en borsten, het eerste wat mijn kraam vp en vk zeiden als je de deur moet open doen achter de deur blijven staan anders krijg je borstontsteking en mijn schoonzusje zei het ook, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.
Zei mijn kraamhulp ook, tocht op de borsten veroorzaakt borstontsteking...ik loop nu dus ook braaf met ochtendjas als ik van bed kom.
Hoi Slingding, Lynn zit nu met flesvoeding op 90 cc per keer. We mogen haar ook 100 cc geven met 3 schepjes erin, omdat ze elke keer haar fles leegdrinkt en nog steeds op 8 voedingen per dag zit. Ze komt echt steevast om de 3 uur. groetjes Bianca Iedereen een liefdevol 2007 toegewenst!
ff snel over de voeding; dat is toch 150cc per kilo gewicht wat ze wegen? tenminste dit is mij verteld ik weet niet wat hij binnenkrijgt, zal wel meer zijn anders zou hij ook gem groeien maar hij komt ook vaker, de zuiplap gr saskia
@bianca16: ik geef ook flesvoeding. En ik zou 6 x 100 cc mogen geven. Dat zeiden op het CB met 1.5 week al. Nu zit hij daar op, maar merk dat hij meer op kan, heeft nu al een paar keer 130cc gehad, maar dan komt ie soms ook al na 4 uurtjes. Ik weet ook niet hoeveel ze nu mogen. Vaak komt hij na 3 uur al, maar dan kan ik hem nog een half uurtje tot een uur stil houden. Wat weegt Lynn nu? Jiri zit bijna op 4 kilo.
ik geef 6 voedingen op een dag daar van zijn er 4 a 5 met moedermelk hier drinkt ze dan 110 ml van. ze krijgt 1 a 2 flessen met hypo voeding en daar krijgt ze 100 ml van. moedermelk mogen ze onbeperkt weet ik, maar kunstvoeding niet dus soms wel moeilijk hoeveel ze mag maar ze doet het goed, komt goed aan, plast en poept goed. zal het 11 januari wel horen bij het cb. ze komt ook goed aan, heb nog steeds een weegschaal hier staan van de thuiszorg dus ze wordt regelmatig gewogen.
Patricia gefeliciteerd met JESPER! geniet ze van je kleine man... suusje: fijn dat je er weer bent.. Volgens mij is het niet helemaal gelukt met je avatar....Ik zie Mika nl. niet. overigens vermoed ik dat mijn borstontsteking niet ontstaan is door kou, want ik ben nauwelijk buiten geweest de afgelopen dagen, maar ik heb aan de linkertepel ook een kloof en de huisarts zei dat moedermelk ook een bron van bacterieen geeft en ik loop nog regelmatig over..... wat dus hele volle borstcompressen geeft. Ben nu dus maar heel vaak aan het wisselen van compressen. Het wordt overigens nu wel minder pijnlijk, maar ben nog erg moe. Wordt ook geen gezellig oudjaar voor mijn man.... ik ben zo moe dat ik zo nog maar effe mijn ogen dicht ga doen... Noura: ik kolf ca. 120 cc per keer uit een borst. In januari wil ik weer naar cursus en mijn VK gaf aan dat Nick dan ca. 100 cc per voeding zou moeten hebben. Eventueel iets meer als hij wil... ik kan me wel vinden in het missen vna het zwanger zijn, al kan ik me al bijna niet meer voorstellen hoe het was.... enne als ik ons kleine manneke zie....val ik zo in zwijm... Slingding fijn dat Kaylinn zo goed drinkt en groeit zeg... enne succes met het proberen van de BV in 2007! Iedereen een fijne avond en een goed begin van het nieuwe jaar! Karin
@Nynke31: Lynn weegt nu 3060 gram. Bij de geboorte woog ze 2900 gram, maar toen is ze afgevallen naar 2610 gram. Ze doet t dus hartstikke goed met flesvoeding, want de borstvoeding wilde niet lukken. Ik vind het soms ook moeilijk, want ik heb het idee dat Lynn aan 90cc niet voldoende heeft. Daarstraks heb ik 120 cc klaargemaakt en dat dronk ze helemaal op en nu ligt ze al 2.5 uur te slapen.
@melliemel: klopt ja, 150cc per kilo lichaamsgewicht, maar op het cb zeiden ze dat ze 90 tot 100cc per keer mag, dus dat zou bij 7 voedingen 630 tot 700 cc zijn per dag. En Lynn komt dus 8x, dus dat is hooguit 800 cc per dag, terwijl ze volgens haar gewicht hooguit 450 cc zou mogen ( ze weegt 3060 gram). Maar ze groeit lekker en daar zijn we blij om.